Gå til innhold

Jepp, der skjedde det igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære deg, jeg skjønner at dette er veldig frustrerende og ekkelt for deg hi. Men dette dreier seg ikke om å "vokse opp" og slutte og drikke, alkoholisme, hvem som skal bytte på sengen, hvorvidt han skal bruke bleie eller å prate med moren hans om hva som har skjedd før.

Faktum er at en lege sannsynligvis vil stille en diagnose på din samboer; urininkontinens. Fastlegen vil henvise han videre til en urolig for å finne den medisinske årsaken til dette. Han vil ikke fortelle han at han må slutte å drikke øl og forebygge uhell med bleier. Han vil undersøke urinen for om han har blærebetennelse, blod i urinen eller evt andre problemer med urinveiene. Deretter vil han behandles ut fra dette, enten medisinelt eller ved en liten operasjon.

Du skal altså ikke vurdere om han skal ligge på en madrass på gulvet eller bruke bleier. Du skal få han til å forstå at han sannsynligvis har en helt ufarlig diagnose og må gå til fastlegen sin og få det undersøkt. Du kan selv Google urininkontinens og lese litt om det.

Sånn. Ikke noe mer syting og krangling nå - hjelp han å forstå at det kan skyldes en sykdom og at det for legen og urologen er helt normalt.

Anonymous poster hash: d354a...a09

Kjente jeg fikk tårer i øynene! Tusen tusen tusen hjertelig takk! Du aner ikke hvor glad jeg ble for å bare høre dette. Jeg skal sette meg ned nå å lese på dette, og vise det til han når han kommer hjem. Igjen, tusen takk !!!

Anonymous poster hash: bf2ac...124

Fint! Håper det ordner seg for dere :) Lykke til!

Anonymous poster hash: d354a...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det håper jeg og :D Tusen hjertlig takk igjen :D

Skrevet

Jeg er enig med nr 50, at han må til legen og at han da kommer til å bli sendt videre til spesialist i urologi.

Men, jeg mener at dette ER snakk om å bli voksen også.

- Det er mannens eget ansvar å kontakte lege når dette har skjedd tidligere.

- Det er mannens eget ansvar å finne en løsning frem til han får hjelp for problemet sitt - om løsningen er å ikke drikke frem til det eller om det er å kjøpe de største Tena for menn som han kan bruke frem til det, det er opp til ham. Om han velger Tena er det også et spørsmål om han vil huske å ta den på før han legger seg de gangene han har bruk for den.

- Det er mannens eget ansvar å skaffe tisselaken for voksne i tillegg for å skåne madrassen.

- Det er mannens ansvar - og INGEN andres - å umiddelbart etter uhell ta av senga, redde det som kan reddes fra urinen, ta av alt vått sengetøy og sette dette på vask, samt å ta på rent sengetøy på det som kan brukes.

- Det er mannens ansvar - og en fordømt selvfølge!!! - å be om unnskyldning til deg!

I tillegg ville jeg ha informert ham om at når han har fått hjelp med problemet så forventer du ny seng.

Jeg hadde ikke orket å fortsette å sove i en seng som gjenntatte ganger er blitt tisset ned av en voksen mann!

Du sier at han er helt fantastisk, men hvis du seriøst mener at han heller ønsker å fortsette å drikke enn å være familie med deg og lille barnet som kommer.... da er han langt unna fantastisk.

Nå vil han trolig få hjelp - men det kan være langt ventetid før han kommer til spesialist, så det kan ta lang tid før de har funnet ut hva som er galt.

Hvis han ikke greier å la være å drikke frem til det, da har han et alkoholproblem - eller et alvorlig problem med viljen og prioriteringene sine.

Enig med flere her, du må stille krav!

1. Få ham til å kontakte lege, det er trolig ikke noe alvorlig, men trolig noe han kan få hjelp for.

2. Få ham til å enten begynne med Tena for men når han drikker + tisselaken, eller at han er avholdende frem til han har fått hjelp for problemet sitt.

3. Ved eventuelle fremtidige uhell (som ikke bør skje om han følger pkt. 2...) så skal han selv umiddelbart ta seg av den våte sengen. Ja, selv om det er mitt på natten og selv om han skal tidlig opp på jobb!

4. Få ham til å få et bevisst forhold til det at hans far er alkoholiker, at faren mistet familien pga. alkoholen, og at han selv derfor med stor sannsynlighet har økt risiko for også å utvikle et alkoholproblem! (Han kan ha arvet gener som påvirker hvor avhengig han blir av alkohol, og det kan utvikle seg over tid.) Hvis han har problemer med å holde seg unna alkohol nå, da burde hans alarmklokker allerede ringe ganske høyt! Jeg skriver ikke dette for å skremme eller kalle ham en alkoholiker, men han må innse at han har økt risiko for å bli alkoholiker pga. sin far, og han har dermed også økt risiko for å miste familien sin av den grunn.

Jeg skriver dette i beste mening, for han trenger aldri å komme dit, hvis han bare blir bevisst sitt eget forhold til alkohol. På den måten kan han faktisk se på denne nattetissingen sin som en ordentlig "wake-up call", som gir han en mulighet til å bli mer bevisst sitt forhold til alkohol. Noe som er greit for alle når de har valgt å sette barn til verden.

Håper han får hjelp raskt og at dere finner ut av ting sammen!

Ps... Tena for menn kan han få kjøpt hos bandagist eller apotek. Etter å ha vært hos legen (eller mulig spesialisten) så kan det hende han kan få dem på blå resept. Det er viktig at han kjøper Tena med stor nok absorberingsevne, en del av dem er kun beregnet for lekkasjeproblemer, og vil derfor ikke kunne absorbere så store mengder som han tisser på nettene. Det er derfor viktig at han får en av de med størst absorberingsevne. Og det er viktig at han er ærlig om dette når han skal kjøpe sine Tena. Det er ikke flaut å ta opp, for han er langt fra alene om å ha slike problemer, og de som jobber med det er vant med å forholde seg til personer (både menn og kvinner) i ulike aldere som har inkontinensproblematikk.

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 8d8af...fa9
Skrevet

Hadde mannen min pissa i senga, så hadde jeg lagt meg på sofaen.han skulle søren meg fått skifta sjøl.Hadde vært dritsur helt til han hadde gjort noe med problemet! Skulle tatt seg ut om jeg hadde begynt å pisse i senga etter noen øl, hadde vært sååå flau!! Men lege er ett godt råd, kanskje han har problemer oppe i vannslangen en plass..

Skrevet

Altså, jeg skjønner at dette er en spesiell situasjon og at man reagerer, men jeg blir litt sjokkert over hvor krasse mange er. Som mamma til to sengevætere grøsser jeg over en del av svarene her.

Dere svarer som om dette er en mann som kommer ravende dritings hjem og pisser på seg fordi han er sanseløst beruset. Det er overhodet ikke slik jeg forstår HI. En voksen mann merker knapt to-fire øl.

Her er det åpenbart et medisinsk problem som ligger bak, og han trenger hjelp.

Jeg tipper han skammer seg dypt og inderlig selv om han ikke gir uttrykk for det. Latter er sikkert hans (hjelpeløse) måte å skjule det på.

Få han til legen og forsøk å støtte han i stedet for å kjefte på han.

Når det er sagt, han er en voksen mann og det skulle bare mangle at han rydder og vasker etter seg. Han bør også kunne legge seg et annet sted de gangene han har drukket alkohol og faren for inkontinens øker. Skjønner veldig godt at det er lite ok å bli tisset oppover ryggen...

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0f4b7...ec7

Skrevet

La han i det minste skifte på senga selv! !

Anonymous poster hash: d7e88...5ff
Skrevet

Kjøp bleier helt seriøst. Du kan ikke holde på å styre sånn når en mann på 21 år tisser ut alt i sengen gang på gang etter bare 2øl. Vet du hva, at han ikke blir flau. Har han et slikt problem til vanlig eller er det kun når han drikker? Jeg hadde nok vært såpass frek å meldt han inn i "tena klubben for menn". http://www.tena.no/menn/

Har han et problem utenom når han drikker syntes jeg synd på fyren bare så det er sagt.

Skrevet

En mann som pisser på seg etter noen øl har et problem. En mann som ikke innser at han da har et problem har et større problem. En mann som i tillegg pisser ned sin gravide kone gjentatte ganger pga alkohol og ikke skjønner at det må stoppe har i tillegg er alkoholproblem.

Å være inkontinent kan man ikke noe for. Å ikke hanskes med problemet er hans feil!

Anonymous poster hash: 14e21...02f

Skrevet

Ha en madrass på gulvet hvor han er nødt til å sove om han insisterer på å drikke?

Han må jo skjønne at du ikke vil ha sengen tisset ut støtt og stadig?

Anonymous poster hash: b02a5...7ab

Det var faktisk smart. Er så oppgitt vet faktisk ikke hva jeg skal foreta meg til.

Han er helt perfekt på alle måter, men dette kan faktisk sette forholdet på spill, om jeg skal begynne å få han til å slutte å drikke, da tror jeg faktisk han velger den ølen istedenfor meg desverre. Skal ligge her våknen til han skal på jobb nå kl 06.30, og faktisk be han ringe legen eller noe, fordi JEG gidder ikke dette. Helt patetisk. Takker egentlig gudene for at hans piss et lukt løs. Ellers hadde jeg bedt han gå UT å sove på en madrass neste gang. Åååh frustrasjon jeg kjenner som må ut

Les hva du selv skriver.... Han bryr seg ikke om at du gråter, blir faktisk sint, han tisser i sengen (hvordan skjer det at han treffer puta???), han drikker for mye, tar ikke tak i egne problemer, selv om det går hardt utover familien, og ja han ville valgt ølen over deg.... Og dette kaller du perfekt? Mange gode egenskaper kan han godt ha, men perfekt er vel å være blind. Her må du stå litt opp for deg selv og sette krav. En voksen mann kan ikke drive og tisse i sengen og late som det inne skjer. Makan! Sett noen krav og få en slutt på det! Greier han å slutte og allikevel fortsette å drikke får det være så, men da må han finne den løsningen bråkvikt!

Anonymous poster hash: dce73...765

Nei, han er vell aldeles ikke perfekt. Det er sant. Men blir for gale å gå fra han pga det...han har hatt ett sånt problem i lang tid i barndommen...sluttet i 10 års alderen, men er tydligvis kommet tilbake nå...bare at han må drikke 3-4 pils for at det skal skje.

Skjønner bare ikke hvorfor han blir så sur på meg :(

Ja jeg gråter, fordi jeg ikke føler han tenker på meg i det hele tatt akkuratt ang dette...han er 21 år, og skal liksom kjenne sine begrensinger. Vet han at det skjer, så må han slutte etter sin andre pils. Men nei, siden de 12 andre etterpå er jo så jævlig viktig. Men det er pga kompisene hans som sitter å påvirker "ta no en til" "spanter jeg" bla bla bla. Kan medele at INGEN av de har barn, min kjæreste er den første i "vennegjengen" som skal ha, og tror han bare ikke helt har innsett at han ikke kan vente 6 helger å ikke drikke, så dra på den fyllaturer og tro at man fortsatt tåler like mye som alle andre kompisene tåler.

Nei, kjenner det koker. Årh

Det kan jo tenkes at det at han blir sur på deg er en beskyttelsestakktikk.

En voksen mann som tisser i sengen, kan ikke være kjekt for ham.

Og når du da i tillegg kjefter og gråter og lager stort drama rundt, ja da kan det godt tenkes at han projeserer sinne og frustrasjonen over på deg.

Bare en tanke.

Men forstår godt at du er fortvilet. Hvis han nå absolutt skal drikke, så  bør han etter min mening ligge på en madrass på gulvet, ikke urimelig det, det vil koste en del å rense sengen, gang på gang. Selv om han har luktfri urin som du sier, så vil urin på urin stinke etterhvert.

Madrass, tisselaken og et laken og en pute smer pakket inn i plast før det er tatt putetrekk på.

Skjønner jo at han vil ha muligheten til å ta en øl,2 eøer tre i ny og ne...Men da må han nesten ta konsekvensene.

Vå må jo alle ta konsekvensene av det vi gjør.

Anonymous poster hash: 5823a...765

Skrevet

Ha en madrass på gulvet hvor han er nødt til å sove om han insisterer på å drikke?

Han må jo skjønne at du ikke vil ha sengen tisset ut støtt og stadig?

Anonymous poster hash: b02a5...7ab

Det var faktisk smart. Er så oppgitt vet faktisk ikke hva jeg skal foreta meg til.

Han er helt perfekt på alle måter, men dette kan faktisk sette forholdet på spill, om jeg skal begynne å få han til å slutte å drikke, da tror jeg faktisk han velger den ølen istedenfor meg desverre. Skal ligge her våknen til han skal på jobb nå kl 06.30, og faktisk be han ringe legen eller noe, fordi JEG gidder ikke dette. Helt patetisk. Takker egentlig gudene for at hans piss et lukt løs. Ellers hadde jeg bedt han gå UT å sove på en madrass neste gang. Åååh frustrasjon jeg kjenner som må ut

Les hva du selv skriver.... Han bryr seg ikke om at du gråter, blir faktisk sint, han tisser i sengen (hvordan skjer det at han treffer puta???), han drikker for mye, tar ikke tak i egne problemer, selv om det går hardt utover familien, og ja han ville valgt ølen over deg.... Og dette kaller du perfekt? Mange gode egenskaper kan han godt ha, men perfekt er vel å være blind. Her må du stå litt opp for deg selv og sette krav. En voksen mann kan ikke drive og tisse i sengen og late som det inne skjer. Makan! Sett noen krav og få en slutt på det! Greier han å slutte og allikevel fortsette å drikke får det være så, men da må han finne den løsningen bråkvikt!

Anonymous poster hash: dce73...765

Nei, han er vell aldeles ikke perfekt. Det er sant. Men blir for gale å gå fra han pga det...han har hatt ett sånt problem i lang tid i barndommen...sluttet i 10 års alderen, men er tydligvis kommet tilbake nå...bare at han må drikke 3-4 pils for at det skal skje.

Ja jeg gråter, fordi jeg ikke føler han tenker på meg i det hele tatt akkuratt ang dette...han er 21 år, og skal liksom kjenne sine begrensinger. Vet han at det skjer, så må han slutte etter sin andre pils. Men nei, siden de 12 andre etterpå er jo så jævlig viktig. Men det er pga kompisene hans som sitter å påvirker "ta no en til" "spanter jeg" bla bla bla. Kan medele at INGEN av de har barn, min kjæreste er den første i "vennegjengen" som skal ha, og tror han bare ikke helt har innsett at han ikke kan vente 6 helger å ikke drikke, så dra på den fyllaturer og tro at man fortsatt tåler like mye som alle andre kompisene tåler.

Nei, kjenner det koker. Årh

Og når du da i tillegg kjefter og gråter og lager stort drama rundt, ja da kan det godt tenkes at han projeserer sinne og frustrasjonen over på deg.

Bare en tanke.

Men forstår godt at du er fortvilet. Hvis han nå absolutt skal drikke, så bør han etter min mening ligge på en madrass på gulvet, ikke urimelig det, det vil koste en del å rense sengen, gang på gang. Selv om han har luktfri urin som du sier, så vil urin på urin stinke etterhvert.

Madrass, tisselaken og et laken og en pute smer pakket inn i plast før det er tatt putetrekk på.

Skjønner jo at han vil ha muligheten til å ta en øl,2 eøer tre i ny og ne...Men da må han nesten ta konsekvensene.

Vå må jo alle ta konsekvensene av det vi gjør.

Anonymous poster hash: 5823a...765

Hadde jeg tisset på meg hver gang jeg tok et glass vin hadde jeg sluttet å drikke!

Skrevet

Altså, jeg skjønner at dette er en spesiell situasjon og at man reagerer, men jeg blir litt sjokkert over hvor krasse mange er. Som mamma til to sengevætere grøsser jeg over en del av svarene her.

Dere svarer som om dette er en mann som kommer ravende dritings hjem og pisser på seg fordi han er sanseløst beruset. Det er overhodet ikke slik jeg forstår HI. En voksen mann merker knapt to-fire øl.

Jeg tipper han skammer seg dypt og inderlig selv om han ikke gir uttrykk for det. Latter er sikkert hans (hjelpeløse) måte å skjule det på.

Når det er sagt, han er en voksen mann og det skulle bare mangle at han rydder og vasker etter seg. Han bør også kunne legge seg et annet sted de gangene han har drukket alkohol og faren for inkontinens øker. Skjønner veldig godt at det er lite ok å bli tisset oppover ryggen...

Lykke til!Anonymous poster hash: 0f4b7...ec7

Tusen takk for fint svar. Har snakket med han nå, og han syntes det er veldig dumt. Og han har sagt seg enig at dette kanskje er et litt annen situasjon, siden han mener at dette er noe som har vart, og har forsvunnet kaskje noen år, men som kommer tilbake.

Han var veldig lei seg isted, og sa at han skal gå til legen å se om noe der han kan få hjelp med.

Han legger seg i sengen med meg (de gangene han er full/brisen) og jeg sier at jeg ikke skal ha noe tissing, og han sier at han kan ta på en av babyen sine bleier der og da (allerede kjøpt inn bleier til minsten kommer) men jeg har som oftes bare sagt "neida" men ja...tror ikke han vill, men tror faktisk utifra samtalen vi hadde isted at dette er ett ganske sårt tema for han desverre. Og er ikke ofte han har vist at dette er et problem, og så direkte lei seg ut.

Håper nå at han tar tak i dette på mandag, ringer legen og ihvertfall se om det er noe som kan gjøres.

Skrevet

Tusen takk for fint svar. Har snakket med han nå, og han syntes det er veldig dumt. Og han har sagt seg enig at dette kanskje er et litt annen situasjon, siden han mener at dette er noe som har vart, og har forsvunnet kaskje noen år, men som kommer tilbake.

Han var veldig lei seg isted, og sa at han skal gå til legen å se om noe der han kan få hjelp med.

Han legger seg i sengen med meg (de gangene han er full/brisen) og jeg sier at jeg ikke skal ha noe tissing, og han sier at han kan ta på en av babyen sine bleier der og da (allerede kjøpt inn bleier til minsten kommer) men jeg har som oftes bare sagt "neida" men ja...tror ikke han vill, men tror faktisk utifra samtalen vi hadde isted at dette er ett ganske sårt tema for han desverre. Og er ikke ofte han har vist at dette er et problem, og så direkte lei seg ut.

Håper nå at han tar tak i dette på mandag, ringer legen og ihvertfall se om det er noe som kan gjøres.

Da ønsker jeg dere alt vel, og håper det løser seg for ham (og deg).

Skrevet

Ha en madrass på gulvet hvor han er nødt til å sove om han insisterer på å drikke?Han må jo skjønne at du ikke vil ha sengen tisset ut støtt og stadig?Anonymous poster hash: b02a5...7ab

Det var faktisk smart. Er så oppgitt vet faktisk ikke hva jeg skal foreta meg til.Han er helt perfekt på alle måter, men dette kan faktisk sette forholdet på spill, om jeg skal begynne å få han til å slutte å drikke, da tror jeg faktisk han velger den ølen istedenfor meg desverre. Skal ligge her våknen til han skal på jobb nå kl 06.30, og faktisk be han ringe legen eller noe, fordi JEG gidder ikke dette. Helt patetisk. Takker egentlig gudene for at hans piss et lukt løs. Ellers hadde jeg bedt han gå UT å sove på en madrass neste gang. Åååh frustrasjon jeg kjenner som må utAnonymous poster hash: bf2ac...124
Les hva du selv skriver.... Han bryr seg ikke om at du gråter, blir faktisk sint, han tisser i sengen (hvordan skjer det at han treffer puta???), han drikker for mye, tar ikke tak i egne problemer, selv om det går hardt utover familien, og ja han ville valgt ølen over deg.... Og dette kaller du perfekt? Mange gode egenskaper kan han godt ha, men perfekt er vel å være blind. Her må du stå litt opp for deg selv og sette krav. En voksen mann kan ikke drive og tisse i sengen og late som det inne skjer. Makan! Sett noen krav og få en slutt på det! Greier han å slutte og allikevel fortsette å drikke får det være så, men da må han finne den løsningen bråkvikt!Anonymous poster hash: dce73...765
Nei, han er vell aldeles ikke perfekt. Det er sant. Men blir for gale å gå fra han pga det...han har hatt ett sånt problem i lang tid i barndommen...sluttet i 10 års alderen, men er tydligvis kommet tilbake nå...bare at han må drikke 3-4 pils for at det skal skje.Skjønner bare ikke hvorfor han blir så sur på meg :(Ja jeg gråter, fordi jeg ikke føler han tenker på meg i det hele tatt akkuratt ang dette...han er 21 år, og skal liksom kjenne sine begrensinger. Vet han at det skjer, så må han slutte etter sin andre pils. Men nei, siden de 12 andre etterpå er jo så jævlig viktig. Men det er pga kompisene hans som sitter å påvirker "ta no en til" "spanter jeg" bla bla bla. Kan medele at INGEN av de har barn, min kjæreste er den første i "vennegjengen" som skal ha, og tror han bare ikke helt har innsett at han ikke kan vente 6 helger å ikke drikke, så dra på den fyllaturer og tro at man fortsatt tåler like mye som alle andre kompisene tåler.Nei, kjenner det koker. ÅrhAnonymous poster hash: bf2ac...124

Det kan jo tenkes at det at han blir sur på deg er en beskyttelsestakktikk.En voksen mann som tisser i sengen, kan ikke være kjekt for ham.Og når du da i tillegg kjefter og gråter og lager stort drama rundt, ja da kan det godt tenkes at han projeserer sinne og frustrasjonen over på deg.Bare en tanke.Men forstår godt at du er fortvilet. Hvis han nå absolutt skal drikke, så  bør han etter min mening ligge på en madrass på gulvet, ikke urimelig det, det vil koste en del å rense sengen, gang på gang. Selv om han har luktfri urin som du sier, så vil urin på urin stinke etterhvert.Madrass, tisselaken og et laken og en pute smer pakket inn i plast før det er tatt putetrekk på.Skjønner jo at han vil ha muligheten til å ta en øl,2 eøer tre i ny og ne...Men da må han nesten ta konsekvensene.Vå må jo alle ta konsekvensene av det vi gjør. Anonymous poster hash: 5823a...765

Du har rett i at han reagerer i sinne. Snakket med han isted og nesten det eneste han sa ang at han ikke viser "skam" var at han sa "men jeg syntes det er unødvendig av deg å kjefte og bli så sur" så det sa jeg unnskyld for, men der og da, var det en helt annen situasjon.....men han reagerte ja,,,,bare kanskje ikke helt på den måten JEG vill (vil jo helst se at han viser så mye anger og nesten griner selv) men når jeg hører meg selv si dette, så reagerte han egentlig på samme måte som jeg hadde gjort. Hadde jeg tisset på meg, hadde jeg ikke sittet meg ned å sagt "jeg er så dum, herregud skal aldri drikke igjen, unnskyld unnskyld" jeg hadde nok ikke ville snakke om det der og da, og ihvertfall ikke kl 04 om natten. Men glad han har sagt seg enig til å oppsøke lege, og at han innser at det er et problem som kan ha en forklaring. Han tisser jo mer på doen iløpet av en dag enn meg som er 33 uker på vei. Alt sånt får en til å tenke nå liksom ........

Skrevet

Han må jo skjønne at du ikke vil ha sengen tisset ut støtt og stadig?Anonymous poster hash: b02a5...7ab

Han er helt perfekt på alle måter, men dette kan faktisk sette forholdet på spill, om jeg skal begynne å få han til å slutte å drikke, da tror jeg faktisk han velger den ølen istedenfor meg desverre. Skal ligge her våknen til han skal på jobb nå kl 06.30, og faktisk be han ringe legen eller noe, fordi JEG gidder ikke dette. Helt patetisk. Takker egentlig gudene for at hans piss et lukt løs. Ellers hadde jeg bedt han gå UT å sove på en madrass neste gang. Åååh frustrasjon jeg kjenner som må utAnonymous poster hash: bf2ac...124

Les hva du selv skriver.... Han bryr seg ikke om at du gråter, blir faktisk sint, han tisser i sengen (hvordan skjer det at han treffer puta???), han drikker for mye, tar ikke tak i egne problemer, selv om det går hardt utover familien, og ja han ville valgt ølen over deg.... Og dette kaller du perfekt? Mange gode egenskaper kan han godt ha, men perfekt er vel å være blind. Her må du stå litt opp for deg selv og sette krav. En voksen mann kan ikke drive og tisse i sengen og late som det inne skjer. Makan! Sett noen krav og få en slutt på det! Greier han å slutte og allikevel fortsette å drikke får det være så, men da må han finne den løsningen bråkvikt!Anonymous poster hash: dce73...765

Nei, kjenner det koker. ÅrhAnonymous poster hash: bf2ac...124

Bare en tanke.

Men forstår godt at du er fortvilet. Hvis han nå absolutt skal drikke, så bør han etter min mening ligge på en madrass på gulvet, ikke urimelig det, det vil koste en del å rense sengen, gang på gang. Selv om han har luktfri urin som du sier, så vil urin på urin stinke etterhvert.

Vå må jo alle ta konsekvensene av det vi gjør.Anonymous poster hash: 5823a...765

Hadde jeg tisset på meg hver gang jeg tok et glass vin hadde jeg sluttet å drikke!Anonymous poster hash: 14e21...02f

Det hadde jeg og altså....men ikke samboeren min nei. Tror aldri det hadde skjedd at han hadde sluttet. Ser fotball så og si hele tiden, og da er det viktig med den "pilsen" til kampen. Og de gangene han selv ikke har pils, kommer selvfølgelig alle kompissene med poser på poser, han blir tilbudt. (nesten tvunget til å drikke) han tar 3-4 øl, og da har vi det gående om natten .....

Skrevet

Håper nå at han tar tak i dette på mandag, ringer legen og ihvertfall se om det er noe som kan gjøres.Anonymous poster hash: bf2ac...124

Da ønsker jeg dere alt vel, og håper det løser seg for ham (og deg).Anonymous poster hash: 14e21...02f

Tusen takk...håper det veldig jeg og :-)

Skrevet

Og jeg tror jeg aldri har vert mer fortvilet.

Min kjæreste er perfekt på alle måter og jeg kunne aldri gått vekk fra han uansett, men så har det seg slik at han er/VAR En som drakk mye(før jeg ble gravid, er 33 uker på vei) helt til den ene dagen i februar at han var godt brisen, kom hjem og hadde ett "uhell" i sengen der han tisser, syntes denne ENE gangen var ganske morsom siden han var ganske i sjokk, hehe.

MEN så har dette skedd HVER JÆVLA GANG ETTER AT HAN HAR DRUKKE MER ENN 2 ØL??????????

Og han vet ikke grunnen, og han bryr seg midt i ræven, og blir sur på MEG fordi jeg ikke kan noe for at jeg begynner å grine midt på natten.....hver gang. Og det har igjen skjedd idag, pga 2 pils med eb kompiss som kom på besøk igår.

Blir helt oppgitt, hele sengen, dynen og puten...verste jeg har måtte håndtere av en man/gutt på snart 21 år.....tar imot ALT tips/råd eller hva enn det skal være.

Og en ting til, å slutte å drikke kommer han Aldriiiiiiiiiiii til å slutte med, da sånne vinkvelder/en pils til kampen er et must...så det er ikke vits en gang.

Hilsen en som facer 2 babyer i framtiden istedenfor èn :'(

Hvor gamle er dere egentlig..? 17?

Anonymous poster hash: 754c0...9a5

Skrevet

Mannen tisser på deg? Og ser ikke problemet selv????? VIS HAM DENNE TRÅDEN.

Skrevet

Mannen tisser på deg? Og ser ikke problemet selv????? VIS HAM DENNE TRÅDEN.

hehe. da tror jeg faktisk at jeg for første gang hadde sett han skikkelig sur, hadde han sett alt dette, oj oj.

hi

Skrevet

Ja, men så la ham bli sur! Han har et problem, og det går (bokstavelig) talt utover deg. Han må gjøre noe med det. Dette er utrolig ekkelt.

Skrevet

Og jeg tror jeg aldri har vert mer fortvilet.Min kjæreste er perfekt på alle måter og jeg kunne aldri gått vekk fra han uansett, men så har det seg slik at han er/VAR En som drakk mye(før jeg ble gravid, er 33 uker på vei) helt til den ene dagen i februar at han var godt brisen, kom hjem og hadde ett "uhell" i sengen der han tisser, syntes denne ENE gangen var ganske morsom siden han var ganske i sjokk, hehe.MEN så har dette skedd HVER JÆVLA GANG ETTER AT HAN HAR DRUKKE MER ENN 2 ØL??????????Og han vet ikke grunnen, og han bryr seg midt i ræven, og blir sur på MEG fordi jeg ikke kan noe for at jeg begynner å grine midt på natten.....hver gang. Og det har igjen skjedd idag, pga 2 pils med eb kompiss som kom på besøk igår.Blir helt oppgitt, hele sengen, dynen og puten...verste jeg har måtte håndtere av en man/gutt på snart 21 år.....tar imot ALT tips/råd eller hva enn det skal være.Og en ting til, å slutte å drikke kommer han Aldriiiiiiiiiiii til å slutte med, da sånne vinkvelder/en pils til kampen er et must...så det er ikke vits en gang.Hilsen en som facer 2 babyer i framtiden istedenfor èn :'(Anonymous poster hash: bf2ac...124

Hvor gamle er dere egentlig..? 17? Anonymous poster hash: 754c0...9a5

Og jeg tror jeg aldri har vert mer fortvilet.Min kjæreste er perfekt på alle måter og jeg kunne aldri gått vekk fra han uansett, men så har det seg slik at han er/VAR En som drakk mye(før jeg ble gravid, er 33 uker på vei) helt til den ene dagen i februar at han var godt brisen, kom hjem og hadde ett "uhell" i sengen der han tisser, syntes denne ENE gangen var ganske morsom siden han var ganske i sjokk, hehe.MEN så har dette skedd HVER JÆVLA GANG ETTER AT HAN HAR DRUKKE MER ENN 2 ØL??????????Og han vet ikke grunnen, og han bryr seg midt i ræven, og blir sur på MEG fordi jeg ikke kan noe for at jeg begynner å grine midt på natten.....hver gang. Og det har igjen skjedd idag, pga 2 pils med eb kompiss som kom på besøk igår.Blir helt oppgitt, hele sengen, dynen og puten...verste jeg har måtte håndtere av en man/gutt på snart 21 år.....tar imot ALT tips/råd eller hva enn det skal være.Og en ting til, å slutte å drikke kommer han Aldriiiiiiiiiiii til å slutte med, da sånne vinkvelder/en pils til kampen er et must...så det er ikke vits en gang.Hilsen en som facer 2 babyer i framtiden istedenfor èn :'(Anonymous poster hash: bf2ac...124

Jeg er akkurat fylt 19, og han fyller 21 nå i november. Vert sammen siden jeg var 13 og han var 15, og problemet kom nå i januar etter jeg ble gravid. Og på disse 6 årene som vi har vert sammen, har han aldri tisset......aldri.

Skrevet

Ja, men så la ham bli sur! Han har et problem, og det går (bokstavelig) talt utover deg. Han må gjøre noe med det. Dette er utrolig ekkelt.

Jeg er akkurat fylt 19, og han fyller 21 nå i november. Vert sammen siden jeg var 13 og han var 15, og problemet kom nå i januar etter jeg ble gravid. Og på disse 6 årene som vi har vert sammen, har han aldri tisset......aldri.Anonymous poster hash: bf2ac...124

Skjønner ikke hvorfor du tror vde er 17? ikke at det er så langt ifra....men HI kunne jo vert 29 år , og det er ikke hun som tisser....han som gjør det. Og tror ikke alder har så valdig mye å si. er litt annerledes å være 5 år å tisse seg ut, og å være 21...han har et problem som han ikke kan noe for, og trenger lege hjelp. Spar dere for sånne dumme kommentarer om at de begge er så "unge" har ikke noe å si.

Skrevet

Det er ikke normalt for voksne menn å tisse i sengen med så lav promille. Her er noe galt, og han må til legen.

Nei det er det ikke....hadde vert mye lettere hadde han gjort dette uten å drikke kvelden før. Men det er alkoholen som får han til å sove så aaalt for tungt..

Det er uansett ikke normalt å måtte stå opp om natten for å tisse, promille eller ei.

Anonymous poster hash: e7f64...df9

Skrevet

Hva med å kjøpe uridom? Det er en kondomlignende sak som tres over penis, og det går en slange videre til en pose..da samles det ihvertfall når uhellet først er ute..

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke normalt for voksne menn å tisse i sengen med så lav promille. Her er noe galt, og han må til legen.

Nei det er det ikke....hadde vert mye lettere hadde han gjort dette uten å drikke kvelden før. Men det er alkoholen som får han til å sove så aaalt for tungt..

Det er uansett ikke normalt å måtte stå opp om natten for å tisse, promille eller ei.

Anonymous poster hash: e7f64...df9

Jeg har så lenge jeg kan huske stått opp hver natt for å gå på do :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...