*Miss Marple* Skrevet 15. september 2014 #26 Skrevet 15. september 2014 Du kan da ikke bli muggen fordi du ikke får de svarene du ønsker deg? Når du flyttet er det faktisk opp til deg å tilrettelegge sånn at barna får bedt mulig samvær med pappa'n sin. Og en halvtime å kjøre er da ikke spesielt lenge? Det er det vel mange, både i by og bygd, som må til med for å komme fra A til C, via B? At han er en umoden fjott som bor hos mamma'n sin er ikke noe du får gjort noe med (og er kanskje en av grunnene til at han er en eks?), m du kan hverken forlange eller forvente at han skal flytte etter dere. At barna ikke vil til pappa er jo trist og jeg tror kanskje at fokuset deres bør ligge der. Hvorfor trives de ikke der? Er det noe du kan gjøre for å endre det? Kan det ha noe med din holdning til far å gjøre? Man kan ikke forandre andre mennesker, derfor må man ta tak der man kan. Og 50/50 deling kan vel ikke fungere når dere bor så langt fra hverandre, så hvis far ønsker der må han jo flytte nærmere (siden det er hans ønske og ikke ditt), men det er heller ikke opp til deg.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #27 Skrevet 15. september 2014 Ok, jeg gir meg over ✋ Skjønner jo nå hvorfor jeg droppet dette forumet 😂 Er det så vanskelig å lese hva som blir skrevet da dere? Når jeg skriver "barna vil ikke dit, og har ikke villet det siden vi gikk fra hverandre". Betyr det da at de trives hos far? Det skjærer i hjertet mitt hver gang de skal dit, fordi de klamrer seg fast og gråter, nekter å være med. Jeg vet de har det godt der, og det er ikke noe farlig som skjer der, men de vil bare ikke dit. For meg er det da viktig å opprettholde det samværet som de har, nettopp for å ikke miste kontakt med far (som de for øvrig ikke har så tett kontakt med). Men vi har 60/40 da dere, det er faktisk det som er vanlig i dag, så SJELDENT samvær kan faktisk ingen si at de har. Poenget mitt er at far vil ha MER, da har jeg sagt at HAN må komme seg ut av komfortsona, klippe navlestrengen, og komme seg på egne ben. For han er 30 år og som en drittunge som bare spiller WoW. Så skal jeg si det selv, så er det faktisk for begge mine barn sitt beste at de enten får mindre samvær med far, eller at far må flytte nærmere. For det er HOS MEG de VIL være. VIL. BARNA. Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Du virker som en person som har lite selvinnsikt; både i forhold til problemstillingen din og at du ikke ser at folk er uenig med deg. Du får ikke den støtten du håpet og derfor er det noe galt med forumet. Mistenker at denne tankegangen er gjengs hos deg. Det virker som du også nører oppunder hos barna at de ikke vil til faren, når det egentlig er mest slitsomt gir deg og din nye samboer. Men det er bare min oppfatning. Anonymous poster hash: c223a...c69
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #28 Skrevet 15. september 2014 Ja, det var du som flyttet - det skal ikke far straffes for! Og det blir han faktisk når barnet ikke vil være der fordi det er så langt til skolen. Kanskje DU skal tenke på å flytte tilbake. Da må barnet bytte skole, men tenker det faktisk er bedre en at han må se faren sin mye sjeldnere. Anonymous poster hash: 1b2d8...e1a Ja det var jo et kjempebra forslag. Straff barnet med å bytte skole fordi far ikke skal bli "straffet ". Anonymous poster hash: 5c9ea...9e8 Man bytter skole en gang men får et varige godt forhold til far. Anonymous poster hash: 528e2...876
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #29 Skrevet 15. september 2014 Du virker jo stein stokk dum, HI. Nesten alle her forteller deg at dette er DIN skyld, DITT ansvar, DIN egoistiske handling, og DU som må tilrettelegge og helst flytte tilbake. Du sier du ikke kan sette livet ditt på hold bare fordi far vil bo hjemme hos sin mor. Vel, det bør du faktisk. Ikke fordi han vil bo hos sin mor, men fordi han vil fortsette å bo på det stedet dere bodde sammen og hvor ungene vokste opp. Hvorfor kan ikke DU og din samboer flytte til det området, og eventuelt pendle en halvtime hver vei hver dag til jobb? Anonymous poster hash: 5dcc5...150
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #30 Skrevet 15. september 2014 Eventuelt går det kanskje an at dere bytter på dagene slik at ungene er i lengre perioder hos far og lengre hos deg uten å flytte frem og tilbake. Om helgene hos far for eksempel varer fra torsdag etter skolen til tirsdag før skolen og det ikke legges trening på disse dagene og så far i tillegg får litt mer samvær enn deg på fridager kan dere kansje oppretholde samværet uten at ungene blir så slitne. Anonymous poster hash: 9bd7d...05e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #31 Skrevet 15. september 2014 Ja, det var du som flyttet - det skal ikke far straffes for! Og det blir han faktisk når barnet ikke vil være der fordi det er så langt til skolen. Kanskje DU skal tenke på å flytte tilbake. Da må barnet bytte skole, men tenker det faktisk er bedre en at han må se faren sin mye sjeldnere. Anonymous poster hash: 1b2d8...e1a Ja det var jo et kjempebra forslag. Straff barnet med å bytte skole fordi far ikke skal bli "straffet ". Anonymous poster hash: 5c9ea...9e8 Man bytter skole en gang men får et varige godt forhold til far. Anonymous poster hash: 528e2...876 Det er fullt mulig å få et varig og godt forhold til far uten den ene overnattingen i uka. Anonymous poster hash: 5c9ea...9e8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #32 Skrevet 15. september 2014 Ja, la oss fortsette med denne "stakkars pappa debatten". Jeg er over dobbelt så oppegående som han. Jeg jobber for pengene mine, bor i hus, gir gutta mine gode minner og gjør gutteting. Hva gjør han? Setter dem foran tv'n mens han spiller PC. KANSKJE DÉT ER GRUNNEN TIL AT DE IKKE VIL DIT???! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Elskerhøsten2014 Skrevet 15. september 2014 #33 Skrevet 15. september 2014 Stakkars gutten din, han dette går utover.. han har krav til og se faren sin,du må slutte og være så ego
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #34 Skrevet 15. september 2014 Du virker jo stein stokk dum, HI. Nesten alle her forteller deg at dette er DIN skyld, DITT ansvar, DIN egoistiske handling, og DU som må tilrettelegge og helst flytte tilbake. Du sier du ikke kan sette livet ditt på hold bare fordi far vil bo hjemme hos sin mor. Vel, det bør du faktisk. Ikke fordi han vil bo hos sin mor, men fordi han vil fortsette å bo på det stedet dere bodde sammen og hvor ungene vokste opp. Hvorfor kan ikke DU og din samboer flytte til det området, og eventuelt pendle en halvtime hver vei hver dag til jobb? Anonymous poster hash: 5dcc5...150 Hehe, og så flytter far plutselig til annen kant av landet fordi han får seg kjæreste der, og plutselig har null samvær. og det kommer DiB-hønene synes at det er helt greit, for han er en mann. Uff. Anonymous poster hash: b5f69...9f6
*Miss Marple* Skrevet 15. september 2014 #35 Skrevet 15. september 2014 Ja, la oss fortsette med denne "stakkars pappa debatten". Jeg er over dobbelt så oppegående som han. Jeg jobber for pengene mine, bor i hus, gir gutta mine gode minner og gjør gutteting. Hva gjør han? Setter dem foran tv'n mens han spiller PC. KANSKJE DÉT ER GRUNNEN TIL AT DE IKKE VIL DIT???! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Men hva kan DU gjøre for at dette skal bli bedre? Du kan ikke forandre han, jeg tipper du har prøvd endel før dere gikk fra hverandre? Så da er det opp til oppegående deg hvordan du vil legge til rette for at barna skal ønske å være hos pappa'n sin.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #36 Skrevet 15. september 2014 Det er heller ikke lengre unna enn at dette samværet fungerer fullt og helt, men det er BARNA som ikke vil til pappa!!! Når pappa da krever MER samvær enn det som har vært greia hele tiden i tre år, så ja, da bør faktisk HAN flytte nærmere!! Ikke fordi JEG er egoistisk, ikke fordi JEG ikke vil det beste for barna mine, men fordi jeg faktisk VIL det beste for barna mine!!!! Dét er det som er det jævla fuckings poenget her?! Det har faktisk ingenting med at jeg er stokk dum, men kanskje fordi jeg har en mer funksjonerende tankegang enn dere, dere klarer ikke tenke så langsiktig som det jeg gjør. Det er fullt mulig dere misforstår hele tråden her, for jeg merker jeg sitter som et spørsmålstegn hver gang jeg får et svar, "hva faen har det med saken å gjøre" osv. Hæ? Det har jo alt med saken og gjøre at han er en mammadalt som ikke gidder å ta ansvar for unga sine?! The end!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #37 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #38 Skrevet 15. september 2014 Det er heller ikke lengre unna enn at dette samværet fungerer fullt og helt, men det er BARNA som ikke vil til pappa!!! Når pappa da krever MER samvær enn det som har vært greia hele tiden i tre år, så ja, da bør faktisk HAN flytte nærmere!! Ikke fordi JEG er egoistisk, ikke fordi JEG ikke vil det beste for barna mine, men fordi jeg faktisk VIL det beste for barna mine!!!! Dét er det som er det jævla fuckings poenget her?! Det har faktisk ingenting med at jeg er stokk dum, men kanskje fordi jeg har en mer funksjonerende tankegang enn dere, dere klarer ikke tenke så langsiktig som det jeg gjør. Det er fullt mulig dere misforstår hele tråden her, for jeg merker jeg sitter som et spørsmålstegn hver gang jeg får et svar, "hva faen har det med saken å gjøre" osv. Hæ? Det har jo alt med saken og gjøre at han er en mammadalt som ikke gidder å ta ansvar for unga sine?! The end!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Man kan jo kanskje skjønne at samarbeidet er en smule vanskelig her, ja. Du er jammen ikke enkel Har du for vane å anta at alle som ikke er enige med deg er dummere enn deg? Anonymous poster hash: 9f534...1ff
*Miss Marple* Skrevet 15. september 2014 #39 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Og det er relevan for saken fordi...?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #40 Skrevet 15. september 2014 Det er heller ikke lengre unna enn at dette samværet fungerer fullt og helt, men det er BARNA som ikke vil til pappa!!! Når pappa da krever MER samvær enn det som har vært greia hele tiden i tre år, så ja, da bør faktisk HAN flytte nærmere!! Ikke fordi JEG er egoistisk, ikke fordi JEG ikke vil det beste for barna mine, men fordi jeg faktisk VIL det beste for barna mine!!!! Dét er det som er det jævla fuckings poenget her?! Det har faktisk ingenting med at jeg er stokk dum, men kanskje fordi jeg har en mer funksjonerende tankegang enn dere, dere klarer ikke tenke så langsiktig som det jeg gjør. Det er fullt mulig dere misforstår hele tråden her, for jeg merker jeg sitter som et spørsmålstegn hver gang jeg får et svar, "hva faen har det med saken å gjøre" osv. Hæ? Det har jo alt med saken og gjøre at han er en mammadalt som ikke gidder å ta ansvar for unga sine?! The end!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Du svarer fortsatt ikke på hvorfor ikke DU kan flytte dit du flyttet FRA, for at samværet skal fungere best mulig. Anonymous poster hash: 5dcc5...150
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #41 Skrevet 15. september 2014 Har du? Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #42 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Og det er relevan for saken fordi...? Mulig hun mener det er relevant i den forstand at sjansen for at far flytter inn til henne en eller annen gang er stor. Da er det kanskje liten vits for henne å dra barnet ut av skolen for å flytte til en by far kanskje flytter ifra etterhvert Anonymous poster hash: 5c9ea...9e8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #43 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Og det er relevan for saken fordi...? Er ikke dét relevant heller nå? 😂😂😂😂 Tror jeg driter på meg her jeg sitter. Du mener det altså er HELT OK om eksen din skulle fått seg dame, som selv hadde barn, men som hun ikke får lov til å ha samvær med, av rettslige årsaker? Haha. Du vil i hvert fall ikke det beste for barnet ditt 😂 Nei altså. Jeg vet ikke jeg. De sier ingenting, og jeg vet det ikke er noe farlig som skjer der borte. Men hvorfor i huleste vil de ikke til pappa? Kaaaaaan det ha noe med spillingen, latskapen og dama hans å gjøre? Elleeeeeer fordi de har skjønt at det er hos meg (oss) de har det best? 😊 Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #44 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Og det er relevan for saken fordi...?Mulig hun mener det er relevant i den forstand at sjansen for at far flytter inn til henne en eller annen gang er stor. Da er det kanskje liten vits for henne å dra barnet ut av skolen for å flytte til en by far kanskje flytter ifra etterhvert Anonymous poster hash: 5c9ea...9e8 Korrekt. Han skal gjøre som han vil, men jeg kunne ikke flytte 2,5 mil unna han. Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #45 Skrevet 15. september 2014 Ikke rart så mange damer ikke har det bra når de er slike dørmatter. EKSEN skal bestemme om man kan flytte for å finne seg jobb, rimelig hus osv. Mens eksen selv kan flytte inn til damer som er fradømt ansvaret for sine barn (les: ikke skikket til å ha samvær med barn eller ta vare på barn), på annen kant av landet. Dere mener sikker at HI skal da flytte til Oslo etter faren hvis disse to flytter sammen etter hvert? For FAR skal bestemme hvor MOR skal bo, flere år etter skilsmissen? Her er det slik at utroskap fra mann må tilgis, han må få lov til å bli runket av en prostituert på strippeklubb, overnatte hos sine single venninner, feste hver helg, spille så mye data han vil og slippe alt av husarbeid, mens dama må holde seg i skinnet og prioritere "kinder, kuchen, kirchen", ikke ha egne interesser og bare jatte med mannen sin. Helt til han dumper henne, og skal bestemme når og om hun kan få seg ny kjæreste og hvor hun skal bo. Anonymous poster hash: b5f69...9f6
*Miss Marple* Skrevet 15. september 2014 #46 Skrevet 15. september 2014 Og ja, det skulle jeg også si, men glemte det i frustrasjonens hete! Han har DAME I OSLO SOM IKKE HAR OMSORG I DET HELE TATT FOR SINE BARN!!! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Og det er relevan for saken fordi...? Er ikke dét relevant heller nå? 😂😂😂😂 Tror jeg driter på meg her jeg sitter. Du mener det altså er HELT OK om eksen din skulle fått seg dame, som selv hadde barn, men som hun ikke får lov til å ha samvær med, av rettslige årsaker? Haha. Du vil i hvert fall ikke det beste for barnet ditt 😂 Nei altså. Jeg vet ikke jeg. De sier ingenting, og jeg vet det ikke er noe farlig som skjer der borte. Men hvorfor i huleste vil de ikke til pappa? Kaaaaaan det ha noe med spillingen, latskapen og dama hans å gjøre? Elleeeeeer fordi de har skjønt at det er hos meg (oss) de har det best? 😊 Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Jeg valgte heldigvis en oppegående og voksen mann som far til mine barn så jeg er ikke i nærheten av å kunne sette meg inn i situasjonen din. Jeg gikk ut for at du søkte råd om hvordan takle situasjonen (ref ditt 'HJELP MEG' i overskriften din), derfor spør jeg hva du kan gjøre for at barna skal få lyst til å være hos pappa'n sin. Om du føler at han ikke er i stand til å ta seg godt nok av dem (ref opplysningene du gir oss om at han er lat, spillegal og sammen med en dame som er uegnet til å ta seg av barn) så er det din fordømte plikt å ta tak i det! Jeg sliter med å skjønne hva hensikten med tråden din er? Er det kun de som er enige med deg i at barna skal få bestemme at de ikke vil til far du vil høre fra? Du snakker litt med to tunger her. Du sier både at barna ikke vil til han og at de har det fint og bra når de er der? Er det avskjeden som er ille for dem? Kan det være at de syns synd på deg når de reiser til han? Igjen vil jeg si at du kun har makt til å endre på dine holdninger og avgjørelser. Eksen må ta egne valg. Men jeg er enig i at om han vil ha mer samvær er det opp til han å flytte nærmere hvis det er avstanden som er et hinder for at det kan skje
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #47 Skrevet 15. september 2014 Hensikten med tråden var om han hadde grunnlag nok til å få mer samvær enn han har nå. Anonymous poster hash: e2bb2...6fc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #48 Skrevet 15. september 2014 Ingen tvil om at du har frarøvet barna faren sin og at du har opptrådt veldig egoistisk. Hvis en ser bort fra alt dette og ser på situasjonen slik den er og ikke hvordan den var, eller burde være er det barnas beste som må stå i fokus. Og bo såpass langt fra hverandre med en 60/40 ordning er ikke optimalt. Her bør heller samværsforelder stille opp og møte barna på deres hjemmebane som trening f.eks midt i uken. Dette for å gi barna mer ro og stabilitet, men også for å vise interesse for barnas hverdag. Hvem som har flyttet, hvem som har vært verst, hvem som har ditt og hvem som har datt hjelper ikke barna takle en situasjon de ikke er tilfreds med. Når barna begynner på skole er det helt klart at nærhet til skolekretsen er viktig og det å tilbringe 40% borte fra sitt sosiale nettverk kan bli sett på som for mye for et barn. Ved tvang kan det føre til enda større motvilje- og det kan skade forholdet mellom barn og forelder ikke bare nå, men også i fremtiden. Anonymous poster hash: e0cd1...639
smiia Skrevet 15. september 2014 #49 Skrevet 15. september 2014 Ja, la oss fortsette med denne "stakkars pappa debatten". Jeg er over dobbelt så oppegående som han. Jeg jobber for pengene mine, bor i hus, gir gutta mine gode minner og gjør gutteting. Hva gjør han? Setter dem foran tv'n mens han spiller PC. KANSKJE DÉT ER GRUNNEN TIL AT DE IKKE VIL DIT???! Anonymous poster hash: e2bb2...6fc Men hva kan DU gjøre for at dette skal bli bedre? Du kan ikke forandre han, jeg tipper du har prøvd endel før dere gikk fra hverandre? Så da er det opp til oppegående deg hvordan du vil legge til rette for at barna skal ønske å være hos pappa'n sin. Mener du seriøst det er HIs ansvar å gjøre noe med det faktum at far ikke sørger for å aktivisere barna og ellers fylle deres behov når de er hos han? Hva skal hun gjøre da? Sende med en detaljert dagsplan for helga, med sunne matoppskrifter og busstider og åpningstider på badeland? Kanskje noen turforslag til fine løyper i nærområdet hans, samt oppskrift på pinnebrød og en ABC på hvordan fyre opp bål? Og hvis han ikke gidder å følge opp, så er det vel HIs ansvar å alliere seg med x-svigermor for i samlet innsats å få stablet guttungen opp av sofaen? HI, dette forumet er dessverre ikke det rette for å lufte denne typen frustrasjoner. Her har veldig mange tatt en overdose Audun Lysbakken-piller, alt galt far gjør koker ned til at det er mor som har satt han i den situasjonen (far tilbringer ikke nok tid med småttisen - det er fordi mor ikke slipper han til etc.) Når det gjelder saken din så må det være status quo som gjelder, barna bor i nærområdet hos deg og har slått rot der. Hvem som gjorde hva og hvorfor i fortiden er meningsløst å bruke tid på, det vil de si på fvk også. Jeg vil absolutt råde dere til å ta en tur dit, min erfaring er at det ikke er så lett å være urimelig og stå på sitt der, når man har en fornuftig utenforstående, som tenker på barnas beste, tilstede. For meg høres det ut som om far burde være mer tilstede i barnas nærmiljø hvis han skal ha samvær utenom helg. Fokusere på at det skal være minst mulig stress for dem, ikke for han.
HvittHus Skrevet 15. september 2014 #50 Skrevet 15. september 2014 Jeg tenker at så lenge far ikke gikk til sak for å ta over omsorgen da TS meldte at hun ville flytte, så er det for sent for han å lage bråk nå. Men siden far pr nå ikke klarer å se at det ikke er til barnets beste med en større samværsbrøk så lenge det er såpass avstand mellom hjemmene, så bør dere ta en tur til FVK for å få hjelp der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå