Sint naken biltyv Skrevet 9. august 2014 #76 Skrevet 9. august 2014 (endret) egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Egoistisk som tenker på de barna hun allerede har? Som har lyst å være en mor for de isteden for å ligge syk på et sykehus i opp mot 9 måneder? Ja HI er et forferdelig egoistisk menneske. *DUST* Endret 9. august 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #77 Skrevet 9. august 2014 Folk som mener at abort i uke 9 er drap, er hjernevaskede religiøse ekstremister. Ikke hør på dem Anonymous poster hash: 0fe5b...f25 Du dro den ikke liiiitt langt nå eller? Hjelpes..... Greit å støtte HI, men det det var bare usmakelig. Jeg er mot abort. Men i tilfeller som dette vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde nok tenkt akkurat det samme som HI. Må være helt grusomt å være så syk pga en graviditet og tanken på abort er jo hjerteskjærende spesielt når barnet i utgangspunktet er ønsket.... Umulig for andre å sette seg inn i uten å ha opplevd det selv. Anonymous poster hash: f6bd7...25a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #78 Skrevet 9. august 2014 Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla.. Anonymous poster hash: bc750...91f Skjerp deg!Det er jo det som ER virkeligheten. Det er fakta at dersom HI tar abort, dreper hun sin egen unge. Det er bare sånn det er, absolutt alle leger vil bekrefte at abort er å ende barnets liv. Det er det det handler om. Å "avbryte et liv", et finere ord for drap. Anonymous poster hash: bc750...91f Ok, dette er virkeligheten: det er faktisk lov å ta abort i norge! Visste du virkelig ikke det??? Folk tar abort av mange grunner, noen knakende gode, andre ikke fult så gjennomtenkte. Hva gir en mor rett til å "ofre" de barna som allerede er kommet til verden? Vel, ingen regler på dette, men hun blir kanskje inn og ut av sykehuset i 9 mnd og i dårlig for i lang tid etterpå. Og får en stor belastning på kroppen.. Tror du barna hennes kommer godt ut av det? Vel, uansett hva HI velger, jeg er sikker på at hun aldri kommer til å angre på å fullføre svangerskapet, kanskje vil hun angre en abort, sånn er det bare. Men selv med anger, kan man vite at det var det riktige valget til syvende og sist. Lykke til og god bedring HI. Anonymous poster hash: 12f36...867
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #79 Skrevet 9. august 2014 egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Hvordan kan du si noe når du ikke kan sette deg inn i en annens situasjon? Selv om du var kvalm, vet du ikke hvordan HI har det. Hvor egoistisk er det ikke å sette seg i den situasjonen, der du nesten vet du blir innlagt når du er gravid..når du har barn hjemme fra før? Som må være borte fra mamma som absolutt vil ha flere barn? Vet ikke hvem som er mest egoistisk, sannsynligvis den som kun klarer å se saken fra sin egen ræv Anonymous poster hash: 12f36...867
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #80 Skrevet 9. august 2014 Stakkars, stakkars deg. Du har all min sympati, HI. Har selv vært innlagt i mine svangerskap og tenkt at jeg bare har lyst til å dø, og det virker som om du har en enda mer ekstrem grad av hyperemesis enn meg. Av og til er abort en riktig avgjørelse i slike situasjoner, men ville bare høre: har du prøvd Esucos? Det ble redningen for meg. Uansett, lykke til med det du har foran deg. Tenk på deg selv og barna hjemme når du skal ta avgjørelsen. Anonymous poster hash: 0bc65...e37
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #81 Skrevet 9. august 2014 Jeg ønsker deg alt godt hi! Du må gjøre det du føler er rett for deg! Er abort det riktige nå, både for deg og med tanke på barna du har hjemme så er det ingen som har rett til å fortelle deg at det er feil! Dette er ditt valg og kun ditt!! Jeg syns mange tar for lett på abort, men enkelte ganger så er det det riktige for den det gjelder! Jeg hadde alvorlig hyperemesis selv den ene gangen og var nesten sikker på at jeg ikke kom til å overleve! Jeg klarte ikke å holde på noe og ingenting hjalp på kvalmen eller dempet trangen til å spy! Jeg hadde slitt med å bli gravid, men når det ble så ille så var jeg inne på tanken om abort allikevel! Jeg mistet etterhvert og selv om det er forferdelig å si det, så var jeg nesten litt letta! Jeg holdt ut en måned før jeg mistet, men vet ikke om jeg hadde klart det ett helt svangerskap!! Jeg gråt store deler av dagen, jeg var sliten, fikk ikke sovet, fikk ikke spist, ikke drukket, kunne ikke prate.. Det er lett for de som ikke har vært borti noe av det samme å si at du tar feil valg å skal holde ut! Men det er ikke så lett bestandig! Gjør det som er riktig for deg og dine, og ta godt vare på deg selv! Anonymous poster hash: ef57d...1fe
*Miss Marple* Skrevet 9. august 2014 #82 Skrevet 9. august 2014 egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Men da har du rett og slett ikke vært syk nok så lenge du ikke forstår hi. De fleste av oss har såpass innsikt at vi skjønner at når en oppegående småbarnsmamma velger å abortere bort et planlagt og ønsket foster (ikke barn!) så er det et valg som ikke er tatt med lett hjerte og som minst av alt er egoistisk. At du var litt småuggen og likevel valgte å gjennomføre svangerskapene gir deg ikke rett til å dømme andre.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #83 Skrevet 9. august 2014 egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Men da har du rett og slett ikke vært syk nok så lenge du ikke forstår hi. De fleste av oss har såpass innsikt at vi skjønner at når en oppegående småbarnsmamma velger å abortere bort et planlagt og ønsket foster (ikke barn!) så er det et valg som ikke er tatt med lett hjerte og som minst av alt er egoistisk. At du var litt småuggen og likevel valgte å gjennomføre svangerskapene gir deg ikke rett til å dømme andre. Det er ikke et barn, hva er det da? Når blir barnet i magen om til et barn? Er det først en klump og så blir det et barn? Hvilken uke går det fra klump til barn? Hos meg har ungene mine vært mine barn fra befruktningen, de har ikke vært et ikkebarn for så å bli et barn. Anonymous poster hash: 1ab0d...8c7
skjotta Skrevet 9. august 2014 #84 Skrevet 9. august 2014 egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Men da har du rett og slett ikke vært syk nok så lenge du ikke forstår hi. De fleste av oss har såpass innsikt at vi skjønner at når en oppegående småbarnsmamma velger å abortere bort et planlagt og ønsket foster (ikke barn!) så er det et valg som ikke er tatt med lett hjerte og som minst av alt er egoistisk. At du var litt småuggen og likevel valgte å gjennomføre svangerskapene gir deg ikke rett til å dømme andre. Det er ikke et barn, hva er det da? Når blir barnet i magen om til et barn? Er det først en klump og så blir det et barn? Hvilken uke går det fra klump til barn? Hos meg har ungene mine vært mine barn fra befruktningen, de har ikke vært et ikkebarn for så å bli et barn. Anonymous poster hash: 1ab0d...8c7 Godt for deg. Nå tenk så fantastisk det hadde vært om du, midt oppi all den visdommen du tydeligvis innehar kunne bladd opp til kapittelet om å respektere at mennesker er individer med ulike og selvstendige tanker og meninger? Når et foster blir et liv er et filosofi spørsmål. Her må alle selv finne det som føles riktig for dem. Akkurat som med religion.
Ladybird2014 Skrevet 9. august 2014 #85 Skrevet 9. august 2014 Det er da ikke et filosofisk spørsmål.
skjotta Skrevet 9. august 2014 #86 Skrevet 9. august 2014 Det er da ikke et filosofisk spørsmål. Jo det er det. Svaret man får vil variere sterkt etter hva den som svarer har som grunnlag. Selv om now er helt opplagt og naturlig for deg kan det motsatte være helt opplagt og naturlig for en annen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #87 Skrevet 9. august 2014 egoistisk kalles sånne som deg. var kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241 Men da har du rett og slett ikke vært syk nok så lenge du ikke forstår hi. De fleste av oss har såpass innsikt at vi skjønner at når en oppegående småbarnsmamma velger å abortere bort et planlagt og ønsket foster (ikke barn!) så er det et valg som ikke er tatt med lett hjerte og som minst av alt er egoistisk. At du var litt småuggen og likevel valgte å gjennomføre svangerskapene gir deg ikke rett til å dømme andre. Det er ikke et barn, hva er det da? Når blir barnet i magen om til et barn? Er det først en klump og så blir det et barn? Hvilken uke går det fra klump til barn? Hos meg har ungene mine vært mine barn fra befruktningen, de har ikke vært et ikkebarn for så å bli et barn. Anonymous poster hash: 1ab0d...8c7 Det er vel det samme hva det har vært for deg? Det er IKKE ett barn så tidlig i ett svangerskap. Anonymous poster hash: fb5ec...431
FlightlessBird Skrevet 9. august 2014 #88 Skrevet 9. august 2014 Kjære Hi, jeg håper det går bra med deg og at du finner ut hva som er best for deg å gjøre i denne vanskelige situasjonen! Alle dere andre, å lage en stor debatt ang drap av "barn" hører jo virkelig ikke hjemme her. Hi ville jo i utgangspunktet ha dette barnet, så hun står i et fryktelig dilemma allerede. Dessuten er det så veldig lett å "fortelle" andre at det er bare å gjøre ditt eller bare å gjøre datt. Tipper alle og enhver i denne situasjonen hadde vært dypt i tvil selv, da det er en umenneskelig tanke å være så dårlig i ni mnd... Når det er sagt så syntes jeg heller ikke det bare er å si "ta abort". Hi må ta dette valget selv, og hun er tydelig i tvil. Det er et liv i hennes mage, og ingen her vet hva det vil gjøre med henne å ta dette bort. Er jo derfor denne situasjonen er helt umulig for Hi. Ingen har uansett rett til å dømme her, hverken den ene eller andre veien.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #89 Skrevet 10. august 2014 Abort høres ut som det rette valg i din situasjon. Lykke til! Anonymous poster hash: 96034...dbc
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. august 2014 #90 Skrevet 10. august 2014 Takk for mange fine ord. Jeg er lagt inn nå og ligger på avdeling med to andre som har det samme. De holder ut. Jeg har to barn. Jeg ønsket meg et tredje. Veldig. Men det går ikke. Jeg har hatt veldig svangerskapskvalme i begge svangerskapene. Spydd i 6-7 mnd. Men nivået på kvalmen har vært slik at jeg har klart å få i meg mat og drikke også uten å spy opp alt. Og ikke trengt å bli lagt inn. Kvalmen min denne gangen begynte før 4 uker. Det har altså alt pågått i over to uker. Jeg har seriebrekninger. Kanskje 200 ganger om dagen. Til det kommer blod. Reiser jeg meg, spyr jeg, åpner jeg munne for å si noe, spyr jeg, tenker jeg på mat, spyr jeg, lukter jeg noe rart, spyr jeg, tar jeg EN slurk vann, spyr jeg. Tar jeg en tablett, spyr jeg. Kvalmen er så sterk hele tiden at jeg blir gal. Jeg ligger sammen krøpet som en larve. Nå har jeg fått i meg Phenergan for kvelden og er i stand til å skrive her. Sover max en time i strekk. Må op og spy. 3 liter væske i årene. Bvitamin i årene, kvalmestilliende i årene. Har to barn som savner meg. Kommer til å bli liggende her i måneder. Er det verdt det? Jeg skal leve etterpå også. Jeg var så tappet for energi eter 7 mnd med spying sist at jeg synes første 10 mnd med baby var problematisk. Og da var jeg ikke i NÆRHETEN av så ille jeg er nå. Jeg er så redd. SÅ sykt redd. Har aldri vært reddere. Anonymous poster hash: 4d73e...f73 Stakkars <3 Jeg skjønner deg godt! Og hadde nok gjort akkurat det samme. Du må fokusere på de 2 du har! Godt du har de fra før Håper du føler deg bra fort etter aborten. Klemmer til deg!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #91 Skrevet 10. august 2014 Føler med deg. Dette er grunnen til at jeg må undertykke ønsket mitt om å få nr.3 selv om jeg ønsker meg det så inderlig.. Det går bare ikke ant. Hvis en ikke ser problemstillingen din så har de bare rett og slett ikke vært like syk selv. Min erfaring er at de som syter og klager seg mest over kvalme er de som ikke har hatt annet en vanlig svangerskapskvalme. Drit i alle andre, følg dine egne instinkter her. Anonymous poster hash: 279e9...ad4
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #92 Skrevet 11. august 2014 Hvordan går det HI? Har tenkt mye på deg etter at jeg leste denne tråden! Anonymous poster hash: 30815...dba
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #93 Skrevet 12. august 2014 Dytter.. Anonymous poster hash: 81c02...2b4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #94 Skrevet 12. august 2014 Hun har opprettet egen tråd hvor hun skriver at hun har tatt abort. Anonymous poster hash: 4dda5...4d1
FruMille Skrevet 12. august 2014 #95 Skrevet 12. august 2014 Hun har opprettet egen tråd hvor hun skriver at hun har tatt abort. Anonymous poster hash: 4dda5...4d1 Aha, har ikke fått det med meg
Jezebel Skrevet 12. august 2014 #96 Skrevet 12. august 2014 Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla.. Anonymous poster hash: bc750...91f Skjerp deg! Det er jo det som ER virkeligheten. Det er fakta at dersom HI tar abort, dreper hun sin egen unge. Det er bare sånn det er, absolutt alle leger vil bekrefte at abort er å ende barnets liv. Det er det det handler om. Å "avbryte et liv", et finere ord for drap. Anonymous poster hash: bc750...91f Nå skal jeg bryte en av mine leveregler. Jeg er sterkt motstander av å snakke slik til mennesker, men jeg er villig til å gjøre et unntak for deg: FY FAEN, FOR EI FITTE DU ER. Faktisk så stor at jeg hadde sagt det ansikt til ansikt. Du er et motbydelig menneske. Nå blir sikkert dette moderert bort, så jeg håper du rekker å lese det. Det er DINE kommentarer som skulle vært moderert bort. Jeg er i utgangspunktet imot abort, men ikke i slike ekstreme tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #97 Skrevet 12. august 2014 Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla.. Anonymous poster hash: bc750...91f Skjerp deg!Det er jo det som ER virkeligheten. Det er fakta at dersom HI tar abort, dreper hun sin egen unge. Det er bare sånn det er, absolutt alle leger vil bekrefte at abort er å ende barnets liv. Det er det det handler om. Å "avbryte et liv", et finere ord for drap. Anonymous poster hash: bc750...91f Nå skal jeg bryte en av mine leveregler. Jeg er sterkt motstander av å snakke slik til mennesker, men jeg er villig til å gjøre et unntak for deg: FY FAEN, FOR EI FITTE DU ER. Faktisk så stor at jeg hadde sagt det ansikt til ansikt. Du er et motbydelig menneske. Nå blir sikkert dette moderert bort, så jeg håper du rekker å lese det. Det er DINE kommentarer som skulle vært moderert bort. Jeg er i utgangspunktet imot abort, men ikke i slike ekstreme tilfeller. Enig - jeg rapporterte den kommentaren, men den er dessverre ikke moderert bort. Om ikke annet håper jeg brukeren har fått en advarsel fra moderator, for dette er helt uakseptabelt å ta opp i en situasjon som er så hjerteskjærende fra før. Jeg sender mange gode, varmende og styrkende tanker til HI, som har gjort det rette sett ut fra hvordan situasjonen hennes var og er. Ingen ville vært tjent med en fysisk og psykisk nedbrutt mor som trolig ville satt sitt eget liv i stor fare. Ha tillit til at det du har gjort er riktig, HI. Håper formen din kommer seg raskt igjen <3 Anonymous poster hash: c6d1e...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå