Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Vet at denne diskusjonen har vært mange, mange ganger før. Bare så det er sagt så er jeg helt for å amme offentlig og jeg mener at babyen må få mat uansett hvor man skal befinne seg:) Selv har jeg ammet 3 barn og har ikke hatt problemer med å brette frem puppen utvei det offentlige. MEN nå har jeg selv fått erfare det mange har snakket om ikke er greit med offentlig amming. I går var jeg på Mcdonalds og ante fred og ingen fare. Skulle akkurat til å gå da jeg ser en dame sitter og ammer babyen sin. Fint og flott det, men den puppen, den gigapuppen som jeg nesten følte kom mot meg, den kunne vært en smule tildekket. Det er faktisk første gang jeg har følt meg brydd når det gjelder amming. Mannen hadde visst heller ikke klart å overse seansen. Så nå skjønner jeg hva så mange har sagt. Hurra for offentlig amming, men gjør hvertfall et lite forsøk på å dekke til litt. Anonymous poster hash: 5a8de...485
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Helt enig! Ser virkelig ingen grunn til å flashe alt man har bare fordi man skal amme. Jeg ammet når og hvor som helst, men ingen så et snev av puppen min for det.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Guri malla, du må jo få hjerteinfarkt når du går forbi bladhylla på Narvesen eller overværer reklamepauser på TVen. Netthinna mi blir utsatt for pupper til stadighet, kun et par promille av tilfellene er ammepupper. Plager meg ikke, det er bare pupper. Har dem selv. Anonymous poster hash: 953cc...033
Chl85 Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Sier meg enig der. Baby skal selvfølgelig ha mat, men hadde vært greit for enkelte å gjøre det mer diskre... Når det er sagt, så vet jeg at det ikke er like greit å få dekket til giga ammepupper like godt som andre med mer normal størrelse Har ikke ammet lenge selv, men hadde type str h ++ den lille tiden jeg ammet. IKKE lett å dekke nok til og samtidig å ha orden på baby. Men på generell basis så er det viktig at alle tar litt hensyn
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har akkurat begynt å amme og gruer meg til å amme offentlig. hvordan dekker man seg best til da? Anonymous poster hash: 6a8c4...94a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Offentlig amming bør være diskret ja. Anonymous poster hash: eaff7...206
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har akkurat begynt å amme og gruer meg til å amme offentlig. hvordan dekker man seg best til da? Anonymous poster hash: 6a8c4...94a Ammetopper, amme sjal, vid genser med singlett under ( dra en opp og en ned.. Anonymous poster hash: 5407e...be8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Enig med HI. Jeg har alltid en gulpeklut hengende ned fra skulderen når jeg ammer offentlig. Trenger ikke vise alt til alle, samtidig vil jeg ikke at alle skal se puppene mine. Anonymous poster hash: c9586...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Helt enig. Og jeg ammer selv. Har et stort skjerf jeg slenger rundt meg, men er ikke noe jeg er komfortabel med. Anonymous poster hash: e94aa...c8d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten.
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Nå skal ikke puppene være til mat, men for at menn skal ha noe å se på. Med en gang det er en baby på puppen er det ekkelt Anonymous poster hash: 172bc...d5f
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Neida, de har jo PENE pupper har det blitt kommentert mange ganger. I motsetning til sprengte melkepupper. Så da synes folk det er greit å glane.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Nå skal ikke puppene være til mat, men for at menn skal ha noe å se på. Med en gang det er en baby på puppen er det ekkelt Anonymous poster hash: 172bc...d5f Ja, ikke sant. Det er jo helt sinnsykt, spør du meg, at folk opplever det å mate en baby (som er det puppene er til for) som støtende, mens flashing av pupper i en seksuell sammenheng er noe folk knapt blunker av. Sier noe om hvor overseksualisert samfunnet vårt har blitt. DET er ekkelt!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Damene på forsidene har jo valgt dette selv, og alle vet at de er der. Hadde nok blitt ramaskrik om en silikonbabe hadde satt seg ned på kafe og dratt ned toppen også. Man kan ikke stoppe hva andre gjør, men man kan ta hensyn selv. Da synes jeg silikonbabene også burde ta hensyn ved å la være å flashe puppene sine for halve Norge. De som ammer velger også dette selv, og alle vet at babyer trenger mat. Argumentet ditt holder rett og slett ikke mål.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Jeg synes ikke bladforsider med pupper kan sammenlignes med en svær pupp "live". Hadde ikke vært noe særlig å se den puppen hverken med eller uten baby, forresten. Det er da ikke så vanskelig å respektere at andre ikke vil se på en kjempepupp mens man sitter å spiser;) Jeg hadde forresten også reagert hvis det satt en dame der i minimini-bikini også. HI Anonymous poster hash: 5a8de...485
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Det er ikke lov å sitte i bikini på en resturant/kafe som regel, så kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: eaff7...206
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe bedre med disse bladforsidene der damene har puppa hengende ut til stadighet da? Eller damer i miniminiminibikinier? Spør du meg er det verre med "sexpupper" enn "ammepupper" i offentligheten. Disse bladene kommer ikke ubedt og setter seg rett i glaninga på folk på McDonalds. Man vet hvor de er og kan unngå dem om man vil. Anonymous poster hash: a2f02...d14
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Vet at denne diskusjonen har vært mange, mange ganger før. Bare så det er sagt så er jeg helt for å amme offentlig og jeg mener at babyen må få mat uansett hvor man skal befinne seg:) Selv har jeg ammet 3 barn og har ikke hatt problemer med å brette frem puppen utvei det offentlige. MEN nå har jeg selv fått erfare det mange har snakket om ikke er greit med offentlig amming. I går var jeg på Mcdonalds og ante fred og ingen fare. Skulle akkurat til å gå da jeg ser en dame sitter og ammer babyen sin. Fint og flott det, men den puppen, den gigapuppen som jeg nesten følte kom mot meg, den kunne vært en smule tildekket. Det er faktisk første gang jeg har følt meg brydd når det gjelder amming. Mannen hadde visst heller ikke klart å overse seansen. Så nå skjønner jeg hva så mange har sagt. Hurra for offentlig amming, men gjør hvertfall et lite forsøk på å dekke til litt. Anonymous poster hash: 5a8de...485 For noen patetiske mennesker du og mannen din er som "ikke klarte å overse den forferdelige digger puppen til en mamma som ammet babyen sin!!" Stakkars dere...Håper dere ikke ble traumatisert. Anonymous poster hash: 1685d...0c6
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #21 Skrevet 18. juli 2014 Eg likar ikkje å flashe puppen sjølv, men om nokon ammar indiskret kan eg ikkje seie det plagar meg i det heile tatt. Eg finn ikkje puppar støtande, ganske enkelt.
Cherries Skrevet 18. juli 2014 #22 Skrevet 18. juli 2014 Wow. Jeg trodde det bare var i hodet mitt at andre hadde slike meninger, den gang min var så liten at han trengte mm ute. Men jeg trodde allikevel så sterkt på der at jeg ikke klarte å amme ute, så min fikk mme på flaske når vi var i nærheten av andre. Alikevel så bryr jeg meg ikke et sekund når jeg ser andre amme sine små, yansett størrelse på puppen, alder på ungen, hvor det skjer, eller noe annet. Hvorfor? Fordi uansett hvor ukomfortabel jeg følte meg, så veit jeg at det er naturlig. Og at andre tør noe jeg ikke turte, er bare utrolig flott! Dere høres rett og slett fisefine og fjollete ut.
Ladybird2014 Skrevet 18. juli 2014 #23 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Det hun sa!!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #24 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. Er det fordi puppen var stor? Slapp? Hva ER det som er så ille med å se en baby som får mat? Og hva er forskjellen på en stor og en liten pupp i denne sammenhengen? Barnet til eieren av den store puppen har like stort behov for mat som eieren av den lille. Og pupp er pupp, hud er hud. Dessuten, pupper blir trøkka i trynet på oss over alt. På tv, i reklamer på pcn, i filmer, i blader. Og disse bladene står fremme i kiosker og butikker, så de setter seg rett i glaninga på folk på butikken. Samfunnet er gjennomseksualisert til det punkt at folk oppfatter det som ekkelt når et bryst benyttes til det det faktisk er skapt for. Det er helt sprøtt. Og trist. En annen ting- det er ingen som tvinger folk til å glane. Det går fint an å se en annen vei. - For the record; jeg har små pupper, dekket meg til og har aldri ammet på McDonalds. Men jeg fatter bare ikke greia. Så du så en pupp, og mannen din så en annen dames pupp (er det her det ligger, eller hva? Man kan jo lure). So what? Verden går videre, og ingen daua. Vet du, dette svaret synes jeg blir alt for teit, og synes det sier masse om deg og din respekt for andre mennesker og intimsone. Jeg har verken blitt traumatisert eller eller er patetisk, men dette innlegget synes jeg roper trass. Kan man virkelig ikke synes det ikke er greit å måtte se andres pupper mens man sitter og spiser? Eller sitter du på fasiten for hva som er greit og ikke greit? Anonymous poster hash: 5a8de...485
BareMas Skrevet 18. juli 2014 #25 Skrevet 18. juli 2014 Men hva i alle dager? Man kan jo ikke noe for at man har store pupper, som gjerne blir enda større når man ammer?! Er forskjell på offentlig lufttørking av jurstellet og offentlig amming. Selv er jeg så sjalu på alle ammende damer med store pupper, som også kanskje henger litt, da jeg synes det ser så praktisk ut. Selv har jeg små minipupper som knapt fyller en bh når de er melkesprengte, noe som gjør det bare vanskelig å dekke seg til med alskens sjal, kluter og tepper samtidig som man skal amme. Jeg må altså holde babyen opp til puppa med begge hender, og skulle dermed hatt både reimer og køesklyper om jeg skulle dekke meg til under amming. Dermed måtte jeg kjapt legge fra meg bloggerne for å beholde vettet. Så amm fritt, kvinner, både minipupper og gigapupper lager god melk til babyer som er sultne når det passer dem best, la folk stirre og bli brydd, se hva det bryr meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå