Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

slitt med mye kynnere i dag.. kjempe sliten.. litt rart da jeg i dag nesten bare har ligge på sofaen.. men så lurer jeg på om det kan komme av sult? gikk litt over når jeg spiste middag.. men er det mulig, å få kynnere av å spise for lite ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh.. Svaret er vel at det har vært fullt opp med ferie, jobb, bursdager og familie - det har rett og slett vært så hektisk at bim har vært fjernt fra bevisstheten min ;) nå er jeg 50% sykemeldt og da var jeg kjapt inne igjen ser du. Skulle i utgangspunktet ønske at jeg kunne gå tilbake i full jobb om de bare tilrettela ordentlig der, men etter en dag i 50% sykemelding med det som resultat at jeg sitter med hjemmearbeid/kveldsarbeid så blir jeg så forbanna og sliten at jeg lurer på om 100% sykemelding er det eneste rette.. Er jo null poeng i å sykemeldes 50% om man må gjøre de øvrige 50% hjemme etter endt arb.dag. Ahhrg... Sorry, det var dagens utblåsning! Hormoner på tur hjelper lite😜 ja koselig med en jente nå. Spiller firsåvidt ingen rolle, men litt stas er det jo å kjøpe små kjoler istedenfor guttetøy😊 hva venter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitt med mye kynnere i dag.. kjempe sliten.. litt rart da jeg i dag nesten bare har ligge på sofaen.. men så lurer jeg på om det kan komme av sult? gikk litt over når jeg spiste middag.. men er det mulig, å få kynnere av å spise for lite ???

Jeg får kynnere når jeg må på do og når jeg er veldig mett bla. Så da er der helt sikkert ikke umulig å få det av sult og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

I dag har jeg vært hos legen igjen, ny glukosebelastningstest pga utslag på urinprøve. Heldigvis var resultatet fint, så nå må jeg prøve å slå meg til ro med det 😉

 

Tenkte å "feire" bra resultat hos legen med litt klesshopping til lillegutt ♡ Alltid en belønning når jeg har vært på kontroll hos lege eller sykehus, siden jeg er så nervøs på forhånd og gruer meg skikkelig. Blir en del ting og tang til lillegutt da, siden jeg har hvertfall 1 kontroll i uka ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen igjen, ny glukosebelastningstest pga utslag på urinprøve. Heldigvis var resultatet fint, så nå må jeg prøve å slå meg til ro med det

 

Tenkte å "feire" bra resultat hos legen med litt klesshopping til lillegutt ♡ Alltid en belønning når jeg har vært på kontroll hos lege eller sykehus, siden jeg er så nervøs på forhånd og gruer meg skikkelig. Blir en del ting og tang til lillegutt da, siden jeg har hvertfall 1 kontroll i uka ☺

slutten av svangerskap kan være litt tøff… bra det fremdeles går bra.. jeg går også til kontroll 1 gang uken..enn så lenge alt bra .. :) fikk svangerskapsforgiftning med nr 1.. håper på å slippe unna denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og levert søknad om foreldrepenger. Klarte endelig å komme meg ned dit med alle nødvendige papirer, underskrifter og bekreftelser. Urk, blir helt svett av all dokumentasjon som trengs for å blidgjøre NAV :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

 

 

I dag har jeg vært hos legen igjen, ny glukosebelastningstest pga utslag på urinprøve. Heldigvis var resultatet fint, så nå må jeg prøve å slå meg til ro med det

 

Tenkte å "feire" bra resultat hos legen med litt klesshopping til lillegutt ♡ Alltid en belønning når jeg har vært på kontroll hos lege eller sykehus, siden jeg er så nervøs på forhånd og gruer meg skikkelig. Blir en del ting og tang til lillegutt da, siden jeg har hvertfall 1 kontroll i uka ☺

slutten av svangerskap kan være litt tøff… bra det fremdeles går bra.. jeg går også til kontroll 1 gang uken..enn så lenge alt bra .. :) fikk svangerskapsforgiftning med nr 1.. håper på å slippe unna denne gangen:)

Ja, det er virkelig sant. Jeg fikk også svangerskapsforgiftning i fjor og det endte på verst tenkelige måte. Nå tror jeg at jeg vil ha litt hyppigere kontroller fremover. Håper jeg kan få komme på sykehuset to ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Da har jeg vært og levert søknad om foreldrepenger. Klarte endelig å komme meg ned dit med alle nødvendige papirer, underskrifter og bekreftelser. Urk, blir helt svett av all dokumentasjon som trengs for å blidgjøre NAV :(

Godt du er ferdig med det hvertfall :)

 

Jeg fikk brev fra Nav i går, søknaden er mottatt men de har 2 mnd saksbehandlingstid. Bah!

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært og levert søknad om foreldrepenger. Klarte endelig å komme meg ned dit med alle nødvendige papirer, underskrifter og bekreftelser. Urk, blir helt svett av all dokumentasjon som trengs for å blidgjøre NAV :(

Godt du er ferdig med det hvertfall :)

 

Jeg fikk brev fra Nav i går, søknaden er mottatt men de har 2 mnd saksbehandlingstid. Bah!

 

2 måneder!!! Herregud.. Hvor lang tid tok det fra du leverte søknaden til du fikk bekreftelsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

 

Da har jeg vært og levert søknad om foreldrepenger. Klarte endelig å komme meg ned dit med alle nødvendige papirer, underskrifter og bekreftelser. Urk, blir helt svett av all dokumentasjon som trengs for å blidgjøre NAV :(

Godt du er ferdig med det hvertfall :)

 

Jeg fikk brev fra Nav i går, søknaden er mottatt men de har 2 mnd saksbehandlingstid. Bah!

2 måneder!!! Herregud.. Hvor lang tid tok det fra du leverte søknaden til du fikk bekreftelsen da?

Hmm.. det tok vel ca. 2 uker fra jeg sendte inn søknaden til jeg fikk brev om saksbehandlingstiden vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uken på ferie nå, og kjenner det skal bli godt å komme hjem! Savner sengen min og tingene mine og vekta mi!! Selv om jeg gruer meg litt til å gå på den:-S Hadde gått opp 15 før ferien, og som er selv om jeg sa at jeg skulle være fornøyd viss jeg ikke ble tresifret denne gangen (gikk opp 35 kilo med dårligere utgangspunkt sist gang) så skulle jeg jo ønske at det ikke ble så mye mer en 20 denne gangen... Men med 8 uker igjen så får vi se:-P Så bra at det går bra med alle kontrollen StineTh:-) Og jeg ser at nesten alle er i gang med litt redebygging!! Kjenner jeg føler tidspresset!! Det har liksom gått så sakte frem til nå, men den siste mnd har jo flydd!! Og det eneste jeg har gjort er å sende søknad til NAV.. Fult redefokus når jeg kommer hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Skulle ønske jeg kunne sniktitte litt på babyrommene og redebyggingen deres 😉

 

Ser ofte etter inspirasjon på Instagram da, mange fine barnerom der altså! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da har jeg vært og levert søknad om foreldrepenger. Klarte endelig å komme meg ned dit med alle nødvendige papirer, underskrifter og bekreftelser. Urk, blir helt svett av all dokumentasjon som trengs for å blidgjøre NAV :(

Godt du er ferdig med det hvertfall :)

 

Jeg fikk brev fra Nav i går, søknaden er mottatt men de har 2 mnd saksbehandlingstid. Bah!

stod at behandlingstiden på mine papirer også var 2 Mnd, men fikk svar på under 2 uker 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 nå og skal på by rutineultralyd i morgen. Da jeg var på oul fikk jeg beskjed om at morkaken min var så lav at jeg ikke får føde naturlig om den ikke flytter seg, så i morgen får jeg vite om det muligens blir keisersnitt(noe jeg ikke håper) men morkaka kan flytte seg helt frem mot termin så ingenting er 100% sikkert etter denne kontrollen heller.

Eller så er jeg blitt 100% sykemeldt. Jeg blir andpusten bare av å stå. Også sliter jeg ned vond rygg og hatt en del smerter i/ved/rundt magen. Så nå mangler jo bare det at vi flytter 1 september og ingenting er pakket 🙈

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om facebookgruppen for oktober mammaer om noen vil være med :) Send meg en melding her så ordner vi det =)

Hei jeg har termin 20.oktober å vil veldig gjrne være med på facebook gruppen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med i Facebook gruppen for oktober mammaer :-)

 

Er 32 uker i morgen og har termin den 12 oktober <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 nå og skal på by rutineultralyd i morgen. Da jeg var på oul fikk jeg beskjed om at morkaken min var så lav at jeg ikke får føde naturlig om den ikke flytter seg, så i morgen får jeg vite om det muligens blir keisersnitt(noe jeg ikke håper) men morkaka kan flytte seg helt frem mot termin så ingenting er 100% sikkert etter denne kontrollen heller.

Eller så er jeg blitt 100% sykemeldt. Jeg blir andpusten bare av å stå. Også sliter jeg ned vond rygg og hatt en del smerter i/ved/rundt magen. Så nå mangler jo bare det at vi flytter 1 september og ingenting er pakket

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

 

Håper morkaken har flyttet seg. Den gjorde det hos meg sist, da jeg var i samme situasjon. det er visstnok vanlig at den trekkes oppover ettersom livmora vokser. Håper du holder oss oppdatert:) Lykke til i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne sniktitte litt på babyrommene og redebyggingen deres

 

Ser ofte etter inspirasjon på Instagram da, mange fine barnerom der altså! ☺

 

Her blir det ikke eget babyrom med det første, men vi holder på med storebror sitt rom så det hjelper litt på abstinensene:) Skulle gjerne laget et eget rom til veslejenta, men det er det ikke plass til helt enda… Vi kommer til å ha henne inne hos oss i ca. ett år tipper jeg. Skulle gjerne flyttet henne på eget rom før det, men da må 2-åringen flytte ned en etasje, og det er han ikke klar for helt enda;) Men jeg lager rommet hans litt sånn unisex, slik at hun kan overta det uten at det blir rart. Har bestilt tapet til en fondvegg med litt halvabstrakte fugler som sitter på grener, i friske farger. Lengre er jeg ikke komt;)

 

Er du igang med barnerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Minner om facebookgruppen for oktober mammaer om noen vil være med :) Send meg en melding her så ordner vi det =)

Hei jeg har termin 20.oktober å vil veldig gjrne være med på facebook gruppen.

 

Hei. Har også termin 20 oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Skulle ønske jeg kunne sniktitte litt på babyrommene og redebyggingen deres

 

Ser ofte etter inspirasjon på Instagram da, mange fine barnerom der altså! ☺

Her blir det ikke eget babyrom med det første, men vi holder på med storebror sitt rom så det hjelper litt på abstinensene:) Skulle gjerne laget et eget rom til veslejenta, men det er det ikke plass til helt enda… Vi kommer til å ha henne inne hos oss i ca. ett år tipper jeg. Skulle gjerne flyttet henne på eget rom før det, men da må 2-åringen flytte ned en etasje, og det er han ikke klar for helt enda;) Men jeg lager rommet hans litt sånn unisex, slik at hun kan overta det uten at det blir rart. Har bestilt tapet til en fondvegg med litt halvabstrakte fugler som sitter på grener, i friske farger. Lengre er jeg ikke komt;)

 

Er du igang med barnerommet?

Det høres jo ut som en god løsning ☺ elsker sånn tapet som du snakker om . Er så fint med litt kontraster og friske farger. Redebygging blir det jo uansett, med alle innkjøp og sånt. Det er jo veldig koselig da ♡

 

Vi er i gang med babyrommet her ja. Har bygd nytt hus så det ble planlagt allerede når vi satt med planene for huset. Så farger på veggene er på plass. Ganske nøytralt her også, så får vi heller spice opp med tekstiler og tilbehør. Tenker jeg går for mintgrønt på en del ting og ikke standard babyblå, selv om det også er fint ☺ I tillegg er seng, stellebord og kommode satt opp. Mangler å henge opp litt på veggene enda. Men han skal jo uansett sove inne hos oss i starten en stund så det er jo ikke noe stress å fullføre rommet enda 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

NAV imponerer meg nå altså!

 

Jeg ringte i dag bare for å dobbelsjekke at de hadde fått inntektsopplysninger fra arbeidsgiver og damen på tlf sa at det var mottatt og saken allerede er ferdigbehandlet! På tirsdag fikk jeg brev om at det kunne ta 2 mnd! Bare å vente på vedtaket da! ☺😊☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skulle ønske jeg kunne sniktitte litt på babyrommene og redebyggingen deres

 

Ser ofte etter inspirasjon på Instagram da, mange fine barnerom der altså! ☺

Her blir det ikke eget babyrom med det første, men vi holder på med storebror sitt rom så det hjelper litt på abstinensene:) Skulle gjerne laget et eget rom til veslejenta, men det er det ikke plass til helt enda… Vi kommer til å ha henne inne hos oss i ca. ett år tipper jeg. Skulle gjerne flyttet henne på eget rom før det, men da må 2-åringen flytte ned en etasje, og det er han ikke klar for helt enda;) Men jeg lager rommet hans litt sånn unisex, slik at hun kan overta det uten at det blir rart. Har bestilt tapet til en fondvegg med litt halvabstrakte fugler som sitter på grener, i friske farger. Lengre er jeg ikke komt;)

 

Er du igang med barnerommet?

Det høres jo ut som en god løsning ☺ elsker sånn tapet som du snakker om . Er så fint med litt kontraster og friske farger. Redebygging blir det jo uansett, med alle innkjøp og sånt. Det er jo veldig koselig da ♡

 

Vi er i gang med babyrommet her ja. Har bygd nytt hus så det ble planlagt allerede når vi satt med planene for huset. Så farger på veggene er på plass. Ganske nøytralt her også, så får vi heller spice opp med tekstiler og tilbehør. Tenker jeg går for mintgrønt på en del ting og ikke standard babyblå, selv om det også er fint ☺ I tillegg er seng, stellebord og kommode satt opp. Mangler å henge opp litt på veggene enda. Men han skal jo uansett sove inne hos oss i starten en stund så det er jo ikke noe stress å fullføre rommet enda

 

 

Nøytrale vegger her også og parkettgulv. Jeg tenker også litt på å bruke grønt og kanskje gult på gardiner, møbler osv. Har også sett et rom i hvitt, svart og gult som var skikkelig fint, så jeg prøver kanskje på noe i den retning også:) Kommer til å prøve meg litt fram. Har lyst på en litt retro teak-kommode der inne, men har ikke funnet noe helt enda dessverre. Og veggpynt har jeg heller ikke så mye av, nei. Tar gjerne mot tips. Men kjekt å bruke litt tid og leite også, da:) Jeg kommer til å trenge litt prosjekter i denne siste ventetida, for jeg er skikkelig utålmodig kjenner jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går redebyggingen ut på å få ryddet plass tilbabyens ting i skuffer/kurver, rydde unna litt gammelt kaos, vaske babyutstyr. Må kjøpe noen ting nytt. Trenger også å få vasket litt skikkelig, inkludert rundvask av begge bad og kjøkkeninnredning... I tillegg har jeg lyst til å sy et babynest. Føler at jeg har dårlig tid selv om det er over to mnd til termin. Når skal jeg rekke alt? Energien er ikke på topp. Mannen ser ikke helt de tingene jeg ser som "må" gjøres :-/

 

Stresser ikke med barnerommet. Babyen ligger nok inne med oss ca ett år. Har ikke bestemt hvilket rom den skal få en gang. Om den skal få det ledige rommet eller om vi skal flytte storebror dit og gi babyen hans rom. Det kan jeg tenke på neste sommer ;-)

 

Anonymous poster hash: ce085...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV imponerer meg nå altså!

 

Jeg ringte i dag bare for å dobbelsjekke at de hadde fått inntektsopplysninger fra arbeidsgiver og damen på tlf sa at det var mottatt og saken allerede er ferdigbehandlet! På tirsdag fikk jeg brev om at det kunne ta 2 mnd! Bare å vente på vedtaket da! ☺☺

Oi! Det var da ekstremt fort da :)  Tenkte jeg skulle ringe dem på fredag eller mandag for å høre om inntektsopplysningene mine har dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...