Gå til innhold

Hva har dere pakket i nødbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere andre pakket en nødbag? Jeg gjorde det i dag, det gjør jo ingenting å være forberedt. 

Jeg har kjøpt inn flaskevann, hermetikk, fyrstikker, ris, eplejuice, bananer, et skift til hver av oss i familien, hundemat, Kaffe, bleier, våtservietter og barnemat, lommelykt, batterier, dopapir. Pakket i en bag, den står klar i gangen her. 

Jeg får nok ikke sove i natt heller...

Anonymous poster hash: 6da4d...997
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hvilken nød er det du frykter skal oppstå?

Anonymous poster hash: ec0c7...481

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du forestiller deg vil skje?
I verste fall flyr de et fly inn i en bygning eller sprenger en bombe. Altså et angrep på et avgrenset området som ikke vil sette hele Norge ut av spill.

Anonymous poster hash: 80d32...d8f
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du forestiller deg vil skje?

I verste fall flyr de et fly inn i en bygning eller sprenger en bombe. Altså et angrep på et avgrenset området som ikke vil sette hele Norge ut av spill.

Anonymous poster hash: 80d32...d8f

Ja, men poenget er at man ikke vet hva som kan skje. Det kan være hva som helst, ikke bare en bombe. Det kan hende man må evakuere veldig fort. Jeg har tre barn og kan ikke gå ut av døra på et øyeblikk liksom, og samtidig få med meg det jeg trenger til alle sammen. 

Skrevet
Har dere andre pakket en nødbag? Jeg gjorde det i dag, det gjør jo ingenting å være forberedt. Jeg har kjøpt inn flaskevann, hermetikk, fyrstikker, ris, eplejuice, bananer, et skift til hver av oss i familien, hundemat, Kaffe, bleier, våtservietter og barnemat, lommelykt, batterier, dopapir. Pakket i en bag, den står klar i gangen her.  Jeg får nok ikke sove i natt heller... Anonymous poster hash: 6da4d...997 [/

Vi har ikke pakket ennå, men gjør det om nyhetene forverrer seg..

Har dere andre pakket en nødbag? Jeg gjorde det i dag, det gjør jo ingenting å være forberedt. Jeg har kjøpt inn flaskevann, hermetikk, fyrstikker, ris, eplejuice, bananer, et skift til hver av oss i familien, hundemat, Kaffe, bleier, våtservietter og barnemat, lommelykt, batterier, dopapir. Pakket i en bag, den står klar i gangen her.  Jeg får nok ikke sove i natt heller... Anonymous poster hash: 6da4d...997

Vi har ikke pakket ennå, men gjør det om nyhetsbildet forverrer seg.

Vet det høres sprøtt ut for mange her inne, men det er ikke alle som like å se bomber bli sluppet ned. Og skyting attpåtil..

Hadde ikke jeg vært mor, hadde kanskje instinktet mitt ikke vært så sterk som nå.

Det eneste jeg vil, er å skåne barnet mitt.

Anonymous poster hash: b9131...b6c

Skrevet

Hahahahahaha

Anonymous poster hash: a96dc...1bc

Skrevet

trolle innlegg igjen ja...

Anonymous poster hash: 00285...d22
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du forestiller deg vil skje?I verste fall flyr de et fly inn i en bygning eller sprenger en bombe. Altså et angrep på et avgrenset området som ikke vil sette hele Norge ut av spill.Anonymous poster hash: 80d32...d8f

Ja, men poenget er at man ikke vet hva som kan skje. Det kan være hva som helst, ikke bare en bombe. Det kan hende man må evakuere veldig fort. Jeg har tre barn og kan ikke gå ut av døra på et øyeblikk liksom, og samtidig få med meg det jeg trenger til alle sammen.  Anonymous poster hash: 6da4d...997

Du har et poeng der ja.

Selv om ting er tilsynelatende rolig nå, så kan jeg få meg et sjokk som lammer meg helt.

Vi vet jo ikke hva som skjer..

Skrevet

Jeg er 38+3, og har enda ikke pakket fødebagen, så noen nødbag blir ikke pakket her!

Anonymous poster hash: 852ea...5e6

Skrevet

Haha, unnskyld meg.. Den bagen pakker jeg i det øyeblikket PST sier at jeg må pakke en nødbag.

Skrevet

Seriøst???? 😂😂😂 Hjelpe meg!! 😳

Anonymous poster hash: d23d6...3c4

Skrevet

Har du vært i England de siste årene? De har samme form for terrortrussel hele tiden. Utenfor forsvarsbygningen i går var det erklært "black bikini" som et høy risiko. Høyere enn her og det ble ikke omtalt i media engang.

Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: a9ecf...68a

Skrevet

Husk tamponger. Har også primus. Telt. Noen kanner bensin. Pass. Kniver og noen ukeblader

Anonymous poster hash: 87dff...b25
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ta meg sammen. Jeg har pakket en bag, den står klar i tilfelle noe skal skje. Er det virkelig så ille?

Skrevet

Kanskje du skal finne deg en hytte i skogen du kan rømme til, også? Oh kjøpe ei ku, noen høner og et ferskvannsdestilleringsapparat?

Anonymous poster hash: 381c6...bfd

Skrevet

Kanskje du skal finne deg en hytte i skogen du kan rømme til, også? Oh kjøpe ei ku, noen høner og et ferskvannsdestilleringsapparat?

Ikke vær tåpelig. Det er for alvorlig til å spøke med synes jeg. 

Skrevet

Ja, den er pakket. Den står på øverste hylle i kjøkkenskapet og består av sjokolade, godis, chips og brus. Nødpakken blir åpnet og brukt etter at ungene er i seng de dagene det trengs.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ta meg sammen. Jeg har pakket en bag, den står klar i tilfelle noe skal skje. Er det virkelig så ille? Anonymous poster hash: 6da4d...997

Nei, ikke i mine øyne.

Du er nok en gjennomtenkt og smart person, som tenker langsiktig framfor å stikke hodet i sanden.

Det ser ut til at du er godt innforstått med at Norge har fått en alvorlig terrortrussel, og du tenker overlevelse.

Å pakke en nødbag jeg er helt i orden, da vi ikke er sikre på for hvilket helvete terrorgrupper vil lage for oss.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ta meg sammen. Jeg har pakket en bag, den står klar i tilfelle noe skal skje. Er det virkelig så ille? Anonymous poster hash: 6da4d...997

Nei, ikke i mine øyne.

Du er nok en gjennomtenkt og smart person, som tenker langsiktig framfor å stikke hodet i sanden.

Det ser ut til at du er godt innforstått med at Norge har fått en alvorlig terrortrussel, og du tenker overlevelse.

Å pakke en nødbag jeg er helt i orden, da vi ikke er sikre på for hvilket helvete terrorgrupper vil lage for oss.Anonymous poster hash: b9131...b6c

*Synes jeg er helt i orden

Skrevet

Bananer??

Anonymous poster hash: 03b11...b6f

Skrevet

Bananer, faktisk. Og hvor lenge har du tenkt å la dem ligge der?

Skrevet

God idé. Og kamuflasjeklær....og en solid dose prozak.
Skrevet

Bananer, faktisk. Og hvor lenge har du tenkt å la dem ligge der?

Bananer fordi sønnen min spiser nesten bare bananer - sær i matveien. De er grønne, så de holder nok noen dager. 

Skrevet

Jeg syntes det var lurt. Jeg har ikke gjort det selv, men det var ingen dum ide.

En slik form for nødbag bør man vel egentlig alltid ha stående lett tilgjengelig, i tilfelle evakuering...

Skrevet

Bananer??

Anonymous poster hash: 03b11...b6f

Haha, det reagerte jeg også på... Hva med pass, fotoalbum, fødselsattester etc? Og kanskje en hatt i aluminiumsfolie, så er du sikret for stråling også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...