Krumelur Skrevet 7. september 2014 #26 Skrevet 7. september 2014 Dette må jo være tull? Har selv 75 % jobb, 100% studier, men bare én unge og liten leilighet, som stortsett er langt fra strøken. Kan love deg at jeg er sliten! Men sånn er livet, det er bare å bite tenna sammen. Når jeg er ferdig med studiene vil det jo bli lettere. Hvis dette er et seriøst innlegg kan jeg love deg at du har tatt deg vann over hodet med den innstillingen du har...
Mrs Smith Skrevet 7. september 2014 #27 Skrevet 7. september 2014 Hvorfor i all verden startet du opp med 100% jobb og studier når du har en sånn innstilling og nesten regner med å bli sykemeldt ?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #28 Skrevet 7. september 2014 Ansett vaskehjelp. En investering både i sinnet, huset og husfreden ;-) Anonymous poster hash: c05e3...fcb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #29 Skrevet 7. september 2014 Tenker at du troller! Tipper alle foreldre føler at hverdagen spiser de opp og livet er et kaos til tider. Men hvor ingen skulle jobbe av den grunn hvordan skulle det gått med samfunnet da? Så lenge man er frisk og rask blir det for dumt å ikke skulle forsørge sine egne barn, men snylte på oss andre Anonymous poster hash: 8f6ba...be4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #30 Skrevet 7. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men hva i alle dager - er du syk da?? Skal du bare "sykemelde deg" hvis du ikke klarer å få tid til å ha et plettfritt hjem og følge alle barna på alle aktiviteter ved siden av jobb? Jeg blir helt sjokkert jeg altså.. Jeg er for velferdsstaten Norge og jeg betaler min skatt med glede for at de som ikke har det like bra som meg også skal få ha noe å leve av. Men når jeg i realiteten betaler mange tusen kr mnd for at DU skal få tilbringe tid med barna DINE i stedet for at jeg skal tilbringe tid med mine, da blir jeg så forbanna! Kunne droppet å bli trukket 30% skatt og heller gått ned i 70% stilling så JEG kunne fulgt MINE barn på aktiviteter hver dag.. Tenk om vi alle skulle gjort det? Får du ikke dårlig samvittighet?? Er det bare deg og din familie i din egen lille boble? Skjønner du ikke at du snylter på oss andre og misbruker velferdssystemet og dermed ødelegger for de som faktisk trenger de tusenlappene vi andre betaler inn til staten hver måned?! Du har fått 3 barn og gått hjemme på sosialen i 5 år - nå er det din tur å yte tilbake til samfunnet. Selvfølgelig kommer du til å bli sliten - alle blir slitne! Voks opp og get real! Anonymous poster hash: e39b6...5ee
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #31 Skrevet 7. september 2014 omg. snakk om white trash. Ingen medlidenhet fra min side. du har jo misforstått alt du. Nei snylt på andre, virker meget behagelig for både deg og din mann. Anonymous poster hash: c05e3...fcb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #32 Skrevet 7. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men hva i alle dager - er du syk da?? Skal du bare "sykemelde deg" hvis du ikke klarer å få tid til å ha et plettfritt hjem og følge alle barna på alle aktiviteter ved siden av jobb? Jeg blir helt sjokkert jeg altså.. Jeg er for velferdsstaten Norge og jeg betaler min skatt med glede for at de som ikke har det like bra som meg også skal få ha noe å leve av. Men når jeg i realiteten betaler mange tusen kr mnd for at DU skal få tilbringe tid med barna DINE i stedet for at jeg skal tilbringe tid med mine, da blir jeg så forbanna! Kunne droppet å bli trukket 30% skatt og heller gått ned i 70% stilling så JEG kunne fulgt MINE barn på aktiviteter hver dag.. Tenk om vi alle skulle gjort det? Får du ikke dårlig samvittighet?? Er det bare deg og din familie i din egen lille boble? Skjønner du ikke at du snylter på oss andre og misbruker velferdssystemet og dermed ødelegger for de som faktisk trenger de tusenlappene vi andre betaler inn til staten hver måned?! Du har fått 3 barn og gått hjemme på sosialen i 5 år - nå er det din tur å yte tilbake til samfunnet. Selvfølgelig kommer du til å bli sliten - alle blir slitne! Voks opp og get real! Anonymous poster hash: e39b6...5ee Ja selvfølgelig er jeg syk!!!! Hvis ikke så hadde jo ikke dette vært noe problem! Men når NAV verken hører på meg, legen eller spesialister så må jeg bare gjøre det på denne måten. Legen og spesialister mener jeg har krav på aap, men nei da. Med kroniske smerter, fibromyalgi og me så kan jo dette bli spennende. Men som både jeg og legen sier, hvis det ikke går så får jeg sykemelding. JA jeg bryr meg om meg og min familie, ingen andre. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #33 Skrevet 7. september 2014 Kan man studere når man blir sykemeldt fra jobb? Vil tro NAV har litt å si i forhold til prioriteringene på arbeid og studier dersom man vil ha penger utbetalt ved sykemelding. Du får håpe at ingen kollegaer kjenner deg igjen og varsler arbeidsgiver slik st arbeidsgiver setter spørsmål ved sykemeldingen. Anonymous poster hash: 75b80...698
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #34 Skrevet 7. september 2014 Kan man studere når man blir sykemeldt fra jobb? Vil tro NAV har litt å si i forhold til prioriteringene på arbeid og studier dersom man vil ha penger utbetalt ved sykemelding. Du får håpe at ingen kollegaer kjenner deg igjen og varsler arbeidsgiver slik st arbeidsgiver setter spørsmål ved sykemeldingen. Anonymous poster hash: 75b80...698 Hun har ikke jobbet på 9 år Anonymous poster hash: cad36...2fe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #35 Skrevet 7. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men hva i alle dager - er du syk da?? Skal du bare "sykemelde deg" hvis du ikke klarer å få tid til å ha et plettfritt hjem og følge alle barna på alle aktiviteter ved siden av jobb? Jeg blir helt sjokkert jeg altså.. Jeg er for velferdsstaten Norge og jeg betaler min skatt med glede for at de som ikke har det like bra som meg også skal få ha noe å leve av. Men når jeg i realiteten betaler mange tusen kr mnd for at DU skal få tilbringe tid med barna DINE i stedet for at jeg skal tilbringe tid med mine, da blir jeg så forbanna! Kunne droppet å bli trukket 30% skatt og heller gått ned i 70% stilling så JEG kunne fulgt MINE barn på aktiviteter hver dag.. Tenk om vi alle skulle gjort det? Får du ikke dårlig samvittighet?? Er det bare deg og din familie i din egen lille boble? Skjønner du ikke at du snylter på oss andre og misbruker velferdssystemet og dermed ødelegger for de som faktisk trenger de tusenlappene vi andre betaler inn til staten hver måned?! Du har fått 3 barn og gått hjemme på sosialen i 5 år - nå er det din tur å yte tilbake til samfunnet. Selvfølgelig kommer du til å bli sliten - alle blir slitne! Voks opp og get real! Anonymous poster hash: e39b6...5ee Ja selvfølgelig er jeg syk!!!! Hvis ikke så hadde jo ikke dette vært noe problem! Men når NAV verken hører på meg, legen eller spesialister så må jeg bare gjøre det på denne måten. Legen og spesialister mener jeg har krav på aap, men nei da. Med kroniske smerter, fibromyalgi og me så kan jo dette bli spennende. Men som både jeg og legen sier, hvis det ikke går så får jeg sykemelding. JA jeg bryr meg om meg og min familie, ingen andre. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Latskap kalles det når både mor og far suller rundt hjemme hele dagen og ingen orker å jobbe. Hvorfor i all verden skal du studere oppi dette viss du er så syk? Anonymous poster hash: 75b80...698
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #36 Skrevet 7. september 2014 Hvis du har fått deg 100% stilling kan jeg ikke begripe hvorfor du vil studere i tillegg når du er syk. Hvor er logikken? [i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 858e29aadd2c1d84c25dff2c2bb890db"] 858e2...0db [/acronym] [/i]
3 i april Skrevet 7. september 2014 #37 Skrevet 7. september 2014 Om dere har råd til vaskehjelp så hadde jeg sterkt vurdert det. Eller så mener jeg at du kan kreve mer av barna i vertfall 9 åringen bør ha flere plikter som feks å sette inn i oppvaskmaskinen etter middagene, rydde badet osv. En 6 åringen kan også godt ha noen plikter i huset.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #38 Skrevet 7. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men hva i alle dager - er du syk da?? Skal du bare "sykemelde deg" hvis du ikke klarer å få tid til å ha et plettfritt hjem og følge alle barna på alle aktiviteter ved siden av jobb? Jeg blir helt sjokkert jeg altså.. Jeg er for velferdsstaten Norge og jeg betaler min skatt med glede for at de som ikke har det like bra som meg også skal få ha noe å leve av. Men når jeg i realiteten betaler mange tusen kr mnd for at DU skal få tilbringe tid med barna DINE i stedet for at jeg skal tilbringe tid med mine, da blir jeg så forbanna! Kunne droppet å bli trukket 30% skatt og heller gått ned i 70% stilling så JEG kunne fulgt MINE barn på aktiviteter hver dag.. Tenk om vi alle skulle gjort det? Får du ikke dårlig samvittighet?? Er det bare deg og din familie i din egen lille boble? Skjønner du ikke at du snylter på oss andre og misbruker velferdssystemet og dermed ødelegger for de som faktisk trenger de tusenlappene vi andre betaler inn til staten hver måned?! Du har fått 3 barn og gått hjemme på sosialen i 5 år - nå er det din tur å yte tilbake til samfunnet. Selvfølgelig kommer du til å bli sliten - alle blir slitne! Voks opp og get real! Anonymous poster hash: e39b6...5ee Ja selvfølgelig er jeg syk!!!! Hvis ikke så hadde jo ikke dette vært noe problem! Men når NAV verken hører på meg, legen eller spesialister så må jeg bare gjøre det på denne måten. Legen og spesialister mener jeg har krav på aap, men nei da. Med kroniske smerter, fibromyalgi og me så kan jo dette bli spennende. Men som både jeg og legen sier, hvis det ikke går så får jeg sykemelding. JA jeg bryr meg om meg og min familie, ingen andre. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Har de som prinsipp at begge foreldra skal følge barna på fritidsaktivitetar - så har du såpass med overskot at du klarar å arbeide litt og. Anonymous poster hash: 01dc2...a83
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #39 Skrevet 7. september 2014 Hvis både du og mannen er syke, så burde dere virkelig oppdra barna til å bli flinke i huset. Det er bare rett og rimelig at de også bidrar litt. Barn som aldri bidrar hjemme får det mye tyngre som voksne når de må lære seg alt selv. Niåringen kan fint få mer plikter, og blant annet bli med og hjelpe til med klesvasken, være med og lage middag, rydde etter middag, gå ut med søpla osv, mot å få ekstra penger hver uke. Her er treåringen med og støvsuger, på eget initiativ, og elsker å vaske opp. Han rydder opp etter seg når vi har spist middag. De ser det ikke som arbeid, og jo tidligere de lærer seg at dette er ting som må gjøres, men at det kan gjøres på en ålreit måte, jo lettere blir det senere. Det ser jo helt ærlig ut som om du med viten og vilje går inn for å overkjøre deg selv. Du må vel innerst inne forstå at du ikke kan fortsette på samme måte som de siste ni årene på hjemmebane, når du i tillegg skal legge til 150% stilling i jobb og studier? Da må du omprioritere. Du sier du ikke vil det skal gå ut over barna og tiden du har med de; men det vil jo også gå ut over barna at dere ikke har penger? At både du og pappaen blir så dårlige at dere ikke har mulighet til å følge opp barna? Og å bevisst gå inn for å sykemelde deg etter 8 uker, så du kan være hjemme? Forkastelig. Hvilke verdier er det du lærer barna dine? Får du det ikke som du vil, så sykemeld deg, staten betaler, det er ikke noe problem. Du viser faktisk barna dine at det er noe å trakte etter å være naver. Seriøst. Har du tatt deg for mye over hodet, så siler du ut det du kan. Husvask - kan settes bort til noen andre. Kjøring til og fra kamper og trening - kan deles opp så dere drar annenhver gang. Studier - kan settes på vent og pause til du kommer i orden med jobbing og ny ordning hjemme. Aktiviteter og ting med familien - kan flyttes til helg, og nytes da. Jobb - NØDVENDIG. Både for inntekt, og din og dine barns arbeidsmoral. Vær så snill å ikke bli en av de som mener at staten bør betale for at du kan gå hjemme og dingle i ditt ryddige hjem og bake boller til barna kommer hjem. Hvis du vil gjøre det, så for all del gjør det, men ikke la staten og alle oss andre skattebetalere ta regninga for det. Start en nettbutikk, en blogg, bli med i Forever Living eller noe annet som gjør at du kan få en inntekt og samtidig gå hjemme. Alvorlig talt. Anonymous poster hash: 19c52...631
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #40 Skrevet 8. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men hva i alle dager - er du syk da?? Skal du bare "sykemelde deg" hvis du ikke klarer å få tid til å ha et plettfritt hjem og følge alle barna på alle aktiviteter ved siden av jobb? Jeg blir helt sjokkert jeg altså.. Jeg er for velferdsstaten Norge og jeg betaler min skatt med glede for at de som ikke har det like bra som meg også skal få ha noe å leve av. Men når jeg i realiteten betaler mange tusen kr mnd for at DU skal få tilbringe tid med barna DINE i stedet for at jeg skal tilbringe tid med mine, da blir jeg så forbanna! Kunne droppet å bli trukket 30% skatt og heller gått ned i 70% stilling så JEG kunne fulgt MINE barn på aktiviteter hver dag.. Tenk om vi alle skulle gjort det? Får du ikke dårlig samvittighet?? Er det bare deg og din familie i din egen lille boble? Skjønner du ikke at du snylter på oss andre og misbruker velferdssystemet og dermed ødelegger for de som faktisk trenger de tusenlappene vi andre betaler inn til staten hver måned?! Du har fått 3 barn og gått hjemme på sosialen i 5 år - nå er det din tur å yte tilbake til samfunnet. Selvfølgelig kommer du til å bli sliten - alle blir slitne! Voks opp og get real! Anonymous poster hash: e39b6...5ee Ja selvfølgelig er jeg syk!!!! Hvis ikke så hadde jo ikke dette vært noe problem! Men når NAV verken hører på meg, legen eller spesialister så må jeg bare gjøre det på denne måten. Legen og spesialister mener jeg har krav på aap, men nei da. Med kroniske smerter, fibromyalgi og me så kan jo dette bli spennende. Men som både jeg og legen sier, hvis det ikke går så får jeg sykemelding. JA jeg bryr meg om meg og min familie, ingen andre. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Latskap kalles det når både mor og far suller rundt hjemme hele dagen og ingen orker å jobbe. Hvorfor i all verden skal du studere oppi dette viss du er så syk? Anonymous poster hash: 75b80...698 Det er ikke latskap når man er syk vet du! Studier er noe jeg begynte med før jeg fikk jobb, så det kutter jeg ikke ut nei. Vi får se hvordan dette går fremover. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #41 Skrevet 8. september 2014 Har egentlig ikke ord, så vet ikke hvorfor jeg gidder å svare. Du høres utrolig lat ut. Det er greit at mann og barn settes først, men det ønsker vi jo alle sammen. Men et sted må grensen gå. Forøvrig så kan du ikke sykemelde deg. Det er det legen som gjør. Bare tanken på at du selv skal ta et valg på det er helt uhørt. Du er lat og eier ikke arbeidsmoral! Anonymous poster hash: b9946...3ee
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #42 Skrevet 8. september 2014 Har egentlig ikke ord, så vet ikke hvorfor jeg gidder å svare. Du høres utrolig lat ut. Det er greit at mann og barn settes først, men det ønsker vi jo alle sammen. Men et sted må grensen gå. Forøvrig så kan du ikke sykemelde deg. Det er det legen som gjør. Bare tanken på at du selv skal ta et valg på det er helt uhørt. Du er lat og eier ikke arbeidsmoral! Anonymous poster hash: b9946...3ee Lat er jeg nok langt ifra. Ja jeg vet det er legen som skriver ut sykemelding. Legen vet at jeg er syk, så han sa jeg bare skulle ta kontakt hvis det ikke fungerer, så skulle han skrive sykemelding. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #43 Skrevet 8. september 2014 Da bør du jo heller hoppe av studiet. Anonymous poster hash: 858e2...0db
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #44 Skrevet 8. september 2014 Hårreisende rett og slett Men kan man virkelig studere når man får utbetalt sykepenger fra NAV?? Anonymous poster hash: eb97e...5e3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #45 Skrevet 8. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene. Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen. Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp. Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme. Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man. Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling. Anonymous poster hash: 75b80...698 JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare! Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du har ikke særlig realistisk innstilling til voksenlivet, har du vel? Jeg er ikke interessert i å betale for ditt liv. Anonymous poster hash: d8bc8...db6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #46 Skrevet 8. september 2014 Da bør du jo heller hoppe av studiet. Anonymous poster hash: 858e2...0db Nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Enkelt og greit! Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #47 Skrevet 8. september 2014 Hårreisende rett og slett Men kan man virkelig studere når man får utbetalt sykepenger fra NAV?? Anonymous poster hash: eb97e...5e3 Tar studier som privatist så det tviler jeg på at NAV finner ut av. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #48 Skrevet 8. september 2014 Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv! Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6 Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da. Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6 Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene. Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen. Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp. Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme. Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man. Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling. Anonymous poster hash: 75b80...698 JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare! Anonymous poster hash: 40938...5d6 Du har ikke særlig realistisk innstilling til voksenlivet, har du vel? Jeg er ikke interessert i å betale for ditt liv. Anonymous poster hash: d8bc8...db6 Hva du er interessert i og ikke er ikke så veldig relevant gitt. Nå er det legen som avgjør om jeg blir sykemeldt etterhvert og ikke. Men før se hvordan det går, jeg vet ihvertfall at jeg har den muligheten hvis jobben går utover alt annet. Anonymous poster hash: 40938...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #49 Skrevet 8. september 2014 Hvorfor studere når planen din er å gå hjemme og nave? Anonymous poster hash: 75b80...698
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #50 Skrevet 8. september 2014 Rart det der at så fort du fikk motgang og ikke svarene du ønsket hadde du fibromyalgi, ME osv. ... Anonymous poster hash: c9104...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå