Gå til innhold

Tidlig UL


Trehest1

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i tvil nå. CD1 var 27.mai ca, dvs jeg er ifølge Babybump appen min på tlf er jeg 6+5. Har bestilt UL 12 august og regnet meg frem til at jeg da var ca 11 uker. Men nå ble jeg usikker om jeg er 12 uker den uken UL er og vil jo helst før 12 uker, men samtidig så tett som mulig "den gylne tolvte uke". Hva tenker dere? Ville dere flyttet timen 1 uke frem eller beholdt den 12 august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk time den 29 Juli! De sa jeg måtte være 12 uker på vei, men er jo bare 10+2 den uka.. Sa det til de nå, og det var vist greit. Gleder meg til å se om alt er bra! Har jo ikke hatt noe smerter eller blødninger, så da skal vell lille spire ha det greit vil jeg tro? <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa det?

Jeg har fått flyttet timen min neste uke til i morgen, da er jeg bare 7+0, ikke fått kommentar på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok fra klinikk til klinikk.. De jeg bestilte hos tok heller ikke UL før ca uke 12. Jeg synes det var greit, for det er rundt uke 12 det e lettest å oppdage misdannelser.. For meg er det det som er poenget med tidlig UL, altså å se om jeg bærer på et friskt barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det varierer fra klinikk til klinikk :) 
Jeg og sambo vil bare vite at alt ser ok ut før vi reiser til spania i 12 dager. Misdannelser vet vi at vi ikke får sett, men å se at hjertet banker og at str er noe normal er greit. Hvertfall før vi belager oss ut av trygge helsenorge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir tidlig UL her også. Hadde MA i februar 12 uker på vei. Embryoet var ca 6 uker. Nekter å gå flere uker med dødt embryo denne gangen. Tenkte å ringe gyn på mandag for å høre om jeg kan komme i begynnelsen av august. Skal vel være mulig å se om hjerteslår ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst på tidligere ul bare for å se at det er liv der inne men alle i bergen her har jo sommerstengt:-/ Dritkjipt:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst å ta tidlig ul før jeg reiste på ferie, men ingen hadde ledig time :( så må smøre meg med tålmodighet! Jeg lurer veldig på om det er noe inni magen i det hele tatt, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er vel åpen, men lest at så mange har dårlig opplevelse derfra. Men nå har jeg flyttet timen jeg sku hatt den 12., frem til den 5 August:-) En uke mindre å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble henvist i dag av legen fordi jeg har gått på en del medisiner, slipper derfor å bestille privat, som jeg ville gjort ellers.... forrige gang vi prøvde hadde jeg 3 spontanaborter, så er kjempenervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei advokatmamma :) ser du er fra mo, hyggelig å se flere fra samme sted. Har også termin nå i Mars, med foreløpig termin den 25. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i dag (pga 2 missed abortion i 2 trimester tidligere), og fikk se en knert med bankende hjerte. 8+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææ da er dagen her for min del! Kjenner jeg gruer meg veldig nå.. Tenk om alt ikke er bra? Første gang jeg er på UL og vet ikke om det er utvendig eller innvendig heller.

 

Kl 14.45 er timen, det er lenge til det akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok utvendig om du har bestilt privat selv :) Gled deg heller, det går så bra så! 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver nok først utvendig, men dersom de ikke ser noe, går de innvendig (hvertfall det de sa på min private ul) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble utvendig :-) Lille spire vokste fint og det ble bekreftet at jeg var.i uke 9+ noe :-)

Nå kan jeg lettet puste ut og pakke til ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble utvendig :-) Lille spire vokste fint og det ble bekreftet at jeg var.i uke 9+ noe :-)

Nå kan jeg lettet puste ut og pakke til ferie :)

Så bra :D God ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...