Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle om det marerittet jeg hadde i natt bråvåknet og var overbevist om at jeg under keisersnitt hadde fått fjernet livmor og eggstokker! Legene hadde rett og slett tatt feil av meg og en annen pasient, drømte jeg! fysøren, det var ekkelt å våkne med den følelsen!

 

(Prøver å bestemme meg mellom vanlig fødsel og KS for tiden, stressende... spiller nok litt inn dette ja)

 

Uff, må le litt også;) Klart det er stressende å måtte bestemme noe så viktig. Og vi damer grubler jo på det meste. Hadde mannfolka gått gravide hadde det vært mindre av sånt;) Jeg drømte nettopp at jeg fødte og at det passet dårlig fordi vi skulle reise bort på hotell. Noe vi så gjorde, mens den nyfødte ble igjen hjemme med storebroren på 18... Resten av drømmen stresset jeg med å komme meg hjem fra hotellet. Måtte finne bilen osv. Aner ikke hva den drømmen betydde...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Må bare fortelle om det marerittet jeg hadde i natt bråvåknet og var overbevist om at jeg under keisersnitt hadde fått fjernet livmor og eggstokker! Legene hadde rett og slett tatt feil av meg og en annen pasient, drømte jeg! fysøren, det var ekkelt å våkne med den følelsen!

 

(Prøver å bestemme meg mellom vanlig fødsel og KS for tiden, stressende... spiller nok litt inn dette ja)

Uff, må le litt også;) Klart det er stressende å måtte bestemme noe så viktig. Og vi damer grubler jo på det meste. Hadde mannfolka gått gravide hadde det vært mindre av sånt;) Jeg drømte nettopp at jeg fødte og at det passet dårlig fordi vi skulle reise bort på hotell. Noe vi så gjorde, mens den nyfødte ble igjen hjemme med storebroren på 18... Resten av drømmen stresset jeg med å komme meg hjem fra hotellet. Måtte finne bilen osv. Aner ikke hva den drømmen betydde...;)

Hihihi 😃😃😁

 

Mye rart som kverner i hodet på oss damer i disse dagene ja 😉 tydelig mtp drømmene ☺

 

Husker en kollega av meg sa hun drømte om fødsel rett før termin. I drømmeland ble hun visst mor til både en rev og en mus 😮😮 hadde vært litt forskrekket av sånne drømmer ja! 😰😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 33 blank i dag:) Syns de siste ukene har gått fort! Det har nok hjulpet at jeg har vært en god del på jobb. Denne uka blir den store møteuka, med foreldremøter i hytt og gevær! Rart å lese om alle dere som har begynt å pakke fødebager:) Koselig! Som sistemann ut i gruppa avventer jeg det litt enda, men jeg har begynt å skrive liste! Tror det er lurt å ha med flere bukser og topper slik dere skriver, for det blir fort en lekkasje og to:) Men til minien tar jeg bare med et hentesett, babyteppe og bilsete (far tar med når han henter), resten får vi på sykehuset her. Ellers hadde ei venninne tips om å ta med ei lita flaske antibac til å ha på nattbordet. Greit når man får besøk i forkjølelsessesongen;) Så kan alle sprite hendene før de koser med babyen.

 

Jeg har forresten tenkt å bli så lenge jeg kan på sykehuset. Blir gjerne noen ekstra dager om jeg får lov, for å få amminga skikkelig i gang. Har ikke fått den til de to siste gangene og har veldig lyst å fullamme denne gangen. Problemet mitt er at jeg stresser sånn med å få det til at jeg mister nattesøvnen og da mister jeg melka også... Jeg vet at jeg ikke kommer til å få sove de første nettene p.g.a. høyt adrenalinnivå, men jeg håper å klare å roe meg ned og se at ting funker før jeg må hjem. Hva med dere andre? Hvor lenge ser dere for dere å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har forresten tenkt å bli så lenge jeg kan på sykehuset. Blir gjerne noen ekstra dager om jeg får lov, for å få amminga skikkelig i gang. Har ikke fått den til de to siste gangene og har veldig lyst å fullamme denne gangen. Problemet mitt er at jeg stresser sånn med å få det til at jeg mister nattesøvnen og da mister jeg melka også... Jeg vet at jeg ikke kommer til å få sove de første nettene p.g.a. høyt adrenalinnivå, men jeg håper å klare å roe meg ned og se at ting funker før jeg må hjem. Hva med dere andre? Hvor lenge ser dere for dere å bli?

 

Jeg blir der til de kaster meg ut. Jeg får ikke melken inn før dag 5, og mine barn har alltid gått for mye ned i vekt. Håper jeg kan bli til melken er kommet og ammingen godt i gang, men får bare se. Kan hende de ikke har plass til å ha meg så lenge. Og jeg sliter alltid med å få ammingen til å gå, sikkert fordi det er så mange år i mellom barna og jeg ikke har teknikken helt riktig på hjernen lenger. Men når jeg først får det til, så har det gått bra og jeg har fullammet i 8 mnd, og fortsatt i hhv 2 og 3 år. Ønsker å gi dette barnet samme mulighet som storesøstrene hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Har du hatt hodepine i dag bare? Har du mye ødemer, vondt øverst i magen, ser stjerner eller andre tegn på svangerskapsforgiftning?

 

Jeg har hatt hodepine konstant i over 1 uke nå og paracet hjelper ikke mot den. Har vært til sjekk flete ganger på sykehuset den siste uken og har ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

 

Kan du be legen eller jordmor om en ekstra sjekk for å ta blodtrykk og urinprøve? Da får du jo bekreftet eller avkreftet svangerskapsforgiftning og det kan jo gi deg mer ro ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Hvis du er bekymret synes jeg du bør sjekke urin og bt.

 

 

Håper det ikke er svangerskapsforgiftning ;(

Det er dessverre mange gravide som sliter med hodepine grunnet belastning på nerver grunnet tyngden svangerskapet gir :( er utrolig ubehagelig.. God bedring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Har du hatt hodepine i dag bare? Har du mye ødemer, vondt øverst i magen, ser stjerner eller andre tegn på svangerskapsforgiftning?

 

Jeg har hatt hodepine konstant i over 1 uke nå og paracet hjelper ikke mot den. Har vært til sjekk flete ganger på sykehuset den siste uken og har ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

 

Kan du be legen eller jordmor om en ekstra sjekk for å ta blodtrykk og urinprøve? Da får du jo bekreftet eller avkreftet svangerskapsforgiftning og det kan jo gi deg mer ro ☺

Ja, det er bare i dag. Var på kontroll fredag, og da var alt fint. Tror jeg bare tar det med ro i dag og ser om det blir bedre. Var nok bare hypokonderen i meg som kom frem et øyeblikk. Vanskelig å vite hvor grensen går for å ta kontakt med lege disse tider. Har hatt et veldig fint og problemfritt svangerskap til nå heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Har du hatt hodepine i dag bare? Har du mye ødemer, vondt øverst i magen, ser stjerner eller andre tegn på svangerskapsforgiftning?

 

Jeg har hatt hodepine konstant i over 1 uke nå og paracet hjelper ikke mot den. Har vært til sjekk flete ganger på sykehuset den siste uken og har ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

 

Kan du be legen eller jordmor om en ekstra sjekk for å ta blodtrykk og urinprøve? Da får du jo bekreftet eller avkreftet svangerskapsforgiftning og det kan jo gi deg mer ro ☺

Ja, det er bare i dag. Var på kontroll fredag, og da var alt fint. Tror jeg bare tar det med ro i dag og ser om det blir bedre. Var nok bare hypokonderen i meg som kom frem et øyeblikk. Vanskelig å vite hvor grensen går for å ta kontakt med lege disse tider. Har hatt et veldig fint og problemfritt svangerskap til nå heldigvis.

Ha som regel at det er bedre å ta kontakt en gang for mye enn for lite hvertfall ☺ det e rjo på slutten man fort kan få svangerskapsforgiftning og det kan utvikle seg ganske fort. Så går det ikke over så ta kontakt med legen selv om du nettopp var der ☺ god bedring med hodepinen! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

Jeg er i dag 35+0 og våknet med hodepine. Er veldig trøtt og sliten for tiden, så jobber derfor bare 50%. Men denne hodepinen bekymrer meg litt. Tenker da på svangerskapsfrgiftning. Har ikke vært plaget med hodepine før nå. Har noen erfaring med dette? Burde jeg ta kontakt med lege eller vente litt og se om det bedrer seg? Er ikke sånn veldig sterk hodepine heller, men sånn at den irriterer...

Har du hatt hodepine i dag bare? Har du mye ødemer, vondt øverst i magen, ser stjerner eller andre tegn på svangerskapsforgiftning?

 

Jeg har hatt hodepine konstant i over 1 uke nå og paracet hjelper ikke mot den. Har vært til sjekk flete ganger på sykehuset den siste uken og har ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

 

Kan du be legen eller jordmor om en ekstra sjekk for å ta blodtrykk og urinprøve? Da får du jo bekreftet eller avkreftet svangerskapsforgiftning og det kan jo gi deg mer ro ☺

Ja, det er bare i dag. Var på kontroll fredag, og da var alt fint. Tror jeg bare tar det med ro i dag og ser om det blir bedre. Var nok bare hypokonderen i meg som kom frem et øyeblikk. Vanskelig å vite hvor grensen går for å ta kontakt med lege disse tider. Har hatt et veldig fint og problemfritt svangerskap til nå heldigvis.
Masse god bedring, har selv sliti i mine svangerskap med hodepine og det er ikke noe godt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tre arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon, og får å si det sånn, denne uken kan ikke gå raskt nok! Sover i snitt fire timer om natten og har så mye kynnere, nedpress og andre smerter at jeg blir jo helt stresset! Fler som sliter med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tre arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon, og får å si det sånn, denne uken kan ikke gå raskt nok! Sover i snitt fire timer om natten og har så mye kynnere, nedpress og andre smerter at jeg blir jo helt stresset! Fler som sliter med slikt?

Jepp jeg sliter veldig med nedpress og kynnere, så er blitt 100% sykemeldt frem til permisjonen min begynner 3 oktober. Føles ut som småen skal dette ut noen ganger :( Kynnerne kommer helt av seg selv nå, trenger ikke anstrenge meg eller noe for å få dem.

Sover veldig dårlig om nettene også og har begynt å svette noe voldsomt når jeg sover. Dynen er kastet på gulvet og bruker kun et tynt teppe over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen vil ha nr 2 og caliope.

Jeg har også veldig mye kynnere . Både natt og dag.. Kommer i sterke tak. Noen ganger med vondt i ryggen. Lurer noen ganger på om det er maserier. Tenker det gjør meg moden så er ikke bekymret men er enormt slitsomt i perioder..jeg har også fått veldig liten blære🙈 med så mye kynnere må jeg tisse veldig ofte. Jaja det nærmer seg med stormskritt👏👏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de er ikke noe gode cici, men jeg velger å kalle mine kynnere for selv om de gir murringer i ryggen også og til tider er lit pusteut vonde, så har jeg hatt de sånn siden ca uke 28:-) Men tenker at de er der vel for en grunn, og håper på at de gjør noe fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kynnere er ikke noe godt 😡 her kommer de ofte også. Nå har det begynt å stråle nedover lysken og låret også. Så ille at jeg nesten ikke klarer å stå på beinet det gjelder. Håper det roer seg etter hvert ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så god nattesøvn her heller, mest p.g.a. verk i hoftene. Våkner gang på gang og romsterer med puter og dyner. Bruker en stor hotellpute mellom beina og snur meg fra side til side. Har også mye kynnere. Det har tatt seg skikkelig opp de siste ukene, men de er ikke så veldig vonde. Merker at jeg får litt slimete utflod av dem og det liker jeg ikke helt, men skal til jordmor om en uke, så jeg får spørre henne om dem da:) Burde kanskje gått til noe behandling, men syns det er litt sure penger...:(

 

I dag har ettermiddagen gått med til å få i stand rommet til storebror på 2. Blir veldig fint med ny hylle til lekene og teppe til å kjøre med biler på. På onsdag har vi booka mormor og mossa til barnevakt noen timer, slik at vi kan tapetsere en fondvegg. Det er så koselig å se hvor stor pris minsten setter på det. Han storkoser seg der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter innmari med bekkent om dagen og det begynner å bli vondt og bare gå bortover.. Det er skikkelig vondt mellom beina - altså i lysken/beina innerst øverst ved låra hvis dere skjønner  :fnise:

 

jeg går på bowenbehandling en gang i måneden, 600 kr hver gang - skikkelig sure penger, for jeg blir ikke bedre! Nå har resten av ryggen begynt å følge etter også, så føler meg ikke særlig god om dagen :P

 

... Liker at dere planlegger hva dere skal føde i!! Haha, har ikke tenkt tanken engang! Planen min er å bare .... føde, i hva som helst (sykehusskjorte), også ta på meg mitt eget / mer behagelig når jeg har fått dusja av meg all svette og gørr etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter innmari med bekkent om dagen og det begynner å bli vondt og bare gå bortover.. Det er skikkelig vondt mellom beina - altså i lysken/beina innerst øverst ved låra hvis dere skjønner  :fnise:

 

jeg går på bowenbehandling en gang i måneden, 600 kr hver gang - skikkelig sure penger, for jeg blir ikke bedre! Nå har resten av ryggen begynt å følge etter også, så føler meg ikke særlig god om dagen :P

 

... Liker at dere planlegger hva dere skal føde i!! Haha, har ikke tenkt tanken engang! Planen min er å bare .... føde, i hva som helst (sykehusskjorte), også ta på meg mitt eget / mer behagelig når jeg har fått dusja av meg all svette og gørr etter fødsel :)

Jeg har ikke begynt å planlegge fødebaggen i det hele tatt enda, og ihvertfall ikke hva jeg skal føde i! Sist gang fødte jeg kliss naken faktisk, jeg var så varm og svettet noe helt sinnsykt så jeg nektet å ha på meg sykehusskjorten hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at vi føder nakne med lilla sokker hele gjengen! Vi starter en trend:)

hahaha det er en finfin ide :) Det kan faktisk være at jeg hadde på de hjemmestrikkede ullsokkene fra mormor da jeg lå der, husker at jeg frøs sånn på føttene så brukte dem hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah OI jeg så ikke at jeg skrev i oktoberklubben!! :fnise:  (hilsen stalker.........)
Har termin 5 november og menstermin 1.nov, så jeg er litt nysgjerrig på hvordan det står til her inne  :nigo: 
Menneh, jeg er med på naken og lilla sokker selv om jeg er novembermams!  :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, naken med lilla sokker altså :fnis: tror ikke jeg kan hive meg med på den altså, har en nokså stor intimsone. Gruer meg rett og slett litt til all nakenheten, og iallefall til ammeveiledning. Har hørt om så mange jordmødre som bare røsker tak i brystene for å vise, huff. Men man tenker kanskje ikke så mye på det der og da.

 

Her har det vært noen døgn med søvnløshet og mye vondter, inatt ble det visst så mye lyder at samboeren gikk og la seg på sofaen :P lurer på om jeg har begynt å kjenne på bekkenløsning, trodde seriøst at skambenet knakk når jeg prøvde å snu meg. 24 dager til termin nå, så jeg vet ikke om det er noen vits å gjøre noe med det? Har ikke råd til dyre behandlinger akkurat nå iallefall.

 

To arbeidsdager igjen til permisjon! Nå begynner vi å nærme oss, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mange er i Gud form 👏

Bamaemamma jeg håper du har rett og at vekten står stille 👏👏😃

 

Trippeltopp : ser at du også er ganske langt på vei.. Jeg har fremdeles litt å ordne og handle inn .. Så bare å hive seg rundt .. Det er bare at jegvikke har så mye energi og lyst til å gjøre praktiske gjøremål om dagen 🙈

 

Sliten og giddalaus er jeg rett og slett ... Men tiden går nok fort og oktober Berner seg 👏jeg har også hørt at det er like vanlig å føde før termin som etter 👏👏håper mini kommer et par uker før termin 😃selv om jeg heller ikke vil gå glipp av permisjonsukene Som jeg jo gjør om jeg føder før termin .. Son sett er det nesten bedre å gå litt over ...

Jeg kjenner til det, gjør minimalt selv foruten å sove til lunsjtider, etter å ha fått familien avgårde på jobb/Bhg/skole, samt å følge opp kiropraktortimer. Har et bekken som mer el mindre låser meg til hus og hjem :/ så jeg handler det meste på nett. behagelig å få det tilsendt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

sliter innmari med bekkent om dagen og det begynner å bli vondt og bare gå bortover.. Det er skikkelig vondt mellom beina - altså i lysken/beina innerst øverst ved låra hvis dere skjønner :fnise:

 

jeg går på bowenbehandling en gang i måneden, 600 kr hver gang - skikkelig sure penger, for jeg blir ikke bedre! Nå har resten av ryggen begynt å følge etter også, så føler meg ikke særlig god om dagen :P

 

... Liker at dere planlegger hva dere skal føde i!! Haha, har ikke tenkt tanken engang! Planen min er å bare .... føde, i hva som helst (sykehusskjorte), også ta på meg mitt eget / mer behagelig når jeg har fått dusja av meg all svette og gørr etter fødsel :)

Jeg har ikke begynt å planlegge fødebaggen i det hele tatt enda, og ihvertfall ikke hva jeg skal føde i! Sist gang fødte jeg kliss naken faktisk, jeg var så varm og svettet noe helt sinnsykt så jeg nektet å ha på meg sykehusskjorten hehehe.

Hoho😂 er ikke det vanlig å føde naken?? Isåfall lurer jeg på hva de har tenk om meg😜 jeg har vært kliss naken med begge mine pga har vært i badekar underveis i fødselen, og ikke pokker at noen skulle fått tredd på meg en sykehusskjorte i innspurten bare fordi de blir blyge og blindet av en diger hval som folder seg ut foran dem.. Hoho! Jeg gir blanke selv, er mest behagelig å være naken - det får dem tåle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah OI jeg så ikke at jeg skrev i oktoberklubben!! :fnise:  (hilsen stalker.........)

Har termin 5 november og menstermin 1.nov, så jeg er litt nysgjerrig på hvordan det står til her inne  :nigo: 

Menneh, jeg er med på naken og lilla sokker selv om jeg er novembermams!  :skya:

Jeg svarte jo på deg! For jeg er i begge gruppene...;) Og de lilla sokkene er jo prinsessa i november sin ide...!! Må le litt av oss altså. Jeg lå i senga og skreiv på mobilen, så jeg så jo ikke hvor jeg skreiv :skravle:

Forvirra gjeng.

 

Jeg har tre terminer: 27.10, 30.10 og 02.11... Så jeg sjonglerer mellom begge gruppene;) Men håper jo på oktoberbaby. Det kan det jo fort bli på deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...