Monica Skrevet 25. juli 2014 #26 Skrevet 25. juli 2014 Nødbag har ikke vært i tankene mine overhodet. Føler meg veldig trygg. Må starte å pakke kofferten snart, da vi snart reiser til Italia og Frankrike.
Modesty Blaise. Skrevet 25. juli 2014 #28 Skrevet 25. juli 2014 Haha, bananer var det jeg reagerte mest på også Men nei, ingen bag pakket her. Og vi er så ville og gale at vi til og med drar til Norge en tur på søndag, selv om vi har det trygt og fint her i Sverige nå og kunne ha vært her lenger
Gjest Pusikatt Skrevet 25. juli 2014 #29 Skrevet 25. juli 2014 Bananer??Anonymous poster hash: 03b11...b6f Haha, det reagerte jeg også på... Hva med pass, fotoalbum, fødselsattester etc? Og kanskje en hatt i aluminiumsfolie, så er du sikret for stråling også... Hahaha! "Hatt i aluminiumsfolie"!!! Lenge siden jeg har ledd så godt
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #30 Skrevet 25. juli 2014 Jeg vil ikke kalle det en bag, men jeg har som regel ALLTID en "reiseveske" med meg, også de neste dagene. I den er det knekkebrød, en fruktbar, en pose nøtter og en pose med cake in a cup. Pålegg tar jeg som regel ferskt fra kjøleskapet, så det blir en "i siste liten"-pakking. Ikke alltid like lett å ha cøliaki rundtom i landet, men jeg tar forhåndsregler, og har alltid med glutenfri-kittet mitt Anonymous poster hash: a7b0e...2b1
Mrs. Kaizer Skrevet 25. juli 2014 #31 Skrevet 25. juli 2014 Hvis dette er seriøst så synes jeg faktisk litt synd på deg, hi. Må være forferdelig slitsom å leve med slik redsel og frykt. For ikke å snakke om hva dette gjør med barna dine. Hva er det du er redd skal skje, slik at du blir nødt til å flykte? Og hvor skal du flykte til? Hvorfor tror du at du er tryggere der enn hjemme i huset/leiligheten din?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #32 Skrevet 25. juli 2014 Vi har pakket et skift til alle, toalettartikler, lommelykt, kniv, fyrstikker, vann, proteinbarer, kjeks og sjokolade. Greit å være forberedt. Anonymous poster hash: 54981...092
nimmelim Skrevet 25. juli 2014 #33 Skrevet 25. juli 2014 Hi, ro deg ned. Skjer det noe så er dj mest sannsynlig tryggere hjemme hos deg selv. Hvis det skjer noe, så er det mest sannsynlig mot store befolkede områder, ikke et og et hus.. Det har de ingen planer om! Hvor skal du dra? Pust rolig, ja, tenk fornuftig , men som politiet også sier. Lev som vanlig for terror er for å skape frykt . Ikke gi "de slemme" det de ønsker å se !! Nyt sommer dagene ! Skjer det noe er vi nødt til å ta det derfra
*Miss Marple* Skrevet 25. juli 2014 #34 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Jeg lurer også litt på hvor dere har tenkt å dra? Jeg har enda ikke hørt at noen må evakuere husene sine ved terrortrussler, hverken i USA, England eller andre land som lever med en høy grad av trusler daglig. Det er trist å merke hvor stor del dette er av enkeltes liv og det gjør me rasende at en gjeng med feige drittsekker skal gjøre uskyldige folk så redde at de mister all fornuft. Endret 25. juli 2014 av *Miss Marple*
skinnfilla Skrevet 25. juli 2014 #35 Skrevet 25. juli 2014 Nå er bilen pakket full av alt mulig vi trenger! I morra tidlig reiser vi med danskeferga En ukes planlagt ferie ,så får vi se om vi tør komme hjem igjen;)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #36 Skrevet 25. juli 2014 Jeg forstår heller ikke dette. Selv ikke ved tidenes grusomste terrorangrep som 11.september var hadde det noen hensikt å flykte noe sted. Jeg lurer litt på hva dere ser for dere. Et terrorangrep vil skje mot et eller flere helt spesifikke mål, og er man ikke der når det eventuelt skjer så er man trygg. Anonymous poster hash: 33f50...552
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #37 Skrevet 25. juli 2014 Det er ikke snakk om naturkatastrofer eller ny verdenskrig for oss i Norge. Det er spesifikke mål. Hvis du er redd, så ta forhåndsregler, ikke meng deg til store forsammlinger som togstasjoner, flyplasser, symbolske byggniinger ol. Konserter og arrangement. De vet hvor de vil slå til om de får muligheten. Må vi evakuere så finner vi kjapt noe å plukke med. Stresser ikke med det. Anonymous poster hash: b39f5...e70
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. juli 2014 #38 Skrevet 25. juli 2014 Nei, ingen nødbag pakket her, heller. Har ingen hensikt, uansett. En ev terroraksjon kommer uansett overraskende og på et eller annet sted med masse mennesker eller mot et vitalt mål. Da blir antagelig hjemmet det tryggeste sted man kan oppholde seg. Føler meg uansett lite truet her jeg sitter på hytta i fjellheimen langtvekkistan. Pust med magen, lev som normalt, men ta forholdsregler hvis du virkelig er så redd. Fornuftige forholdsregler vil da være å oppholde seg f.eks. hjemme, unngå steder med masse mennesker som flyplasser, jernbanestasjoner o.l., og ellers i umiddelbar nærhet til vitale installasjoner som regjeringsbygget, Stortinget, viktige olje- og gassinstallasjoner, og arrangementer som ellers samler veldig mange mennesker.
ønskerbebis Skrevet 25. juli 2014 #39 Skrevet 25. juli 2014 Bikkjematen står rett på innsiden av inngangsdøra! Blir det kaos hiver jeg bikkjene, maten deres og bånd i bilen sammen med meg, samboer og hver vår lommebok. Trenger ikke pass til Sverige verken for oss eller voffsene! Kun penger. Jeg kunne personlig klart meg uten det meste frem til jeg fikk kjøpt det så lenge alle levende vesener er trygge! Null nødbag her. Lurer på hva de planlegger!? Håper det blir stoppet og at vi får vite planene!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #40 Skrevet 25. juli 2014 Bikkjematen står rett på innsiden av inngangsdøra! Blir det kaos hiver jeg bikkjene, maten deres og bånd i bilen sammen med meg, samboer og hver vår lommebok. Trenger ikke pass til Sverige verken for oss eller voffsene! Kun penger. Jeg kunne personlig klart meg uten det meste frem til jeg fikk kjøpt det så lenge alle levende vesener er trygge! Null nødbag her. Lurer på hva de planlegger!? Håper det blir stoppet og at vi får vite planene! Jo. Du trenger faktisk pass til hundene når du skal til Sverige. Veldig strenge regler på dette. Kom nye regler i fjor, etter at de oppdaget en parasitter i sør-sverige hos hunder. Ved tollstasjon må hundens pass vises fram, og der skal veterinær ha stemplet og dokumentert at de har fått denne ormekuren en viss tid før innreise til Sverige. Litt utenfor tema, men... Just saying... :-) Anonymous poster hash: 253bd...217
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #41 Skrevet 25. juli 2014 Har dere andre pakket en nødbag? Jeg gjorde det i dag, det gjør jo ingenting å være forberedt. Jeg har kjøpt inn flaskevann, hermetikk, fyrstikker, ris, eplejuice, bananer, et skift til hver av oss i familien, hundemat, Kaffe, bleier, våtservietter og barnemat, lommelykt, batterier, dopapir. Pakket i en bag, den står klar i gangen her. Jeg får nok ikke sove i natt heller... Anonymous poster hash: 6da4d...997 Ikke meningen å være veldig frekk.. Men jeg er oppriktig nysgjerrig.. Er den bagen veldig stor? Har du planer om å kjøre eller trille den avgårde på ei trillebår? Om det blir plutselig untakstilstand, regner jeg med det vil bli umulig å flykte med bil.. Har du privathelikopter? Hvor mange doruller har du egentlig? Og har du planlagt hvem som skal ta bikkja, hvem som skal ta ungene.... Og hvem som skal trille trillebåren? Eller putter du både bag, bikkje og bleiebarn i den? Og hva slags mat har du valgt ut til en mulig krisesituasjon? Og heeelt ærlig.. Er eplejuice og kaffe virkelig livsnødvendig? For tror jeg ville byttet ut de to tingene med noe mer viktig.. Kanskje siste utgaven av 'Her & Nå" og et lexington håndkle? Anonymous poster hash: 927d0...330
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #42 Skrevet 26. juli 2014 Hahahaha,nå lo jeg godt! Hva skal du flykte fra? Det kommer ikke en hær av terrorister som skal jage oss rundt. Og ei heller naturkatastrofe. Du er helt sikkert tryggest i hjemmet ditt hvis du da ikke bor midt i evt terrormål. Anonymous poster hash: 905ee...c24
gale damen Skrevet 26. juli 2014 #43 Skrevet 26. juli 2014 Kjære vene.. bestill deg en time hos psykiater, så kan du gå dit så fort som mulig (dersom du ikke må evakuere, selvsagt), og få bukt med din noe overdrevne, og ikke helt sunne redsel. Å være så hysterisk er garantert stressende for dem rundt deg, og sikkert ikke bra for hjertet ditt heller..
Chl85 Skrevet 26. juli 2014 #44 Skrevet 26. juli 2014 Nødbag?? Hva tror dere vil skje? Zombie invasjon fra Syria?? Terror handlinger er jo ikke synonymt med okkupasjon? Tror dere at hele samfunnet skal kollapse ? Nei har ingen nødbag gitt... Kan ikke se at hermetikk og gaffa tape skal redde oss fra en eventuelt terrorhandling. Noen har kanskje sett litt for mye film? Synes dere bør roe litte granne ned. Skjønner dere føler dere utrygge, men skjønner ikke poenget med nødbag.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #45 Skrevet 26. juli 2014 Kommer ikke til å pakke noen nødbag gitt. Og om det skulle skje noe så vi må evakuere, så er jeg helt rå på å pakke kjapt og gæli. Overlevelse ute er ikke noe problem og har en kjeller full av våpen. Null stress. Jeg har ferie. Anonymous poster hash: 3181b...df2
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #46 Skrevet 26. juli 2014 Bikkjematen står rett på innsiden av inngangsdøra! Blir det kaos hiver jeg bikkjene, maten deres og bånd i bilen sammen med meg, samboer og hver vår lommebok. Trenger ikke pass til Sverige verken for oss eller voffsene! Kun penger. Jeg kunne personlig klart meg uten det meste frem til jeg fikk kjøpt det så lenge alle levende vesener er trygge! Null nødbag her. Lurer på hva de planlegger!? Håper det blir stoppet og at vi får vite planene!Jo. Du trenger faktisk pass til hundene når du skal til Sverige. Veldig strenge regler på dette. Kom nye regler i fjor, etter at de oppdaget en parasitter i sør-sverige hos hunder. Ved tollstasjon må hundens pass vises fram, og der skal veterinær ha stemplet og dokumentert at de har fått denne ormekuren en viss tid før innreise til Sverige. Litt utenfor tema, men... Just saying... :-) Anonymous poster hash: 253bd...217 Ehhhhh, feil!!! Du trenger ikke hundepass inn til Sverige, kun inn til Norge. Hvorfor uttale deg, når kunnskapen ikke er på plass? Anonymous poster hash: 95756...0d1
frk Nilsen Skrevet 26. juli 2014 #47 Skrevet 26. juli 2014 ehhhh.... ta deg en valium og få deg en god natts søvn, ikke sunt å gå rundt og være redd for alt! Du skvetter vel himmelhøyt om naboen ringer på uventet for å låne noen egg
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #48 Skrevet 26. juli 2014 Her var det mange naive mennesker. Dere tror tydeligvis at terror kun rammer spesifikke mål uten ringvirkninger. Dere er lite opplyste ifht hva som faktisk kan skje, og at dere ler av HI viser hvor dumme dere er. Anonymous poster hash: 54981...092
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #49 Skrevet 26. juli 2014 Her var det mange naive mennesker. Dere tror tydeligvis at terror kun rammer spesifikke mål uten ringvirkninger. Dere er lite opplyste ifht hva som faktisk kan skje, og at dere ler av HI viser hvor dumme dere er.Anonymous poster hash: 54981...092 Nei, det er ikke dumt og ikke pakke nødbag. Landet står ikke i fare for okkupasjon. Ingen myndigheter har nevnt noe om okkupasjon. Det er ikke Gazasituasjon på gang. Hva er deg egentlig du tror kommer til å skje? Eller hva er det alle dere med nødbag kommer til å skje? Hva tror du egentlig en terroraksjon er? Det er lov å skjerpe segl litt. Stol på myndighetene. Ingen grunn til panikk. Det er ikke unntakstilstand! Anonymous poster hash: 3b069...334
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #50 Skrevet 26. juli 2014 Hadde jeg bodd i Oslo så hadde jeg nok allerede flyktet å vært vekke til minst onsdag. Men jeg bor en halvtime utenfor Bergen sentrum så føler meg egentlig trygg her så kommer ikke til å pakke noe nødbag gitt Anonymous poster hash: 00285...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå