Gå til innhold

Tidlig UL


Trehest1

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som er nervevrak og vil på tidlig UL? Jeg tenkte å få ordnet det i uke 9 så jeg blir roet ned før ferien :)

 

Får dere i såfall henvisning? Jeg vet ikke om jeg har "krav" på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :)

Jeg skal på tidlig ul. Var det sist også. Får min del var det veldig trygt. Den første gangen ble jeg sendt ditt pga mye smerter rundt unnfangelsen og dagene etter. Da var legen redd det var graviditet utenfor livmoren. Denne gangen er jeg nervøs for ALT jeg har spist som er nei-mat for gravide.

Så jeg ville fortalt legen akkurat hvorfor du ønsker det. Det må da være bedre at du får en tidlig ul enn at du går rundt å er nervøs hele tiden.

Ja, man må til legen å få henvisning.

Men de finnes jo noen private alternativer også. Mange som tar inn hvertfall på østlandet uten rekvisisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ska til tidlig ul 23 juli :) bestilte privat , koster 500,-. Jeg syns det er verdt det :) legekontroll skal jeg ikke til før 15 august, ferietid for alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å ta tidlig ul før vi reiser på ferie! Men er redd det er for tidlig og at det ikke vil vises noe, og detmed bli enda mer bekymret.. er 4+5 idag, og vil da eventuelt være 6+1 om jeg gjør det rett før jeg reiser på ferie.. Noen som vet om det er for tidlig? og om jeg er i uke 6 eller 7 da? klarer aldri å sette meg inn i uketellingen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 vil si at du har fullført uke 6, og er på dag 2 i uke 7:)

De sier at hjerte begynner å slå for egen maskin i uke 6. Men hvis du ringer de, og sier dato for forrige tr, vil nok de kunne svare deg på om det er for tidlig eller ikke. Jeg er 7+6 når jeg skal, så nesten fullført uke 8 jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 5+5 hos meg nå. Og jeg vil ha tidlig ul om 3-4 uker (Reiser kvelden den 1.august). Er første gang jeg er gravid og er livredd nå for at alt ikke stemmer.

 

Legen min er ikke hjemme nå (ferie) kan jeg bare snakke med en annen lege på legesenteret tror dere?

 

I uke 8/9 kan jeg vell se litt og høre hjerterytme sant? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du får time hos andre leger når din lege har ferie :) og vil tro at det er noe å se i uke 8/9!

 

Går det an å se noe 6+1 tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke så mye tror jeg, men hører vell hjerte som slår ? Det skjer vell ila uke 6 :) 
De to stedene jeg har kontaktet nå  for tidlig UL har enten en 2mnd venteliste(!) eller ferie til 12 august :( 

Er bare legen min som kan hjelpe meg nå, men siden jeg har hjertefeil (har hatt hvertfall), samt er overvektig har jeg vell krav på det? *håpehåpe*. 

 

Om man har krav og får tidlig UL blir det da ved sykehuset? Har dere opplevd at det er lang ventetid osv? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en hjertefeil har du krav på tidlig ul og flere etter det. Min samboer har hjertefeil, men en alvorlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å ta en i slutten av uke 11 :) Med tanke på mulighet for å kunne oppdage misdannelser o.l. er det best å vente til rundt da. Og fint å ta en rett før vi publiserer det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat og skal ha i uke 9 :-) håper tida går fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en hjertefeil har du krav på tidlig ul og flere etter det. Min samboer har hjertefeil, men en alvorlig da.

Det var veldig alvorlig en periode, men har stabilisert seg nå. Men de vet ennå ikke hva det skyldest (besvimte konstant og hjertet hoppet over noen slag). Og nå når blod gjennomstrømmingen økes og det påvirker hjertet burde jeg sjekkes oftere tror jeg? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat til nå på torsdag og da er jeg 6+4. Håper det går an å se noe da, få bekreftet hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt privat til nå på torsdag og da er jeg 6+4. Håper det går an å se noe da, få bekreftet hjertelyd.

Så spennende! Håper du vil dele med oss hvor mye dere fikk se osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har bestilt privat til nå på torsdag og da er jeg 6+4. Håper det går an å se noe da, få bekreftet hjertelyd.

Så spennende! Håper du vil dele med oss hvor mye dere fikk se osv. :)

 

Klart jeg skal  :)  Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat til nå på torsdag og da er jeg 6+4. Håper det går an å se noe da, få bekreftet hjertelyd.

Hvor har du bestilt privat ul? (Du var fra Mo i Rana?) skal hjem på ferie og lurer på å muligens ordne privat ul.

Endret av Krussemynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har bestilt privat til nå på torsdag og da er jeg 6+4. Håper det går an å se noe da, få bekreftet hjertelyd.

Hvor har du bestilt privat ul? (Du var fra Mo i Rana?) skal hjem på ferie og lurer på å muligens ordne privat ul.

 

Så vidt jeg vet finnes det ikke noen private på Mo som foretar tidlig UL, så jeg har bestilt i Mosjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diabetes 2, og skal derfor på ultralyd i morgen(på riksen). Jeg er da 6+1 og håper vi får se/høre hjertet slå:-) Sist var det svangerskap utenfor livmor, så jeg er veldig spent på å se om det har festet seg på rett sted denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om du har en hjertefeil har du krav på tidlig ul og flere etter det. Min samboer har hjertefeil, men en alvorlig da.

Det var veldig alvorlig en periode, men har stabilisert seg nå. Men de vet ennå ikke hva det skyldest (besvimte konstant og hjertet hoppet over noen slag). Og nå når blod gjennomstrømmingen økes og det påvirker hjertet burde jeg sjekkes oftere tror jeg? :)

 

Jeg får ofte ul pga

Samboer har hjertefeil, så vis jeg får det burde du få det når det er du som har feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL i dag, og alt vel, en liten kommende prins eller prinsesse på 6,7 mm og et bankende hjerte! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke er helt sikker på hvor langt jeg er pga forskjøvet mens pga bryllup og greier så har jeg fått henvisning til tidlig UL. Jeg ville gjerne ha det for å stadfeste tid da jeg gikk 13 dager over forrige svangerskap (endte m ks siden han ikke ville ut), så jeg nekter plent å gå så lenge over denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ultralyd på alle kontroller, fordi jeg har mistet i uke 14 og uke 17 tidligere. Får oppfølging av privat gynekolog, men også ved gynekologisk avd på sykehuset. Har fortsatt ikke tatt kontakt med de...vil vente til jeg er over 6 fullgåtte uker. Men har begynt på blodfortynnende medisiner fra da jeg fikk positiv test, da jeg fikk beskjed av legen om å gjøre det ved neste graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...