Gå til innhold

Hva har dere pakket i nødbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pakket en 3 liters dunk vin og bleier. Kan bli lange dager

Anonymous poster hash: c74a3...353

Du later til å være svært intelligent..

Anonymous poster hash: b9131...b6c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Tråden er moderert etter regelen; Du skal ikke poste innlegg som innholder oppfordringer til voldshandlinger eller forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Skrevet

nei, jeg har ikke det... men jeg sender barnet og mannen bort i dag.. til en liten plass ingen har hørt om. Jeg må på jobb... mannen tar ut noe ekstra ferie. Jeg kommer til å savne barnet mitt. Jeg har vært borte fra barnet bare 1 gang tidligere. Barnet er 2 år. nå blir de borte iallefall en uke.. huff... men vi bor i storby, og jeg vil ha barnet ut av byen, jeg vil vite at mitt hjerte er trygt. 

Anonymous poster hash: 1f0db...e14
Skrevet

Men hva tror dere skjer da? Det er snakk om terror, ikke beleiring. Så hvorfor flykte? Fra hva? Til hvor? Jeg er forvirret.

Terroristene vil mest sannsynlig forsøke å gjøre stor skade, og de kan gjerne gjøre ting som kan ramme oss både økonomisk og miljømessig. 

Om Norge besvarer et eventuelt angrep, vil terroristene få blod på tann. Dermed kan vi risikere at de slår enda hardere tilbake, slik at landet vårt bader i konflikt.

Vil tro alt av matproduksjon da stopper opp, og at eventuelle matleveranser ikke går som de skal.

Vi vil derfor slite med å få tak i mat.

Å reise til Sverige eller Danmark mener jeg er smart, dersom dette marerittet skulle skje.

For da har vi ikke konflikt rundt oss, og maten godt tilgjengelig.

De fleste vil nok få panikk om dramaet virkelig skulle utspille seg.

Det sitter nok bare litt for langt inn hos enkelte. Men jeg vet nok at de fleste kommer til å rømme landet, om ekstremistene skulle finne på å erobre landet vårt.

Anonymous poster hash: b9131...b6c

Så med andre ord... Dere er redde for okkupasjon  og regelrett krig... Okey, men da spør jeg hva er sannsynlig og realistisk? Er det ikke litt arrogant å tro at av alle terror mål i hele vesten, så er vi det landet som mest ettertraktet?

Hvordan skulle de få mobilisert styrker nok og flyttet så mye "manpower" ubemerket gjennom Europa? Samfunnet vil jo høyst sannsynlig ikke kollapse av en terrorhandling(og igjen hvorfor skulle interessen for å få akkurat vårt norske samfunn til å kollapse?) og hvis det skulle bli en del kaos fordi folk er redde... Er det ikke bedre å holde seg i sine egne hjem? 

Og videre hvorfor er Sverige og Danmark de trygge i forhold til mat osv?? De bruker vel de samme import/eksport rutene som Norge? 

Etterspør bare realisme og sannsynlighet i deres beregninger... For faren for krig/ erobring er jo ikke høynet de siste døgnene. Slik terrortrussel har jo som sagt flere land i Europa og Amerika hatt over seg hele tiden. 

Da regner jeg liksom med at dere har hatt denne "flyktebagen" deres hele tiden? For sannsynligheten for krig har vel vært ganske konstant/lik de siste årene uansett.

Dere må jo gjerne ha  en slik bag, men bare lurer på om dere bruker fornuften i måten dere tenker på.?

Ikke noe mobbing! Bare oppriktig nysgjerrighet i om dere virkelig mener slike scenarioer som 100% logisk? ;)

Skrevet

Jeg lurer på et par ting i forhold til det som skrives her. Blant annet hvordan dere ser for dere at en håndfull menn skal få kontroll over Norge; som dere nevner stanse all import og produksjon av mat, tvinge folk til å evakuere fra hjemmene sine og i bunn og grunn okkupere alt som er av infrastruktur (de må jo ta ut hele det landsdekkende transportnettet for å hindre forsyning av mat). Myndighetene legger seg ikke på rygg for de første og beste som kommer inn og sier de vil ha makta. Dessuten tviler jeg på at de som truer oss nå vil ha makten; de vil sette en støkk i oss, "straffe" oss for noe de mener vi har gjort feil, og de vil inspirere til frykt blant befolkningen. De vil ikke beleire, overta og styre, de vil finne på faenskap og forsvinne. 

Og når det kommer til kringsredsel. Norske myndigheter går ikke til krig mot et land pga noen individers forkvaklete syn. Derimot kan det hende de ber det aktuelle landet om bistand til å finne den ansvarlige gruppen. Men det kommer ikke til krig mellom land pga individers handlinger. 

Tar dere med nødbagen på jobb? Hvis evakueringsordren skulle komme mens dere er på jobb, må dere først hjemom og hente bagen da, eller er bilen ferdig pakket hver morgen? 

Og til syvende og sist, så lurer jeg på hva godt bananer og kaffe gjør hvis det virkelig blir krise, og hvor lenge det holder, dersom det virkelig er sånn at matmangelen blir et faktum? Da hadde jeg heller satset på ting jeg kan grave ned, som vil holde seg lengre, og tørrvarer som er lette å pakke ned og oppbevare, ting som gjør at jeg kan skaffe meg mat på egenhånd og overleve i naturen. Men enn så lenge tar vi dette med knusende ro. Inntil vi vet hvor Norge evt vil rammes er det ikke noe å gjøre med, og skulle vi få beskjed om å evakuere klarer jeg å raske sammen det viktigste på 10 minutter. 

Anonymous poster hash: 4589d...843
Skrevet

Haha, det her er som å se serien "Doomsday preppers" på Discovery. Like hjernevasket og hysteriske folk. Nei, jeg har ikke pakket noen nødbag. Jeg gjør det når PST gir beskjed om  å evakuere. Å slenge med seg litt klær, mat og bleier burde da virkelig ikke ta mer enn noen få minutter.

Husker at i den ene episoden av ovennevnte serie var det en amerikaner som skulle forberede familien på å leve i en grotte hvis de måtte frykte, med nødproviant og det hele. Hans kambodsjianske kone oppfattet det som hån, da hun selv som barn måtte flykte fra Røde Khmer og bo i grotter. Hun syntes han var hysterisk og naiv.

Anonymous poster hash: 7a990...232
Skrevet

Bikkjematen står rett på innsiden av inngangsdøra! Blir det kaos hiver jeg bikkjene, maten deres og bånd i bilen sammen med meg, samboer og hver vår lommebok. Trenger ikke pass til Sverige verken for oss eller voffsene! Kun penger. Jeg kunne personlig klart meg uten det meste frem til jeg fikk kjøpt det så lenge alle levende vesener er trygge! Null nødbag her. Lurer på hva de planlegger!? Håper det blir stoppet og at vi får vite planene!

Jo. Du trenger faktisk pass til hundene når du skal til Sverige. Veldig strenge regler på dette. Kom nye regler i fjor, etter at de oppdaget en parasitter i sør-sverige hos hunder. Ved tollstasjon må hundens pass vises fram, og der skal veterinær ha stemplet og dokumentert at de har fått denne ormekuren en viss tid før innreise til Sverige.

Litt utenfor tema, men... Just saying... :-)

Anonymous poster hash: 253bd...217

Dette er sant. Var en mann jeg kjenner som glemte det og når han skulle tilbake fikk han ikke med bikkja inn. Det endte med avliving. De er blitt ekstremt strenge pga en parasitt som kommer fra rev.
Skrevet

Heldigvis bor jeg mitt i Norge sitt matfat så regner med bøndene her deler villig dersom det blir matmangel pga Syria.

Anonymous poster hash: eefbb...7ff

Skrevet

Pakket pass og kondomer...

Anonymous poster hash: e52d6...318

Skrevet

Det skumle med terror er at man aner aldri hva som skjer, når det skjer og hvor det skjer. Så da lurer jeg på denne nødbagen... Har du den med overalt? Om du er på togstasjonen og det smeller, hva skal du evt bruke den til da? Sette deg ned å spise niste? Hvor bor du forresten? Hvor stor sjangs er det for at du må rømme fra hjemmet ditt og ikke komme tilbake der? Reiser du til skogs da eller? For det blir helt umulig å få tak i mat andre steder enn akkurat der du rømte fra? Det er ikke snakk om verken krig eller okkupasjon her. Det er en liten gruppe som aldri i verden klarer å ta over landet hvis det er det du tror. Og smeller det en bombe i nærheten av deg, så tror jeg dessverre det siste du tenker på, er å sette deg ned og ta en banan...

Anonymous poster hash: ad574...667

Skrevet

Jeg har ikke pakket noen bag og kommer ikke til å gjøre det. Ser at tråden deles i to her, den ene halvdelen styres av katastrofetankene og en redsel som gjør det vanskelig å tenke rasjonelt når det gjelder hva som er sannsynlig. Den andre delen styres av fornuft og har store problemer med å ta skrekkvisjonen på alvor. Jeg tilhører den siste delen. Jeg skjønner ikke hvor jeg skulle dratt, skjønner ikke hva som skulle kunne utløst en evakuering av hjemmet mitt, skjønner ikke hvorfor dere trekker linjer fra en terrortrussel til full krig, skjønner ikke hva som gjør at dere tror noen få terrorister kan lamme hele Norge. 

Nå drar jeg snart på kamp med datteren min, på Norway Cup. Regner med at det kan vurderes som galskap, men jeg vil altså ikke finne meg i at noen galninger skal kunne styre hele min tilværelse og påføre meg masse skrekk. 

Skrevet

Synes listen din var litt mangelfull.. Her er en kopi av min:post-567510-0-41408400-1406453149_thumb.jpg

😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...