Bamsemams74 Skrevet 25. september 2014 #601 Del Skrevet 25. september 2014 Har vært på kontroll på føden, og jammen har ikke vannet gått Har noen svake sammentrekninger på registreringa, men ingenting jeg kjenner selv enda, så vi ble sendt hjem for å vente. Dersom det ikke skjer noe før i morgen skal vi tilbake på formiddagen for ny sjekk og evt. igangsetting. Gurimalla, nå er det faktisk igang! Spennende Weeeeee! Gud hvor spennende! Håper du får tid til å skrive litt til oss!!! Lykke til med ventingen:) Mine to første fødsler startet med vannavgang. Måtte vente en del timer. Med førstemann gikk vannet i 12-13 tida på formiddagen og så var han ute kl. 10.15 morgenen etter. Med andremann gikk vannet kl. 04. på natta og så var han ute 23.15. Hadde rier i 6-7 timer med begge to, men de tok seg veldig gradvis og fint opp. Heier på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 25. september 2014 #602 Del Skrevet 25. september 2014 Har vært på kontroll på føden, og jammen har ikke vannet gått Har noen svake sammentrekninger på registreringa, men ingenting jeg kjenner selv enda, så vi ble sendt hjem for å vente. Dersom det ikke skjer noe før i morgen skal vi tilbake på formiddagen for ny sjekk og evt. igangsetting. Gurimalla, nå er det faktisk igang! Spennende Åh heldige deg! Masse lykke til😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiblomst28 Skrevet 25. september 2014 #603 Del Skrevet 25. september 2014 Har vært på kontroll på føden, og jammen har ikke vannet gått Har noen svake sammentrekninger på registreringa, men ingenting jeg kjenner selv enda, så vi ble sendt hjem for å vente. Dersom det ikke skjer noe før i morgen skal vi tilbake på formiddagen for ny sjekk og evt. igangsetting. Gurimalla, nå er det faktisk igang! Spennende Kjempespennende! Snart er babyen her. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla93 Skrevet 25. september 2014 #604 Del Skrevet 25. september 2014 Noen ganger når hun beveger seg skikkelig, så er det som om non stikker meg med kniv innvendig, og magen blir hard og vond pluss bak i ryggen. Noen som vet hva dette skal bety? Skjedde nå nettopp i stad når jeg stod blant annet o.o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 25. september 2014 #605 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg var på spa i dag 😃👏helt fantastisk .. Hun som behandlet meg satte også modningsakupunktur og trykte på en del triggerpunkter i bekkenet.. Kl 17 i dag begynte jeg å få tak.. Ganske sikker på at det er rier .. Kommer ca hver 10/15 min og varer ca 40 sek. Litt nervøs / spent på om det utvikler seg .. Kynnerne jg tidligere har hatt har ikke lignet i det hele tatt så tror det er rier.. Men de er jo ikke så ofte og ikke så ille at jeg ikke klarer å puste el noe enda så tørr ikke tenke at det er noe seriøst.. Mannen er ute å jogger nå og vet ikke helt hva jeg tenker på 🙈 vi har litt trøbbel med Evt barnevakt om det skulle skje i natt .. Er 2 timer unna. Kan Evt banke på hos naboer i krise og spørre om de kan sitte til barnevakten kommer men håper iallfall at det sakte men sikkert tar seg opp og at vi rekker å sende storebror i bhg i morgen før det Evt skjer noe.. Masse tanker nå .. Hvem vet 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 25. september 2014 #606 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg var på spa i dag helt fantastisk .. Hun som behandlet meg satte også modningsakupunktur og trykte på en del triggerpunkter i bekkenet.. Kl 17 i dag begynte jeg å få tak.. Ganske sikker på at det er rier .. Kommer ca hver 10/15 min og varer ca 40 sek. Litt nervøs / spent på om det utvikler seg .. Kynnerne jg tidligere har hatt har ikke lignet i det hele tatt så tror det er rier.. Men de er jo ikke så ofte og ikke så ille at jeg ikke klarer å puste el noe enda så tørr ikke tenke at det er noe seriøst.. Mannen er ute å jogger nå og vet ikke helt hva jeg tenker på vi har litt trøbbel med Evt barnevakt om det skulle skje i natt .. Er 2 timer unna. Kan Evt banke på hos naboer i krise og spørre om de kan sitte til barnevakten kommer men håper iallfall at det sakte men sikkert tar seg opp og at vi rekker å sende storebror i bhg i morgen før det Evt skjer noe.. Masse tanker nå .. Hvem vet Så spennende:) Ikke annet å gjøre enn å slappe av og se hva som skjer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 25. september 2014 #607 Del Skrevet 25. september 2014 Noen ganger når hun beveger seg skikkelig, så er det som om non stikker meg med kniv innvendig, og magen blir hard og vond pluss bak i ryggen. Noen som vet hva dette skal bety? Skjedde nå nettopp i stad når jeg stod blant annet o.o Akkurat det med en kniv kjenner jeg ikke igjen, men når magen blir hard så høres det ut som en kynner. Livmora har to fester i ryggen, det er derfor du kjenner det der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise05 Skrevet 25. september 2014 #608 Del Skrevet 25. september 2014 Så spennende :-D Kansje det blir en baby i morgen. Masse lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 25. september 2014 #609 Del Skrevet 25. september 2014 Artig cici83, kanskje det blir baby på oss begge i helga Her skjer det ikke så mye mer, vannet fortsetter å piple litt innimellom. Har noen kynnere og endel murring i ryggen, i tillegg til nedpress og tyngdefølelse når jeg går. Har bare slappet av, stelt negler og sett på tv. Vraltet en tur rundt i nabolaget med mannen i nitida. Han er utålmodig og trodde nok at det skulle være mye mer action når ting satte i gang Nå blir det vel noe kveldsmat og prøve å sove litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 25. september 2014 #610 Del Skrevet 25. september 2014 Artig cici83, kanskje det blir baby på oss begge i helga Her skjer det ikke så mye mer, vannet fortsetter å piple litt innimellom. Har noen kynnere og endel murring i ryggen, i tillegg til nedpress og tyngdefølelse når jeg går. Har bare slappet av, stelt negler og sett på tv. Vraltet en tur rundt i nabolaget med mannen i nitida. Han er utålmodig og trodde nok at det skulle være mye mer action når ting satte i gang Nå blir det vel noe kveldsmat og prøve å sove litt. ja veldig spennende:) deg blir det jo garantert baby på vi har ringt etter barnevakt.. er ikke i tvil om at dette er rier .. litt usikker på når vi evt skal dra inn for en sjekk men er under 5 min mellom hver ri nå .. så tror nok vi drar når bestefar kommer ..litt redd for og det aner meg at jeg kun blir sendt hjem igjen med en cm åpning el noe .. rart at det slik at man er redd for det .. men men .. venter i spenning .. glad det er pause mellom riene iallefall:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiblomst28 Skrevet 26. september 2014 #611 Del Skrevet 26. september 2014 Gøy at det begynner å skje ting jeg hadde noen tak i natt. Det kjentes som rier men varte bare i noen få sekunder. Men det stoppet opp etter et par timer. Jeg har fått mannen til å både hente og levere i barnehagen i dag. Jeg er redd for at det plutselig skal starte når jeg kjører. Fødestøv ønskes hitover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 26. september 2014 #612 Del Skrevet 26. september 2014 Her har det ikke skjedd mye i natt. Fått sove noen timer, men våkner regelmessig av vond rygg. Det gir seg når jeg står og går, så jeg tror ikke det er skikkelige rier. Har noen 'tak' i magen innimellom, men ikke regelmessig. Alle sier jo at man virkelig vet det når det er rier, så da tenker jeg at det ikke er det? Kjenner innmari nedpress og trang til å gå på do innimellom, så noe er på gang i det minste Nå blir det en dusj og gjøre klar krybba til Knerten tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 26. september 2014 #613 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiblomst28 Skrevet 26. september 2014 #614 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏 Fantastisk! Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 26. september 2014 #615 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏 Hurraaaa!! Så gøy at oktoberbarna allerede begynner å komme😊 godt at det gikk kjapt og greit. Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 26. september 2014 #616 Del Skrevet 26. september 2014 Oi, gratulerer cici!! Det har gått fort ja! Håper dere har det bra og koser dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise05 Skrevet 26. september 2014 #617 Del Skrevet 26. september 2014 Åh så gøy :-D Gratulerer så mye !!!! Dette blir kos :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise05 Skrevet 26. september 2014 #618 Del Skrevet 26. september 2014 Liker 1minx83 i dag, 08:08 Her har det ikke skjedd mye i natt. Fått sove noen timer, men våkner regelmessig av vond rygg. Det gir seg når jeg står og går, så jeg tror ikke det er skikkelige rier. Har noen 'tak' i magen innimellom, men ikke regelmessig. Alle sier jo at man virkelig vet det når det er rier, så da tenker jeg at det ikke er det? Kjenner innmari nedpress og trang til å gå på do innimellom, så noe er på gang i det minste Nå blir det en dusj og gjøre klar krybba til Knerten tenker jeg. Llse05: jeg sliter med det samme. Prøver nesten å sove i kne stående for å få noe søvn i det hele tatt. Går ofte på do. Der kommer det ikke stort av gangen. Har igjen ca 16 dager til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambusdrops Skrevet 26. september 2014 #619 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏 Og her sitter jeg å griner ved frokostbordet! Litt hormonell om dagen. GRATULERER så mye! Godt at alt gikk bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 26. september 2014 #620 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏Gratulerer med gutten! Det høres ut som en fin fødsel! Håper vi hører litt mer fra deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. september 2014 #621 Del Skrevet 26. september 2014 Lillebror er født det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født Gratulerer så masse Kos deg med nurket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 26. september 2014 #622 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Lillebror er født det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født Gratulerer så mye med den lille, og så raskt det gikk ! Bra alt står fint til med alle sammen, nyt tiden ! Endret 26. september 2014 av biscolata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meret'n Skrevet 26. september 2014 #623 Del Skrevet 26. september 2014 Hei dere! En liten oppdatering fra meg. Her går det fint! Er nå 35+3 dager og termin nærmer seg med stormskritt (29/10)! Er sykemeldt 60% fra jobb pga lite nattesøvn, kynnere og noe vond korsrygg.. Som jeg også ser at flere her inne sliter med! Ellers har det gått fint på kontrollene, men fikk påvist GBS i urinen, så jeg må ha antibiotika intravenøst under fødselen.. Ble litt bekymret for dette da jeg fikk vite det, men bra det ble oppdaget Nå er det bare litt over en uke igjen før jeg går i permisjon, ser frem til det! Spennende tider fremover for oss alle Gratulerer så mye til dere som har fått de søte små!! Gleder meg skikkelig til å få møte lille nurket når hun kommer!💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. september 2014 #624 Del Skrevet 26. september 2014 Hei dere! En liten oppdatering fra meg. Her går det fint! Er nå 35+3 dager og termin nærmer seg med stormskritt (29/10)! Er sykemeldt 60% fra jobb pga lite nattesøvn, kynnere og noe vond korsrygg.. Som jeg også ser at flere her inne sliter med! Ellers har det gått fint på kontrollene, men fikk påvist GBS i urinen, så jeg må ha antibiotika intravenøst under fødselen.. Ble litt bekymret for dette da jeg fikk vite det, men bra det ble oppdaget Nå er det bare litt over en uke igjen før jeg går i permisjon, ser frem til det! Spennende tider fremover for oss alle Gratulerer så mye til dere som har fått de søte små!! Gleder meg skikkelig til å få møte lille nurket når hun kommer! Hva er GBS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meret'n Skrevet 26. september 2014 #625 Del Skrevet 26. september 2014 Gruppe B streptokokker. Er en del av menneskets bakterieflora, ca 25-35% er bærer av bakterien uten å merke noe av det, viser seg på utslag på urin prøve som også sendes til dyrkning! Det som er at når man har fått påvis denne under graviditet kan det smitte over til barnet under fødselen, men det er veldig sjelden! Derfor får man intravenøs antibiotika behandling under fødselen for å forebygge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå