Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Så bra du fant knappen cici83:-)

Og veldig godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer sånn! Selv om det beste selvsagt hadde vært at man slapp å komme i sånne situasjoner..

Håper virkelig dren har ønsket effekt! Og at den ene tanten skjerper seg!! Virkelig altså!

Hos oss er problemet at gutten min har litt for godt ordforråd og litt for god hørsel, så han har snappet opp ting de voksne har sagt seg i mellom og tatt det negativt til seg:-( Typisk tilfelle av "små gryter har også ører" Men nå er de bevisst det så jeg håper det bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk...Skule på fødselsforbredrende kurs på Ullevål i dag, men glemte lappen der det stod hvor det  var, og har i stede gått rundt på sykehuset og lett i over en time, uten hell. Ingen kunne gi meg informasjon om hvor det var heller.

Forfærdelig å ikke ha hodet med seg lenger. Kurs til 800 kr rett i vasken fordi jeg glemte lappen min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...Skule på fødselsforbredrende kurs på Ullevål i dag, men glemte lappen der det stod hvor det  var, og har i stede gått rundt på sykehuset og lett i over en time, uten hell. Ingen kunne gi meg informasjon om hvor det var heller.

Forfærdelig å ikke ha hodet med seg lenger. Kurs til 800 kr rett i vasken fordi jeg glemte lappen min :(

 

Uff så dumt! Veldig rart at ingen visste hvor det var da!! Jeg har heller ikke hodet med meg for tida, om det er noen trøst. Har komt en time for sent til to avtaler fordi jeg husket feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt oss leilighet :) Føles helt uvirkelig akkurat nå, har ikke sunket helt inn hehe. Men vi gleder oss til å få oss vårt eget etter 7 år som leieboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...Skule på fødselsforbredrende kurs på Ullevål i dag, men glemte lappen der det stod hvor det var, og har i stede gått rundt på sykehuset og lett i over en time, uten hell. Ingen kunne gi meg informasjon om hvor det var heller.

Forfærdelig å ikke ha hodet med seg lenger. Kurs til 800 kr rett i vasken fordi jeg glemte lappen min :(

Skikkelig nedsig:-( Men det er jaggu meg ikke lett å huske alt heller! Men skikkelig kjipt med pengene da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt oss leilighet :) Føles helt uvirkelig akkurat nå, har ikke sunket helt inn hehe. Men vi gleder oss til å få oss vårt eget etter 7 år som leieboere.

Gratulerer så masse!!! Det er en utrolig deilig trygghet i det å eie:-) Blir det innflytting før babyankomst?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

Da har vi kjøpt oss leilighet :) Føles helt uvirkelig akkurat nå, har ikke sunket helt inn hehe. Men vi gleder oss til å få oss vårt eget etter 7 år som leieboere.

Jeeeei! Gratulerer!!:):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt oss leilighet :) Føles helt uvirkelig akkurat nå, har ikke sunket helt inn hehe. Men vi gleder oss til å få oss vårt eget etter 7 år som leieboere.

 

Fantastisk! Gratulerer:) Da blir det mye spennende å ta tak i. Når overtar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 oktober er overtakelsesdatoen, termin er 24 oktober, så er vel akkurat nok tid til å komme oss på plass før lillebror kommer :) Om han kommer til riktig dato da hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 oktober er overtakelsesdatoen, termin er 24 oktober, så er vel akkurat nok tid til å komme oss på plass før lillebror kommer :) Om han kommer til riktig dato da hehe.

Gratulerer så gøy 👏😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...Skule på fødselsforbredrende kurs på Ullevål i dag, men glemte lappen der det stod hvor det var, og har i stede gått rundt på sykehuset og lett i over en time, uten hell. Ingen kunne gi meg informasjon om hvor det var heller.

Forfærdelig å ikke ha hodet med seg lenger. Kurs til 800 kr rett i vasken fordi jeg glemte lappen min :(

Så utrolig kjedelig :( og kjipe penger ... Kan tenke meg at du var litt frustrert og hormonell da 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sukk...Skule på fødselsforbredrende kurs på Ullevål i dag, men glemte lappen der det stod hvor det var, og har i stede gått rundt på sykehuset og lett i over en time, uten hell. Ingen kunne gi meg informasjon om hvor det var heller.

Forfærdelig å ikke ha hodet med seg lenger. Kurs til 800 kr rett i vasken fordi jeg glemte lappen min :(

Så utrolig kjedelig :( og kjipe penger ... Kan tenke meg at du var litt frustrert og hormonell da

 

Uff ja jeg gikk rundt å gråt som en unge xD Helt utrolig, jeg var så frustrert at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Når jeg kom meg til resepsjonen grein jeg noe fryktelig, følte meg utrolig lite kul. 

Men må si jeg opplever hormonene på et nivå jeg ikke trodde var mulig. Jeg svever rundt i en boble av depresjon og frustrasjon, samt håpløshet jeg ikke har sett maken til. Flere som opplever hormonene som mer en de trodde var mulig? Jeg føler meg fulstendig ko ko : p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også i perioder helt ute av meg sjæl .. Helt forferdelig .. Som å være tenåring igjen🙈 når jeg oppdager at jeg kanskje er gått litt over streken sier jeg høyt til de som er rundt at jeg er gravid ,veldig hormonell og beklager utbruddet men nå ble jeg veldig lei meg fordi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i beg av okt.. Lillegutt er tydelig på vei ned i bekkenet .. Det nærmer seg ... Skal på kontroll på ons så spent på hva de sier om hode, estimert vekt, bt, urin osv... Hvææææ spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hormonene e jammen ikke til å spøke m. Føler meg som en levende berg og dalbane som griner og ler om en annen. Skal ingenting for å tippe meg over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp gjort noe som var litt vanskelig! Jeg har bestilt time til nyfødtfotografering! Bare det å stikke innom fotografen (samme som vi brukte til bryllupet og hadde avtalt nyfødtfotografering med første gutten vår) var vanskelig og jeg var helt skjelven. Han vet jo hva som skjedde sist og hvorfor det ikke ble noe fotografering.

 

Men jeg prøver å bevise for meg selv at denne gangen er det annerledes, denne gangen får vi faktisk en baby med hjem fra sykehuset og han skal hvertfall fotograferes :)

 

Jeg har sikkert mange tanker som er vanskelige for dere å forstå, men håper det er ok at dere får et lite innblikk i hvordan et svangerskap er for meg etter å ha mistet babyen vår i fjor.

 

Dette tror jeg de fleste kan forstå, men med mindre man har gjennomgått det selv, så kan man aldri egentlig forstå det. Personlig synes jeg det er fint at du klarer å sette ord på dine følelser; det hjelper sikkert deg og de andre å forstå at for deg, så er ikke en frisk baby en selvfølge på slutten av et friskt svangerskap (som mange er så heldig å oppleve).

 

Det er over 14 år siden jeg mistet i dødfødsel, og det preger meg fortsatt. Jeg har kjøpt inn brukt sprinkelseng og vippestol, men kun fordi jeg tror de blir enkle å selge videre om jeg ikke kommer hjem med en baby. Jeg nekter plent å kjøpe klær eller andre ting som er spesielt til ungen, da jeg har så dårlige minner bundet til den tiden da alt sto klart - men ingen baby kom hjem. Og hver dag våkner jeg og lurer på om ungen skal bevege seg i dag eller ikke. Jeg kan ikke forstå at det noen gang kan bli lett etter at man har mistet en baby.

 

Stor klem til deg! Jeg vet så godt hvor vanskelig det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ🙈tror jeg har fått hemorider🙈 .. Får i rumpa som ikke gir seg .. Vet ikke om det kommer av å løfte toåringen el knebøy.. Uff fikk ikke dette med førstemann så litt skuffet og litt skamfull nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Jeg har vært hos legen på kontroll i dag og alt så helt super-dupert ut heldigvis. Blodtrykk på 90/50, blodprosent på 13 og "fin" urin, he, he. Kjenner at jeg er litt stolt over kroppen min og alt den klarer. Jeg er 40 år og venter barn nr. 4 og kroppen den jobber på, så fint som aldri før:) Til og med bekkenet er ok, så lenge jeg ikke styrer alt for mye. Fikk beskjed om å ta det litt rolig av legen i dag p.g.a. det. Så da går jeg inn i uke 32 her med friskt mot kjenner jeg.

 

Men det som ikke har fungert så bra for meg med de to siste barna, det er ammingen. Har gitt opp etter henholdsvis 3 mnd og 6 uker. Har veldig lyst til å få det til denne gangen! For det er en så fin ting, syns jeg. Man kommer så nært hverandre. Jeg kommer til å gå på med friskt mot og ta det som det kommer;)

 

Har noen av dere begynt å kjøpe ammetøy? Noen anbefalinger av ammetopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ🙈tror jeg har fått hemorider🙈 .. Får i rumpa som ikke gir seg .. Vet ikke om det kommer av å løfte toåringen el knebøy.. Uff fikk ikke dette med førstemann så litt skuffet og litt skamfull nå 🙈

Huff da. Det er ikke noe gøy. Hadde styrt unna knebøy, spis masse druer/svisker og ikke gå på do før du virkelig må. Pressing gjør det værre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Jeg har vært hos legen på kontroll i dag og alt så helt super-dupert ut heldigvis. Blodtrykk på 90/50, blodprosent på 13 og "fin" urin, he, he. Kjenner at jeg er litt stolt over kroppen min og alt den klarer. Jeg er 40 år og venter barn nr. 4 og kroppen den jobber på, så fint som aldri før:) Til og med bekkenet er ok, så lenge jeg ikke styrer alt for mye. Fikk beskjed om å ta det litt rolig av legen i dag p.g.a. det. Så da går jeg inn i uke 32 her med friskt mot kjenner jeg.

 

Men det som ikke har fungert så bra for meg med de to siste barna, det er ammingen. Har gitt opp etter henholdsvis 3 mnd og 6 uker. Har veldig lyst til å få det til denne gangen! For det er en så fin ting, syns jeg. Man kommer så nært hverandre. Jeg kommer til å gå på med friskt mot og ta det som det kommer;)

 

Har noen av dere begynt å kjøpe ammetøy? Noen anbefalinger av ammetopper?

Så bra at legetimen ledet til friskt mot:-)

Bortsett fra litt migrene og litt bekkenlåsning har formen vært overraskende bra for meg og:-) Var elendig sist:-(

Håper at ammingen går bra denne gangen! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle sammen:)

Jeg har vært hos legen på kontroll i dag og alt så helt super-dupert ut heldigvis. Blodtrykk på 90/50, blodprosent på 13 og "fin" urin, he, he. Kjenner at jeg er litt stolt over kroppen min og alt den klarer. Jeg er 40 år og venter barn nr. 4 og kroppen den jobber på, så fint som aldri før:) Til og med bekkenet er ok, så lenge jeg ikke styrer alt for mye. Fikk beskjed om å ta det litt rolig av legen i dag p.g.a. det. Så da går jeg inn i uke 32 her med friskt mot kjenner jeg.

Men det som ikke har fungert så bra for meg med de to siste barna, det er ammingen. Har gitt opp etter henholdsvis 3 mnd og 6 uker. Har veldig lyst til å få det til denne gangen! For det er en så fin ting, syns jeg. Man kommer så nært hverandre. Jeg kommer til å gå på med friskt mot og ta det som det kommer;)

Har noen av dere begynt å kjøpe ammetøy? Noen anbefalinger av ammetopper?

Så bra at legetimen ledet til friskt mot:-)

Bortsett fra litt migrene og litt bekkenlåsning har formen vært overraskende bra for meg og:-) Var elendig sist:-(

Håper at ammingen går bra denne gangen!

Høres ut som du har all grunn til å være stolt av alt kroppen din har gjort og fortsatt gjør, ja! :)

 

Jeg har god ammeerfaring fra mine to forrige og regner med å amme til 12-13 mnd også denne gang. Men ammetøy utover amme-bh har jeg ikke hatt noe sukse med å finne. Synes amme-bh'ene til H&M og Lindex funker greit nok, dog man får sikkert lett tak i noe flottere og med bedre kvalitet i andre butikker/på nettet. Prøvd noen amme-topper og gensre, men synes de lett sklir og flytter på seg mens jeg ammer slik at det kommer melk/flekker på dem. Synes det er like greit med en litt løs og utringet singlet underst som jeg trekker ned, samtidig som jeg åpner evt bluse eller løfter opp genser. :) Ville ikke rådet noen til å "hamstre" mange amme-topper før de vet om den patenten er noe de liker, eller om man like gjerne kan spare seg for innkjøpet og heller kjøpe fine, egnede vanlige topper som også kan brukes etter amme-perioden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei alle sammen:)

Jeg har vært hos legen på kontroll i dag og alt så helt super-dupert ut heldigvis. Blodtrykk på 90/50, blodprosent på 13 og "fin" urin, he, he. Kjenner at jeg er litt stolt over kroppen min og alt den klarer. Jeg er 40 år og venter barn nr. 4 og kroppen den jobber på, så fint som aldri før:) Til og med bekkenet er ok, så lenge jeg ikke styrer alt for mye. Fikk beskjed om å ta det litt rolig av legen i dag p.g.a. det. Så da går jeg inn i uke 32 her med friskt mot kjenner jeg.

Men det som ikke har fungert så bra for meg med de to siste barna, det er ammingen. Har gitt opp etter henholdsvis 3 mnd og 6 uker. Har veldig lyst til å få det til denne gangen! For det er en så fin ting, syns jeg. Man kommer så nært hverandre. Jeg kommer til å gå på med friskt mot og ta det som det kommer;)

Har noen av dere begynt å kjøpe ammetøy? Noen anbefalinger av ammetopper?

Så bra at legetimen ledet til friskt mot:-)

Bortsett fra litt migrene og litt bekkenlåsning har formen vært overraskende bra for meg og:-) Var elendig sist:-(

Håper at ammingen går bra denne gangen!

Høres ut som du har all grunn til å være stolt av alt kroppen din har gjort og fortsatt gjør, ja! :)

 

Jeg har god ammeerfaring fra mine to forrige og regner med å amme til 12-13 mnd også denne gang. Men ammetøy utover amme-bh har jeg ikke hatt noe sukse med å finne. Synes amme-bh'ene til H&M og Lindex funker greit nok, dog man får sikkert lett tak i noe flottere og med bedre kvalitet i andre butikker/på nettet. Prøvd noen amme-topper og gensre, men synes de lett sklir og flytter på seg mens jeg ammer slik at det kommer melk/flekker på dem. Synes det er like greit med en litt løs og utringet singlet underst som jeg trekker ned, samtidig som jeg åpner evt bluse eller løfter opp genser. :) Ville ikke rådet noen til å "hamstre" mange amme-topper før de vet om den patenten er noe de liker, eller om man like gjerne kan spare seg for innkjøpet og heller kjøpe fine, egnede vanlige topper som også kan brukes etter amme-perioden. :)

 

 

Takk for gode tips! Jeg har kjøpt en ammetopp fra Zalando av merket Noppies. Den er mer som en sportstopp i fasongen og myk og deilig å ha på. I tillegg har jeg en ammebh fra forrige gang som jeg satser på å bruke. Ellers høres det praktisk ut med singleter, slik du beskriver! Har en del av dem, så satser på å klare meg en stund, så kan jeg se behovet an;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vi hadde en helt forferdelig opplevelse idag med gutten våres på 4. Han løpte bort til naboen for å leke litt, noe han ikke får lov til uten å gi beskjed først og en av oss er med bort for å "levere" han. Men han løpte altså rett bort og krøp opp på trampolinen deres. Han får heller ikke lov til å hoppe på trampolinen uten tilsyn, selv om den har nett og hele pakken, dette fordi jeg er hønemor og liker å passe på.

Så da jeg var på vei bort for å hente han så la han merke til meg og skulle forte seg å gå av. Da klarte han å falle og slå seg på kanten av trampolinen! Han begynte å gråte og jeg løpte bort for å se hva som skjedde, da hadde han blod i hele munnen og på haken! Det viste seg at han hadde nesten bitt igjennom tungen sin.

Det var virkelig helt grusomt :( Men han roet seg fort ned og vi reiste på legevakten med en gang for å få det sjekket.

Heldigvis slapp han å sy.

Så idag har jeg hatt en av mine verste dager på leeeenge. Tror det var mer traumatisk for meg enn det var for han, men jeg klarte å holde meg rolig hele tiden og det tror jeg han merket og derfor roet seg ned selv.

 

Så kjære damer, noen som har noen tips til mat jeg kan gi som ikke vil gi han for mye ubehag å spise?

Suppe spiser han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...