Gå til innhold

Gruer meg til uka!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 9 årene vært hjemme med barn og mann. Har 3 barn i alderen 9, 6 og 4 år. Har kosa meg hjemme med barn, mann og god tid med null stress. I morgen så begynner jeg i 100 % jobb og 50 % studier. Barna går på aktiviteter og vi har stort hus. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal få tid og overskudd til jobb og studier. :( Noen med gode råd og trøstende ord til meg? Nå sitter jeg bare og gruer meg og er trist. :(

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må gjøre er å innse at alt ikke kommer til å være 100% på stell hjemme lengre. Jo fortere du innser det jo bedre kommer det til å gå. Huset trenger ikke være strøkent når man er i full jobb med 3 barn.

 

Så ville jeg satt opp en liste over alt husarbeid du normalt gjør og fordelt på alle familiemedlemmene. Alle skal hjelpe til. Det finnes oppgaver som passer for alle. Krev at din mann gjør like mye i hjemmet som deg. Dette blir nok en overgang for han også. Alle må innse at det kommer til å bli mer å gjøre. Lag et belønningssystem, evt gi lommepenger til barna. Vurder også om dere kan skaffe vaskehjelp som kan komme et par timer annenhver uke f.eks.

 

Så er det å planlegge uken. Planlegg middager og begynn med ukeshandling. Det er ikke tid til å fly på butikken hver dag. Sjekk evt ut godt levert.no eller lignende. Planlegg hvem som skal kjøre hvem til hvilke aktiviteter, hva trengs av utstyr, hva kan barna selv ha ansvar for, kan de av og til kjøre sammen med venner osv. Og husk å planlegge når du skal bruke tid på studiene. Sett av timer til dette på kveldstid.

 

Sett dere ned hele familien og gjør klart hvordan deres nye hverdag kommer til å bli. Si at alle må samarbeide og at dere er et lag. Mamma kan ikke gjøre alt lengre, det blir en helt ny tilværelse.

 

Så må du jobbe litt med deg selv. Det er deg selv du skal gjøre dette for. Det kommer til å gi deg så mye å få begynne å studere og jobbe igjen! Tenk så herlig å få fylle hodet med andre ting enn hus og hjem! Du kommer til å lære masse nytt, treffe nye folk, få nye venner, delta i et annet fellesskap! Det blir kjempespennende :)

 

Jeg tror den neste uken din kommer til å gå kjempefint. Du må bare få hodet over vannet og få kontroll over den. Planlegg-fordel oppgaver- og stup i det!

 

Masse lykke til i jobb og med studier! :)

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Skrevet

Det første du må gjøre er å innse at alt ikke kommer til å være 100% på stell hjemme lengre. Jo fortere du innser det jo bedre kommer det til å gå. Huset trenger ikke være strøkent når man er i full jobb med 3 barn.

 

Så ville jeg satt opp en liste over alt husarbeid du normalt gjør og fordelt på alle familiemedlemmene. Alle skal hjelpe til. Det finnes oppgaver som passer for alle. Krev at din mann gjør like mye i hjemmet som deg. Dette blir nok en overgang for han også. Alle må innse at det kommer til å bli mer å gjøre. Lag et belønningssystem, evt gi lommepenger til barna. Vurder også om dere kan skaffe vaskehjelp som kan komme et par timer annenhver uke f.eks.

 

Så er det å planlegge uken. Planlegg middager og begynn med ukeshandling. Det er ikke tid til å fly på butikken hver dag. Sjekk evt ut godt levert.no eller lignende. Planlegg hvem som skal kjøre hvem til hvilke aktiviteter, hva trengs av utstyr, hva kan barna selv ha ansvar for, kan de av og til kjøre sammen med venner osv. Og husk å planlegge når du skal bruke tid på studiene. Sett av timer til dette på kveldstid.

 

Sett dere ned hele familien og gjør klart hvordan deres nye hverdag kommer til å bli. Si at alle må samarbeide og at dere er et lag. Mamma kan ikke gjøre alt lengre, det blir en helt ny tilværelse.

 

Så må du jobbe litt med deg selv. Det er deg selv du skal gjøre dette for. Det kommer til å gi deg så mye å få begynne å studere og jobbe igjen! Tenk så herlig å få fylle hodet med andre ting enn hus og hjem! Du kommer til å lære masse nytt, treffe nye folk, få nye venner, delta i et annet fellesskap! Det blir kjempespennende :)

 

Jeg tror den neste uken din kommer til å gå kjempefint. Du må bare få hodet over vannet og få kontroll over den. Planlegg-fordel oppgaver- og stup i det!

 

Masse lykke til i jobb og med studier! :)

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Takk for svar. :) Litt vanskelig og fordele oppgaver da mannen min er syk og ikke orker så mye. Men han gjør det han klarer og er veldig flink til å prøve. Barna har som oppgave og holde rommene sine ryddige, det mener jeg holder. Når det gjelder og kjøre til aktiviteter så er vi bestandig med begge to, da vi mener det er viktig.

Å senke kravet når det gjelder huset blir nok vanskelig, da jeg liker ett ryddig og rent hjem. Men vi får bare se hvordan det går. Det går vel til jeg blir utslitt og langtidssykemeldt igjen. :(

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

 

Det første du må gjøre er å innse at alt ikke kommer til å være 100% på stell hjemme lengre. Jo fortere du innser det jo bedre kommer det til å gå. Huset trenger ikke være strøkent når man er i full jobb med 3 barn.

 

Så ville jeg satt opp en liste over alt husarbeid du normalt gjør og fordelt på alle familiemedlemmene. Alle skal hjelpe til. Det finnes oppgaver som passer for alle. Krev at din mann gjør like mye i hjemmet som deg. Dette blir nok en overgang for han også. Alle må innse at det kommer til å bli mer å gjøre. Lag et belønningssystem, evt gi lommepenger til barna. Vurder også om dere kan skaffe vaskehjelp som kan komme et par timer annenhver uke f.eks.

 

Så er det å planlegge uken. Planlegg middager og begynn med ukeshandling. Det er ikke tid til å fly på butikken hver dag. Sjekk evt ut godt levert.no eller lignende. Planlegg hvem som skal kjøre hvem til hvilke aktiviteter, hva trengs av utstyr, hva kan barna selv ha ansvar for, kan de av og til kjøre sammen med venner osv. Og husk å planlegge når du skal bruke tid på studiene. Sett av timer til dette på kveldstid.

 

Sett dere ned hele familien og gjør klart hvordan deres nye hverdag kommer til å bli. Si at alle må samarbeide og at dere er et lag. Mamma kan ikke gjøre alt lengre, det blir en helt ny tilværelse.

 

Så må du jobbe litt med deg selv. Det er deg selv du skal gjøre dette for. Det kommer til å gi deg så mye å få begynne å studere og jobbe igjen! Tenk så herlig å få fylle hodet med andre ting enn hus og hjem! Du kommer til å lære masse nytt, treffe nye folk, få nye venner, delta i et annet fellesskap! Det blir kjempespennende :)

 

Jeg tror den neste uken din kommer til å gå kjempefint. Du må bare få hodet over vannet og få kontroll over den. Planlegg-fordel oppgaver- og stup i det!

 

Masse lykke til i jobb og med studier! :)

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Takk for svar. :) Litt vanskelig og fordele oppgaver da mannen min er syk og ikke orker så mye. Men han gjør det han klarer og er veldig flink til å prøve. Barna har som oppgave og holde rommene sine ryddige, det mener jeg holder. Når det gjelder og kjøre til aktiviteter så er vi bestandig med begge to, da vi mener det er viktig.

Å senke kravet når det gjelder huset blir nok vanskelig, da jeg liker ett ryddig og rent hjem. Men vi får bare se hvordan det går. Det går vel til jeg blir utslitt og langtidssykemeldt igjen. :(

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Det var da en fantastisk innstilling!

 

Hvorfor legger du lista så høyt? Hvorfor skal du både jobbe og studere?

 

Med syk mann og tre barn høres det ut som det glade vanvidd. Hvorfor legger du opp til at du skal bli utslitt og utbrent? Vil du egentlig ikke jobbe?

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Skrevet

Du fikk kjempefine råd i det første svaret. Men det høres ikke ut som om du er helt åpen for tips, at du uansett vil gjøre det som før. Det er opp til deg om du planlegger et løp som ender med langtidssykemelding eller ikke. Det virker umulig å fortsette gammel standard samtidig som du plusser på 140% med noe annet. Det er sikkert lurt å se på om noe av det gamle kan prioriteres bort eller gjøres annerledes når du skal gjøre så mye mer nå enn før. Må dere virkelig fortsette å følge sammen til aktiviteter feks, når denne tiden istedet kan brukes til å gjøre nødvendige ting i huset så kvelden er fri til studier, foreksempel. 

 



Anonymous poster hash: f0cad...188
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du velger å gå hjemme 100% i 9 år, og heller ikke hvorfor du plutselig skal både jobbe 100% og studere 50% ved siden av? Du kunne gradvis begynt med en eller begge delene for flere år siden.

 

Det høres ut som nøkkelen til stress og du kan ende opp med å oppleve at du mislykkes på alle områder. Håper du ikke gjør det, men virker som du har sosa bort mange år og nå skal ta igjen for alt sammen. Døgnet har bare 24 timer

 

Anonymous poster hash: 65e07...ece

Skrevet

Få deg en 50% jobb eller kun studie!!

 

Anonymous poster hash: b1cdb...c95

Skrevet

Jeg må si det første rådet du fikk var veldig bra... Det kan HENDE at du klarer alt du har planlagt, men til hvilken pris??? Antageligvis ender du opp utbrent og bitter. ?

 

Syns absolutt du kan kreve mer enn ryddige rom av dine egne barn. Eldste kan gå ut med søpla hver dag, og finne skittentøy å legge på vaskerommet, mellomste kan rydde i gangen og minste kan holde rommet sitt ryddig og rydde opp tallerken sin sjøl etter middag...(3 åringen min rydder da i det minste det opp etter seg)... 

 

Hvis mannen din er så syk at han ikke kan delta med daglige gjøremål, hadde jeg virkelig revudert det med å studere... Du bør beregne 1-2 timer på studier daglig, i tillegg til alt det andre du skal ha gjort. Det er tøft nok med 100% jobb og 3 barn og en tydeligvis veldig syk mann?Ooooog du vil ha samme standard på alle fronter? :huh:

 

Sier som en til her, døgnet har ikke nok timer... :S

 

Prøver ikke å være ekkel altså, men føler at du kanskje har en smuuule urealistiske forventninger til hverdagen..Hadde gruet meg til uka jeg og for å si det sånn, hvis jeg hadde hvert deg.. Men ønsker deg all lykke til :) Også kanskje du faktisk klarer alt ? Selv om jeg tror det blir med et nødskrik.

 

Uansett lykke til! :) Du kommer ihvertfall ikke til å kjede deg :P  :tommelopp:

 

 

Skrevet

 

 

Det første du må gjøre er å innse at alt ikke kommer til å være 100% på stell hjemme lengre. Jo fortere du innser det jo bedre kommer det til å gå. Huset trenger ikke være strøkent når man er i full jobb med 3 barn.

 

Så ville jeg satt opp en liste over alt husarbeid du normalt gjør og fordelt på alle familiemedlemmene. Alle skal hjelpe til. Det finnes oppgaver som passer for alle. Krev at din mann gjør like mye i hjemmet som deg. Dette blir nok en overgang for han også. Alle må innse at det kommer til å bli mer å gjøre. Lag et belønningssystem, evt gi lommepenger til barna. Vurder også om dere kan skaffe vaskehjelp som kan komme et par timer annenhver uke f.eks.

 

Så er det å planlegge uken. Planlegg middager og begynn med ukeshandling. Det er ikke tid til å fly på butikken hver dag. Sjekk evt ut godt levert.no eller lignende. Planlegg hvem som skal kjøre hvem til hvilke aktiviteter, hva trengs av utstyr, hva kan barna selv ha ansvar for, kan de av og til kjøre sammen med venner osv. Og husk å planlegge når du skal bruke tid på studiene. Sett av timer til dette på kveldstid.

 

Sett dere ned hele familien og gjør klart hvordan deres nye hverdag kommer til å bli. Si at alle må samarbeide og at dere er et lag. Mamma kan ikke gjøre alt lengre, det blir en helt ny tilværelse.

 

Så må du jobbe litt med deg selv. Det er deg selv du skal gjøre dette for. Det kommer til å gi deg så mye å få begynne å studere og jobbe igjen! Tenk så herlig å få fylle hodet med andre ting enn hus og hjem! Du kommer til å lære masse nytt, treffe nye folk, få nye venner, delta i et annet fellesskap! Det blir kjempespennende :)

 

Jeg tror den neste uken din kommer til å gå kjempefint. Du må bare få hodet over vannet og få kontroll over den. Planlegg-fordel oppgaver- og stup i det!

 

Masse lykke til i jobb og med studier! :)

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Takk for svar. :) Litt vanskelig og fordele oppgaver da mannen min er syk og ikke orker så mye. Men han gjør det han klarer og er veldig flink til å prøve. Barna har som oppgave og holde rommene sine ryddige, det mener jeg holder. Når det gjelder og kjøre til aktiviteter så er vi bestandig med begge to, da vi mener det er viktig.

Å senke kravet når det gjelder huset blir nok vanskelig, da jeg liker ett ryddig og rent hjem. Men vi får bare se hvordan det går. Det går vel til jeg blir utslitt og langtidssykemeldt igjen. :(

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Det var da en fantastisk innstilling!

 

Hvorfor legger du lista så høyt? Hvorfor skal du både jobbe og studere?

 

Med syk mann og tre barn høres det ut som det glade vanvidd. Hvorfor legger du opp til at du skal bli utslitt og utbrent? Vil du egentlig ikke jobbe?

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Enig med hun over her, det høres ikke ut som du vil jobbe.. Med den innstillingen der kommer du jo ingen vei.

 

Hvorfor ber du om råd hvis du ikke har lyst å forandre på noenting?

 

Alle vil ha et plettfritt hus! Alle vil følge barna til alle aktiviteter! Men det går jo ikke - man må jo prioritere.

 

Nytt råd fra meg: si opp jobben, slutt på studiene og lev på din mann eller NAV eller hva du har gjort til nå da. Sorry, men det første svaret mitt var tydeligvis et kvarters waste of time..

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Skrevet

 

Det første du må gjøre er å innse at alt ikke kommer til å være 100% på stell hjemme lengre. Jo fortere du innser det jo bedre kommer det til å gå. Huset trenger ikke være strøkent når man er i full jobb med 3 barn.

 

Så ville jeg satt opp en liste over alt husarbeid du normalt gjør og fordelt på alle familiemedlemmene. Alle skal hjelpe til. Det finnes oppgaver som passer for alle. Krev at din mann gjør like mye i hjemmet som deg. Dette blir nok en overgang for han også. Alle må innse at det kommer til å bli mer å gjøre. Lag et belønningssystem, evt gi lommepenger til barna. Vurder også om dere kan skaffe vaskehjelp som kan komme et par timer annenhver uke f.eks.

 

Så er det å planlegge uken. Planlegg middager og begynn med ukeshandling. Det er ikke tid til å fly på butikken hver dag. Sjekk evt ut godt levert.no eller lignende. Planlegg hvem som skal kjøre hvem til hvilke aktiviteter, hva trengs av utstyr, hva kan barna selv ha ansvar for, kan de av og til kjøre sammen med venner osv. Og husk å planlegge når du skal bruke tid på studiene. Sett av timer til dette på kveldstid.

 

Sett dere ned hele familien og gjør klart hvordan deres nye hverdag kommer til å bli. Si at alle må samarbeide og at dere er et lag. Mamma kan ikke gjøre alt lengre, det blir en helt ny tilværelse.

 

Så må du jobbe litt med deg selv. Det er deg selv du skal gjøre dette for. Det kommer til å gi deg så mye å få begynne å studere og jobbe igjen! Tenk så herlig å få fylle hodet med andre ting enn hus og hjem! Du kommer til å lære masse nytt, treffe nye folk, få nye venner, delta i et annet fellesskap! Det blir kjempespennende :)

 

Jeg tror den neste uken din kommer til å gå kjempefint. Du må bare få hodet over vannet og få kontroll over den. Planlegg-fordel oppgaver- og stup i det!

 

Masse lykke til i jobb og med studier! :)

 

Anonymous poster hash: e39b6...5ee

Takk for svar. :) Litt vanskelig og fordele oppgaver da mannen min er syk og ikke orker så mye. Men han gjør det han klarer og er veldig flink til å prøve. Barna har som oppgave og holde rommene sine ryddige, det mener jeg holder. Når det gjelder og kjøre til aktiviteter så er vi bestandig med begge to, da vi mener det er viktig.

Å senke kravet når det gjelder huset blir nok vanskelig, da jeg liker ett ryddig og rent hjem. Men vi får bare se hvordan det går. Det går vel til jeg blir utslitt og langtidssykemeldt igjen. :(

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Langtidssykemeldt igjen? Er det derfor du har gått hjemme så lenge?

 

Hvorfor i all verden begynner du med full jobb og så 50% studier i tillegg med den holdningen?

 

 

Anonymous poster hash: 75b80...698

Skrevet

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Skrevet

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Har gått på sosialstønad i 5 år.

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Herregud for en sytete kjerring du er! Hva var poenget å lage innlegg her inne? Og selvfølgelig har du et valg ovenfor NAV. Det er jo bare å takke nei til støtten fra de så kan de ikke kreve noe fra deg.

 

Det du vil er at noen skal komme med en trylleformel som fikser tilværelsen din. Men Sorry, du er selv ansvarlig for ditt eget liv!

 

Anonymous poster hash: 03663...3f9

Skrevet

 

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b

Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6

Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da.

 

Med rette innstillin går det nok så bra atte.

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Skrevet

 

 

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b
Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6
Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da.

 

Med rette innstillin går det nok så bra atte.

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det.

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

Og med det svaret der så håper jeg dette bare er tull- for selvfølgelig klarer man ikke 100 % jobb, studier, barn og hus uten å bli sliten. Hilsen alenemor med 4 barn og jobb som ikke har et strøkent hus, og er sånn passe sliten hver kveld.

 

Anonymous poster hash: 76924...8a6

Skrevet

 

 

 

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b
Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6
Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da.

 

Med rette innstillin går det nok så bra atte.

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det.

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene.

 

Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen.

 

Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp.

 

Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme.

 

Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man.

 

Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling.

 

Anonymous poster hash: 75b80...698

Skrevet

 

 

 

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b
Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6
Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da.

Med rette innstillin går det nok så bra atte. Anonymous poster hash: 17952...00b

Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det. Anonymous poster hash: 40938...5d6

Ja, det var jo og en plan.

 

 

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Skrevet

En setning. Ta dag for dag. ! Ikke tenk på hele uken og alt stresset som skal være. Våkne opp og ta dagen som den kommer....

 

Anonymous poster hash: 942a5...9ba

Skrevet

En setning. Ta dag for dag. ! Ikke tenk på hele uken og alt stresset som skal være. Våkne opp og ta dagen som den kommer....

 

Anonymous poster hash: 942a5...9ba

Takk! Der var vel det beste rådet jeg har fått. :) Skal prøve å følge det. :)

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

 

 

 

 

 

Studier er nå jeg allerede har begynt på, dette for å kunne hå videre og få en jobb jeg vil ha. Jobben er det NAV som pålegger meg så har ikke så mye valg der. :( Nei jeg klarer ikke å ha rotete og møkkete hus, det vêr jeg selv!

Jeg vil jo såklart være med barna på ting jeg også... Men men, jeg får bare prøve så får i se hvordan det går. Handling gjør vi hver uke og det ordner mannen mens jeg er på jobb. Studere får jeg gjøre på kvelden når barna sover og huset er ryddig. Det må vel gå på en eller annen måte.... Takk for svar alle sammen. :)Anonymous poster hash: 40938...5d6

Hva har nav med din jobbsituasjon å gjøre? Har du gått på stønad i 9 år?Anonymous poster hash: 17952...00b
Har gått på sosialstønad i 5 år.Anonymous poster hash: 40938...5d6
Men da er det jo på tide å begynne å yte litt da.

 

Med rette innstillin går det nok så bra atte.

 

Anonymous poster hash: 17952...00b

Hvis jeg merker at dette går utover vårt liv og min familie så er det ikke bare å begynne å yte.... Men vi får se om jeg klarer dette, gjør jeg ikke det så sykemelder jeg meg. Da får vi allikevel penger. Legen er helt enig med meg i at jeg ikke skal slite meg ut grunnet jobb, så blir ikke noe problem å få det.

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Dersom du har gått på sosialstønad i 5 år burde du jo fått gjort ferdig studiene.

 

Selvsagt vil dette gå ut over familielivet, du og mannen har jo levd slaraffenliv i 9 år der du/begge har gått hjemme hele dagen.

 

Det normale er å ha det travelt, glede seg til helga når en skal få god tid med barna. Må huset være perfekt må enten mannen din som likevel går hjemme rydde og vaske eller då må du betale for en vaskehjelp.

 

Blir du for sliten av 100% jobb må du enten redusere stilling (og selvsagt gå ned i lønn), utsette studiene til du har tid/mer energi eller senke kravene hjemme.

 

Skal du bli sykemeldt fordi du ønsker et prikkfritt hjem og god tid til barna. Det ønsker vi vel oss alle, men jobbe må man.

 

Har du gått på stønad i 5 år er det jaggu på tide di yter litt til samfunnet og endre innstilling.

 

Anonymous poster hash: 75b80...698

JA hvis jobben går utover tiden med barna, hvis det går utover studiene og hvis det går utover at jeg ikke har energi og tid til hjemmet vårt, så sykemelder jeg meg når jeg har jobbet i over 8 uker. Slik er det bare!

 

Anonymous poster hash: 40938...5d6

Skrevet

Wow, du er patetisk. Normale folk velger faktisk først jobb for å forsørge familien, deretter studerer man hvis man har tid og råd, og så tar man husarbeid når man har ork og energi til det. Å ikke jobbe fordi man ikke får tid til å ha plettfritt hus ellers er det dummeste jeg har hørt. Helt utrolig at du har fått jobb med den dårlige arbeidsmoralen du viser.



Anonymous poster hash: 858e2...0db
Skrevet

Slike som deg blir jeg så irritert på Hi! Hvordan tror du det hadde gått om alle hadde hatt den innstillingen der!?? Selvfølgelig blir man sliten? Kanskje burde du ha stoppet på ett barn, om du ikke har overskudd til å jobbe med tre. Nå tar jeg utgangspunkt i at du er frisk, ettersom du ikke nevner annet. Forkastelig innstilling! Selvfølgelig mister du tid med barna om du jobber! Det gjør vi alle! Jeg blir rett og slett kvalm!

 

Anonymous poster hash: 3b2dd...8ff

Skrevet

Husker ikke sist jeg følte jeg hadde overskudd. Huset er langt fra plettfritt. Vi bytter på å følge barna på fritidsaktiviteter. Hilsen fembarnsmor som stuper i seng hver kveld etter timesvis på bena, som aldri har tid til meg selv, men som aldri i livet ville gått på stønad fordi livet jeg selv har skaffet meg er då hektisk. Gro litt skamvett.

 

Anonymous poster hash: 000f6...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...