Gå til innhold

Hva har dere pakket i nødbagen?

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

Bananer i nødbag?

Kan godt se hensikten med å ha alternativer tilgjengelig ved flere f eks strømbrudd eller brudd på vannledning. Å ha noen liter flaskevann liggende kan komme godt med selv om det ikke er terrortrussel.

Men bananer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bananer, faktisk. Og hvor lenge har du tenkt å la dem ligge der?

Bananer fordi sønnen min spiser nesten bare bananer - sær i matveien. De er grønne, så de holder nok noen dager. 

Anonymous poster hash: 6da4d...997

Det blir festlig for poden nå dere går tom for bananer, sittende uti hvor du nå har tenkt å flykte, uten mulighet for å få tak i mer:p Sulter nok i hjel før han blir bomba i hjel.

Har ikke tenkt å pakke en ting, og stresser ikke litt engang. Flirer meg skakk og forderva av alle som sitter på dib og er hysteriske og klare til å rømme landet, for en underholdning :P

Anonymous poster hash: 7c065...3f4

Skrevet

Bananer, faktisk. Og hvor lenge har du tenkt å la dem ligge der?

Bananer fordi sønnen min spiser nesten bare bananer - sær i matveien. De er grønne, så de holder nok noen dager. Anonymous poster hash: 6da4d...997

Det blir festlig for poden nå dere går tom for bananer, sittende uti hvor du nå har tenkt å flykte, uten mulighet for å få tak i mer:p Sulter nok i hjel før han blir bomba i hjel. Har ikke tenkt å pakke en ting, og stresser ikke litt engang. Flirer meg skakk og forderva av alle som sitter på dib og er hysteriske og klare til å rømme landet, for en underholdning :PAnonymous poster hash: 7c065...3f4

I starten var jeg raus, og tenkte at det ikke er så rart noen er engstelige og urolige, jeg kjente jo litt på det selv og. Torsdag var en dårlig dag for meg, hadde på nyhetene, satt mye her inne på dib og uvær ute, ingen god følelse. Men så kom fredagen og jeg kom meg ut blant folk litt, loka ikke bare inne på dib, jeg så med mine egne øyne at alt er som normalt. Folk er på stranda, folk i butikkene folk overalt som koser seg. Det er jo hysteri her inne. Trådene starta normalt, men nå er det galskap. Det må være ufattelig slitsomt å krisemaksimere så innmari. Nødbag, vil ikke fly hvis noen av personalet kan være muslim, vil ikke fly i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3b069...334

Skrevet

Jeg bor slik til at det er veldig liten sjanse for at jeg må evakuere hjemmet mitt så å pakke noen bag har jeg ikke tenkt til.

Tidligere bodde vi hanske midt i Oslo og hadde vi bodd der nå hadde jeg faktisk valgt å være litt forberedt.

Da hadde jeg pakket en bag med et eller to sett klær til meg og barna,toalettsaker og muligens barnas ekstra kosekluter.

Greit å kunne ta med seg om man får beskjed at byggingen eller området må evakueres slik at man ikke må ut å styre med å skaffe truser og annet oppi det hele. Tviler dog på at det er nødvendig med vann, batterier og mer. Tviler nemlig på at det skjer noe som lammer hele landet og gjør det umulig å få tak i mat og drikke osv. Blir dere evakuert blir dere nok plassert på hotell eller annet som har vann og strøm osv.

Anonymous poster hash: e58ac...a17
Skrevet

Og hvor skal du egentlig? Jeg ser for meg om det skulle bli så ille at man må flykte hjemmefra, så er det ikke akkurat bedre rett over svenskegrensa.. Det er jo ikke bare Norge som er truet.

Bli hjemme og se litt mindre på film i fremtiden, så skal det nok gå bra.

Skrevet

Jeg blir veldig lei meg over hvordan dere fleiper og tuller med andre sine prioriteringer. Hvis dere ikke har pakket nødbag, så trenger dere ikke skrive i tråden altså.

Dere som sier at man ikke behøver å evakuere, det vet dere ingenting om. Vi har båt og tenker oss på en `øde øy` om hvis dere absolutt må vite det. Men ikke kom og spør meg om å få kaffe eller bananer hvis det så skulle være, dere som ikke engang har pakket en bag.  

Nødbagen står ved siden av bensinkannen til båten. 

Skrevet

Jeg blir veldig lei meg over hvordan dere fleiper og tuller med andre sine prioriteringer. Hvis dere ikke har pakket nødbag, så trenger dere ikke skrive i tråden altså.

Dere som sier at man ikke behøver å evakuere, det vet dere ingenting om. Vi har båt og tenker oss på en `øde øy` om hvis dere absolutt må vite det. Men ikke kom og spør meg om å få kaffe eller bananer hvis det så skulle være, dere som ikke engang har pakket en bag.

Du er klar over at terroren også kan komme til deres såkalte øde øy? Ler meg egentlig skakk av hysteriet ditt.

Anonymous poster hash: b3102...cf7

Skrevet

Jeg blir veldig lei meg over hvordan dere fleiper og tuller med andre sine prioriteringer. Hvis dere ikke har pakket nødbag, så trenger dere ikke skrive i tråden altså. Dere som sier at man ikke behøver å evakuere, det vet dere ingenting om. Vi har båt og tenker oss på en `øde øy` om hvis dere absolutt må vite det. Men ikke kom og spør meg om å få kaffe eller bananer hvis det så skulle være, dere som ikke engang har pakket en bag.  Nødbagen står ved siden av bensinkannen til båten.  Anonymous poster hash: 6da4d...997

Når man skriver på et åpent forum må man faktisk forberede seg på svar man både liker og ikke liker. Jeg påberoper meg retten til å svare på det jeg vil. Også det jeg synes er tåpelig.

Skrevet

Du er klar over at terroren også kan komme til deres såkalte øde øy? Ler meg egentlig skakk av hysteriet ditt.

Du får bare le, men tror du det hjelper når du sitter der uten en tråd på kroppen, verken til deg selv eller barna?

Skrevet

Jeg blir veldig lei meg over hvordan dere fleiper og tuller med andre sine prioriteringer. Hvis dere ikke har pakket nødbag, så trenger dere ikke skrive i tråden altså. Dere som sier at man ikke behøver å evakuere, det vet dere ingenting om. Vi har båt og tenker oss på en `øde øy` om hvis dere absolutt må vite det. Men ikke kom og spør meg om å få kaffe eller bananer hvis det så skulle være, dere som ikke engang har pakket en bag.  Nødbagen står ved siden av bensinkannen til båten.  Anonymous poster hash: 6da4d...997

Når man skriver på et åpent forum må man faktisk forberede seg på svar man både liker og ikke liker. Jeg påberoper meg retten til å svare på det jeg vil. Også det jeg synes er tåpelig.

Dere får gjerne fortelle hva dere synes, men enkelte av svarene her synes jeg er hånende og latterliggjøring, og det er ikke noe hyggelig synes jeg. 

Skrevet

Kaffe?

I nøden trenger man virkelig ikke Kaffe.

Beste tråden på lenge haha....

Anonymous poster hash: f89c9...604

Skrevet

Lurer litt på hva du skal med ris uten kaseroller eller lignende. Hvordan skal du koke den? Hva med primus da? Og hvordan har du tenkt å åpne hermetikken din? Eller er det sånn med håndtak? Og kaffe, er det kokmalt? Hvordan skal du lage den? Og som mange nevner, bananer varer jo ikke så lenge..

Anonymous poster hash: 74311...e6c

Skrevet

Du får bare le, men tror du det hjelper når du sitter der uten en tråd på kroppen, verken til deg selv eller barna?

Kommer noen og tar klærne våre også?  :huh:

Skrevet

Lurer litt på hva du skal med ris uten kaseroller eller lignende. Hvordan skal du koke den? Hva med primus da? Og hvordan har du tenkt å åpne hermetikken din? Eller er det sånn med håndtak? Og kaffe, er det kokmalt? Hvordan skal du lage den? Og som mange nevner, bananer varer jo ikke så lenge..

Anonymous poster hash: 74311...e6c

Det kan vel hende jeg har planer for nettopp det. Ikke vær redd, det ordner seg for oss. Tror der er verre for dere andre som tar livet med ro, selv i en slik situasjon. Stakkars barna deres om det skulle skje noe . 

Skrevet

Lurer litt på hva du skal med ris uten kaseroller eller lignende. Hvordan skal du koke den? Hva med primus da? Og hvordan har du tenkt å åpne hermetikken din? Eller er det sånn med håndtak? Og kaffe, er det kokmalt? Hvordan skal du lage den? Og som mange nevner, bananer varer jo ikke så lenge..Anonymous poster hash: 74311...e6c

Det kan vel hende jeg har planer for nettopp det. Ikke vær redd, det ordner seg for oss. Tror der er verre for dere andre som tar livet med ro, selv i en slik situasjon. Stakkars barna deres om det skulle skje noe .  Anonymous poster hash: 6da4d...997

Det er nøyaktig det jeg også tenker.

I min nødbag har vårt kjære barn det den måtte trenge.

Mat, klær, stellesaker. I tillegg til det vi voksne måtte trenge.

Vi er klare til å evakuere når PST måtte oppfordre til det.

Anonymous poster hash: b9131...b6c

Skrevet

Jeg flytter ikke ut selv om noen finner ut de skal bombe noe sted.. Hvor skal jeg dra? Blir hjemme til det evnt. smeller over hodet på meg, så får vi se det an.. 

Skrevet

Jeg flytter ikke ut selv om noen finner ut de skal bombe noe sted.. Hvor skal jeg dra? Blir hjemme til det evnt. smeller over hodet på meg, så får vi se det an..  Anonymous poster hash: 7c065...3f4

Tror ikke du er like tøff i trynet om dette plutselig skulle skje.

Tøffet er bare en psykisk forsvarsmekanisme.. :)

Norge er ikke vant til terror, noe som gjør at mange ikke tror at dette eventyrlandet kan bli rammet.

Vi er desverre et lett mål i bakmennenes øyne. Og naiviteten kan koste oss dyrt til slutt.

Skrevet

Dere får gjerne fortelle hva dere synes, men enkelte av svarene her synes jeg er hånende og latterliggjøring, og det er ikke noe hyggelig synes jeg.  Anonymous poster hash: 6da4d...997

Dette er rett og slett mobbing, av folk som tenker langsiktig og realistisk.

Skrevet

Dette er ikke å tenke langsiktig, det er å få panikk. Seriøst, forventer du en krig i Norge? Selv under 2. verdenskrig måtte man ikke evakuere sine hjem. Ærlig talt, get a grip.

Skrevet

Har dere andre pakket en nødbag? Jeg gjorde det i dag, det gjør jo ingenting å være forberedt.

Jeg har kjøpt inn flaskevann, hermetikk, fyrstikker, ris, eplejuice, bananer, et skift til hver av oss i familien, hundemat, Kaffe, bleier, våtservietter og barnemat, lommelykt, batterier, dopapir. Pakket i en bag, den står klar i gangen her.

Jeg får nok ikke sove i natt heller...

En nødbag? Hvorfor det? Og bananer? Som vil råtne i løpet av noen dager?

Anonymous poster hash: 46a31...49d

Skrevet

Jeg flytter ikke ut selv om noen finner ut de skal bombe noe sted.. Hvor skal jeg dra? Blir hjemme til det evnt. smeller over hodet på meg, så får vi se det an.. Anonymous poster hash: 7c065...3f4

Tror ikke du er like tøff i trynet om dette plutselig skulle skje.

Tøffet er bare en psykisk forsvarsmekanisme.. :)

Norge er ikke vant til terror, noe som gjør at mange ikke tror at dette eventyrlandet kan bli rammet.

Vi er desverre et lett mål i bakmennenes øyne. Og naiviteten kan koste oss dyrt til slutt.

Men hvor skulle vi dratt? Hvor er vi tryggere enn hjemme, med mindre politiet gir oss annen beskjed? Jeg har ingen bil, skulle jeg tatt buss til.. Ja, hvor?

Nei, jeg har ikke panikk, og får det neppe heller. Jeg er rasjonell, og ser virkelig ikke hvor jeg ville vært tryggere enn akkurat her jeg er :)

Jeg forstår at de som blir grepet av redsel tror vi som ikke er redde bare skjuler det med "tøffhet", men vi er flere som faktisk tar dette helt med ro og ikke finnes bekymret:) Det går an.

Skrevet

Men hva tror dere skjer da? Det er snakk om terror, ikke beleiring. Så hvorfor flykte? Fra hva? Til hvor? Jeg er forvirret.

Skrevet

Men hva tror dere skjer da? Det er snakk om terror, ikke beleiring. Så hvorfor flykte? Fra hva? Til hvor? Jeg er forvirret.

Terroristene vil mest sannsynlig forsøke å gjøre stor skade, og de kan gjerne gjøre ting som kan ramme oss både økonomisk og miljømessig. 

Om Norge besvarer et eventuelt angrep, vil terroristene få blod på tann. Dermed kan vi risikere at de slår enda hardere tilbake, slik at landet vårt bader i konflikt.

Vil tro alt av matproduksjon da stopper opp, og at eventuelle matleveranser ikke går som de skal.

Vi vil derfor slite med å få tak i mat.

Å reise til Sverige eller Danmark mener jeg er smart, dersom dette marerittet skulle skje.

For da har vi ikke konflikt rundt oss, og maten godt tilgjengelig.

De fleste vil nok få panikk om dramaet virkelig skulle utspille seg.

Det sitter nok bare litt for langt inn hos enkelte. Men jeg vet nok at de fleste kommer til å rømme landet, om ekstremistene skulle finne på å erobre landet vårt.

Skrevet

Har pakket en 3 liters dunk vin og bleier. Kan bli lange dager

Anonymous poster hash: c74a3...353

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...