Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

 

aaaaaah får dere til noe særlig i denne varmen eller? Jeg får ikke lenger sove engang, hvordan løser dere de problemene? = o

Jeg har "flyttet" ned i 1. etg hos oss, litt kjøligere hvertfall. Får sove rimelig greit enda heldigvis. Har du vifte?

 

Ellers gjør jeg ytterst lite om dagen, blir helt sløv og sliten av denne varmen altså! Hadde ikke gjort meg noen ting om det var 5-10 grader mindre ;)

 

I går var jeg på butikken og fikk tilbud fra butikksjefen om å stille meg inne på kjølelageret i 10 min for å avkjøle meg ;) hehe.. tydeligvis lett å se at jeg synes det er varmt ;)

 

Har ikke vifte, prøvd å få tak i dag men utsolgt over alt! Mulig jeg får tak i en i morgen, håper virkelig det vil hjelpe. Helt mærkelig, sitter liksom og håper på dårlig vær daglig nå, regn og storm XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg også her :-) uke 29 <3 en glede å endelig være i tredje og siste etappe :-) lille jenta spreller mye i magen og jeg er i fin form foruten trøtt,tung og bekkenløsning :-P hvordan er formen deres jenter?

Formen er fin den , men VARMT!!!  Sliter veldig med varmen om dagen. Ellers stor trivsel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Puh😧 dag 2 på sykehuset i denne uken. Ultralyd og doppler undersøkelse i dag, mulig ctg og. Har fått noen resultater på de siste ultralydene som er litt, tja, uregelmessige 😕 Gruer meg til timen i dag. Skal heldigvis til en veldig flink lege, men er så redd for hvilket svar vi får i dag😕 Blir litt sliten av alle disse kontrollene også, påkjenning hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

Puh😧 dag 2 på sykehuset i denne uken. Ultralyd og doppler undersøkelse i dag, mulig ctg og. Har fått noen resultater på de siste ultralydene som er litt, tja, uregelmessige 😕 Gruer meg til timen i dag. Skal heldigvis til en veldig flink lege, men er så redd for hvilket svar vi får i dag😕 Blir litt sliten av alle disse kontrollene også, påkjenning hver gang!

Hoff ja det har jeg forståelse for. Håper resultatene går tilbake til normalen i dag da :-) Sender gode tanker!

Fikk gode nyheter på ultralyd i dag! Målene av vekst hadde normalisert seg litt så nå ser det bedre ut! Er lettet og litt mindre bekymret. Legen er flink til å roe meg ned, hun er skråsikker på at dette går bra, og det er så fint for meg å ha noen fagpersoner som virkelig har trua på at dette skal gå riktig veien ☺☺ 2 uker til neste ultralyd nå, håper det blir rolige og avslappende uker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål, Jeg har alltid kjent mye sparking, men den siste uka syns jeg det har vært kjempe mye og veldig sterke spark. Lurer på om sparking alltid er positivt eller om det kan være negativt? Jeg tenker så fort at det betyr at hun er stresset, men leger sier jo at all sparking er bra. 

 

Er jo godt på vei nå, så er vel bare det at hun er sterkere og alt bra eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Googla gravid og sol, og kom inn på en seriøs side hvor det stod at barnet i magen kan bli veldig aktivt om det blir ubehagelig varmt for det. Å i ettertid har jeg merket at nurket blir veldig aktiv kort tid ute i solen

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å uffda...Håper virkelig ikke det har sånn alt for mye å si, for får jo ikke gjort så mye med denne varmen : s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sparker også mer nå. Var sånn med første også så tror det at de er blitt sterkere og større, og altså blir det trangere og det tror jeg er grunnen til at mine sparker mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Jeg leter etter litt tidsfordriv og tenker å prøve å lage litt ting til babyen. Har begynt med strikking men nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Har dere sett disse hjemmelagde smokkesnorene og vognpynten med perler og figurer? (Se f.eks Perlelykke på Instagram)

 

Tenkte å lage noen sånne til babyen. Men begynte å tenke at de kanskje kan være litt farlige mtp kvelning? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er magene deres? :) Jeg har fått kjempe stor mage og er 29 uker. Skjønner ingen ting, jeg er førstegangs og den er liksom så utrolig stor o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha min er også skrekkelig stor! Er ansregang, men var faktisk større med første:$ Hihi og enda er det 10 uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter litt tidsfordriv og tenker å prøve å lage litt ting til babyen. Har begynt med strikking men nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Har dere sett disse hjemmelagde smokkesnorene og vognpynten med perler og figurer? (Se f.eks Perlelykke på Instagram)

 

Tenkte å lage noen sånne til babyen. Men begynte å tenke at de kanskje kan være litt farlige mtp kvelning? Hva tror dere?

fikk masse av sånne ting type hjemmelaget til førstemann. Hadde ikke noe problemer med noen av de. Jeg tenker det går bra så lenge man fester alt Godt:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

Jeg leter etter litt tidsfordriv og tenker å prøve å lage litt ting til babyen. Har begynt med strikking men nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Har dere sett disse hjemmelagde smokkesnorene og vognpynten med perler og figurer? (Se f.eks Perlelykke på Instagram)

 

Tenkte å lage noen sånne til babyen. Men begynte å tenke at de kanskje kan være litt farlige mtp kvelning? Hva tror dere?

fikk masse av sånne ting type hjemmelaget til førstemann. Hadde ikke noe problemer med noen av de. Jeg tenker det går bra så lenge man fester alt Godt:-)

Da skal jeg jammen lage noe sånt :) tidsfordriv er kjekt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

Nå må jeg si at jeg undrer litt her.. vekta har begynt å gå nedover! Uke 30 nå så jeg må jo si det er veldig overraskende!

 

Jeg gikk ned 10 kg i starten pga kvalme og oppkast. De 10 kg har jeg fått tilbake frem til nå og er på startvekten igjen. Men nå begynner jeg å gå ned igjen jo.

 

Synes det er litt rart. I forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 23 kg (mye vann) så hadde forventet større vektoppgang denne gangen også.

 

Får kanskje prøve å spise mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg si at jeg undrer litt her.. vekta har begynt å gå nedover! Uke 30 nå så jeg må jo si det er veldig overraskende!

 

Jeg gikk ned 10 kg i starten pga kvalme og oppkast. De 10 kg har jeg fått tilbake frem til nå og er på startvekten igjen. Men nå begynner jeg å gå ned igjen jo.

 

Synes det er litt rart. I forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 23 kg (mye vann) så hadde forventet større vektoppgang denne gangen også.

 

Får kanskje prøve å spise mer da?

Hvordan vet man at det er pga mye vann? Jeg lurer veldig på dette, for jeg har hittil gått opp 16 kilo og skjønner ikke helt hvordan, for jeg spiser ganske så vanlig, og det er egentlig bare magen som ser større ut. Skjønner ikke hva den store vektoppgangen er for noe. 

 

Hmm men ja kanskje du skal spise litt mer? Litt mer kaloririke måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Nå må jeg si at jeg undrer litt her.. vekta har begynt å gå nedover! Uke 30 nå så jeg må jo si det er veldig overraskende!

 

Jeg gikk ned 10 kg i starten pga kvalme og oppkast. De 10 kg har jeg fått tilbake frem til nå og er på startvekten igjen. Men nå begynner jeg å gå ned igjen jo.

 

Synes det er litt rart. I forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 23 kg (mye vann) så hadde forventet større vektoppgang denne gangen også.

 

Får kanskje prøve å spise mer da?

Hvordan vet man at det er pga mye vann? Jeg lurer veldig på dette, for jeg har hittil gått opp 16 kilo og skjønner ikke helt hvordan, for jeg spiser ganske så vanlig, og det er egentlig bare magen som ser større ut. Skjønner ikke hva den store vektoppgangen er for noe.

 

Hmm men ja kanskje du skal spise litt mer? Litt mer kaloririke måltider :)

Forrige gang så jeg ut som en vannballong ;) Du kan finne ut om du har mye vann i kroppen ved å se om du har slike avtrykk etter sokkekanten f.eks. Eller du kan teste ved å trykke hardt med pekefingeren på leggen din. Hvis det er et avtrykk etter fingeren som holder seg en liten stund før det forsvinner så er det vann i kroppen som gjør det. I tillegg vil man føle et ubehag og et lite trykk/press, hvertfall i føttene vanligvis.

 

Hvis det er hovedsakelig vann som er årsak til vektoppgang så forsvinner alt vannet etter fødselen heldigvis ;) Jeg gikk ned 15 kg på få dager etter ks i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke spise mer bare for å bli tyngre. Om du ikke var svært slank før svangerskapet, du spiser normalt og sunnt til du blir mett hadde jeg ikke vært bekymret. Jeg gikk lite opp med min nr 2. Dette skyldes at jeg var flinkere til å kutte ut søtsakene, samt beveget meg mer. Gikk ikke opp mer enn totalt 8kg og følte at jeg spiste som en hest, feks lunsj to ganger med minst tre skiver begge gangene. Med første gikk jeg opp totalt 14 kg. Er nå i uke 28 med nr tre og er foreløpig +9 kg. og fortsatt ikke stor (Får alltid høre at jeg har liten mage). Tror ikke man skal fokusere sånn på vekta om man føler seg ok og du vet at du får i deg det du skal. Men klart, er du bekymret kan man jo ta en prat med helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke spise mer bare for å bli tyngre. Om du ikke var svært slank før svangerskapet, du spiser normalt og sunnt til du blir mett hadde jeg ikke vært bekymret. Jeg gikk lite opp med min nr 2. Dette skyldes at jeg var flinkere til å kutte ut søtsakene, samt beveget meg mer. Gikk ikke opp mer enn totalt 8kg og følte at jeg spiste som en hest, feks lunsj to ganger med minst tre skiver begge gangene. Med første gikk jeg opp totalt 14 kg. Er nå i uke 28 med nr tre og er foreløpig +9 kg. og fortsatt ikke stor (Får alltid høre at jeg har liten mage). Tror ikke man skal fokusere sånn på vekta om man føler seg ok og du vet at du får i deg det du skal. Men klart, er du bekymret kan man jo ta en prat med helsesøster.

 

Helt enig med deg Huldretussa. Man bør spise vanlig og skikkelig, og ta vekta som den kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da kommer jeg inn hit til dere i siste trimesteret :) 28+1 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Da er jeg over i 3. trimester :-) Har sniklest her en stund ;-) Er 28+2 i dag.

Tenk at nå har babyene våre stor sjanse for å overleve og klare seg bra om de skulle bli født nå. Håper selvfølgelig at den skal få være lenger i magen da...

 

Håpe dere er i rimelig ok form og har mulighet til å lytte til kroppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle. Da er det på tide å flytte hit, straks på 28 uker.Jeg er spent nå. Veldig bra form her, ikke en gang vært kvalm, spiser godt og var i utgangspunktet normalvektig. Det kan man vel i grunnen godt si at jeg fortsatt er; lagt på meg stakkarslige  tre kilo hittil. Magen er også liten. Hører vel med til historien at jeg var godt trent ved inngangen til svangerskapet og fortsatt trener, dog moderat.

Noen som har erfaring med å legge på seg lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å titte innom på ferie og se at det er blitt folksomt her!

Vi koser oss på ferie men jeg sliter med å ikke stresse midt oppi kosen, har en del kynnere og vondter. Men familien er flinke til å tilrettelegge for hvile til meg:-) Ellers har minien

I magen anlagt alvorlig mange albuer kjennes det ut som!

Stikker jo ut deler i alle bauer og kanter jo! Men godt å kjenne at han er der :-)

Endret av Caliope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbake fra ferie og i uke 32 … tiden går så fort … sommeren har vært varm men vi har vært ved vannet så jeg har kjølt meg ned i vannet og med bris på båten:) jeg er sykemeldt men 2 åringen har hatt ferie fra bhg så jeg har ikke fått hvilt like mye… men la ferien hos bestefar så han kunne ta stre deler av støyten så jeg har fått ta det litt med ro.. varmen og aktiviteten har gjort det til at jeg har gått ned 2 kg.. ikke så farlig da jeg på tross av det har gått opp 9kg og har litt å gå på fra før :) 

 

jeg har ikke begynt å kjøpe inn det lille jeg trenger eller tatt frem det vi har fra før men kjenner at det snart er på tide :) 

 

hvordan går det med dere andre ? helse,varmen, forberedelser, kynnere, vann i kroppen, vekt,form og psyke i sommervarmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle. Da er det på tide å flytte hit, straks på 28 uker.Jeg er spent nå. Veldig bra form her, ikke en gang vært kvalm, spiser godt og var i utgangspunktet normalvektig. Det kan man vel i grunnen godt si at jeg fortsatt er; lagt på meg stakkarslige tre kilo hittil. Magen er også liten. Hører vel med til historien at jeg var godt trent ved inngangen til svangerskapet og fortsatt trener, dog moderat.

Noen som har erfaring med å legge på seg lite?

Har lagt på meg 5 kg. Kun 1 kg den siste mnd. Verken lege eller jordmor har kommentert noe på det, så da tenker jeg det er ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...