Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #26 Skrevet 15. august 2014 Kjøp tena pants til han og si at hvis han skal drikke så får han ta den på. For du gidder ikke ligge i tiss en gang til. Og typen din er virkelig ikke voksen, han er jo bare en guttevalp. Typen min var også som typen din på den alderen. Ingen skulle komme her og fortelle han at han ikke kunne drikke når han ville eller hvor mye. Jeg er glad for at vi ikke fikk barn sammen så tidelig. Men ventet til han var ferdig med å være guttevalp. Anonymous poster hash: 3e830...221 Hadde ihverfall håpt på at han hadde sett at han MÅ vokse opp...nei, må få igang noen investeringer her hjemme...selom det er det verste jeg vet i hele verden å fortelle han hva han kan og ikke kan. Fantisk det verste jeg kan tenke meg til :-( Takk for råd Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #27 Skrevet 15. august 2014 Så han velger bort deg og babyen for og drikke 2 øl med kompisene ?? Sjarmerende og voksen type du har funnet deg. Det at han ikke fatter at han Ikke kan tisse i sengen hver gang han drikker er ganske merkelig. Han burde selv faktisk sittet i denne stund og pønsket ut en fix ide om hvordan dette problemet kan løses. Som feks : oppsøke lege, skaffe tisselaken til problemet er løst, evt en ekstramadrass på gulvet, droppet den ølen frem til legen evt kan hjelpe han. Vurderer jo dette med legen, MEN problemet ligger jo rett foran øynene på oss...drikker han de få øllene...våkner han ikke av seg selv...og da bare tisser han. Så jeg sier jo akkuratt det sammen som legen hadde sagt "drit no i de siste ølene en jævla torsdags kveld" men nei. De er viktig. Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #28 Skrevet 15. august 2014 Han tisser utover deg og senga etter to øl?? Enten troller du, eller så har fyren et seriøst inkontinensproblem. Da foreslår jeg legehenvisning til urolog snarest. Verste jeg har hørt... Anonymous poster hash: 18001...b6b Dette er helt seriøst! Ikke etter to øl, men fire. Han drakk FIRE øl til brann kampen igår! Sånne halvlitre. Og siste tok han vell i 11 tiden vill jeg tenke meg? Får han alltid til å gå på do før han legger seg i og med at han sover som en hest. Og kl 04.00 i natt pisset han...oppetter HELE meg, og HELT opp til puten sin av alle ting. Ble så oppgitt, viste dette BERRAKTELIG til han da hormonene mine bare slo til, begynte å grine...gikk å la meg på siden. Han sier ikke en dritt...henter håndklær...legger de utover sengen der han pisset...hentet teppe MITT og sovnet faen meg igjen...jeg satt fortvilet å gren...gikk inn kl 04.30 og spurte om vi kunne snakke om det...men dagen etter disse ølene er han så jævlig sur i trynet og han bare slenger etter meg "helt alvorligt, skal jeg på jobb om en og en halv time" Åååå spyyyr! Og HVEM må bytte på sengen? Meg! Kan jo ikke ligge tiss i hele sengen i flere timer. Utrolig dårlig gjort når jeg tenker på det :-( Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #29 Skrevet 15. august 2014 Her har han enten et medisinsk problem eller han drikker betraktelig mer enn du ser- ville vel tippet det første for selv fulle folk holder seg. Han bør til legen og sjekke ut. Anonymous poster hash: 14e21...02f Tror han har sånn som han hadde før når han var liten gutt...bare ikke vokner. Rett og slett...og hjelper ikke å prøve å vekke han iløpet av natten da han sover så tungt etter å ha drukket...ikke hjelp i noe. Snakket om at nå snart er det en måned til termin. Og jeg skal ikke se en eneste øl eller han skal ikke drikke en enste øl en måned før babyen kommer, for det første, det gidder jeg ikke...for det andre. Hadde jeg måtte gå på føden fortidlig eller noe og han hadde eventuelt vert ute dagen før...hah...han hadde aldri våknet...og jeg hadde aldri latt han kjøre meg heller...nei vettu ka Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #30 Skrevet 15. august 2014 Sånn er det faktisk å bo med noen man skal stifte familie med, man stiller krav til hverandre. Fin anledning for deg til å begynne, og fin anledning for han til å vokse opp. Slutter han ikke hadde jeg ringt mora hans og fortalt hva som skjer, og spurt om han har hatt problemer med dette når han bodde hjemme. Fyren har jo et problem, ingen voksne folk pisser i senga si med mindre de er inkontinente eller demente. Anonymous poster hash: ca04d...191
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #31 Skrevet 15. august 2014 Merker på hele holdningen til HI at hun ikke kommer til å gjøre en dritt med dette enorme problemet hennes. Etter andre gang typen min hadde TISSET på meg og hele inventaret i senga hadde jeg sparka han på hue og rævva inn til legen! Hva skjer når dere får babyen? Skal du skifte tisselaken og bleie på typen og babyen samtidig? Ser for meg.... Anonymous poster hash: 70fa6...8b5 Jeg prøver hele tiden!!! Men han blir så sur! Og legen kommer jo bare til å si det som aldri skjer "slutt å drikk da" det er det eneste, og det vet vi begge to. Blir så oppgitt...han har aldeles ingen annen negativitet. Men dette topper de fleste jeg kjenner til. Får be han ihvertfall gå til legen eller noe. Han tisser faktisk mange mange ganger iløpet av en helt vanlig dag... Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #32 Skrevet 15. august 2014 Korttidsløsning: madrass på gulvet med "tisselaken" og tynn dyne/pute som enkelt kan vaskes. Og så må han komme seg til legen, for dette er jo ikke normalt! Tissser han ikke før han legger seg? At fyren har et alkoholproblem er en annen sak, forhåpentlig skjerper han seg eller du går lei før det går ut over de fremtidige barna. Anonymous poster hash: 83e71...551 Tusen takk for svar. Skal faktisk prøve dette..og håper at det ordner seg. Blir forferdeligt om han ikke slutter...og blir enda mer forferdeligt må jeg flytte fra han pga det...off nei :-( Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #33 Skrevet 15. august 2014 Sånn er det faktisk å bo med noen man skal stifte familie med, man stiller krav til hverandre. Fin anledning for deg til å begynne, og fin anledning for han til å vokse opp. Slutter han ikke hadde jeg ringt mora hans og fortalt hva som skjer, og spurt om han har hatt problemer med dette når han bodde hjemme. Fyren har jo et problem, ingen voksne folk pisser i senga si med mindre de er inkontinente eller demente. Anonymous poster hash: ca04d...191 Du har rett. Og så så ydmykende...tenker...vi kan jo aldri dra på hytten med familie eller noe der alkohol er tilstedet...det kunne gått gale! Hellane Anonymous poster hash: bf2ac...124
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. august 2014 #34 Skrevet 15. august 2014 Det er ikke normalt for voksne menn å tisse i sengen med så lav promille. Her er noe galt, og han må til legen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #35 Skrevet 15. august 2014 Tusen takk for råd jenter. Jeg må ta meg en alvorsprat med han når han kommer hjem fra jobb. Blir for dumt må jeg skifte på to babyer når den ekte babyen kommer. Skal få han til å kontakte lege på mandag! Skal han drikke får han finne seg en madrass FØR han skal drikke eller faktisk en jækla bleie....dette går ikke. Er jo sikkert helse skadelige for babyen å sove på ett rom med en sik far. Piss/øl/vin og alt som er om en annen. Og kommer helt sikkert til å snakke med moren og...skal få han til å ta opp temaet med henne neste gang de møtes, og spørre om det er noe med utstyret hans som han/vi ikke vet om. Jeg vill ikke ha det slik som dette...vere redd hver gang han drikker, det blir for dumt. Takk igjen for svar :-) Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #36 Skrevet 15. august 2014 Merker på hele holdningen til HI at hun ikke kommer til å gjøre en dritt med dette enorme problemet hennes. Etter andre gang typen min hadde TISSET på meg og hele inventaret i senga hadde jeg sparka han på hue og rævva inn til legen! Hva skjer når dere får babyen? Skal du skifte tisselaken og bleie på typen og babyen samtidig? Ser for meg.... Anonymous poster hash: 70fa6...8b5 Jeg prøver hele tiden!!! Men han blir så sur! Og legen kommer jo bare til å si det som aldri skjer "slutt å drikk da" det er det eneste, og det vet vi begge to. Blir så oppgitt...han har aldeles ingen annen negativitet. Men dette topper de fleste jeg kjenner til. Får be han ihvertfall gå til legen eller noe. Han tisser faktisk mange mange ganger iløpet av en helt vanlig dag... Anonymous poster hash: bf2ac...124 Men hvorfor i helvete gidder du å skifte på senga? Seriøst, det hadde jeg aldri gjort! Han fikk komme hjem og skifte stinkende laken selv. Æsj, fy faen, så uhygenisk. Tenk om han tisser på babyen om den ligger i senga? Anonymous poster hash: 70fa6...8b5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #37 Skrevet 15. august 2014 Det er ikke normalt for voksne menn å tisse i sengen med så lav promille. Her er noe galt, og han må til legen. Nei det er det ikke....hadde vert mye lettere hadde han gjort dette uten å drikke kvelden før. Men det er alkoholen som får han til å sove så aaalt for tungt.. Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #38 Skrevet 15. august 2014 Merker på hele holdningen til HI at hun ikke kommer til å gjøre en dritt med dette enorme problemet hennes. Etter andre gang typen min hadde TISSET på meg og hele inventaret i senga hadde jeg sparka han på hue og rævva inn til legen! Hva skjer når dere får babyen? Skal du skifte tisselaken og bleie på typen og babyen samtidig? Ser for meg.... Anonymous poster hash: 70fa6...8b5 Jeg prøver hele tiden!!! Men han blir så sur! Og legen kommer jo bare til å si det som aldri skjer "slutt å drikk da" det er det eneste, og det vet vi begge to. Blir så oppgitt...han har aldeles ingen annen negativitet. Men dette topper de fleste jeg kjenner til. Får be han ihvertfall gå til legen eller noe. Han tisser faktisk mange mange ganger iløpet av en helt vanlig dag... Anonymous poster hash: bf2ac...124 Men hvorfor i helvete gidder du å skifte på senga? Seriøst, det hadde jeg aldri gjort! Han fikk komme hjem og skifte stinkende laken selv. Æsj, fy faen, så uhygenisk. Tenk om han tisser på babyen om den ligger i senga? Anonymous poster hash: 70fa6...8b5 Vill ikke tenke på det en gang :-( tenker masse på dette med babyen min...lest og at med urin i sengen og andre steder med alkohol i seg KAN Føre til krybbedød...ikke at lillegutt skal sove i sengen...men vill jo ha han litt oppi sengen med oss. Men jeg har sagt at de gangene han har vert ute eller noe, får han ikke komme hjem. Lukter alkohol før han kommer inn ytterdøren. DET skjer ikke...MEN nær sant skal sies, så har han sagt at han ikke kommer til å drikke før lillegutt er blitt noen måneder....håper han greier det ihvertfall. Selvfølgelig ... Skal la han få drikke. Men då skal vi ha en ordning på dette pisse problemet...det som tar knekken på meg Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #39 Skrevet 15. august 2014 Tisser deg oppetter ryggen...! Herrejesus, jeg ler så jeg griner Anonymous poster hash: bb17a...5da
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #40 Skrevet 15. august 2014 Du er altfor snill!! Hadde mannen min tisset i senga OG PÅ MEG, så hadde jeg nektet han å legge seg i senga etter han har drukket uten å ta på bleie! Men hva med madrassen da? Må dere kaste den? Eller sender dere den på rens? Jeg hadde ikke hatt lyst til å ligge på en madrass med tiss i heller! Når man har babyer som kan tisse i senga, bruker man tisselaken, men litt for galt at man skal måtte bruke det med en voksen mann, men du får ha på det til han da! Og forlang iallfall at han vasker opp selv! Som du skjemmer han bort! Han bryr seg vel kanskje ikke så mye pga det ikke får noen konsekvenser for han. Du ordner opp og tør ikke sette krav til han. Du sier at det er umulig å få han til å slutte å drikke. Vel.. da må HAN ta konsekvensen av det! Dvs ha på bleie!! Det fås kjøpt bleie for voksne. Dere kan jo ha på tisselaken, men siden han tisser på både dyne og pute også, så må jo dette vaskes også. Det blir jo en del jobb! Så hvis han ikke har på bleie, må iallfall han vaske opp! Ikke gjør det for han!Og hvis han da lar det ligge hele dagen, så får han da enten sende alt på rens eller kjøpe nytt da hvis det ødelegges! Snart får du en baby. Da må mannen din være den voksne og ikke en baby! STILL KRAV! Anonymous poster hash: c99cd...147
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #41 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror du tar feil hvis du tror legen bare ber ham slutte å drikke. Legen kommer til å henvise ham til en spesialist i urologi. Anonymous poster hash: e793e...17a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #42 Skrevet 15. august 2014 Still krav, sett ned foten, IKKE la deg overkjøre! Dette er galskap å skulle akseptere!! Anonymous poster hash: 6b04b...9e7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #43 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror du tar feil hvis du tror legen bare ber ham slutte å drikke.Legen kommer til å henvise ham til en spesialist i urologi. Anonymous poster hash: e793e...17a tror du det? det er jo det jeg vil, absolutt....vet ikke hva urologi er, men jeg skal se om jeg får han til legen, og da skal jeg være med, sitte der høy gravid, forklare hvordan det er og grine litt ekstra Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #44 Skrevet 15. august 2014 Still krav, sett ned foten, IKKE la deg overkjøre!Dette er galskap å skulle akseptere!! Anonymous poster hash: 6b04b...9e7 Ja, skulle tro det er lett....men dette temaet er helt forferdeligt. Og er jo ikke alle jeg kan snakke med det om. huff nei.. Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #45 Skrevet 15. august 2014 Tisser deg oppetter ryggen...! Herrejesus, jeg ler så jeg griner Anonymous poster hash: bb17a...5da Skal være erlig å si at første gang han gjorde det pisset han meg opp etter ryggen, ja jeg lo. (tenkte det var en gangs tilfelle og at han kom til å bli SÅ flau) men nei.....ikke ble han flau, og ikke sluttet han... høres kanskje morsomt ut....men det er den verste følelsen ¨å våkne til....av og til blir jeg direkte redd....tror jo vannet mitt er gått....men inatt pisset han søren meg helt opp til PUTEN...huffffffff Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #46 Skrevet 15. august 2014 Tragisk da, håpe han greier slutte drikke. Å han pisser ned senga deres. Virker som en moden vordende far, her hadde jeg satt foten ned og krevd. Du skal da ikke vaske hans piss og leke moren hans, syntes synd på deg jeg. Anonymous poster hash: b59db...019
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #47 Skrevet 15. august 2014 Tragisk da, håpe han greier slutte drikke. Å han pisser ned senga deres. Virker som en moden vordende far, her hadde jeg satt foten ned og krevd. Du skal da ikke vaske hans piss og leke moren hans, syntes synd på deg jeg.Anonymous poster hash: b59db...019 Nei, det er ikke noe kjekt. Første gang skjedde ganske tidlig etter vi fant ut at jeg var gravid. Innser liksom at han ikke er voksen helt enda når han ikke kan begrense seg...men som hans mor sa så er han veldig lik faren dette med drikking (hun vet ikke om dette med tissingen) men hun oppfostret 5 sønner alene pga faren aldri var hjemme, jobbet den tiden som vin selger, mye ute på reis. Drakk så og si hver dag. hun gikk desverre fra han pga dette og et tilfelle der hun fant ut at han hadde en annen unge i oslo (vi bor i bergen) da sa hun stopp. Og det er vell 5 år siden. For drøyt ett år siden mistet faren lappen i 2 og en halvt år pga fyllekjøring og krasjet inn i motgående bil...han satt i sånn "husarest" i 2 måneder. Helligvis har han lært og sier hele tiden til samboeren min "du kan jo ta meg som ett eksempel" rart han ikke endrer seg når han vet hva moren hans måtte leve med, og hva faren tilslutt greide å få til...... Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #48 Skrevet 15. august 2014 Tragisk da, håpe han greier slutte drikke. Å han pisser ned senga deres. Virker som en moden vordende far, her hadde jeg satt foten ned og krevd. Du skal da ikke vaske hans piss og leke moren hans, syntes synd på deg jeg.Anonymous poster hash: b59db...019 Nei, det er ikke noe kjekt. Første gang skjedde ganske tidlig etter vi fant ut at jeg var gravid. Innser liksom at han ikke er voksen helt enda når han ikke kan begrense seg...men som hans mor sa så er han veldig lik faren dette med drikking (hun vet ikke om dette med tissingen) men hun oppfostret 5 sønner alene pga faren aldri var hjemme, jobbet den tiden som vin selger, mye ute på reis. Drakk så og si hver dag. hun gikk desverre fra han pga dette og et tilfelle der hun fant ut at han hadde en annen unge i oslo (vi bor i bergen) da sa hun stopp. Og det er vell 5 år siden. For drøyt ett år siden mistet faren lappen i 2 og en halvt år pga fyllekjøring og krasjet inn i motgående bil...han satt i sånn "husarest" i 2 måneder. Helligvis har han lært og sier hele tiden til samboeren min "du kan jo ta meg som ett eksempel" rart han ikke endrer seg når han vet hva moren hans måtte leve med, og hva faren tilslutt greide å få til......Anonymous poster hash: bf2ac...124 og faren fikk jo selvfølgelig en bot på 450 000 kr, bare det i seg selv hadde skremt vannet av meg...men ikke denne gutten min nei. tror nesten det må skje han før han skjønner hva det er snakk om. Men når den gangen noe SÅ gale skjer. Da er jeg for godt ute av live hans! Og DET vet han. Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #49 Skrevet 15. august 2014 Kjære deg, jeg skjønner at dette er veldig frustrerende og ekkelt for deg hi. Men dette dreier seg ikke om å "vokse opp" og slutte og drikke, alkoholisme, hvem som skal bytte på sengen, hvorvidt han skal bruke bleie eller å prate med moren hans om hva som har skjedd før. Faktum er at en lege sannsynligvis vil stille en diagnose på din samboer; urininkontinens. Fastlegen vil henvise han videre til en urolig for å finne den medisinske årsaken til dette. Han vil ikke fortelle han at han må slutte å drikke øl og forebygge uhell med bleier. Han vil undersøke urinen for om han har blærebetennelse, blod i urinen eller evt andre problemer med urinveiene. Deretter vil han behandles ut fra dette, enten medisinelt eller ved en liten operasjon. Du skal altså ikke vurdere om han skal ligge på en madrass på gulvet eller bruke bleier. Du skal få han til å forstå at han sannsynligvis har en helt ufarlig diagnose og må gå til fastlegen sin og få det undersøkt. Du kan selv Google urininkontinens og lese litt om det. Sånn. Ikke noe mer syting og krangling nå - hjelp han å forstå at det kan skyldes en sykdom og at det for legen og urologen er helt normalt. Anonymous poster hash: d354a...a09
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #50 Skrevet 15. august 2014 Kjære deg, jeg skjønner at dette er veldig frustrerende og ekkelt for deg hi. Men dette dreier seg ikke om å "vokse opp" og slutte og drikke, alkoholisme, hvem som skal bytte på sengen, hvorvidt han skal bruke bleie eller å prate med moren hans om hva som har skjedd før. Faktum er at en lege sannsynligvis vil stille en diagnose på din samboer; urininkontinens. Fastlegen vil henvise han videre til en urolig for å finne den medisinske årsaken til dette. Han vil ikke fortelle han at han må slutte å drikke øl og forebygge uhell med bleier. Han vil undersøke urinen for om han har blærebetennelse, blod i urinen eller evt andre problemer med urinveiene. Deretter vil han behandles ut fra dette, enten medisinelt eller ved en liten operasjon. Du skal altså ikke vurdere om han skal ligge på en madrass på gulvet eller bruke bleier. Du skal få han til å forstå at han sannsynligvis har en helt ufarlig diagnose og må gå til fastlegen sin og få det undersøkt. Du kan selv Google urininkontinens og lese litt om det. Sånn. Ikke noe mer syting og krangling nå - hjelp han å forstå at det kan skyldes en sykdom og at det for legen og urologen er helt normalt. Anonymous poster hash: d354a...a09 Kjente jeg fikk tårer i øynene! Tusen tusen tusen hjertelig takk! Du aner ikke hvor glad jeg ble for å bare høre dette. Jeg skal sette meg ned nå å lese på dette, og vise det til han når han kommer hjem. Igjen, tusen takk !!! Anonymous poster hash: bf2ac...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå