Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #76 Skrevet 9. september 2014 Først og fremst: skam deg! Du har fått av felleskassen uten å bidra i mange år, nå skal du jobbe og studere til du er sliten og så bli trygdet igjen når huset ikke lenger er strøkent? Jeg er alene med to barn, jobber fullt og studerer på deltid. Det er klart at huset ikke er strøkent, det er klart at jeg er dausliten på kvelden, og det er ihvertfall klart at jeg ikke kan sykemelde meg om jobben og husarbeidet gjør at jeg ikke får lest nok til eksamen. Sånne som deg er grunnen til at begrep som "naving" oppstår. Og ved minste tegn til motstand fra ærlige sjeler her inne så fikk du jaggu litt fibromyalgi også. Anonymous poster hash: 83413...ba2 Bla bla bla. Nå er det gudskjelov ikke du eller noen av de andre her inne som bestemmer om jeg skal få sykemelding eller ikke da. Som jeg har sagt mange ganger, hvis det ikke fungerer så sykemelder legen meg! Hva dere sier bryr meg veldig veldig lite gitt! Så det svada prate deres kan dere like greit kutte ut med en gang. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #77 Skrevet 9. september 2014 Bla bla bla. Nå er det gudskjelov ikke du eller noen av de andre her inne som bestemmer om jeg skal få sykemelding eller ikke da. Som jeg har sagt mange ganger, hvis det ikke fungerer så sykemelder legen meg! Hva dere sier bryr meg veldig veldig lite gitt! Så det svada prate deres kan dere like greit kutte ut med en gang. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Og du hopper fremdeles over de lengre svarene du får som også prøver å være seriøse. Hva var egentlig poenget ditt med tråden, HI? Anonymous poster hash: 35135...1f6
Tarssan Skrevet 9. september 2014 #78 Skrevet 9. september 2014 Dere som tror at jeg har tenkt å sykemelde meg med engang det har gått 8 uker, har jo misforstått. Jeg sykemelder meg hvis jeg merker at det går utover helse, familielivet, barna eller studier! Nei jeg har ikke tenkt å kutt ut studier, jeg har ikke tenkt å leve i et grisehus og jeg har tenkt å fortsette å følge opp barna på samme måte! Men jeg skal virkelig prøve å få dette til så godt jeg kan. Jeg er ikke en person som bare gir opp uten grunn. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Det folk blir provosert av er nettopp dette. Av grunnene du ramser opp er helse den eneste grunnen til å bli sykemeldt. At du ikke kan følge opp barna/ huset etter dine høye standarer er ikke sykemeldingsgrunnlag. Du burde revurere hvilke krav du setter til deg selv og holde fokuset der det burde være, finne en passe jobbmengde som din helse kan klare.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #79 Skrevet 9. september 2014 Dere som tror at jeg har tenkt å sykemelde meg med engang det har gått 8 uker, har jo misforstått. Jeg sykemelder meg hvis jeg merker at det går utover helse, familielivet, barna eller studier! Nei jeg har ikke tenkt å kutt ut studier, jeg har ikke tenkt å leve i et grisehus og jeg har tenkt å fortsette å følge opp barna på samme måte! Men jeg skal virkelig prøve å få dette til så godt jeg kan. Jeg er ikke en person som bare gir opp uten grunn. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Det folk blir provosert av er nettopp dette. Av grunnene du ramser opp er helse den eneste grunnen til å bli sykemeldt. At du ikke kan følge opp barna/ huset etter dine høye standarer er ikke sykemeldingsgrunnlag.Du burde revurere hvilke krav du setter til deg selv og holde fokuset der det burde være, finne en passe jobbmengde som din helse kan klare. Studier blir prioritert før jobb. Som legen min sa, jobben kan jeg bli sykemeldt fra. Barna og familielivet kan jeg ikke sykemelde meg fra. Valget er for meg lett, og slik blir det uansett hva prippene bidra til staten fruer mener her inne. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #80 Skrevet 9. september 2014 Dere som tror at jeg har tenkt å sykemelde meg med engang det har gått 8 uker, har jo misforstått. Jeg sykemelder meg hvis jeg merker at det går utover helse, familielivet, barna eller studier! Nei jeg har ikke tenkt å kutt ut studier, jeg har ikke tenkt å leve i et grisehus og jeg har tenkt å fortsette å følge opp barna på samme måte! Men jeg skal virkelig prøve å få dette til så godt jeg kan. Jeg er ikke en person som bare gir opp uten grunn. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Det folk blir provosert av er nettopp dette. Av grunnene du ramser opp er helse den eneste grunnen til å bli sykemeldt. At du ikke kan følge opp barna/ huset etter dine høye standarer er ikke sykemeldingsgrunnlag.Du burde revurere hvilke krav du setter til deg selv og holde fokuset der det burde være, finne en passe jobbmengde som din helse kan klare. Studier blir prioritert før jobb. Som legen min sa, jobben kan jeg bli sykemeldt fra. Barna og familielivet kan jeg ikke sykemelde meg fra. Valget er for meg lett, og slik blir det uansett hva prippene bidra til staten fruer mener her inne. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Herregud, det er en skam at legen din støtter deg i dette. Du og legen din er en skam for fellesskapet, som du snylter i vei fra uten å bry deg Anonymous poster hash: cad36...2fe
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #81 Skrevet 9. september 2014 Dere som tror at jeg har tenkt å sykemelde meg med engang det har gått 8 uker, har jo misforstått. Jeg sykemelder meg hvis jeg merker at det går utover helse, familielivet, barna eller studier! Nei jeg har ikke tenkt å kutt ut studier, jeg har ikke tenkt å leve i et grisehus og jeg har tenkt å fortsette å følge opp barna på samme måte! Men jeg skal virkelig prøve å få dette til så godt jeg kan. Jeg er ikke en person som bare gir opp uten grunn. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Det folk blir provosert av er nettopp dette. Av grunnene du ramser opp er helse den eneste grunnen til å bli sykemeldt. At du ikke kan følge opp barna/ huset etter dine høye standarer er ikke sykemeldingsgrunnlag.Du burde revurere hvilke krav du setter til deg selv og holde fokuset der det burde være, finne en passe jobbmengde som din helse kan klare. Studier blir prioritert før jobb. Som legen min sa, jobben kan jeg bli sykemeldt fra. Barna og familielivet kan jeg ikke sykemelde meg fra. Valget er for meg lett, og slik blir det uansett hva prippene bidra til staten fruer mener her inne. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Herregud, det er en skam at legen din støtter deg i dette. Du og legen din er en skam for fellesskapet, som du snylter i vei fra uten å bry deg Anonymous poster hash: cad36...2fe Å giiiiid altså...... Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #82 Skrevet 9. september 2014 HI, jeg tror ikke lenger ett ord av det du har skrevet. Dette må være trolling. Ingen kan være så forstokket som du nå viser med kommentarene dine, det nekter jeg å tro! Og jeg bruker ikke rope troll her inne. Anonymous poster hash: 35135...1f6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #83 Skrevet 9. september 2014 HI, jeg tror ikke lenger ett ord av det du har skrevet. Dette må være trolling. Ingen kan være så forstokket som du nå viser med kommentarene dine, det nekter jeg å tro! Og jeg bruker ikke rope troll her inne. Anonymous poster hash: 35135...1f6 Nei men huff da, en dib høne som ikke tror meg. Nei tror nesten jeg gråter altså. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #84 Skrevet 9. september 2014 Jeg tror også HI her bare er ute etter å provosere folk. Hun slakter de rådene hun får eller gidder ikke engang svare på lengre innlegg med velmenende råd. Og hver gang tråden holder på å dø ut og havner noen sider bak, er det hun selv som bringer den frem igjen med stadig mer provosering. Dette er bare tull og den dummeste tråden jeg har involvert meg i noen gang.. Anonymous poster hash: e39b6...5ee
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #85 Skrevet 9. september 2014 HI, jeg tror ikke lenger ett ord av det du har skrevet. Dette må være trolling. Ingen kan være så forstokket som du nå viser med kommentarene dine, det nekter jeg å tro! Og jeg bruker ikke rope troll her inne. Anonymous poster hash: 35135...1f6 Nei men huff da, en dib høne som ikke tror meg. Nei tror nesten jeg gråter altså. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Tror bare du er ute etter å provosere, og det har du jo greid. Du beviser det vet å ignorere de seriøse svarened du får, men bare gå etter de som er mest provosert og prøve å provosere dem enda mer. Patetisk hele greia - om det er virkelig eller ei! Anonymous poster hash: 35135...1f6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #86 Skrevet 9. september 2014 Men hvorfor studere når du likevel ikke orker/vil/gidder jobbe? Da er det jo bare tull med en utdannelse du ikke får brukt. Hva studerer du? Anonymous poster hash: 75b80...698
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #87 Skrevet 11. september 2014 Ja da ble det leggje i dag, sykemelding og møte med NAV. Jeg får fortsatt tiltakspenger mens jeg er sykemeldt, og ny vurdering av aap søknaden hos forvaltning. Sykemeldt i 1 mnd av gangen. Da får jeg hvertfall inntekt mens jeg er syk. Kroppen taklet ikke alt dette og jeg ble utslitt med masse smerter etter kun disse dagene. Nå måtte vel NAV forstå at jeg ikke fungerer i jobb slik jeg er pr dags dato mente legen. Men vi får bare håpe de snur når det gjelder aap søknaden. Hvis ikke så får jeg hvertfall sykepenger i ett år, da jeg har vedtak på tiltakspenger i 1 år. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #88 Skrevet 11. september 2014 Ja da ble det leggje i dag, sykemelding og møte med NAV. Jeg får fortsatt tiltakspenger mens jeg er sykemeldt, og ny vurdering av aap søknaden hos forvaltning. Sykemeldt i 1 mnd av gangen. Da får jeg hvertfall inntekt mens jeg er syk. Kroppen taklet ikke alt dette og jeg ble utslitt med masse smerter etter kun disse dagene. Nå måtte vel NAV forstå at jeg ikke fungerer i jobb slik jeg er pr dags dato mente legen. Men vi får bare håpe de snur når det gjelder aap søknaden. Hvis ikke så får jeg hvertfall sykepenger i ett år, da jeg har vedtak på tiltakspenger i 1 år. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Så flott for deg da, men tror du kan begynne å ta en sjekk med hodet og ikke kroppen hvis du har håp om å bli frisk! Lenge leve velferdslandet Norge som syr puter under armene på sånne som deg,well done!! Anonymous poster hash: 090be...071
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #89 Skrevet 11. september 2014 Jeg har også fibromylagi, kroniske smerter, betennelse under foten, i en skulder. Er alenemor til tre barn på 4-8 år 100%. Jeg jobber 90% i turnus, hadde blitt gal uten jobben tror jeg. Gode kolleger, sosialt samvær osv...Ikke ryddig hjem til enhver tid, men vi har det godt sammen og tid til hverandre. Barna har aktiviteter kan ikke jeg bli med så sitter de på med andre, hva er problemet? Kravene må senkes. Hva er du som et forbilde for dine barn egentlig? I dag er jeg syk (forkjøla) har nesten dårlig samvittighet pga vet de har mye på jobben. Kom deg i jobb. Og hva spes sier kan og være ymse, vært der selv. Anonymous poster hash: 36934...59a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #90 Skrevet 11. september 2014 Ja da ble det leggje i dag, sykemelding og møte med NAV. Jeg får fortsatt tiltakspenger mens jeg er sykemeldt, og ny vurdering av aap søknaden hos forvaltning. Sykemeldt i 1 mnd av gangen. Da får jeg hvertfall inntekt mens jeg er syk. Kroppen taklet ikke alt dette og jeg ble utslitt med masse smerter etter kun disse dagene. Nå måtte vel NAV forstå at jeg ikke fungerer i jobb slik jeg er pr dags dato mente legen. Men vi får bare håpe de snur når det gjelder aap søknaden. Hvis ikke så får jeg hvertfall sykepenger i ett år, da jeg har vedtak på tiltakspenger i 1 år. Anonymous poster hash: 40938...5d6 At du i det hele tatt har skam til å skrive noe mer herinne. Men vet du ikke at man må ha vært ansatt i 4 uker før man har rett på sykedager? Hvor lenge har du vært ansatt....3 dager....? Dette får meg til å tro at du er et troll. Hvis ikke du er det, så har du dritt skikkelig på draget Anonymous poster hash: cad36...2fe
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #91 Skrevet 11. september 2014 Ja da ble det leggje i dag, sykemelding og møte med NAV. Jeg får fortsatt tiltakspenger mens jeg er sykemeldt, og ny vurdering av aap søknaden hos forvaltning. Sykemeldt i 1 mnd av gangen. Da får jeg hvertfall inntekt mens jeg er syk. Kroppen taklet ikke alt dette og jeg ble utslitt med masse smerter etter kun disse dagene. Nå måtte vel NAV forstå at jeg ikke fungerer i jobb slik jeg er pr dags dato mente legen. Men vi får bare håpe de snur når det gjelder aap søknaden. Hvis ikke så får jeg hvertfall sykepenger i ett år, da jeg har vedtak på tiltakspenger i 1 år. Anonymous poster hash: 40938...5d6 At du i det hele tatt har skam til å skrive noe mer herinne.Men vet du ikke at man må ha vært ansatt i 4 uker før man har rett på sykedager? Hvor lenge har du vært ansatt....3 dager....? Dette får meg til å tro at du er et troll. Hvis ikke du er det, så har du dritt skikkelig på draget Anonymous poster hash: cad36...2fe Jeg har tiltakspenger i 1 år fra NAV. Da har jeg krav på penger fra første sykemeldingsdag uansett hvor tidlig jeg blir sykemeldt. Jeg trodde man måtte jobbe i 8 uker, men gudskjelov så måtte man ikke det. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #92 Skrevet 11. september 2014 Ja da ble det leggje i dag, sykemelding og møte med NAV. Jeg får fortsatt tiltakspenger mens jeg er sykemeldt, og ny vurdering av aap søknaden hos forvaltning. Sykemeldt i 1 mnd av gangen. Da får jeg hvertfall inntekt mens jeg er syk. Kroppen taklet ikke alt dette og jeg ble utslitt med masse smerter etter kun disse dagene. Nå måtte vel NAV forstå at jeg ikke fungerer i jobb slik jeg er pr dags dato mente legen. Men vi får bare håpe de snur når det gjelder aap søknaden. Hvis ikke så får jeg hvertfall sykepenger i ett år, da jeg har vedtak på tiltakspenger i 1 år. Anonymous poster hash: 40938...5d6 At du i det hele tatt har skam til å skrive noe mer herinne.Men vet du ikke at man må ha vært ansatt i 4 uker før man har rett på sykedager? Hvor lenge har du vært ansatt....3 dager....? Dette får meg til å tro at du er et troll. Hvis ikke du er det, så har du dritt skikkelig på draget Anonymous poster hash: cad36...2fe Jeg har tiltakspenger i 1 år fra NAV. Da har jeg krav på penger fra første sykemeldingsdag uansett hvor tidlig jeg blir sykemeldt. Jeg trodde man måtte jobbe i 8 uker, men gudskjelov så måtte man ikke det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 For et kupp din arbeidsgiver gjorde når de ansatte deg............ Anonymous poster hash: cad36...2fe
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #93 Skrevet 11. september 2014 Hvordan hadde det gått om vi alle hadde den innstillingen? Anonymous poster hash: 36934...59a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #94 Skrevet 11. september 2014 Du fremstår som patetisk, HI - og du virker stolt av det i tillegg, noe som bare forsterker inntrykket. Anonymous poster hash: 35135...1f6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #95 Skrevet 11. september 2014 Lurer egentlig bare på en ting jeg... Vet legen din at du studerer....??? Hvis ja, da er det en meeget tvilsom lege. Hvis nei, karma is a bitch... Anonymous poster hash: eb97e...5e3
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #96 Skrevet 11. september 2014 Hvis du triller HI, så tenk på hvilket lys du bringer over alle de som faktisk går på NAV og som faktisk trenger hjelp og stønad i en periode. Velferdssystemet vårt er bygd på tillit, og ved å si sånne ting som du gjør her inne blir folk provoserte og mister tillit til systemet og brukerne av det. Det er kjempetrist. For det er et system som er viktig for veldig mange og det er alle våres fallskjerm. Så at vi fortsetter å ha tillit til systemet er kjempeviktig. Tenk på hvordan du bidrar når du er som du er nå. Det går ut over mange fler enn deg selv når folk blir provoserte over "snyltere". Anonymous poster hash: 2f33c...0bf
nasse nøffen Skrevet 11. september 2014 #97 Skrevet 11. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene. Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen. Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp. Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme. Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man. Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling. Anonymous poster hash: 75b80...698 JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare! Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du har litt av en arbeidsmoral. Jeg er sikker på at dine foreldre heller ikke er særlig arbeidsomme. De holdningene der sitter dypt, og koster landet vårt masse millioner. For det er fler av dere. SELVFØLGELIG VIL DET Å BEGYNNE Å JOBBE GÅ UTOVER TIDEN MED BARNA. DØGNET FÅR IKKE FLER TIMER. OG SELVØLGELIG GÅR DET UTOVER DEN MENINGSLØSE TIDEN DU HAR BRUKT PÅ Å SKURE GULVER OG SKRELLE POTETER. det er sånn det er å jobbe. jeg jobber hundre pros, har to barn, og går 4 året på høgskole. Så jeg vet hva det vil si. Å jeg klarer det fint, Det værste her er at dine egne barn har en lat mor, med utrolig dårlig arb. moral, og de kommer til å bli likedant.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #98 Skrevet 12. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene. Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen. Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp. Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme. Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man. Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling. Anonymous poster hash: 75b80...698 JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare! Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du har litt av en arbeidsmoral. Jeg er sikker på at dine foreldre heller ikke er særlig arbeidsomme. De holdningene der sitter dypt, og koster landet vårt masse millioner. For det er fler av dere. SELVFØLGELIG VIL DET Å BEGYNNE Å JOBBE GÅ UTOVER TIDEN MED BARNA. DØGNET FÅR IKKE FLER TIMER. OG SELVØLGELIG GÅR DET UTOVER DEN MENINGSLØSE TIDEN DU HAR BRUKT PÅ Å SKURE GULVER OG SKRELLE POTETER. det er sånn det er å jobbe. jeg jobber hundre pros, har to barn, og går 4 året på høgskole. Så jeg vet hva det vil si. Å jeg klarer det fint, Det værste her er at dine egne barn har en lat mor, med utrolig dårlig arb. moral, og de kommer til å bli likedant. Lat er jeg hvertfall ikke! Men men, dere kan si og mene hva dere vil. Jeg klarte ikke dette, selvom jeg hadde håpet det. Legen var enig og NAV sa jeg fortsatte med tiltakspenger. Så da har jeg fortsatt like mye inn, og det hjelper mye. Da får jeg bare håpe at helsa blir bedre i løpet av dette året. Ha en fin dag alle sammen. Nå gidder jeg ikke å svare mer på hakkingen deres i denne tråden. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #99 Skrevet 12. september 2014 Hvorfor gidder du studere når du likevel ikke gidder/orker jobbe? Hva skal du bruke utdannelsen til hjemme på sofaen? Regner med du ikke får deg ny jobb, du får nok dårlige referanser hos denne arbeidsgiveren iallefall. Anonymous poster hash: 75b80...698
nasse nøffen Skrevet 12. september 2014 #100 Skrevet 12. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene. Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen. Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp. Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme. Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man. Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling. Anonymous poster hash: 75b80...698 JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare! Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du har litt av en arbeidsmoral. Jeg er sikker på at dine foreldre heller ikke er særlig arbeidsomme. De holdningene der sitter dypt, og koster landet vårt masse millioner. For det er fler av dere. SELVFØLGELIG VIL DET Å BEGYNNE Å JOBBE GÅ UTOVER TIDEN MED BARNA. DØGNET FÅR IKKE FLER TIMER. OG SELVØLGELIG GÅR DET UTOVER DEN MENINGSLØSE TIDEN DU HAR BRUKT PÅ Å SKURE GULVER OG SKRELLE POTETER. det er sånn det er å jobbe. jeg jobber hundre pros, har to barn, og går 4 året på høgskole. Så jeg vet hva det vil si. Å jeg klarer det fint, Det værste her er at dine egne barn har en lat mor, med utrolig dårlig arb. moral, og de kommer til å bli likedant. Lat er jeg hvertfall ikke! Men men, dere kan si og mene hva dere vil. Jeg klarte ikke dette, selvom jeg hadde håpet det. Legen var enig og NAV sa jeg fortsatte med tiltakspenger. Så da har jeg fortsatt like mye inn, og det hjelper mye. Da får jeg bare håpe at helsa blir bedre i løpet av dette året. Ha en fin dag alle sammen. Nå gidder jeg ikke å svare mer på hakkingen deres i denne tråden. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du klarte ikke? du har jo ikke begynt å prøve engang jo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå