Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #51 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Kjedelig vegetarkost? Du vet kanskje ikke så mye om matlaging du? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Å joda, vet en god del, lager all mat fra bunn. Men for folk som liker kjøtt er det å bli satt på vegetarkost kjedelig i lengden. Jeg hadde ikke orket å slutte å spise kjøtt bare fordi mannen jeg bodde med ikke spiste det på grunn av overbevisningen sin. Blir på samme måte som at jeg ikke hadde giddet å spise lavkarbo hvis jeg var slank og mannen skulle gå ned i vekt. Greit å ha vegetarkost for seg selv, men prakke det på partneren blir for galt. Anonymous poster hash: 47e68...12d Men nå sier jo hi at kyllingen var i hus og 'måtte tas'. I tillegg sier hun at hun vil slutte å kjøpe kjøtt som 'straff'. Vil du ikke si at dette tyder på at hi serverer kjøtt til de andre familiemedlemmene? Hvorfor lager du dine egne teorier fullstendig ut av løse luften? Er det en vane du har, å lage din egen versjon av andre menneskers liv? Anonymous poster hash: 526a3...6aa Slutter å kjøpe kjøtt som straff? Vil nå tro at mannen til HI tjener egne penger og vil kjøpe kjøtt til seg selv og barna, mens HI kan sitte der og gnage på gulrøttene sine. Anonymous poster hash: 47e68...12d Du såg sikkert at jeg skrev 'straff' i hermetegn? Jeg tror nok at hi er skuffe og sint - i tillegg til sulten - så hun mener nok bare at når mannen ikke lager mat hun kan spise trenger ikke hun å kjøpe mat han spiser. Litt barnslig, ja, men fullt forståelig reaksjon sånn akkurat nå. Og det andre jeg skrev/spurte om - det velger du å ikke svare på? Anonymous poster hash: 526a3...6aa
CaptainHindsight Skrevet 17. juni 2014 #52 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft. Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. Anonymous poster hash: dddf3...144 Kroppen trenger ikke kjøtt. Den viktige næringen og proteinene kan man lett erstatte med ikke-animalske produkter. Jeg lager ikke problemer for noen, snarere tvert imot. Jeg har ikke mage til å trykke i meg kjøttprodukter når jeg ser hva slags lidelser som ligger bak. Og vit at jeg aldri har vært en fanatisk vegetarianer som klager over hva folk spiser. Jeg gir blaffen i hva folk spiser, men da forventer jeg den samme respekten tilbake. Og du... Om penger er problemet så er et vegetarisk kosthold billigere og bedre.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #53 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft. Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. Anonymous poster hash: dddf3...144 Jeg velger å ikke spise tørrfisk, lever og blodpudding. Er det mer akseptert enn å ikke spise noen form for kjøtt? Hvorfor/hvorfor ikke? Skal man spise alle matvarer pga at vi er så heldige at vi slipper å sulte? Eller kan vi benytte oss av muligheten til å velge de matvarene vi ønsket - siden vi er så heldige å ha valget? Det blir for dumt å bruke sultende barn som argument mot noen som velger et annet kosthold. Det er litt forskjell på noe de fleste spiser hver dag, og noe som man kanskje blir servert to ganger i løpet av livet (avhengig av hvor man bor sikkert). Det er greit å ikke like ting, men å bastant velge bort noe pga "tenk på de stakars dyrene".. Jeg får de menneskene litt opp i halsen faktisk. Anonymous poster hash: dddf3...144
Roheryn Skrevet 17. juni 2014 #54 Skrevet 17. juni 2014 Poenget er vel at hun KAN spise det, hun bare vil ikke! Kanskje mannen også er lei av kresenheten hennes? Anonymous poster hash: dddf3...144 Tja, hvis man er vegetarianer så KAN man faktisk ikke spise kjøtt. Da slutter man nemlig å være vegetarianer. Jeg KAN forøvrig spise kjøttpudding, og hamburgere. Jeg brekker meg bare av tanken, men om alternativet var å sulte så kunne jeg helt sikkert spist det. Hvis mannen derimot sa han skulle lage middag til oss to og så serverte meg kjøttpudding, hadde jeg blitt dypt såra fordi det var en usedvanlig respektløs ting å gjøre når han utmerket godt vet at jeg ikke spiser det. Som jeg sa - hvorfor hun ikke spiser maten er saken revnende likegyldig - poenget er at han lovet henne middag og så laget han noe godt til seg selv og tørr ris til henne. Det er ikke en hyggelig ting å gjøre.
CaptainHindsight Skrevet 17. juni 2014 #55 Skrevet 17. juni 2014 I alle dager, her var det en pen ansamling merkelige mennesker. Er det virkelig så ille å være vegetarianer at dama værsågod bare kan spise tørr ris eller sulte? Her handler det vel mer enn noe annet om at mannen sier han skal lage mat til dem, og deretter lager noe han er hjertelig klar over at hun ikke spiser. Ergo sier han at han skal lage mat til dem, og så lager han bare til seg selv og lar henne sitte sulten og se på. I min verden er det usedvanlig dårlig gjort. Og etter sju år bør mannen vite utmerket godt at dette er mat hun ikke spiser, så det finnes ingen som helst annen unnskyldning enn at han er en egoist. Årsaken til at fruen ikke spiser maten bør strengt tatt være problemstillingen klinkende likegyldig - poenget er at mannen vet at dette er noe hun ikke vil kunne spise. Poenget er vel at hun KAN spise det, hun bare vil ikke! Kanskje mannen også er lei av kresenheten hennes? Anonymous poster hash: dddf3...144 Sier du det samme til muslimer som ikke vil spise svin? Jøder? Mennesker med spiseforstyrrelser? Eller er det bare vegetarianere du føler et feilplassert hat for? Føler du deg truet på noen måte av hva andre velger å spise og ikke spise?
CaptainHindsight Skrevet 17. juni 2014 #56 Skrevet 17. juni 2014 Det er litt forskjell på noe de fleste spiser hver dag, og noe som man kanskje blir servert to ganger i løpet av livet (avhengig av hvor man bor sikkert). Det er greit å ikke like ting, men å bastant velge bort noe pga "tenk på de stakars dyrene".. Jeg får de menneskene litt opp i halsen faktisk. Anonymous poster hash: dddf3...144 Hvorfor mener du det er feil å bry seg om dyrevelferd?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #57 Skrevet 17. juni 2014 Jeg mener dette var meget respektløst gjort av mannen din, HI. Skikkelig simpelt. Han serverte dessuten en dårlig unnskyldning. Dette handler aller mest om respekt for hverandre og hverandres overbevisninger. Selv kunne jeg aldri levd på vegetarkost, da hadde jeg sultet ihjel i løpet av en uke. Jeg må ha mat og mat = kjøtt. I min verden. Anonymous poster hash: c7e03...2e1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #58 Skrevet 18. juni 2014 Jeg synes kjøtt er kjempe godt, kunne egentlig tenkt meg å spise det, men jeg blir kvalm av tanken på å spise dyr, jeg bare klarer det ikke! Jeg ser for meg bilder av dyret, og blir lei meg og får meg ikke til å spise det. Spiser heller ikke mat som er laget av kjøttkraft, for man må nemlig drepe et dyr for å kune lage kraft på det. Jeg ble selvfølgelig skuffet over mannen min som kun tenkte på seg selv da han lagde maten, vi har jo vært sammen i 10!!!!!! år!!! Han har aldri klaget over matlagingen min, han har nevnt at han kunne tenke seg mer kjøtt, og da har jeg laget mer kjøtt. Men så har han også hintet om at han vil slutte å spise kjøtt av samme årsak som meg. Det er helt forferdelig at små dyrebarn må bøte med livet såpass tidlig bare for at mennesker synes det smaker best med baby-kjøtt (lam, kylling, kalv....)..... Jeg er klar over at jeg skaper vanskelig situasjoner for meg selv i matveiene, spesielt når vi er bedt til middag hjemme hos noen andre. Men hadde aldri trodd at min egen mann skulle lage krøll.... Det blir jo det samme som å servere gris til en muslim bare fordi man hadde lyst på det selv... Jeg kommer ikke til å endre mitt syn på kjøtt industrien bare fordi det blir litt vanskeligere for meg å få mat! Da spiser jeg heller tilbehør eller ingenting. Nå fikk jeg tilbehør, men kan ikke nekte for å være veldig skuffet! HI Anonymous poster hash: 93eb9...8de
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #59 Skrevet 18. juni 2014 Her i huset spiser ikke mannen rødt kjøtt, mens jeg spiser alt. Jeg lager selvsagt ikke noe han ikke kan spise, det er så mange greie og billige alternativer! Angående det med kjøttkraft så minner det meg om en middag hos mine foreldre vi var på. De visste veldig godt at mannen min ikke spiser rødt kjøtt, så til hovedrett serverte de torsk ... surra i bacon Det måtte jo gå greit mente de, hovedmåltidet var tross alt fisk og baconet tilfører så god smak... Av og til lurer jeg på hvor folk har gjemt huet sitt. Anonymous poster hash: 74282...54b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #60 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224
Pengetreet Skrevet 18. juni 2014 #61 Skrevet 18. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft. Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. Anonymous poster hash: dddf3...144 I beste fall kunnskapsløst. En viktig årsak til hunger i verden er at svært mye landjord går med til å dyrke dyremat som brukes til kjøttprodusjon. Det er både riktig og galt og si at det er nok mat i verden i dag. Totalt produseres det nok kalorier til å fø alle mennesker og flere til, men det kommer også an på hva vi spiser. I Norge i 2008 spiste hver og en av oss 82 kg kjøtt, en 51 prosents økning siden 1989. I USA spiste hver og en tilsvarende 120 kilo, verdensgjennomsnittet er på 43 kilo, mens en Indisk gjennomsnittsperson spiser 5 kilo kjøtt i året. Det går med rundt 7 kilo korn til fôr for å produsere ett kg storfekjøtt, ifølge Framtiden i våre hender. Litt forenklet betyr det at vi med dagens kornproduksjon kan fø 2,5 milliarder mennesker med et nordamerikansk kosthold, eller 10 milliarder mennesker med et indisk kosthold. (Hentet fra utviklingsfondet.no) Dessuten, kroppen trenger ikke kjøtt. Alle næringstoffer som finnes i kjøtt er også å finne i planteriket.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #62 Skrevet 18. juni 2014 Bruker du 1 time på å legge barna ...?? Anonymous poster hash: 13217...751
Pengetreet Skrevet 18. juni 2014 #63 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Jeg får kraftig diarè de hvis jeg får i meg kjøtt. Hos meg har det heldigvis gitt seg etter et døgn, men jeg vet at noen får diare i dagevis etterpå.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 18. juni 2014 #64 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Du konkluderer med at vegetarmat er uordentlig og kjedelig?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #65 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Jeg får kraftig diarè de hvis jeg får i meg kjøtt. Hos meg har det heldigvis gitt seg etter et døgn, men jeg vet at noen får diare i dagevis etterpå. Fordi...? Kjøtt har heller den motsatte virkningen på fordøyelsen. Anonymous poster hash: fa3c8...224
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #66 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Diare gir dehydrering. Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #67 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Jeg får kraftig diarè de hvis jeg får i meg kjøtt. Hos meg har det heldigvis gitt seg etter et døgn, men jeg vet at noen får diare i dagevis etterpå. Fordi...? Kjøtt har heller den motsatte virkningen på fordøyelsen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Fordi når man slutter å spise noe, så mister man i mange tilfeller evnen til å fordøye det...? De sier jo at vegetarianere etterhvert mister de enzymene i tarmen som fordøyer kjøtt. Spiller det egentlig noen rolle da? Kan man ikke respektere andre? Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #68 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Jeg får kraftig diarè de hvis jeg får i meg kjøtt. Hos meg har det heldigvis gitt seg etter et døgn, men jeg vet at noen får diare i dagevis etterpå. Fordi...? Kjøtt har heller den motsatte virkningen på fordøyelsen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Fordi når man slutter å spise noe, så mister man i mange tilfeller evnen til å fordøye det...? De sier jo at vegetarianere etterhvert mister de enzymene i tarmen som fordøyer kjøtt. Spiller det egentlig noen rolle da? Kan man ikke respektere andre? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #69 Skrevet 18. juni 2014 Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Forskere har leger har fremmet den teorien, takk. Og dette gjaldt venninnen min. De sa ingenting om at det var kjøtt i maten, så merkelig at hun kunne ha en så sterk kroppslig reaksjon om det kun var en placebo-effekt. Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #70 Skrevet 18. juni 2014 Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Forskere har leger har fremmet den teorien, takk. Og dette gjaldt venninnen min. De sa ingenting om at det var kjøtt i maten, så merkelig at hun kunne ha en så sterk kroppslig reaksjon om det kun var en placebo-effekt. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Forskere OG leger... Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #71 Skrevet 18. juni 2014 Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Forskere har leger har fremmet den teorien, takk. Og dette gjaldt venninnen min. De sa ingenting om at det var kjøtt i maten, så merkelig at hun kunne ha en så sterk kroppslig reaksjon om det kun var en placebo-effekt. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det kan også ha vært tilfeldig at det skjedde da. Men man blir ikke syk av kjøtt. Bare tull at man mister et enzym også. Les deg litt opp på hvordan kroppen fungerer! Anonymous poster hash: fa3c8...224
Pengetreet Skrevet 18. juni 2014 #72 Skrevet 18. juni 2014 Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Forskere har leger har fremmet den teorien, takk. Og dette gjaldt venninnen min. De sa ingenting om at det var kjøtt i maten, så merkelig at hun kunne ha en så sterk kroppslig reaksjon om det kun var en placebo-effekt. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det kan også ha vært tilfeldig at det skjedde da. Men man blir ikke syk av kjøtt. Bare tull at man mister et enzym også. Les deg litt opp på hvordan kroppen fungerer! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Man mister ikke enzymer, men etter mange år som vegetarianer så vil nivåene på de enzymene man trenger for å fordøye kjøtt være lave. At det utelukkende sitter i hodet, stiller jeg meg tvilende til. Om det skulle være en forbindelse mellom fysiologiske og psykiske prosesser, så forandrer det ikke ubehaget ved plagene man får. Atmatikere forværrer astmaanfall pga redsel, allergi er nå påvist at forverres ved stress. I det store og det hele er det en rekke sykdommer som påvirkes av psyken. Kropp og hode kan ikke ses isolerte fra hverandre. Fordøyelsen er neppe noe unntak.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #73 Skrevet 18. juni 2014 Men hvordan løser dere "middagskabalen" vanligvis? Hvis dere for eks. har kjøttboller og poteter med saus, spiser du bare poteter og saus, eller lager du noe til deg selv ved siden av, eller spiser mannen din tofu-boller sammen med deg? Lurer bare Anonymous poster hash: 68fac...96d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #74 Skrevet 18. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d Det der er rett og slett tull. Man blir ikke dehydrert av kjøtt, og i alle fall ikke av kjøttkraft. Da er det snarere saltet enn kjøttet som er problemet. Dette er ikke en "holdning", dette vet jeg (er sykepleier). Forklar meg gjerne hvilke prosesser i kroppen som gjør at kyllingkraft kan føre til dehydrering! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Jeg får kraftig diarè de hvis jeg får i meg kjøtt. Hos meg har det heldigvis gitt seg etter et døgn, men jeg vet at noen får diare i dagevis etterpå. Fordi...? Kjøtt har heller den motsatte virkningen på fordøyelsen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Fordi når man slutter å spise noe, så mister man i mange tilfeller evnen til å fordøye det...? De sier jo at vegetarianere etterhvert mister de enzymene i tarmen som fordøyer kjøtt. Spiller det egentlig noen rolle da? Kan man ikke respektere andre? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Jeg respekterer andre, men jeg respekterer ikke uvitenskapelig vås. Det du sier stemmer rett og slett ikke. Den diareen sitter i hodet ditt, ikke i magen. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Du er ikke mye til sykepleier om du ikke vet at en person som ikke er vant til kjøtt, kan få reaksjoner som diare og oppkast av å spise kjøtt. Ikke fordi kjøttet i seg selv er farlig, man magen er ikke vant til så hard kost. Dermed kan man bli dehydrert pga oppkastet/diareen. Vet du ikke dette så er du nok bare en av de som påberoper seg tittelen sykepleier fordi du vil at ordene dine skal veie tyngre enn den andres ord. Anonymous poster hash: 2fa7d...5a1
CaptainHindsight Skrevet 18. juni 2014 #75 Skrevet 18. juni 2014 Men hvordan løser dere "middagskabalen" vanligvis? Hvis dere for eks. har kjøttboller og poteter med saus, spiser du bare poteter og saus, eller lager du noe til deg selv ved siden av, eller spiser mannen din tofu-boller sammen med deg? Lurer bare Anonymous poster hash: 68fac...96d Nå er vel ikke jeg den beste til å svare, siden mannen er glad i vegetarmat, men det trenger ikke være så komplisert Lager jeg gryter kan jeg tilsette kjøtt om andre ønsker det, med taco og lignende lager jeg bønnestuing, egne vegetarhamburgere, osv. Men det enkleste er å lage litt mer "avansert" tilbehør, slik at det blir en fullverdig middag likevel. (Jeg er skeptisk til soya, så vi spiser aldri soya/tofu) Er jeg hos andre så spiser jeg bare tilbehøret og er fornøyd med det. Prøver aldri å være vanskelig med vilje, selv om andre liker å tro det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå