Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et nydelig lite hjerte banket fint i dag. Ble målt til 8+1 nesten en uke mer enn jeg trodde. Herlig alt sammen :)

så Kjekt :D Hadde ikke vi samme ikm gruppe? tidlig el du da evt? Gøy å bli satt frem i tid :)

Ja stemmer det. Vi var på samme gruppe. Syklusen min har vært kort siden MA i februar så det ante meg at jeg muligens var lenger enn menstermin med 28 dager. Har vært på 23 -25 dager de siste mnd.

Helt greit å bli satt frem:)

Fortsetter under...

Jeg er 7 + 5, har ikke bestklt ul enda. Tenkte egentlig i uke 12, men kjenner at jeg blir fristet til å ta før, hva tenker dere som har vært gjennom det? Dere som har tatt ul før uke 12, skal dere ta da en rundt uke 12 for å sjekke at alt er ok med barnet? :-)

Ja, dette er mitt / våres første graviditet

Jeg er 7 + 5, har ikke bestklt ul enda. Tenkte egentlig i uke 12, men kjenner at jeg blir fristet til å ta før, hva tenker dere som har vært gjennom det? Dere som har tatt ul før uke 12, skal dere ta da en rundt uke 12 for å sjekke at alt er ok med barnet? :-)

Syns absolutt det var greit med tidlig ul for å se at spiren var festet riktig og at det faktisk var liv :) jeg skal igjen i uke 14 på privat ul :)

Jeg var på UL på tirsdag og var 10+1 og hun kunne ikke måle nakkefolk og navlestreng ect da pga størrelsen på fosteret og sa at hvis vi ønsket en time til for å dobbelsjekke burde det helst være i uke 12-13 for å se best mulig. Men hun kunne si med det målingene hun kunne ta, at baby var frisk og rask:-) Så jeg tror faktisk ikke vi kommer til å ta ny tidlig UL. Nå er det "bare" ca 7 uker til ordinær ul så:-)

Jeg skal på ul når jeg er 8+5, fordi det gir meg ro å se hjerteslag og at det ligger riktig. Jeg kommer til å gå en gang til rundt uke12-13 for å få fosterdiagnostikk. Har allerede fått ulike meninger på dette rundt meg, men har kommet frem til at så lenge det føles riktig for meg og mannen min, og gir oss ro-så gjør vi det. Har ikke planer om å ta overdrevent med ul senere i svangerskapet.

Annonse

Annonse

Hjelp! Tidlig ul idag Er skikkelig nervøs!!! 10+1 idag.. tenk om det ikke er noe der? Eller om det ikke er liv?? Skal bli godt å få det overstått, og krysser fingrene for gode nyheter

Masse lykke til Alira :D

Hvordan gikk det med deg? Regner med alt var fint?

Alt var fint!! For en lettelse det var å se den lille sprellende minien og høre hjertelyd! Det viser at det er bra å ta tislig ul, både for å avdekke det tidlig dersom noe er galt, eller å få en bekreftelse på at alt er fint og en kan slappe av litt mer! Det blir også enklere å få et forhold til den lille også :)

Til dere som allerede har vært på én tidlig UL, har dere tenkt å dra på enda en UL før uke 18, eller venter dere til ordinær UL i uke 18?

Jeg får en til på gyn i uke 12 pga tidligere MA'er. Er kjempe fornøyd med oppfølgingen og forståelsen fra sykehuset denne gangen:) Føler at jeg blir ordentlig ivaretatt.

Endret av Tirilill

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg en ultralyd til, men når jeg var hos gynekologen på mandag og tok ultralyd sa hun at jeg bare måtte komme tilbake, men at det måtte være en "grunn" til det, ikke bare for å se babyen liksom.. vet ikke hva som er god nok grunn, kanskje om jeg får blødninger eller en mistanke om at noe er galt?Men synes det er lenge å vente i 8 uker til på den ordinære..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...