Gå til innhold

Kaster vel bensin på bålet nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de uføre føler seg rimelig fortvilet nå. Og kan skjønne at endel av de gjør det slik at det er sagt! 

Skjønner også at noe må gjøres! Over 9 prosent av "arbeidsstokken" er uføre, og mange av de kan bidra. Nå snakker jeg ikke om de som er alvorlig syke, eller har vert utsatt for ulykker.

Kjenner flere som har måtte kjempe mot lege og arbeidsgiver for ikke å bli uføre. Og som med litt tilrettelegging nå jobber 100%. Systemet må bli bedrefor de som faktisk vil jobbe. Skjønner også at dette blir utfordrende for arbeidsgivere.

Blir provosert nå jeg nettopp leste et innlegg på FB om to uføre voksne med 3 små barn. DET er mye arbeid, men jobbe noen timer i uka er liksom uaktuelt. Nei, handler vel litt om arbeidsmoral også.

Anonymous poster hash: ddffe...1fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal passe på dine egne ting jeg. Er nok mye du ikke har peiling på 😀

Tydeligvis;)

Anonymous poster hash: 2bfe7...5a3

Skrevet

jeg er helt enig med deg trådstarter!! 

Anonymous poster hash: 4ba66...c17
Skrevet

Tydeligvis;)

Er vel du som fremstår som mest uvitende her.

Kanskje komme seg ut i jobb?

Anonymous poster hash: b79e1...b27

Skrevet

Tror du skal passe på dine egne ting jeg. Er nok mye du ikke har peiling på

Tydeligvis;)

Forstår mer enn nok. Tydelig at jeg tramper noen på tærne ;) HI

Skrevet

Tror også det er mange uføre som kunne ha bidratt litt til samfunnet.

Anonymous poster hash: 02c78...c39

Skrevet

Så om man har tre barn, blir syk, så ufør er det innstillingen og moralen din det er noe i veien med? Gratulerer med tidenes mest idiotiske tankegang!

Anonymous poster hash: 5d88d...049

Skrevet

Helt enig med deg trådstarter.

Har en bekjent som jobber livet av seg for å bli ufør på ""psykisk grunnlag" og hun sitter jo å innrømmer ovenfor oss venniner at det er fordi hun ikke gidder å jobbe.

Helt drøyt er det.

Anonymous poster hash: 1dfa1...172
Skrevet

Jeg tror også det er mange uføre som kunne bidratt i samfunnet. Men jeg vet også at det er fryktelig mange som ikke kan. Jeg skulle ønske systemet var bedre for dem. En unntaksregel eller noe, for det må være forferdelig vondt og sitte der helt hjelpesløs, og bli behandlet som samfunnets avskum!

Skrevet

Det er et samfunnsøkonomisk problem at mennesker er uføre. Det er grunn til bekymring. Det er jeg enig i. Men har ingen løsning.

Selv er jeg på AAP og hvordan min arbeidsframtid ser ut, det er foreløpig uvisst.

Jeg har stor motivasjon for å jobbe. Det har veldig mange andre på AAP og uføre også.

I dag kunne jeg nok vært på jobb. Jeg kunne dratt dit og gjort en ok jobb noen timer.

I går kom jeg meg ikke ut av huset pga sykdommen.

På mandag vet jeg ikke. Håper formen er ok. Hvis jeg hadde en jobb vet jeg ikke om jeg kunne klart å komme meg dit. Kanskje jeg måtte snudd i døra. Eller kanskje jeg kunne jobbet 3-4 timer. Jeg vet ikke fordi sykdommen min er forutsigbar.

Jeg kan være i tilrettelagt arbeid. Da er det ikke krise at jeg ikke møter.

Men i arbeidsmarkedet er det krav om stabilitet og effektivitet. INGEN arbeidsgivere vil ansette meg før noen andre når jeg ikke vet om jeg kan jobbe 0 timer eller 7 time på en dag. Om jeg kan komme noen dager denne uka eller ikke før neste uke.

Jeg tror jeg deler dette med mange. Det er ikke viljen, men deg er umulig å komme inn og være i arbeidsmarkedet når er uforutsigbar og/eller har liten kapasitet.

Skrevet

Jeg kjenner flere som er uføre, noen av de på reelt grunnlag, men også flere som skaper seg fordi de ikke gidder å jobbe. Deriblant en eks av meg. Livet var for kort til å kastes bort til jobb sa han. Han skyldte på angst og gud vet hva. Hele hans familie er uføre så der har det gått i arv.

Anonymous poster hash: 5685b...0d2

Skrevet

Så om man har tre barn, blir syk, så ufør er det innstillingen og moralen din det er noe i veien med? Gratulerer med tidenes mest idiotiske tankegang!

Nei, om du leser innlegget en gang til, så ser du at det ikke er det jeg skriver. Og man kan ha en saklig diskusjon uten at man mener at andre har en idiotisk tankegang. HI

Skrevet

jeg å har en venninde som prøver å få uføretrygd å sitter å inrømmer til oss at det er det.

Men jeg kjenner også ei som ikke vil ha det og prøver å få til noe annet selvom legene mener det er lettest å søke ufør.

Jeg mener jo at om man er ufør er man ufør og da burde man ikke kunne jobbe. Ingenting.

Hvis man kan jobbe litt bør det hete noe annet, og gå under noe annet. sånn at de lettere kan tilrettelegge og hjelpe de som har det sånn.

Skrevet

Nei, om du leser innlegget en gang til, så ser du at det ikke er det jeg skriver. Og man kan ha en saklig diskusjon uten at man mener at andre har en idiotisk tankegang. HI

Dette skrev du: Blir provosert nå jeg nettopp leste et innlegg på FB om to uføre voksne med 3 små barn. DET er mye arbeid, men jobbe noen timer i uka er liksom uaktuelt. Nei, handler vel litt om arbeidsmoral også.

Hvordan skal det tolkes? Forlanger du saklighet når du kommer med slikt oppgulp selv??

Skrevet

Det er et samfunnsøkonomisk problem at mennesker er uføre. Det er grunn til bekymring. Det er jeg enig i. Men har ingen løsning.

Selv er jeg på AAP og hvordan min arbeidsframtid ser ut, det er foreløpig uvisst.

Jeg har stor motivasjon for å jobbe. Det har veldig mange andre på AAP og uføre også.

I dag kunne jeg nok vært på jobb. Jeg kunne dratt dit og gjort en ok jobb noen timer.

I går kom jeg meg ikke ut av huset pga sykdommen.

På mandag vet jeg ikke. Håper formen er ok. Hvis jeg hadde en jobb vet jeg ikke om jeg kunne klart å komme meg dit. Kanskje jeg måtte snudd i døra. Eller kanskje jeg kunne jobbet 3-4 timer. Jeg vet ikke fordi sykdommen min er forutsigbar.

Jeg kan være i tilrettelagt arbeid. Da er det ikke krise at jeg ikke møter.

Men i arbeidsmarkedet er det krav om stabilitet og effektivitet. INGEN arbeidsgivere vil ansette meg før noen andre når jeg ikke vet om jeg kan jobbe 0 timer eller 7 time på en dag. Om jeg kan komme noen dager denne uka eller ikke før neste uke.

Jeg tror jeg deler dette med mange. Det er ikke viljen, men deg er umulig å komme inn og være i arbeidsmarkedet når er uforutsigbar og/eller har liten kapasitet.

Ja, skjønner dette må være en stor utfordring for deg som arbeidstaker og arbeidsgiver. Og innlegget var som sagt ikke for å svartmale de i en slik situasjon. HI

Skrevet

Herregud. Er dere like hårsåre alle som er uføre?

Det forteller meg at dere faktisk KAN jobbe.

Skrevet

Dette skrev du: Blir provosert nå jeg nettopp leste et innlegg på FB om to uføre voksne med 3 små barn. DET er mye arbeid, men jobbe noen timer i uka er liksom uaktuelt. Nei, handler vel litt om arbeidsmoral også.

Hvordan skal det tolkes? Forlanger du saklighet når du kommer med slikt oppgulp selv??

Oppgulp at man man skriver meningen sin? Javel, så lenge du ikke mener det samme, så er det greit å skrive/svare som en "fjortiss"? 

Skrevet

Er ikke ufør, men evner å se andre situasjon og må si jeg er rystet over måten veldig mange snakker nedlatende og stygt om de på! Dere er mobb og de uføre er tydelig deres mål.... Skammelig!

Skrevet

Oppgulp at man man skriver meningen sin? Javel, så lenge du ikke mener det samme, så er det greit å skrive/svare som en "fjortiss"?

Ok, så at jeg er usaklig i dine øyne gir hi og ganske mange andre tydeligvis rett på å snakke stygt om andre. Referere til "venner" på FB osv... Usmakelig oppførsel!

Skrevet

Tydeligvis;)

Er vel du som fremstår som mest uvitende her.

Kanskje komme seg ut i jobb?

Nei faktisk ikke ;)

Har forståelse for andre menneskers situasjon.

Og er i jobb. Er det det nye skjelssordet til uføre? Kom deg i jobb

Skrevet

Ser de uføre føler seg rimelig fortvilet nå. Og kan skjønne at endel av de gjør det slik at det er sagt! 

Skjønner også at noe må gjøres! Over 9 prosent av "arbeidsstokken" er uføre, og mange av de kan bidra. Nå snakker jeg ikke om de som er alvorlig syke, eller har vert utsatt for ulykker.

Kjenner flere som har måtte kjempe mot lege og arbeidsgiver for ikke å bli uføre. Og som med litt tilrettelegging nå jobber 100%. Systemet må bli bedrefor de som faktisk vil jobbe. Skjønner også at dette blir utfordrende for arbeidsgivere.

Blir provosert nå jeg nettopp leste et innlegg på FB om to uføre voksne med 3 små barn. DET er mye arbeid, men jobbe noen timer i uka er liksom uaktuelt. Nei, handler vel litt om arbeidsmoral også.

Hvordan vet du at det handler om arbeidmoral? Har du vært i deres situasjon? Kjenner du de?

Skrevet

Er ikke ufør, men evner å se andre situasjon og må si jeg er rystet over måten veldig mange snakker nedlatende og stygt om de på! Dere er mobb og de uføre er tydelig deres mål.... Skammelig!

Nei, det er jeg ikke! Skriver tydelig at jeg ikke mener de som er alvorlig syke! Kjenner flere som jobber selv om legen ville uføre de. Som en periode var langt nede, men har kjempet seg tilbake til arbeidslivet. Kjenner også flere som er er helt uføre, men ikke gidder å jobbe. Er de jeg sikter til. Som innrømmer at de kan jobbe, men rett og slett ikke gidder. HI

Skrevet

Hvordan vet du at det handler om arbeidmoral? Har du vært i deres situasjon? Kjenner du de?

Snakket generelt om arbeidsmoral til endel. Jeg hadde iallfall ikke orket 3 små barn om jeg ikke hadde orket å jobbe eller kunne forsørge de. HI

Skrevet

Jeg er enig i denne. 

Dessuten, politikken som nå føres tilsier jo at uføre er det på grunn av valg....det stemmer jo ikke. Det er jo ikke bare å gå til legen og si at "jeg ønsker å bli ufør" for så å bli det uka etter. Man må jo ta utgangspunkt i at de som er uføre er det på grunn av sykdom, og dermed ikke kan jobbe. Dersom det ikke er slik må man jo gå etter systemet (altså leger, NAV osv) og ikke straffe enkeltindivider som faktisk er syke. 

Anonymous poster hash: 8aae2...618

Skrevet

Det er jo ikke sånn at ingen uføre jobber det de kan. Jeg var 100% ufør en stund, men nå jobber jeg 50%. Det er fantastisk fint for meg både økonomisk og mentalt. Problemet er som noen sier å komme seg inn i arbeidsmarkedet igjen. Jeg var heldig... Selvom jeg også har stått på for å komme dit. Tror de aller fleste som er ufør ønsker å jobbe, men det er lett å miste troen på seg selv når man går hjemme, og ikke får noen bekreftelser på seg selv, og bare møter skepsis og fordømmelse fra samfunnet.

Det har ikke vært bare lett da, og jeg bruker fridagene mine til å sove og hvile sånn at jeg skal klare å jobbe. Det er en balansegang, jobbe nok til at jeg føler meg nyttig og verdt noe, men ikke for mye så jeg ender opp med å bli sykere igjen.

Anonymous poster hash: 3bc76...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...