mamma_til_verdens_beste Skrevet 19. juli 2014 #101 Skrevet 19. juli 2014 Amming i offentlighet er en uting. Ferdig snakka! Ta med flaske med mme når dere er ute. Morsmelk er ikke sååååååå mye bedre enn mme som det ammemafian skal ha det til! Men de liker vel tanken på at andre ser på jurene deres tenker jeg. Anonymous poster hash: f5d17...6a8 Skjønner jo at dette innlegget er for å provosere. Ingen er vel i virkeligheten så dumme? ???
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #102 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #103 Skrevet 19. juli 2014 Jeg er enig. Amming er vel og bra, man skal amme i offentligheten selvsagt! Babyen må få mat, men man kan faktisk dekke seg til og gjøre det mindre synlig.. Man trenger ikke se hele puppen og litt til, det kan bli litt vulgært og samtidig bare rart, siden det faktisk er en baby som skal få mat! Ja, man ser hud og halvnakne damer i bladhyller og på stranda, men det er annerledes. Anonymous poster hash: 5a904...009
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #104 Skrevet 19. juli 2014 Jeg er enig. Amming er vel og bra, man skal amme i offentligheten selvsagt! Babyen må få mat, men man kan faktisk dekke seg til og gjøre det mindre synlig.. Man trenger ikke se hele puppen og litt til, det kan bli litt vulgært og samtidig bare rart, siden det faktisk er en baby som skal få mat! Ja, man ser hud og halvnakne damer i bladhyller og på stranda, men det er annerledes. Anonymous poster hash: 5a904...009 Så du mener det er vulgært og rart å se en pupp i en setting som er helt naturlig og nødvenndig, amming, mens det å se nakne romper og pupper i seksuelle og objektiviserte sammenhennger som stranda og blader ikke er det? Det sier noe om hvor sykt samfunnet vårt har blitt. Ærlig talt, ser du ikke selv hvor galt det høres ut?? Anonymous poster hash: 25039...2fb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #105 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb har hørt historier om damer som har blitt jagd ut på toalettet for å amme på restaurant. Gleder meg til noen prøver å gjøre det med meg og barnet mitt for å si det slik ..... Anonymous poster hash: ead6c...fbe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #106 Skrevet 19. juli 2014 Gruer meg også til å amme offentlig Takket være enkelte drittkjærringer . Anonymous poster hash: 0d81e...62f Du må da tåle at andre tenker og føler annerledes enn deg uten at du skal synke ned på det nivået. Anonymous poster hash: eaff7...206
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. juli 2014 #107 Skrevet 19. juli 2014 Tråder som dette får meg bare til å se enda mer frem til jeg skal rulle ut puppene atter en gang. Blir noen støtt tar jeg det som en bonus; da er jeg og puppene mine interessante nok til å bli lagt merke til 😜
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #108 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb Jeg har ikke så lange pupper at de når ned i dassen, med det har kanskje du? Anonymous poster hash: cf432...053
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #109 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb Jeg har ikke så lange pupper at de når ned i dassen, med det har kanskje du? Anonymous poster hash: cf432...053 Hjelper ikke. Ingen skal behøve å spise på do, aller minst sårbare spedbarn. Det er ikke rent der. Tenk litt. Anonymous poster hash: ead6c...fbe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #110 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb Jeg har ikke så lange pupper at de når ned i dassen, med det har kanskje du? Anonymous poster hash: cf432...053 Hjelper ikke. Ingen skal behøve å spise på do, aller minst sårbare spedbarn. Det er ikke rent der. Tenk litt. Anonymous poster hash: ead6c...fbe Åhh hysteriske kjerringer! Anonymous poster hash: cf432...053
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #111 Skrevet 19. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb Jeg har ikke så lange pupper at de når ned i dassen, med det har kanskje du? Anonymous poster hash: cf432...053 Hjelper ikke. Ingen skal behøve å spise på do, aller minst sårbare spedbarn. Det er ikke rent der. Tenk litt. Anonymous poster hash: ead6c...fbe Åhh hysteriske kjerringer! Anonymous poster hash: cf432...053 Nei, det er du som er hysterisk! Anonymous poster hash: 68b81...f72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #112 Skrevet 20. juli 2014 Virkelig, ammer dere ungene deres på TOALETTER?? Æææææsj! Ville dere selv spist matpakka på dass? Nei fytt! HEller det at noen blir litt støtt av puppen min enn at ungen min skal spise mat der andre har gjort fra seg! Så EKLE dere er! Anonymous poster hash: 25039...2fb Jeg har ikke så lange pupper at de når ned i dassen, med det har kanskje du? Anonymous poster hash: cf432...053 Hjelper ikke. Ingen skal behøve å spise på do, aller minst sårbare spedbarn. Det er ikke rent der. Tenk litt. Anonymous poster hash: ead6c...fbe Åhh hysteriske kjerringer! Anonymous poster hash: cf432...053 Nei, det er du som er hysterisk! Anonymous poster hash: 68b81...f72 Men ærlig talt, jeg forstår at det ikke er særlig delikat å amme på do, men så lenge man ikke legger ungen på gulvet så er det ikke uhygienisk, og ungen tror jeg nok gir blaffen! Anonymous poster hash: eaff7...206
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #113 Skrevet 20. juli 2014 Det er jo dere som ikke tåler å se en pupp som er hysteriske da. Anonymous poster hash: 25039...2fb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #114 Skrevet 20. juli 2014 Gruer meg også til å amme offentlig Takket være enkelte drittkjærringer . Anonymous poster hash: 0d81e...62f Du må da tåle at andre tenker og føler annerledes enn deg uten at du skal synke ned på det nivået. Anonymous poster hash: eaff7...206 Takk det samme. Men en pupp blir vel for mye for deg? Anonymous poster hash: 25039...2fb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #115 Skrevet 20. juli 2014 Jeg får faktisk mer lyst til å amme på offentlig steder av å lese om de idiotene som blir støtt av det. Jeg har ammet overalt, i andre land også. Bryr meg ikke i det hele tatt om hva andre synes. Har aldri sett et skilt der det står at det er forbudt å amme, så ingen kan nekte meg det. Anonymous poster hash: 1685d...0c6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #116 Skrevet 20. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Det er ikke lov å sitte i bikini på en resturant/kafe som regel, så kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: eaff7...206 Hvorfor er bikini/toppløs forbudt, mens amming er lov? Synes det er et argument som bør vektlegges på prinsipielt grunnlag. Anonymous poster hash: 0a374...acb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #117 Skrevet 20. juli 2014 Gruer meg også til å amme offentlig Takket være enkelte drittkjærringer . Anonymous poster hash: 0d81e...62f Du må da tåle at andre tenker og føler annerledes enn deg uten at du skal synke ned på det nivået. Anonymous poster hash: eaff7...206 Takk det samme. Men en pupp blir vel for mye for deg? Anonymous poster hash: 25039...2fb Du er utrolig barnslig. Anonymous poster hash: eaff7...206
Katteskinnet Skrevet 20. juli 2014 #118 Skrevet 20. juli 2014 Jøss... Her var det mye aksept for andres intimgrenser, gitt! Trodde vi alle kunne være enige om at diskret amming er helt greit, mens typen "velter-ut-melkesprengte-pupper-mens-andre-spiser" ikke er helt heldig. Man har ikke lov til å sitte uten overdel/bikini på restauranter ellers, så hvorfor tror mange nybakte mødre at nå er det fritt frem? Du har blitt mor, gratulerer, det betyr ikke at verden nå er sentrert rundt deg! (Og herlig hvor mange som begynner å snakke om "drittkjærringer" med æ, og lignende så fort noen kritiserer den hellige mors rett til å forstyrre andres matro. Sier litt om nivået)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #119 Skrevet 20. juli 2014 Så det er størrelsen på puppen som har noe å si. synes du høres litt misunnelig ut jeg. Vurdert silikon? Anonymous poster hash: d59a5...357
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #120 Skrevet 20. juli 2014 Jøss... Her var det mye aksept for andres intimgrenser, gitt! Trodde vi alle kunne være enige om at diskret amming er helt greit, mens typen "velter-ut-melkesprengte-pupper-mens-andre-spiser" ikke er helt heldig. Man har ikke lov til å sitte uten overdel/bikini på restauranter ellers, så hvorfor tror mange nybakte mødre at nå er det fritt frem? Du har blitt mor, gratulerer, det betyr ikke at verden nå er sentrert rundt deg! (Og herlig hvor mange som begynner å snakke om "drittkjærringer" med æ, og lignende så fort noen kritiserer den hellige mors rett til å forstyrre andres matro. Sier litt om nivået) Det er ingen som har den holdningen her untatt deg. Og ser du ikke forskjell på å sitte toppløs og det å mate babyen sin?? Dette innlegget oser hat..har du noe imot amming personlig, kanskje opplevd noe vanskelig? Jeg håper det ligger noe bak, ellers fremstår du dessverre som en kj*rring ja.. Anonymous poster hash: 1975e...2be
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #121 Skrevet 20. juli 2014 Jøss... Her var det mye aksept for andres intimgrenser, gitt! Trodde vi alle kunne være enige om at diskret amming er helt greit, mens typen "velter-ut-melkesprengte-pupper-mens-andre-spiser" ikke er helt heldig. Man har ikke lov til å sitte uten overdel/bikini på restauranter ellers, så hvorfor tror mange nybakte mødre at nå er det fritt frem? Du har blitt mor, gratulerer, det betyr ikke at verden nå er sentrert rundt deg! (Og herlig hvor mange som begynner å snakke om "drittkjærringer" med æ, og lignende så fort noen kritiserer den hellige mors rett til å forstyrre andres matro. Sier litt om nivået) Bra skrevet, du setter bra ord på det jeg også tenker. Anonymous poster hash: cf432...053
Katteskinnet Skrevet 20. juli 2014 #122 Skrevet 20. juli 2014 Jøss... Her var det mye aksept for andres intimgrenser, gitt! Trodde vi alle kunne være enige om at diskret amming er helt greit, mens typen "velter-ut-melkesprengte-pupper-mens-andre-spiser" ikke er helt heldig. Man har ikke lov til å sitte uten overdel/bikini på restauranter ellers, så hvorfor tror mange nybakte mødre at nå er det fritt frem? Du har blitt mor, gratulerer, det betyr ikke at verden nå er sentrert rundt deg! (Og herlig hvor mange som begynner å snakke om "drittkjærringer" med æ, og lignende så fort noen kritiserer den hellige mors rett til å forstyrre andres matro. Sier litt om nivået) Det er ingen som har den holdningen her untatt deg. Og ser du ikke forskjell på å sitte toppløs og det å mate babyen sin??Dette innlegget oser hat..har du noe imot amming personlig, kanskje opplevd noe vanskelig? Jeg håper det ligger noe bak, ellers fremstår du dessverre som en kj*rring ja.. Anonymous poster hash: 1975e...2be Ingen har den holdningen? Seriøst? Nei, innlegget mitt oser ikke hat, det oser av irritasjon over mennesker som ikke evner å forstå at verden ikke sirkler rundt dem og avkommet. Ikke alle er interessert i å ha noe så intimt trykket opp i trynet mens man prøver å spise. Har absolutt ingenting imot amming, ammet faktisk offentlig selv, men da så diskret som overhodet mulig. Jeg nekter å være en av de mødrene som skifter bleie i sofaen på kafeer (Ja, det har skjedd) parkerer trillevognen i døråpninger og velter ut puppene mens andre prøver å spise. Respekter andre og deres grenser, så vil du se at de også respekterer deg og dine grenser. Om du mener jeg er en kjerring bryr meg svært lite, kjenner jeg. Du føler deg vel heller truffet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #123 Skrevet 21. juli 2014 Jøss... Her var det mye aksept for andres intimgrenser, gitt! Trodde vi alle kunne være enige om at diskret amming er helt greit, mens typen "velter-ut-melkesprengte-pupper-mens-andre-spiser" ikke er helt heldig. Man har ikke lov til å sitte uten overdel/bikini på restauranter ellers, så hvorfor tror mange nybakte mødre at nå er det fritt frem? Du har blitt mor, gratulerer, det betyr ikke at verden nå er sentrert rundt deg! (Og herlig hvor mange som begynner å snakke om "drittkjærringer" med æ, og lignende så fort noen kritiserer den hellige mors rett til å forstyrre andres matro. Sier litt om nivået) Det er ingen som har den holdningen her untatt deg. Og ser du ikke forskjell på å sitte toppløs og det å mate babyen sin??Dette innlegget oser hat..har du noe imot amming personlig, kanskje opplevd noe vanskelig? Jeg håper det ligger noe bak, ellers fremstår du dessverre som en kj*rring ja.. Anonymous poster hash: 1975e...2be Ingen har den holdningen? Seriøst? Nei, innlegget mitt oser ikke hat, det oser av irritasjon over mennesker som ikke evner å forstå at verden ikke sirkler rundt dem og avkommet. Ikke alle er interessert i å ha noe så intimt trykket opp i trynet mens man prøver å spise. Har absolutt ingenting imot amming, ammet faktisk offentlig selv, men da så diskret som overhodet mulig. Jeg nekter å være en av de mødrene som skifter bleie i sofaen på kafeer (Ja, det har skjedd) parkerer trillevognen i døråpninger og velter ut puppene mens andre prøver å spise. Respekter andre og deres grenser, så vil du se at de også respekterer deg og dine grenser. Om du mener jeg er en kjerring bryr meg svært lite, kjenner jeg. Du føler deg vel heller truffet. Hvis det føles intimt at en baby får mat, mener jeg at det er ditt problem. Og du blander inn bleieskift i sofaen og sperring av adkomst med barnevogn. Dette er en helt annen problemstilling, og er ikke det vi diskuterer her. Det med bleier og barnevogn handler om folkeskikk, men jeg ser fortsatt ikke hvordan det å mate sitt barn gjør at man ikke forstår at verden sirkler rundt seg selv og avkommet?Merkelig utsagn! Da vil jeg at ingen skal vise affeksjon offentlig- det handler om å respektere mine intimgrenser. Bare slik får folk min respekt. Er det et rimelig argument? Og det er ikke engang noe folk må gjøre, men babyer må ha mat! Opplever du virkelig så mange som demonstrativt presser ammepupper i ansiktet ditt i det offentlige rom? Jeg føler meg ikke truffet, jeg føler et behov for å forstå deg - for det gjør jeg virkelig ikke! Anonymous poster hash: 1975e...2be
Katteskinnet Skrevet 21. juli 2014 #124 Skrevet 21. juli 2014 Hvis det føles intimt at en baby får mat, mener jeg at det er ditt problem. Og du blander inn bleieskift i sofaen og sperring av adkomst med barnevogn. Dette er en helt annen problemstilling, og er ikke det vi diskuterer her. Det med bleier og barnevogn handler om folkeskikk, men jeg ser fortsatt ikke hvordan det å mate sitt barn gjør at man ikke forstår at verden sirkler rundt seg selv og avkommet?Merkelig utsagn! Da vil jeg at ingen skal vise affeksjon offentlig- det handler om å respektere mine intimgrenser. Bare slik får folk min respekt. Er det et rimelig argument? Og det er ikke engang noe folk må gjøre, men babyer må ha mat! Opplever du virkelig så mange som demonstrativt presser ammepupper i ansiktet ditt i det offentlige rom? Jeg føler meg ikke truffet, jeg føler et behov for å forstå deg - for det gjør jeg virkelig ikke! Anonymous poster hash: 1975e...2be Jeg prøver igjen: Amme offentlig, men diskret. Man dekker seg litt til med ammesjal, gulpeklut, passende tøy. Null problem. Amme offentlig, ingen forhåndsregler. Alle ser alt. Ikke greit. Eller, for å bruke ditt eksempel: Kysse offentlig. Lukket munn, kjapt kyss. Null problem. Kysse offentlig. Kline åpenlyst så alle føler de like godt kunne vært en del av kysset. Ikke greit. Det handler faktisk om å respektere andres grenser, og det går under normal folkeskikk. Det er så mye som er normalt, sunt og naturlig, men som andre likevel ikke vil ta del av. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #125 Skrevet 21. juli 2014 Det er vanskelig å forstå fordi vi er elementert uenige. Vi må bare enes om å være uenige tror jeg. Ser du at det er DU som setter grensene for hva som er greit og ikke? Eller mener du at dette i rødt og grønt er sannheten? Jeg for min del blir ikke det minste støtt av det i rødt- når det gjelder noen av eksemplene. Nettopp derfor er det vanskelig å forstå! Anonymous poster hash: 1975e...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå