Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Gjest StineTh

 

 

Endelig kjøpt vogn... 👏på tide kanskje med mine 35 uker i mrg.. Kjøpt alle de siste tingene vi manglet på banyshop og svidd av 13000 kr 🙈fikk 10%da siden vi meldte mannen inn i kundeklubben👏😃deilig å begynne å få alt på plass😃vasket sengetøy og fabel til krybbe og leandervugge i dag også .. Redebygging i gang for fullt 👏😃

Så gøy! ☺😊 hvilken vogn endte du opp med? ☺
Takk , deilig å endelig komme litt på plass 😃

Bugaboo buffalo vogn ble det😃med søskenbrett , bilstoladaptor og sort og hvit farge 👏veldig fornøyd ..

 

Har alle andre alt på stell til baby kommer ??

 

Anonymous poster hash: 7e938...a0e

Stilig! ☺😊☺

 

Vi er på shopping i dag for å få unna det siste. Skal ha babycall og bilstoladapter hvertfall. Da tror jeg vi er i mål med det viktigste 😉😄 blir deilig å få alt på plass så kan man slappe av de siste ukene 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Endelig kjøpt vogn... 👏på tide kanskje med mine 35 uker i mrg.. Kjøpt alle de siste tingene vi manglet på banyshop og svidd av 13000 kr 🙈fikk 10%da siden vi meldte mannen inn i kundeklubben👏😃deilig å begynne å få alt på plass😃vasket sengetøy og fabel til krybbe og leandervugge i dag også .. Redebygging i gang for fullt 👏😃

Så gøy! ☺😊 hvilken vogn endte du opp med? ☺
Takk , deilig å endelig komme litt på plass 😃

Bugaboo buffalo vogn ble det😃med søskenbrett , bilstoladaptor og sort og hvit farge 👏veldig fornøyd ..

 

Har alle andre alt på stell til baby kommer ??

 

Anonymous poster hash: 7e938...a0e

Stilig! ☺😊☺

 

Vi er på shopping i dag for å få unna det siste. Skal ha babycall og bilstoladapter hvertfall. Da tror jeg vi er i mål med det viktigste 😉😄 blir deilig å få alt på plass så kan man slappe av de siste ukene 😃

 

Ja var egentlig veldig deilig å få ting litt på plass 😄ventet litt på følelsen av å ville forberede meg og jaggu kom den 🙈hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest for 4-åringen i formiddag, har jeg hatt et vers på hjernen siden da. Det er som følger:

 

Dora er en dame

Diger, dorsk og deilig

Hundre millioner ganger større

enn en dinosaur

 

Det er mere, men det stopper der i hodet mitt. Synes bare det er veldig passende i "disse tider" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Endelig kjøpt vogn... på tide kanskje med mine 35 uker i mrg.. Kjøpt alle de siste tingene vi manglet på banyshop og svidd av 13000 kr fikk 10%da siden vi meldte mannen inn i kundeklubbendeilig å begynne å få alt på plassvasket sengetøy og fabel til krybbe og leandervugge i dag også .. Redebygging i gang for fullt

Så gøy! ☺ hvilken vogn endte du opp med? ☺
Takk , deilig å endelig komme litt på plass

Bugaboo buffalo vogn ble detmed søskenbrett , bilstoladaptor og sort og hvit farge veldig fornøyd ..

 

Har alle andre alt på stell til baby kommer ??

 

Anonymous poster hash: 7e938...a0e

 

Den vognen tenker vi å kjøpe også. Hvor kjøpte du den og til hvilken pris? :) Kan den brukes med Maxi Cosi bilstol?

 

Har ikke kjøpt: badebalje, ny madrass, overmadrass og sengebeskytter til barnesengen, vugge, gulpekluter og mesoft til stell. Ellers tror jeg det meste er i boks. 8 uker til termin, barn nr. 3 :))

 

Anonymous poster hash: 0d48d...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest for 4-åringen i formiddag, har jeg hatt et vers på hjernen siden da. Det er som følger:

 

Dora er en dame

Diger, dorsk og deilig

Hundre millioner ganger større

enn en dinosaur

 

Det er mere, men det stopper der i hodet mitt. Synes bare det er veldig passende i "disse tider" ;-)

Som høygravid og hormonell hørtes det ganske passende ut! Kanskje bortsett fra deilig, føler meg som Gravidzilla:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er..skal vi se..34 fullgåtte i morgen, og kan vel ikke skryte på meg at vi har noe særlig på stell nei.. 😄 lillesøsters rom er enda lagringsplass for flyttelass som ikke har kommet på plass. Har kjøpt litt tøy men har ingen oversikt over hva jeg har og hva jeg ikke har..😳 vogn har vi i det minste, selv om den må vaskes og børstes støv av, og seng. Skal få litt oversikt til uken tenker jeg 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går brått inn i uke 36 og her er ingenting klart til at lillesøster kommer. Vi overtar nytt hus i morgen og flytter til helgen igjen. Så verken rom eller klær er fikset. Kun kjøpt nytt bilsete eller så ligger alt fra storesøster på loftet, har liksom ikke sett noe poeng i å dra fram det før vi har flyttet. Så krysser fingrene for at ho blir der ho er frem til termin 🙏

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi mangler til småen er barnevogn, ellers tror jeg at vi har alt faktisk. Men å klargjøre noe har jeg ikke tenkt å begynne med før vi har flyttet inn i den nye leiligheten vår den 5 oktober. Jeg har sortert ut alt arvtøyet fra storebror som vi kan bruke og begynner å klø litt etter å få vasket alt sammen, men som sagt så er det ingen vits i å gjøre det før flyttingen. Veldig kjipt egentlig :( Håper jeg får til termin ihvertfall, ellers har vi et problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med mensensmerter nå i tak i ca 2 timer som kommer i ryggen og går rundt og frem i nedre del av magen.. Går bare å håper på at styrken skal ta seg opp nå :P hehe er 36 uker i dag å begynner å bli rimelig lei av å gå å ha småvondt hele tiden :/ *dukankommenålillevenn*

Endret av Oslomama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med mensensmerter nå i tak i ca 2 timer som kommer i ryggen og går rundt og frem i nedre del av magen.. Går bare å håper på at styrken skal ta seg opp nå :P hehe er 36 uker i dag å begynner å bli rimelig lei av å gå å ha småvondt hele tiden :/ *dukankommenålillevenn*

Oi, begynner jo å bli litt spennende dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har gått med mensensmerter nå i tak i ca 2 timer som kommer i ryggen og går rundt og frem i nedre del av magen.. Går bare å håper på at styrken skal ta seg opp nå :P hehe er 36 uker i dag å begynner å bli rimelig lei av å gå å ha småvondt hele tiden :/ *dukankommenålillevenn*

Oi, begynner jo å bli litt spennende dette her :)

 

Ja, i så fall er dette første dame ut:) Litt tidlig, men det går nok helt fint! Det blir nok en del oktobermammaer som kommer til å føde nå som vi krysser over i september. Blir veldig spennende å følge prosessen. Håper folk holder oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her fortsatt med tak i korsryggen.. føler det ikke kjennes ut som menssmerter lenger,men de har ikke akkurat økt i styrke heller.. tror dt er bare kroppen som "øver" seg litt igjen :P men det har ikke vært så "intenst" siden jeg hadde uvi i uke 30.. 😝

Har termin 1.okt så håper å få i sept 😉😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Oslomama! Det er kanskje litt tidlig å håpe på noe, men jeg hadde ikke takket nei til fødsel i nær fremtid selv. Har termin 2.okt, så jeg håper også på septemberbaby.

 

Ellers er det kjekt å se at det blir litt mer liv her etterhvert som vi nærmer oss. Har ikke skrevet så mye selv, men jeg er inne og leser hver dag. Hender jeg er inne i septembertråden og sniker, der skjer det endel for tiden. Synes det er spennende å høre om andre som får, nå når det nærmer seg for min egen del. 

 

Jeg føler magen min fortsatt er så høyt oppe, er det noen andre med termin i beg. av oktober som har fått lavere mage enda? Knerten ligger fortsatt og stanger i ribbeina, og spesielt på kvelden er det så trangt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føler også jeg har veldig stor mage, kan man spørre om vektestimering selv? Ligger innenfor det grønne på symfysemålet, men bærer tydeligvis alt utover og er litt kort i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Oslomama! Det er kanskje litt tidlig å håpe på noe, men jeg hadde ikke takket nei til fødsel i nær fremtid selv. Har termin 2.okt, så jeg håper også på septemberbaby.

 

Ellers er det kjekt å se at det blir litt mer liv her etterhvert som vi nærmer oss. Har ikke skrevet så mye selv, men jeg er inne og leser hver dag. Hender jeg er inne i septembertråden og sniker, der skjer det endel for tiden. Synes det er spennende å høre om andre som får, nå når det nærmer seg for min egen del. 

 

Jeg føler magen min fortsatt er så høyt oppe, er det noen andre med termin i beg. av oktober som har fått lavere mage enda? Knerten ligger fortsatt og stanger i ribbeina, og spesielt på kvelden er det så trangt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føler også jeg har veldig stor mage, kan man spørre om vektestimering selv? Ligger innenfor det grønne på symfysemålet, men bærer tydeligvis alt utover og er litt kort i kroppen. 

føler selv magen er veldig høyt oppe, mye press i mellomgulvet og oppe med ribbebena, vest når jeg sitter rett opp og ned på en stol eller sofa. Må liksom legge meg ned for å ikke ha så alt for vondt, og for å "puste", hehe :-)

Har termin 6 oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny måned jenter og vi er på mange måter et steg nærmere baby alle sammen. Tipper noen av oss kommer til å føde i løpet av denne måneden, om enn ikke meg selv, siden jeg ligger sist i feltet som alltid...;) Gleder meg til å følge dere alle sammen videre inn i siste fase av svangerskapet, med modningstegn og spenning. Jeg syns på mange måter at den fasen er bedre enn der vi er nå... Men jeg kjører på og prøver å være aktiv, slik at tida skal gå;)

 

I dag har jeg fri fra jobb og det er virkelig skjønt, etter en travel uke og en helg alene med store deler av ungeflokken. Med tenåringer i hus blir det mye kjøring og henting og med en 2-åring går det jo egentlig i ett hele tida. I tillegg til litt uro om nettene, våkner han klokka 6-7, så det blir ikke akkurat noe slaraffenliv:) Det eneste prosjektet jeg har denne mandagen er å passe hunden til ei god venninne, som er inne på overtidskontroll. Jeg er så spent på om hun blir satt i gang! Klarer ikke å tenke på stort annet, må jeg innrømme. Weeeee! Ellers skal jeg strikke og nyte sofalivet:) PS: jeg er akkurat 32 uker i dag. Det begynner å ligne på noe...!

 

Ha en fin mandag alle dere struttende oktobermammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo selvfølgelig bare kroppen som spilte meg et puss igjen.. gikk med mensensmerter og tak fra 16.00 ca til jeg sovna rundt 23.00.. men når jeg våkna ca kl 02 så hadde jeg fortsatt vondt å tak. Lå våken en stund før jeg sovna igjen et par timer senere. Våkna idag mårrest og alt var borte :( hehe lei av all denne teasinga kroppen skal drive med :P man blir litt spent og får litt forventninger uansett om man har lyst til å håpe på noe eller ikke :P jaja,30 dager til termin og en uke til det er "iorden"at hun kommer til verden ;)

Alt kan skje nå damer ;) gleder meg til å høre om den første fødselen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

Jeg har nr 2 også i seteleie. Det sies at kun 1 av 2500 gravide har 2 sv.skap på rad med tilfeldig seteleie. Så uflaks tenker jeg det nesten er umulig å ha, så jeg går ut ifra at det er noe lokalt i babyhuset mitt eller i bekkenet som gjør at babyene heller vil sitte enn å ligge opp/ned.

Anyways.. jeg har ul-termin 1 oktober, men nå blir det nok planlagt ks mtp seteleie og at forrige setefødsel endte i hastesnitt... hvilket betyr at jeg får en septemberbaby. Føler jo fortsatt at jeg hører hjemme her i oktober-gruppa i og med at ul-termin er 1 okt. :)

Endret av Ocean™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig høst! Det er riktig årstid for oss hvertfall! 😉😄

 

Fortsatt ca 1 1/2 måned igjen til termin her. Jeg hadde også en del mensmurringer for et par uker siden, Oslomamma. Viste seg at det var UVI etter en sjekk på sykehuset. Gikk over etter antibiotikakur, men snakk om å bli skremt (uke 32 er litt vel tidlig å bli født).

 

Får håpe det skjer noe mer hos deg, du har jo termin før meg tror jeg? ☺

 

Ocean; har du fått dato for planlagt ks? Må være godt å ha en spesifikk dato å forholde seg til? Er mulig det blir ks for meg og, jeg bestemmer selv, men klarer ikke å bestemme meg helt. Heldigvis god tid enda ☺

 

I dag har jeg ingen planer! Herlig det også, selv om jeg ikke jobber. Har vært mye forberedelser til baby de siste dagene, så godt å bare slappe av også ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny måned jenter og vi er på mange måter et steg nærmere baby alle sammen. Tipper noen av oss kommer til å føde i løpet av denne måneden, om enn ikke meg selv, siden jeg ligger sist i feltet som alltid...;) Gleder meg til å følge dere alle sammen videre inn i siste fase av svangerskapet, med modningstegn og spenning. Jeg syns på mange måter at den fasen er bedre enn der vi er nå... Men jeg kjører på og prøver å være aktiv, slik at tida skal gå;)

 

I dag har jeg fri fra jobb og det er virkelig skjønt, etter en travel uke og en helg alene med store deler av ungeflokken. Med tenåringer i hus blir det mye kjøring og henting og med en 2-åring går det jo egentlig i ett hele tida. I tillegg til litt uro om nettene, våkner han klokka 6-7, så det blir ikke akkurat noe slaraffenliv:) Det eneste prosjektet jeg har denne mandagen er å passe hunden til ei god venninne, som er inne på overtidskontroll. Jeg er så spent på om hun blir satt i gang! Klarer ikke å tenke på stort annet, må jeg innrømme. Weeeee! Ellers skal jeg strikke og nyte sofalivet:) PS: jeg er akkurat 32 uker i dag. Det begynner å ligne på noe...!

 

Ha en fin mandag alle dere struttende oktobermammaer!

Kos deg med fridagen! ☺😄☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig høst! Det er riktig årstid for oss hvertfall!

Fortsatt ca 1 1/2 måned igjen til termin her. Jeg hadde også en del mensmurringer for et par uker siden, Oslomamma. Viste seg at det var UVI etter en sjekk på sykehuset. Gikk over etter antibiotikakur, men snakk om å bli skremt (uke 32 er litt vel tidlig å bli født).

Får håpe det skjer noe mer hos deg, du har jo termin før meg tror jeg? ☺

Ocean; har du fått dato for planlagt ks? Må være godt å ha en spesifikk dato å forholde seg til? Er mulig det blir ks for meg og, jeg bestemmer selv, men klarer ikke å bestemme meg helt. Heldigvis god tid enda ☺

I dag har jeg ingen planer! Herlig det også, selv om jeg ikke jobber. Har vært mye forberedelser til baby de siste dagene, så godt å bare slappe av også ☺

 

Jeg skal på sykehuset denne uken for å bekrefte seteleie der å få en dato. Er jo veldig surrealistisk å vite hvilken dato og kl.slett man skal bli mamma ;) Men veldig deilig å vite at alt foregår rolig og kontrollert. Kan slappe litt mer av da tror jeg.

Det er din første eller? Du vurderer ks? Jeg prøvde meg på setefødsel sist. Det endte med at jeg hadde full åpning i 4 timer uten at knerten rikket seg mer enn 4mm. Sugekopp og tang er umulig på en rumpe og da ble det nødutgangen istedetfor. Helt greit med den spinalbedøvelsen etter å ha ligget i 4 timer med de verste riene.. Åpningstriene frem til 10cm var ikke så ille som de 4 siste timene m 10cm. Hadde fullt med drypp også uten at ungen flyttet på seg.

 

Du får lov til å velge mellom vaginal og ks? Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endelig høst! Det er riktig årstid for oss hvertfall!

Fortsatt ca 1 1/2 måned igjen til termin her. Jeg hadde også en del mensmurringer for et par uker siden, Oslomamma. Viste seg at det var UVI etter en sjekk på sykehuset. Gikk over etter antibiotikakur, men snakk om å bli skremt (uke 32 er litt vel tidlig å bli født).

Får håpe det skjer noe mer hos deg, du har jo termin før meg tror jeg? ☺

Ocean; har du fått dato for planlagt ks? Må være godt å ha en spesifikk dato å forholde seg til? Er mulig det blir ks for meg og, jeg bestemmer selv, men klarer ikke å bestemme meg helt. Heldigvis god tid enda ☺

I dag har jeg ingen planer! Herlig det også, selv om jeg ikke jobber. Har vært mye forberedelser til baby de siste dagene, så godt å bare slappe av også ☺

Jeg skal på sykehuset denne uken for å bekrefte seteleie der å få en dato. Er jo veldig surrealistisk å vite hvilken dato og kl.slett man skal bli mamma ;) Men veldig deilig å vite at alt foregår rolig og kontrollert. Kan slappe litt mer av da tror jeg.

Det er din første eller? Du vurderer ks? Jeg prøvde meg på setefødsel sist. Det endte med at jeg hadde full åpning i 4 timer uten at knerten rikket seg mer enn 4mm. Sugekopp og tang er umulig på en rumpe og da ble det nødutgangen istedetfor. Helt greit med den spinalbedøvelsen etter å ha ligget i 4 timer med de verste riene.. Åpningstriene frem til 10cm var ikke så ille som de 4 siste timene m 10cm. Hadde fullt med drypp også uten at ungen flyttet på seg.

 

Du får lov til å velge mellom vaginal og ks? Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal til? :)

Da blir det nok rolig og fint i forhold til din første fødsel ja. Greit å slippe risikoen for hastesnitt og heller ha en planlagt hvor man er forberedt. ☺

 

Jeg skal føde på St.Olavs. Er min andre. Første gutten vår døde etter fødselen på grunn av svangerskapsforgiftning som ikke ble tatt alvorlig. Det skjedde i fjor. Nå får jeg altså lov til å velge om jeg vil ha ks eller vanlig fødsel. Akutt KS i fjor med narkose. Velger jeg planlagt snitt nå så er det jo ikke i nærheten av så traumatisk som det var i fjor. Men er usikker på det eller vanlig fødsel enda. Medisinsk er det ingenting som tilsier at jeg må ha ks, men det er psyken det rett og slett kommer an på. Er veldig usikker enda, men har jo litt tid å tenke på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med litt aktivitet her inne! Føler virkelig det begynner å nærme seg nå, selv om det samtidig føles som en evighet til. Har fulgt med både i august- og septembergruppene, gleder meg fryktelig mye til det er vår tur! :)

 

Vi(/jeg) begynner å bli ferdige med redebygginga og har for det meste alt klart nå. Skal sy babyrede sammen med min bestemor i løpet av uka, det blir koselig. Og i morgen skal jeg svømme i varmtvannsbasseng med ei venninne som er i uke 38 :) Klarer ikke gjøre så mye nå for tida, så gleder meg veldig mye til å kunne bevege meg fritt i vann. Har noen noe tips til øvelser vi kan prøve på?

 

God ruging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som synes det er vondt når babyen sparker?

 

Han ligger langt nede hos meg og treffer ikke ribbeina mine, men søren som vondt det gjør innimellom. Spesielt hvis han driver å vrir seg, må legge meg ned hvis det er på det verste. Spesielt vondt rundt ks arret mitt også :(

 

Er dette vanlig?

Blir bekkenet påvirket av aktivitet også tro? Har hatt innmari vondt i dag og ikke gjort noen ting egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Klarer ikke bestemme oss for om vi skal ha Emmaljunga Edge Duo med classic understell eller TFK joggster twist. Jeg har termin i slutten av oktober og det er første og eneste barn. Vi bor på grunerløkka i Oslo og jeg har ikke lappen så det vil bli en del kjøring kollektivt når mannen ikke er hjemme. Når mannen er hjemme blir det bil, og den er stor nok til begge ( WV passat stasjonsvogn ) så bil trengs ikke å ta hensyn til.

Jeg har slitt med ryggproblemer før svangerskap og bekkenløsning siden uke 7 i svangerskap, så trenger en god trille vogn.

 

Så hvilken vogn anbefaler dere? Joggster twist eller edge duo :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt emmaljunga hele veien fordi jeg, som deg, ikke har kjørt bil før. Har aldri angret på det 😊👍

 

Hei. Klarer ikke bestemme oss for om vi skal ha Emmaljunga Edge Duo med classic understell eller TFK joggster twist. Jeg har termin i slutten av oktober og det er første og eneste barn. Vi bor på grunerløkka i Oslo og jeg har ikke lappen så det vil bli en del kjøring kollektivt når mannen ikke er hjemme. Når mannen er hjemme blir det bil, og den er stor nok til begge ( WV passat stasjonsvogn ) så bil trengs ikke å ta hensyn til.

Jeg har slitt med ryggproblemer før svangerskap og bekkenløsning siden uke 7 i svangerskap, så trenger en god trille vogn.

 

Så hvilken vogn anbefaler dere? Joggster twist eller edge duo :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...