Gå til innhold

Skuffet! (og sulten....)


Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Brukte jeg ordet relevant?

Skrevet

 

 

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Brukte jeg ordet relevant?

 

 

Du skriver at det "plutselig" handlet om noe annet. Men det er jo to sider av samme sak.

Burde du ikke heller kommentere alle dem som mener det er relevant at HI er "vanskelig" og at vegetarianere er sykelige?

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Brukte jeg ordet relevant?

 

 

Du skriver at det "plutselig" handlet om noe annet. Men det er jo to sider av samme sak.

Burde du ikke heller kommentere alle dem som mener det er relevant at HI er "vanskelig" og at vegetarianere er sykelige?

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Burde ikke du kommentere tråden heller enn å kommentere hva jeg burde finne interessant i tråden?

 

Herre gud. Og JEG får høre at jeg kverulerer?

Skrevet

 

 

 

 

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Brukte jeg ordet relevant?

 

 

Du skriver at det "plutselig" handlet om noe annet. Men det er jo to sider av samme sak.

Burde du ikke heller kommentere alle dem som mener det er relevant at HI er "vanskelig" og at vegetarianere er sykelige?

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Burde ikke du kommentere tråden heller enn å kommentere hva jeg burde finne interessant i tråden?

 

Herre gud. Og JEG får høre at jeg kverulerer?

 

 

Jeg HAR kommentert i tråden og i motsetning til deg så har jeg ikke bare kommet med surt oppgulp. 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

Skrevet

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Personlig syns jeg det var mer spesielt å fokusere på at HI er den som er vanskelig i situasjonen, at alle vegetarianere har munnsår og en sykepleier som ikke er klar over at et brått skifte i diett kan gi mage-tarm problemer ;P

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

 

Jøsses.

En tråd om et samlivsproblem (ufølsom mann) ble plutselig en tråd om livssyn (dyras verdi ift menneskers) og om jordas ressursknapphet.

 

Spennende utvikling! Lurer på hvor samtaleemnet går videre herfra!

 

Hvordan mener du det ikke er relevant, når folk plutselig begynner å snakke om at det er HI som er vanskelig her? 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Brukte jeg ordet relevant?

 

 

Du skriver at det "plutselig" handlet om noe annet. Men det er jo to sider av samme sak.

Burde du ikke heller kommentere alle dem som mener det er relevant at HI er "vanskelig" og at vegetarianere er sykelige?

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Burde ikke du kommentere tråden heller enn å kommentere hva jeg burde finne interessant i tråden?

 

Herre gud. Og JEG får høre at jeg kverulerer?

 

 

Jeg HAR kommentert i tråden og i motsetning til deg så har jeg ikke bare kommet med surt oppgulp. 

 

Anonymous poster hash: d3c3a...43d

 

Du vil få en premie for din altruistiske innsats i tråden.

 

Jeg syns fortsatt den tar veldig spennende vendinger, det står jeg inne for (mitt sure oppgulp, som du kaller det). Hadde imidlertid ikke kunnet spå at den plutselig skulle handle om meg, ettersom jeg verken er vegetarianer eller mener noe spesielt om vegetarianere.

 

Takk for denne originale dreiningen!

Skrevet

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

Skrevet

 

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

 

:P Da lar jeg tråden gå sin gang. Må jo ikke ødelegge dagen for DiBerene!

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

 

:P Da lar jeg tråden gå sin gang. Må jo ikke ødelegge dagen for DiBerene!

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du er snill, asså!

 

Er det mulig å si til mannen din at dere neppe vil bli enige om alle ting, men at han godt kan vise deg litt omsorg likevel...? Min samboer er snill og kjøper suketter til teen min selv om han ikke ville ta dem i sin munn noen gang, ikke mot betaling heller. Han har slutta å kjøpe svin fordi jeg ikke vil ha det. Og begynt å resirkulere søppel fordi det er det riktige å gjøre. Ikke fordi han føler at disse tingene er viktige, men det dreier seg jo om å "se" hverandre, ikke sant?

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

 

:P Da lar jeg tråden gå sin gang. Må jo ikke ødelegge dagen for DiBerene!

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du er snill, asså!

 

Er det mulig å si til mannen din at dere neppe vil bli enige om alle ting, men at han godt kan vise deg litt omsorg likevel...? Min samboer er snill og kjøper suketter til teen min selv om han ikke ville ta dem i sin munn noen gang, ikke mot betaling heller. Han har slutta å kjøpe svin fordi jeg ikke vil ha det. Og begynt å resirkulere søppel fordi det er det riktige å gjøre. Ikke fordi han føler at disse tingene er viktige, men det dreier seg jo om å "se" hverandre, ikke sant?

 

I dag laget han mat igjen, etter et forsiktig hint fra meg om jeg også kunne få litt mat i dag, så ble det soppstuing, meksikansk salat og stekt ris. :) Han spiste rester fra i går :) Han pleier forresten å kjøpe sjokolade til meg selv om han ikke er så glad i det selv. :P

Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

Skrevet

Hadde ikke menneskene spist kjøtt, hadde vi vært utryddet for tusenvis av år siden! Tror du virkelig vikingene kunne levd av tofu og korn?? Seriøst?? Vi er avhengige av dyr både i form av kjøtt, melk, egg osv.! Slik fungerer naturen!

 

Anonymous poster hash: 25cb1...afd

Skrevet (endret)

Hadde ikke menneskene spist kjøtt, hadde vi vært utryddet for tusenvis av år siden! Tror du virkelig vikingene kunne levd av tofu og korn?? Seriøst?? Vi er avhengige av dyr både i form av kjøtt, melk, egg osv.! Slik fungerer naturen!

 

Anonymous poster hash: 25cb1...afd

 

Tror du virkelig vikingene hadde de mulighetene og kunnskapen vi har nå?

Endret av CaptainHindsight
Skrevet

 

 

 

 

Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen.

 

Skjerpings. 

 

Anonymous poster hash: dddf3...144

 

 

Tuller du?

Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine.

 

 

Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det?

 

Anonymous poster hash: 5c40e...7ee

 

Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft.

 

 

Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. 

 

Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. 

 

Anonymous poster hash: dddf3...144

 

 

Kroppen trenger ikke kjøtt. Den viktige næringen og proteinene kan man lett erstatte med ikke-animalske produkter. Jeg lager ikke problemer for noen, snarere tvert imot. Jeg har ikke mage til å trykke i meg kjøttprodukter når jeg ser hva slags lidelser som ligger bak.

Og vit at jeg aldri har vært en fanatisk vegetarianer som klager over hva folk spiser. Jeg gir blaffen i hva folk spiser, men da forventer jeg den samme respekten tilbake.

 

Og du... Om penger er problemet så er et vegetarisk kosthold billigere og bedre.

 

og ikke minst mye mer miljøvennlig!

Skrevet

Hadde ikke menneskene spist kjøtt, hadde vi vært utryddet for tusenvis av år siden! Tror du virkelig vikingene kunne levd av tofu og korn?? Seriøst?? Vi er avhengige av dyr både i form av kjøtt, melk, egg osv.! Slik fungerer naturen!

 

Anonymous poster hash: 25cb1...afd

ha ha ha, les om steinalderdietten da... melk, egg, korn etc var ikke eksisterende i vårt kosthold i mange tusen år... kjøtt spiste de riktig nok:)

 

Anonymous poster hash: 56918...781

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

 

:P Da lar jeg tråden gå sin gang. Må jo ikke ødelegge dagen for DiBerene!

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du er snill, asså!

 

Er det mulig å si til mannen din at dere neppe vil bli enige om alle ting, men at han godt kan vise deg litt omsorg likevel...? Min samboer er snill og kjøper suketter til teen min selv om han ikke ville ta dem i sin munn noen gang, ikke mot betaling heller. Han har slutta å kjøpe svin fordi jeg ikke vil ha det. Og begynt å resirkulere søppel fordi det er det riktige å gjøre. Ikke fordi han føler at disse tingene er viktige, men det dreier seg jo om å "se" hverandre, ikke sant?

 

I dag laget han mat igjen, etter et forsiktig hint fra meg om jeg også kunne få litt mat i dag, så ble det soppstuing, meksikansk salat og stekt ris. :) Han spiste rester fra i går :) Han pleier forresten å kjøpe sjokolade til meg selv om han ikke er så glad i det selv. :P

Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du vet at noen sjokolader inneholder gelatin laget av svin? (ikke for å pirke, men bare en info hvis du ikke hadde fått det med deg) ;) 

 

Anonymous poster hash: 66d81...f0a

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....).....

Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Var det noen som fikk med seg at jeg la ut denne?? Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Jeg leste den!

Og syns du skal slippe å spise kjøtt, og at det bør demre for din mann etter 7 år at du ikke vil ha det.

 

(De 5 millioner sidetrådene her er bare ren, gammel DiB-tradisjon som ikke må brytes.)

 

:P Da lar jeg tråden gå sin gang. Må jo ikke ødelegge dagen for DiBerene!

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du er snill, asså!

 

Er det mulig å si til mannen din at dere neppe vil bli enige om alle ting, men at han godt kan vise deg litt omsorg likevel...? Min samboer er snill og kjøper suketter til teen min selv om han ikke ville ta dem i sin munn noen gang, ikke mot betaling heller. Han har slutta å kjøpe svin fordi jeg ikke vil ha det. Og begynt å resirkulere søppel fordi det er det riktige å gjøre. Ikke fordi han føler at disse tingene er viktige, men det dreier seg jo om å "se" hverandre, ikke sant?

 

I dag laget han mat igjen, etter et forsiktig hint fra meg om jeg også kunne få litt mat i dag, så ble det soppstuing, meksikansk salat og stekt ris. :) Han spiste rester fra i går :) Han pleier forresten å kjøpe sjokolade til meg selv om han ikke er så glad i det selv. :P

Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

 

Du vet at noen sjokolader inneholder gelatin laget av svin? (ikke for å pirke, men bare en info hvis du ikke hadde fått det med deg) ;)

 

Anonymous poster hash: 66d81...f0a

 

det vet jeg, takk skal du ha :) Hi

 

Anonymous poster hash: 93eb9...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...