Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #26 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #27 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Og det har du bestemt? Anonymous poster hash: 1685d...0c6
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #28 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Og overser du at du får til svar at mange av oss ikkje bryr oss om korleis amminga skjer? Ikkje min pupp, ikkje mitt problem.. Btw: har du prøvd å amme ein nyskjerrig unge på 6-9 mnd på ein diskret måte? Fortell gjerne korleis det foregår. Lenge sida mi vart amma på cafe, for å seie det slik. Ære vere dei som i det heile tatt får det til, med eller utan puppen godt synlig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #29 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Vet du, dette svaret synes jeg blir alt for teit, og synes det sier masse om deg og din respekt for andre mennesker og intimsone. Jeg har verken blitt traumatisert eller eller er patetisk, men dette innlegget synes jeg roper trass. Kan man virkelig ikke synes det ikke er greit å måtte se andres pupper mens man sitter og spiser? Eller sitter du på fasiten for hva som er greit og ikke greit? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Da må jeg spør deg om det samme; er det DU som skal sitte på fasiten for hva som er greit og ikke greit ift amming? Og i HI snakker du om puppestørrelsen, som om det skal ha noe å si når en unge må ha barn: "Fint og flott det, men den puppen, den gigapuppen som jeg nesten følte kom mot meg, den kunne vært en smule tildekket". Hva er da forskjellen på en dame med små pupper som gir ungen mat, vs en med store? Barna deres er like sultne. Jeg skjønner ikke hvorfor du skiller her, eller snakker nedsettende om en dame med store pupper, som om det er verre å se en stor "gigapupp" enn en liten en.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #30 Skrevet 18. juli 2014 Skjønner ikke problemet. Pupper er TIL for å amme. At enkelte menn og daer har gjort pupper til noe seksuelt er ikke ammende mødres problem. Det blir det samme som å si at nakne småbarn på stranda er ekkelt. "Man kan jo dekke dem til litt" Anonymous poster hash: 3a659...748
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #31 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Og overser du at du får til svar at mange av oss ikkje bryr oss om korleis amminga skjer? Ikkje min pupp, ikkje mitt problem..Btw: har du prøvd å amme ein nyskjerrig unge på 6-9 mnd på ein diskret måte? Fortell gjerne korleis det foregår. Lenge sida mi vart amma på cafe, for å seie det slik. Ære vere dei som i det heile tatt får det til, med eller utan puppen godt synlig. Huff, jeg gir opp:) Jeg har forståelse for at man ikke klarer å dekke puppen helt til, men jeg synes man i det minste kan prøve litt. Og ja, jeg har ammet 3 nysgjerrige barn og ja, pupp har blitt vist, men ikke til de grader. Synes det er rart at det ikke er forståelse for at man ikke synes det er behagelig når andres pupper brettes ut i sin helhet over lengre tid. Men jeg skjønner jo nå at mange av dere gir dere blanke i det og det gjorde vel antagelig hun som ammet på mcdonalds også. Anonymous poster hash: 5a8de...485
Hjertefru Skrevet 18. juli 2014 #32 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Og overser du at du får til svar at mange av oss ikkje bryr oss om korleis amminga skjer? Ikkje min pupp, ikkje mitt problem.. Btw: har du prøvd å amme ein nyskjerrig unge på 6-9 mnd på ein diskret måte? Fortell gjerne korleis det foregår. Lenge sida mi vart amma på cafe, for å seie det slik. Ære vere dei som i det heile tatt får det til, med eller utan puppen godt synlig. Hehe..skjønner hva du mener. Jeg får det til stjerna Sikkert ikke diskret nok, men det bryr meg filla. Kan ikke slutte å amme/holde seg hjemme pga hi og hennes likesinna. De får bare se en annen vei/ev ta med seg skylapper
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #33 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Vet du, dette svaret synes jeg blir alt for teit, og synes det sier masse om deg og din respekt for andre mennesker og intimsone. Jeg har verken blitt traumatisert eller eller er patetisk, men dette innlegget synes jeg roper trass. Kan man virkelig ikke synes det ikke er greit å måtte se andres pupper mens man sitter og spiser? Eller sitter du på fasiten for hva som er greit og ikke greit?Anonymous poster hash: 5a8de...485 Da må jeg spør deg om det samme; er det DU som skal sitte på fasiten for hva som er greit og ikke greit ift amming? Og i HI snakker du om puppestørrelsen, som om det skal ha noe å si når en unge må ha barn: "Fint og flott det, men den puppen, den gigapuppen som jeg nesten følte kom mot meg, den kunne vært en smule tildekket". Hva er da forskjellen på en dame med små pupper som gir ungen mat, vs en med store? Barna deres er like sultne. Jeg skjønner ikke hvorfor du skiller her, eller snakker nedsettende om en dame med store pupper, som om det er verre å se en stor "gigapupp" enn en liten en. Jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder forsvare meg mer, men jeg sier gigapupp fordi at det var det det var. En liten pupp pleier gjerne å være godt skjult bak babyens hode. Glimt at pupp ser jeg ofte hos ammende og jeg har selv vært uheldig å flashet noen sekunder, men det var det over lengre tid da... Anonymous poster hash: 5a8de...485
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #34 Skrevet 18. juli 2014 Og overser dere med vilje at jeg sier at det er HELT GREIT å amme offentlig, men at man ikke trenger brette frem hele puppen uten å i det minste dekke seg til? Anonymous poster hash: 5a8de...485 Og overser du at du får til svar at mange av oss ikkje bryr oss om korleis amminga skjer? Ikkje min pupp, ikkje mitt problem..Btw: har du prøvd å amme ein nyskjerrig unge på 6-9 mnd på ein diskret måte? Fortell gjerne korleis det foregår. Lenge sida mi vart amma på cafe, for å seie det slik. Ære vere dei som i det heile tatt får det til, med eller utan puppen godt synlig. Huff, jeg gir opp:) Jeg har forståelse for at man ikke klarer å dekke puppen helt til, men jeg synes man i det minste kan prøve litt. Og ja, jeg har ammet 3 nysgjerrige barn og ja, pupp har blitt vist, men ikke til de grader. Synes det er rart at det ikke er forståelse for at man ikke synes det er behagelig når andres pupper brettes ut i sin helhet over lengre tid. Men jeg skjønner jo nå at mange av dere gir dere blanke i det og det gjorde vel antagelig hun som ammet på mcdonalds også. Anonymous poster hash: 5a8de...485 Som sagt, eg ønskar ikkje å vise puppen min til gud og kvarmann og let det vere. Kva andre gjer er opp til dei, eg har anna å bry meg om.
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #35 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål. Vel, bladprodusentene og kioskene tar jo hensynet, de plasseres på faste plasser, ikke rundt omkring overalt. Det handler ikke om at man ikke skal amme, eller være redd for å vise pupp. Men det er forskjell på å dra toppen ned sånn at puppen velter ut og la barnet amme uten noe skjerming, enn å gjøre det hakket mer diskre ved å dra toppen opp/skjerme med gulpeklut e.l. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor damer velger det første alternativet? Hvorfor vise mest mulig når man fint kan gjøre det mer intimt for barnet og seg selv ved å dekke til, istedet for å påtvinge alle andre pupper på utstilling? Hva er grunnen til å ikke dekke seg til? Bare fordi det er lov og "man har rett til å gi babyen mat"? Eller er det et faktisk behov som ligger til grunn for det valget?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #36 Skrevet 18. juli 2014 Vet du HI? Det var nettopp pga sånne damer som deg, at jeg gikk hele dagen med konstant dårlig samvittighet overfor min lille på 7 mnd gjennom dyreparken med brystspreng og helvete. Hvor skulle jeg amme barnet mitt uten å vise meg frem til noen? Jeg har gigajur, og hater det, og klarer ikke å "blotte" meg fordi jeg VET at jeg får dømmende blikk fra damer som mener jeg ikke burde amme barnet mitt offentlig. Og det rare er at det er kun damer som glor. Mannfolka bryr seg ikke. Rart. (Og til info så var jeg innom babyhuset, men der satt det kun damer med mme, ingen av de med puppen ute...) Anonymous poster hash: 864fd...293
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #37 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Vet du, dette svaret synes jeg blir alt for teit, og synes det sier masse om deg og din respekt for andre mennesker og intimsone. Jeg har verken blitt traumatisert eller eller er patetisk, men dette innlegget synes jeg roper trass. Kan man virkelig ikke synes det ikke er greit å måtte se andres pupper mens man sitter og spiser? Eller sitter du på fasiten for hva som er greit og ikke greit?Anonymous poster hash: 5a8de...485 Da må jeg spør deg om det samme; er det DU som skal sitte på fasiten for hva som er greit og ikke greit ift amming? Og i HI snakker du om puppestørrelsen, som om det skal ha noe å si når en unge må ha barn: "Fint og flott det, men den puppen, den gigapuppen som jeg nesten følte kom mot meg, den kunne vært en smule tildekket". Hva er da forskjellen på en dame med små pupper som gir ungen mat, vs en med store? Barna deres er like sultne. Jeg skjønner ikke hvorfor du skiller her, eller snakker nedsettende om en dame med store pupper, som om det er verre å se en stor "gigapupp" enn en liten en. Jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder forsvare meg mer, men jeg sier gigapupp fordi at det var det det var. En liten pupp pleier gjerne å være godt skjult bak babyens hode. Glimt at pupp ser jeg ofte hos ammende og jeg har selv vært uheldig å flashet noen sekunder, men det var det over lengre tid da... Anonymous poster hash: 5a8de...485 Men hvorfor er det et problem? Og størrelsen på puppen er da ikke noe man kan noe for?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #38 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål. Vel, bladprodusentene og kioskene tar jo hensynet, de plasseres på faste plasser, ikke rundt omkring overalt. Det handler ikke om at man ikke skal amme, eller være redd for å vise pupp. Men det er forskjell på å dra toppen ned sånn at puppen velter ut og la barnet amme uten noe skjerming, enn å gjøre det hakket mer diskre ved å dra toppen opp/skjerme med gulpeklut e.l. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor damer velger det første alternativet? Hvorfor vise mest mulig når man fint kan gjøre det mer intimt for barnet og seg selv ved å dekke til, istedet for å påtvinge alle andre pupper på utstilling? Hva er grunnen til å ikke dekke seg til? Bare fordi det er lov og "man har rett til å gi babyen mat"? Eller er det et faktisk behov som ligger til grunn for det valget? Hvorfor ikke? Kanskje det er vanskeligere å dekke til en stor pupp enn en liten en? Og noen unger er veldig urolige, vanskelige å amme, sære, lette å forstyrre. Enkelte opplever da at om de driver med kluter, tøy, sjal og annet, så vil ikke ungen die. Da er det da virkelig bedre at de bare lar det stå til. Så får andre la være å glo om det plager dem. Er ungen sulten, må den ha mat. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #39 Skrevet 18. juli 2014 Vet du HI? Det var nettopp pga sånne damer som deg, at jeg gikk hele dagen med konstant dårlig samvittighet overfor min lille på 7 mnd gjennom dyreparken med brystspreng og helvete. Hvor skulle jeg amme barnet mitt uten å vise meg frem til noen? Jeg har gigajur, og hater det, og klarer ikke å "blotte" meg fordi jeg VET at jeg får dømmende blikk fra damer som mener jeg ikke burde amme barnet mitt offentlig. Og det rare er at det er kun damer som glor. Mannfolka bryr seg ikke. Rart. (Og til info så var jeg innom babyhuset, men der satt det kun damer med mme, ingen av de med puppen ute...)Anonymous poster hash: 864fd...293 Jeg har også en venninne med "gigajur", men hun klarer likevel å skjule puppen litt. Alle vet da at litt hud vil vises uansett, men jeg snakket om å brette ut puppen i sin helhet uten i det minste gjøre et forsøk på å dekke til. Og jeg har aldri sagt at man skal la være å amme offentlig, men synes det er rart at det ikke kan respekteres at ikke alle synes det er like behagelig at hele puppen flashes. Jeg har også fått blikk fra andre og det selv om jeg har skjult puppen, men ammer da uansett. Anonymous poster hash: 5a8de...485
Hjertefru Skrevet 18. juli 2014 #40 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål. Vel, bladprodusentene og kioskene tar jo hensynet, de plasseres på faste plasser, ikke rundt omkring overalt. Det handler ikke om at man ikke skal amme, eller være redd for å vise pupp. Men det er forskjell på å dra toppen ned sånn at puppen velter ut og la barnet amme uten noe skjerming, enn å gjøre det hakket mer diskre ved å dra toppen opp/skjerme med gulpeklut e.l. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor damer velger det første alternativet? Hvorfor vise mest mulig når man fint kan gjøre det mer intimt for barnet og seg selv ved å dekke til, istedet for å påtvinge alle andre pupper på utstilling? Hva er grunnen til å ikke dekke seg til? Bare fordi det er lov og "man har rett til å gi babyen mat"? Eller er det et faktisk behov som ligger til grunn for det valget? Jeg kan bare snakke for meg selv, men grunnen til at jeg drar toppen ned og ikke opp er at jeg ikke vil blotte magen. Etter 46 runder rundt sola, 4 barn og en tvillingfødsel er den et verre syn enn puppene, tro det eller ei. Prøver dog å være diskret og har drasket rundt på et skjerf i hele sommer, selv 30 varmegrader. Men så er jeg vel litt dement da, og glemmer sjalet innimellom . Babyen må pupp likevel.
LME1001 Skrevet 18. juli 2014 #41 Skrevet 18. juli 2014 I dag har jeg vært på kjøpesenteret og ammet mens jeg gikk rundt som en vandrende buffet..! Haha, jeg må ha vært litt av et skue der jeg står i rulletrappa og ammer! 🙈 Så dårlig tid til å shoppe, og såå mye jeg ville rekke..! Allikevel er jeg totalt tildekket, det er såvidt babyen får se puppen, engang 😜 Henger helseteppet under BH-stroppen oppå skuldrene, funker fint som bare det. Forøvrig kan jeg berette at jeg til vanlig bruker en 75F, men det er vel akkurat like lett for meg som andre å dekke meg til.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #42 Skrevet 18. juli 2014 Vet du HI? Det var nettopp pga sånne damer som deg, at jeg gikk hele dagen med konstant dårlig samvittighet overfor min lille på 7 mnd gjennom dyreparken med brystspreng og helvete. Hvor skulle jeg amme barnet mitt uten å vise meg frem til noen? Jeg har gigajur, og hater det, og klarer ikke å "blotte" meg fordi jeg VET at jeg får dømmende blikk fra damer som mener jeg ikke burde amme barnet mitt offentlig. Og det rare er at det er kun damer som glor. Mannfolka bryr seg ikke. Rart. (Og til info så var jeg innom babyhuset, men der satt det kun damer med mme, ingen av de med puppen ute...)Anonymous poster hash: 864fd...293 Jeg har også en venninne med "gigajur", men hun klarer likevel å skjule puppen litt. Alle vet da at litt hud vil vises uansett, men jeg snakket om å brette ut puppen i sin helhet uten i det minste gjøre et forsøk på å dekke til. Og jeg har aldri sagt at man skal la være å amme offentlig, men synes det er rart at det ikke kan respekteres at ikke alle synes det er like behagelig at hele puppen flashes. Jeg har også fått blikk fra andre og det selv om jeg har skjult puppen, men ammer da uansett. Anonymous poster hash: 5a8de...485 Joda, men jeg hadde sommerkjole på, og den kunne jeg ikke dra opp, så da ble alternativet å dra den ned. Sjal hadde jeg ikke med meg, og ungen er supernysgjerrig med hodet overalt, så da ga jeg opp hele prosjektet. Det ble pupp i bilen på parkeringsplassen istedet. Anonymous poster hash: 864fd...293
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #43 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål. Vel, bladprodusentene og kioskene tar jo hensynet, de plasseres på faste plasser, ikke rundt omkring overalt. Det handler ikke om at man ikke skal amme, eller være redd for å vise pupp. Men det er forskjell på å dra toppen ned sånn at puppen velter ut og la barnet amme uten noe skjerming, enn å gjøre det hakket mer diskre ved å dra toppen opp/skjerme med gulpeklut e.l. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor damer velger det første alternativet? Hvorfor vise mest mulig når man fint kan gjøre det mer intimt for barnet og seg selv ved å dekke til, istedet for å påtvinge alle andre pupper på utstilling? Hva er grunnen til å ikke dekke seg til? Bare fordi det er lov og "man har rett til å gi babyen mat"? Eller er det et faktisk behov som ligger til grunn for det valget? Hvorfor ikke? Kanskje det er vanskeligere å dekke til en stor pupp enn en liten en? Og noen unger er veldig urolige, vanskelige å amme, sære, lette å forstyrre. Enkelte opplever da at om de driver med kluter, tøy, sjal og annet, så vil ikke ungen die. Da er det da virkelig bedre at de bare lar det stå til. Så får andre la være å glo om det plager dem. Er ungen sulten, må den ha mat. Punktum. Hvis "hvorfor ikke" er eneste grunnen så blir det jo bare trass for å poengtere at alle får slenge ut puppen når og hvor man vil. Den rettigheten har man allerede, så jeg skjønner ikke hvorfor man skal trykke det opp i trynet på noen. Jeg har forøvrig store pupper, og hadde aldri noe problem med å dekke til. Planla jo klesplass da jeg ammet på samme måte som da jeg gikk gravid, det som gjør det praktisk mest enkelt. Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål. Vel, bladprodusentene og kioskene tar jo hensynet, de plasseres på faste plasser, ikke rundt omkring overalt. Det handler ikke om at man ikke skal amme, eller være redd for å vise pupp. Men det er forskjell på å dra toppen ned sånn at puppen velter ut og la barnet amme uten noe skjerming, enn å gjøre det hakket mer diskre ved å dra toppen opp/skjerme med gulpeklut e.l. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor damer velger det første alternativet? Hvorfor vise mest mulig når man fint kan gjøre det mer intimt for barnet og seg selv ved å dekke til, istedet for å påtvinge alle andre pupper på utstilling? Hva er grunnen til å ikke dekke seg til? Bare fordi det er lov og "man har rett til å gi babyen mat"? Eller er det et faktisk behov som ligger til grunn for det valget? Jeg kan bare snakke for meg selv, men grunnen til at jeg drar toppen ned og ikke opp er at jeg ikke vil blotte magen. Etter 46 runder rundt sola, 4 barn og en tvillingfødsel er den et verre syn enn puppene, tro det eller ei. Prøver dog å være diskret og har drasket rundt på et skjerf i hele sommer, selv 30 varmegrader. Men så er jeg vel litt dement da, og glemmer sjalet innimellom . Babyen må pupp likevel. Jeg hadde alltid to lag da jeg ammet (og ja, jeg hadde baby om sommeren), null problem å skjule både magen og puppen. Vet du HI? Det var nettopp pga sånne damer som deg, at jeg gikk hele dagen med konstant dårlig samvittighet overfor min lille på 7 mnd gjennom dyreparken med brystspreng og helvete. Hvor skulle jeg amme barnet mitt uten å vise meg frem til noen? Jeg har gigajur, og hater det, og klarer ikke å "blotte" meg fordi jeg VET at jeg får dømmende blikk fra damer som mener jeg ikke burde amme barnet mitt offentlig. Og det rare er at det er kun damer som glor. Mannfolka bryr seg ikke. Rart. (Og til info så var jeg innom babyhuset, men der satt det kun damer med mme, ingen av de med puppen ute...)Anonymous poster hash: 864fd...293 Jeg har også en venninne med "gigajur", men hun klarer likevel å skjule puppen litt. Alle vet da at litt hud vil vises uansett, men jeg snakket om å brette ut puppen i sin helhet uten i det minste gjøre et forsøk på å dekke til. Og jeg har aldri sagt at man skal la være å amme offentlig, men synes det er rart at det ikke kan respekteres at ikke alle synes det er like behagelig at hele puppen flashes. Jeg har også fått blikk fra andre og det selv om jeg har skjult puppen, men ammer da uansett. Anonymous poster hash: 5a8de...485 Joda, men jeg hadde sommerkjole på, og den kunne jeg ikke dra opp, så da ble alternativet å dra den ned. Sjal hadde jeg ikke med meg, og ungen er supernysgjerrig med hodet overalt, så da ga jeg opp hele prosjektet. Det ble pupp i bilen på parkeringsplassen istedet. Anonymous poster hash: 864fd...293 Det der er jo bare dårlig planlegging. Hvis du er så redd for å vise puppen så må du velge tøy du føler er komfortabelt å amme i. Det er ingen andres skyld enn din egen. Gulpekluter vil jeg tro man har med uansett da, så jeg synes du lager mye problemer ut av ingenting nå, i tillegg skylde på oss som mener man kan være diskre? Skjønner egentlig ikke hvorfor du har dårlig samvittighet for det, jeg ammet ikke offentlig da ungen min var på den alderen heller, fordi hun virret med hodet og var nysgjerrig. Hadde ingen lyst til å vise frem hele sulamitten når hun kastet hodet til siden for å se på noe.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #44 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Kan man ikke bare akseptere at for noen går dette langt over intimgrensene? Det er naturlig å fjerte også, uten at man gjør det i tide og utide. Anonymous poster hash: eaff7...206
Ladybird2014 Skrevet 18. juli 2014 #45 Skrevet 18. juli 2014 Tullete fordommer! Jeg ammer barnet mitt, det er bare å snu seg en annen vei. Og du var på vei til å gå, Hi, var det virkelig så grusomt for deg? Tipper dama ikke var forberedt på storglaning. Det er en pupp. En pupp! Og du snakker om trass...Har du lest over formuleringene dine?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #46 Skrevet 18. juli 2014 Tullete fordommer! Jeg ammer barnet mitt, det er bare å snu seg en annen vei. Og du var på vei til å gå, Hi, var det virkelig så grusomt for deg? Tipper dama ikke var forberedt på storglaning. Det er en pupp. En pupp! Og du snakker om trass...Har du lest over formuleringene dine? Er ikke uten grunn det kalles ammemafia gitt. Enkelte mødre tror at verden dreier rundt avkommet, og bretter frem pupper og stenger vei med barnevogner uten en tanke for andre mennesker. Jeg ammet. Og jeg ammet offentlig. MEN DISKRET!! IKKE oppi folk når de spiste! Ikke HI,forøvrig. Anonymous poster hash: eaff7...206
Hjertefru Skrevet 18. juli 2014 #47 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken.Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Kan man ikke bare akseptere at for noen går dette langt over intimgrensene?Det er naturlig å fjerte også, uten at man gjør det i tide og utide. Anonymous poster hash: eaff7...206 Nå er det sånn at vi mennesker pr def er PATTEDYR - amming er ikke bare naturlig men det er altså med på å definere oss som art. Det er kanskje ikke da så rart at noen av oss blir provosert over at noen mener at vi helst bør gjemme oss helt bort når vi ammer barna. Det som gjør meg forbanna er at "antiammemafiaen" gjør unge kvinner ufrie og redde for å møte stygge blikk i det offentlige rom. Er helt enig i at målet bør være å amme på en diskret måte, men det er noe med måten dette blir formidla på som ikke er bra overfor de mer uskre og sjenerte ammerne der ute- jfr hu som ikke fikk til å amme i dyrehagen.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #48 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken.Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Kan man ikke bare akseptere at for noen går dette langt over intimgrensene?Det er naturlig å fjerte også, uten at man gjør det i tide og utide. Anonymous poster hash: eaff7...206 Nå er det sånn at vi mennesker pr def er PATTEDYR - amming er ikke bare naturlig men det er altså med på å definere oss som art.Det er kanskje ikke da så rart at noen av oss blir provosert over at noen mener at vi helst bør gjemme oss helt bort når vi ammer barna. Det som gjør meg forbanna er at "antiammemafiaen" gjør unge kvinner ufrie og redde for å møte stygge blikk i det offentlige rom. Er helt enig i at målet bør være å amme på en diskret måte, men det er noe med måten dette blir formidla på som ikke er bra overfor de mer uskre og sjenerte ammerne der ute- jfr hu som ikke fikk til å amme i dyrehagen. Kan du ikke heller kjefte på dem som slenger ut puppene overalt da, og ikke oss som blir støtt av det? Anonymous poster hash: eaff7...206
BareMas Skrevet 18. juli 2014 #49 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken.Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Kan man ikke bare akseptere at for noen går dette langt over intimgrensene?Det er naturlig å fjerte også, uten at man gjør det i tide og utide. Anonymous poster hash: eaff7...206 Nå er det sånn at vi mennesker pr def er PATTEDYR - amming er ikke bare naturlig men det er altså med på å definere oss som art.Det er kanskje ikke da så rart at noen av oss blir provosert over at noen mener at vi helst bør gjemme oss helt bort når vi ammer barna. Det som gjør meg forbanna er at "antiammemafiaen" gjør unge kvinner ufrie og redde for å møte stygge blikk i det offentlige rom. Er helt enig i at målet bør være å amme på en diskret måte, men det er noe med måten dette blir formidla på som ikke er bra overfor de mer uskre og sjenerte ammerne der ute- jfr hu som ikke fikk til å amme i dyrehagen. Kan du ikke heller kjefte på dem som slenger ut puppene overalt da, og ikke oss som blir støtt av det? Anonymous poster hash: eaff7...206 Men det er jo er dere som blir støtt av slikt så flinke til å gjøre ..!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #50 Skrevet 18. juli 2014 JA til offentlig OG diskret amming.Ungen må ha mat, men man trenger ikke vise puppene til hele verden for det om. Det koster faktisk ikke så lite å legge et lite sjal over skulderen. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: cf432...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå