Gå til innhold

Jeg tar abort i morgen grunnet hyperemesis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange varme tanker og klemmer til deg, HI!
Har selv hatt hypermesis med flere innleggelser og hele pakken, men dette hørtes bare ekstremt ut!

Masse god bedring og lykke til uansett hvilket valg du tar! Skjønner godt valget du tar.

Anonymous poster hash: 0bfd3...2e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla..

Anonymous poster hash: bc750...91f

Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla..

Tror du ikke HI har tenkt nøye gjennom valget?

Høres ut som du har hatt graviditeter som har gått på skinner, men alle har det ikke slik som deg!

Hadde garantert gjort det samme selv, jeg hadde ikke en liten brøkdel av plagene til HI, og enkelte ganger streifet abort meg!

Pass på deg selv og dine saker om du ikke har noe positivt å si akkurat nå.

Anonymous poster hash: 0bfd3...2e7

Skrevet

Skjerp deg! 

Skrevet

Wow

Anonymous poster hash: 8d7ba...98b

Skrevet

Du er rapportert!

Hvis det står om mors helse og liv så er det berettiget, uansett hvor vanskelig det er!

Du burde ha nok omløp til å forstå den ekstremt vanskelige situasjonen HI er i her, og ikke legge sten til byrden.

Noen burde lære seg å tenke FØR de har ut av seg ting!

Anonymous poster hash: c6d1e...3b6

Skrevet

Skjerp deg!
Det er jo det som ER virkeligheten. Det er fakta at dersom HI tar abort, dreper hun sin egen unge. Det er bare sånn det er, absolutt alle leger vil bekrefte at abort er å ende barnets liv. Det er det det handler om. Å "avbryte et liv", et finere ord for drap.

Skrevet

Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla..Anonymous poster hash: bc750...91f

Ja. Men du? Gir det deg rett til å drepe ditt eget barn? Jeg bare stiller et virkelighetsrelatert spørsmål midt oppi denne selvmedlidenhetsbobla..Anonymous poster hash: bc750...91f

Du er rapportert! Hvis det står om mors helse og liv så er det berettiget, uansett hvor vanskelig det er! Du burde ha nok omløp til å forstå den ekstremt vanskelige situasjonen HI er i her, og ikke legge sten til byrden. Noen burde lære seg å tenke FØR de har ut av seg ting! Anonymous poster hash: c6d1e...3b6
Rapportert for å påpeke fakta? Man skal ikke late som at abort er noe annet enn nettopp det abort er, man dreper ungen. Fordi man ikke vil ha barn. Neida, HI dør ikke dersom hun gjennomfører, hun kaster bare opp mange ganger.

Norske sykehus klarer å ta seg av en med hyperemesis, no problemo... Det er risken man tar når man velger å bli gravid og lage en unge, at kroppen takler den på en ubehagelig måte

Skrevet

Skjerp deg!
Det er jo det som ER virkeligheten. Det er fakta at dersom HI tar abort, dreper hun sin egen unge. Det er bare sånn det er, absolutt alle leger vil bekrefte at abort er å ende barnets liv. Det er det det handler om. Å "avbryte et liv", et finere ord for drap.

Det er et embryo! Ikke et utviklet barn! Og i denne situasjonen kan du holde dine anti-abort holdninger for deg selv!

Skrevet

Uff for en situasjon du befinner deg i HI.

Jeg har knapt vært kvalm i svangerskap, så har ingen anelse om hva du går gjennom.

Men tror absolutt ingen kan sette seg inn i situasjonen din, hvis de ikke har vært i nærheten selv. Er jo vanskelig å ligge på sykehus i et helt svangerskap, når man har familie og barn man har ansvar for hjemme. Og når man etter bare 2 uker er så dårlig, så er det ille.

Håper du finner ut av det og ønsker deg masse lykke til. Og ikke minst god bedring i lassevis

Anonymous poster hash: 8d7ba...98b

Skrevet

Du er rapportert! Hvis det står om mors helse og liv så er det berettiget, uansett hvor vanskelig det er! Du burde ha nok omløp til å forstå den ekstremt vanskelige situasjonen HI er i her, og ikke legge sten til byrden. Noen burde lære seg å tenke FØR de har ut av seg ting! Anonymous poster hash: c6d1e...3b6
Rapportert for å påpeke fakta? Man skal ikke late som at abort er noe annet enn nettopp det abort er, man dreper ungen. Fordi man ikke vil ha barn. Neida, HI dør ikke dersom hun gjennomfører, hun kaster bare opp mange ganger.

Norske sykehus klarer å ta seg av en med hyperemesis, no problemo... Det er risken man tar når man velger å bli gravid og lage en unge, at kroppen takler den på en ubehagelig måte

Nei, du. Man kan faktisk dø av det. Men enn så lenge har vel ikke det skjedd, fordi man har tatt abort. Det var faktisk fare for liv for min søster. Ikke tull engang. Når man er så uttørret at man ikke får ut en dråpe blod ved blodprøve, blodet er så tykt rett og slett. Da er faren for hjertestans og/eller hjerneslag ganske stor.

Man gir faktisk medisiner som har en høy risiko i seg selv for abort, for og prøve og berge mor og da også barn.

Anonymous poster hash: 414ed...468

Skrevet

Du er rapportert fordi kommentaren din tar sikte på å gjøre HIs dilemma enda vanskeligere enn det allerede er!

Ønsker du en abort-diskusjon så opprett en egen tråd om det, ikke driv abortkamp på restene av andres liv!

Og du tar feil - legene kan hende greie å holde mor i live gjennom et svangerskap inntil det er forsvarlig å starte en fødsel eller ta keisersnitt. Men til hvilken pris? De to barna hun har fortjener en mor som fysisk og psykisk er i stand til å ta seg av dem videre i livet. Et barn som blir satt til verden fortjener også en mor som kan være der for det.

Noen blir så dårlige av et slikt ekstremt svangerskap at de aldri får tilbake sin fysiske eller psykiske helse. Det er ikke mange av dem, men de finnes.

Nå er HI i tvil om hva hun skal gjøre, ikke gjør situasjonen hennes verre enn den allerede er!

Om HI velger å beholde så vil hun måtte gå gjennom et h.... i mange måneder. Hun vil trenge lang rehabilitering i etterkant. Da er det siste hun trenger moralister som deg som ikke har empatiske evner nok til å vite din besøkelsestid.

Velger hun å avslutte svangerskapet så skal hun respekteres for det valget! Da trenger hun støtte - ikke personer som deg som tror verden er enten svart eller hvit, og som ikke har lært at verden og livet kommer i en hel haug med gråsjatteringer i tillegg. Av og til må man ta valg man ikke ønsker.

Ikke la det beste bli det godes fiende!

Skrevet

Og her rapporteres du av samme grunn som tidligere - samt at du kommer med feilaktige opplysninger! Det er ikke alltid man kan ta forsvarlig vare på gravide med ekstremvariant av hyperemesis.

Det er villedende og potensielt farlig å spre slik feilinformasjon!

Som sagt - lag din egen tråd mot abort om du absolutt vil drive abort-kamp.

Skrevet

Trolleriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, trolleraaaaaaaaaaaaaa, trolleriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, trollera-ha-ha-ha-ha-ha

Anonymous poster hash: 839e8...aa1
Skrevet

Trolleriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, trolleraaaaaaaaaaaaaa, trolleriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, trollera-ha-ha-ha-ha-ha

Anonymous poster hash: 839e8...aa1

Stakkars lille ynkelige, patetiske du som ikke har større evner enn du har!

Skrevet

Skjerp deg!

Kan ikke du bare pelle deg ut av denne tråden. Her inne er det bare plass til voksne mennesker.

Anonymous poster hash: 34de2...fdd

Skrevet

Folk som mener at abort i uke 9 er drap, er hjernevaskede religiøse ekstremister. Ikke hør på dem

Anonymous poster hash: 0fe5b...f25

Skrevet

Folk som mener at abort i uke 9 er drap, er hjernevaskede religiøse ekstremister. Ikke hør på dem

Anonymous poster hash: 0fe5b...f25

Wow..........

Wow............

Anonymous poster hash: fb069...0cc

Skrevet

Kjære deg, HI, dette høres umenneskelig ut. Jeg har vært kvalm og kastet opp i ca 20 uker i alle mine svangerskap, men langt unna det du beskriver. Allikevel har det vært altoppslukende. Det er liksom ikke plass til noen andre tanker når man har det sånn. Jeg håper du har noen som ivaretar deg emosjonelt etter dette og at du klarer å se at andres sterke meninger ikke er relevante for deg. Din jobb er å finne det rette svaret for deg og din familie. Stor klem

Skrevet

Akk... Jaaa, det er synd på dere som ikke kan få barn, men hva skal hi gjøre med det? Det er også veldig lett å si i etterkant at det er verdt det. Og abortmotstandere, gå et annet sted, denne tråden er virkelig ikke stedet å drive propaganda. Skjønner dere ikke at hi er i en forferdelig situasjon, og at dere bare gjør det verre?

Kjære Hi, håper du overser de stygge kommentarene og gjør hva enn du trenger å gjøre, om det er å beholde eller å avslutte :) klem

Anonymous poster hash: 36f03...a7d

Skrevet

Jeg har litt vansker med å forstå deg. Du har hatt to liknende svangerskap før, og gikk inn for å få et tredje barn med de forutsetningene du beskriver? Jeg skjønner ikke at du tør å bli gravid i utgangspunktet.

Men ok, nå er det som det og det må være en fryktelig situasjon å være i, både når det gjelder å skulle fortsette svangerskapet, men også med tanke på at du nå skal avslutte. En avgjørelse som du skal kunne leve med resten av livet. Er du sikker på at alt er prøvd? Behandles du ved et lokalsykehus eller et større universitetssykehus?

Anonymous poster hash: 76616...f63

Leser du ikke hele innlegget?Ja,hun var skikkelig dårlig i de to andre svangerskapene også,men ikke i nærheten av hva hun er nå.Les før du kritiserer!Og en annen ting:tror du ikke legen har gjort alt han kan for henne før han innvigler abort?

Tåpelige menneske

Anonymous poster hash: e768d...f21

Skrevet

WTF? Du burde vært anmeldt! Snakk om å sparke folk mens de ligger nede.

Kjære HI. Alle oppegående mennesker skjønner at valget er helt jævlig, de som kommer med kommentarer som den over er undermennesker. Pføy!

Anonymous poster hash: 74439...4cd

Skrevet

egoistisk kalles sånne som deg. var  kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3

Anonymous poster hash: b8823...241
Skrevet

egoistisk kalles sånne som deg. var  kvalm og innlagt på sykhuset 12 ganger med første, 10 med andre og 4 med siste, var kvalm i uke 5-39 uker med alle 3, ikke tanke på og ta abort i hele tatt,de er det beste som har hendt meg, og var verdt og gå gjennom alt dette for alle 3 Anonymous poster hash: b8823...241

Men så er det nok en gang slik at alle er ulike, og står for sine egen valg her i livet! Forventer du en klapp på skulderen fordi du gjennomførte svangerskapet på tross av kvalme? Tviler på at du hadde det i den grad som hi her for da hadde ikke du kommet med slike latterlige uttalelser!

Anonymous poster hash: 81c02...2b4

Skrevet

Jeg ville tatt abort om jeg var deg. Det høres helt sinnsykt ut å ha det sånn. Her i Norge er det ikke definert som drap å ta abort og det er enda godt. Abort er i mange tilfeller det beste, både hvis mor ikke kan ta seg av et barn, er veldig ung, om mor er syk som HI desverre er blitt osv.

Om man skal moralisere ang abort kan man ta det et annet sted enn her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...