Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #26 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Det er forsjell på "liker ikke" og det å velge å ikke spise kjøtt pga overbevisninger. Du fremstår meget lite tolerant og åpen for andres syn på ting. Anonymous poster hash: 349c9...22e Så siden du spiser alt så skal alle andre også gjøre det? Jeg er ikke troende så da kan vi vel legge ned alt som har med religion å gjøre i dette landet, eller har vi valgfrihet? Anonymous poster hash: 7f902...74f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #27 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #28 Skrevet 17. juni 2014 er jo litt sent å plukke ut kyllingen når den er kokt der da. tror dette bare er trollerier, for man har ikke kyllinglår i gryteretter... Anonymous poster hash: d233c...af0 Sent å plukke ut? Hvorfor? Du spiser jo ikke kyllingen da... Regner med at de som er vegetarianere noen gang må bruke hønsebuljong osv på terning? Man dauer ikke av å ha litt kyllingkraft oppi grønnsakene og risen. Anonymous poster hash: 47e68...12d eh nei vegetarianere spiser ikke hønsebuljong, da hadde de ikke vært vegitarianere Anonymous poster hash: aca5e...7ca
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #29 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Hi sier jo at nå skal hun slutte å kjøpe kjøtt, så det har nok vært kjøtt i husholdningen til nå. Anonymous poster hash: fa3c8...224
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #30 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #31 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp. Anonymous poster hash: d7792...8d9 De fleste som ikke har spist kjøtt på mange år vil bli temmelig syke av å spise kjøtt igjen. Selv om det "bare" er snakk om kyllingkraft Anonymous poster hash: d3c3a...43d Eeeeh? Fordi? En svær biff ville neppe vært bra for magen (det er det strengt tatt ikke for noen), men tull og tøys at noen blir syk av litt kyllingkraft. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Åh, jeg blir så irritert på slike holdninger! Har noen venner som tenker som deg, så de lagde mat til en vegetarianer, hvor de brukte kyllingkraft. Hun havnet på sykehus med alvorlig dehydrering fordi kroppen ikke lenger klarer kjøttet. Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #32 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Kjedelig vegetarkost? Du vet kanskje ikke så mye om matlaging du? Anonymous poster hash: d3c3a...43d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #33 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Kjedelig vegetarkost? Du vet kanskje ikke så mye om matlaging du? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Å joda, vet en god del, lager all mat fra bunn. Men for folk som liker kjøtt er det å bli satt på vegetarkost kjedelig i lengden. Jeg hadde ikke orket å slutte å spise kjøtt bare fordi mannen jeg bodde med ikke spiste det på grunn av overbevisningen sin. Blir på samme måte som at jeg ikke hadde giddet å spise lavkarbo hvis jeg var slank og mannen skulle gå ned i vekt. Greit å ha vegetarkost for seg selv, men prakke det på partneren blir for galt. Anonymous poster hash: 47e68...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #34 Skrevet 17. juni 2014 Jeg varierer middagene her. Noen dager lager jeg kjøttrett, men da lager jeg mye tilbehør som jeg spiser og steker kjøtt til han og barnet. Det er som regel jeg som lager middagene. Jeg spiser ikke mat som er laget på kjøttkraft! Så siden kyllinglårene var kokt sammen med resten av ingrediensene så spiste ikke jeg kylling-gryten. og salaten? nei, den fantes ikke.... så da var det bare ris igjen.... HI Anonymous poster hash: 93eb9...8de
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #35 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Kjedelig vegetarkost? Du vet kanskje ikke så mye om matlaging du? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Å joda, vet en god del, lager all mat fra bunn. Men for folk som liker kjøtt er det å bli satt på vegetarkost kjedelig i lengden. Jeg hadde ikke orket å slutte å spise kjøtt bare fordi mannen jeg bodde med ikke spiste det på grunn av overbevisningen sin. Blir på samme måte som at jeg ikke hadde giddet å spise lavkarbo hvis jeg var slank og mannen skulle gå ned i vekt. Greit å ha vegetarkost for seg selv, men prakke det på partneren blir for galt. Anonymous poster hash: 47e68...12d Men nå sier jo hi at kyllingen var i hus og 'måtte tas'. I tillegg sier hun at hun vil slutte å kjøpe kjøtt som 'straff'. Vil du ikke si at dette tyder på at hi serverer kjøtt til de andre familiemedlemmene? Hvorfor lager du dine egne teorier fullstendig ut av løse luften? Er det en vane du har, å lage din egen versjon av andre menneskers liv? Anonymous poster hash: 526a3...6aa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #36 Skrevet 17. juni 2014 Huff. Er det virkelig bare meg som synes denne historien var gøyal. Mannen er ikke spesielt interessert i å glede konemor og konemor furter ved brødboksen. 😂 Anonymous poster hash: 2b69d...086
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #37 Skrevet 17. juni 2014 Jeg klarer rett og slett ikke å synes synd på voksne mennesker som får servert god mat, men son nekter å spise av prinsipp.Anonymous poster hash: d7792...8d9 Så hvis du får servert nydelig hundegryte, så er det greit for deg? Kattesatay? Rottestuing (av rotter som har blitt foret ordentlig, ikke fra søpledynga eller kloakken)? Slange? En pai fylt med larver? Insekter er næringsrik mat! Anonymous poster hash: fa3c8...224 Ja, jeg har da spist det meste av det. Pai fylt med larver har jeg ikke prøvd, men jeg har spist andre insekter, både hund, katt, rotte og slange.Ungene mine får heller ikke annen middag om de prøver seg med "liker ikke". Hvorfor skulle det være noe annerledes for voksne? Anonymous poster hash: d7792...8d9 Vel. all ære til deg. Jeg hadde nok kastet inn håndkleet når det kom til larvene, med mindre jeg sultet. I dette tilfellet handler det om respekt: Mannen hennes visste at hun ikke spiser kjøtt, han sa at han skulle lage mat til dem begge, og så laget han mat som han visste at hun ikke kom til å spise. Det er respektløst. Anonymous poster hash: fa3c8...224 Kanskje mannen er drittlei den kjedelige vegetarkosten HI prakker på hele familien? For jeg regner med at alle blir nødt til å spise vegetarkost, siden HI gidder mest sannsynlig ikke lage flere middager til familien hver dag? Ikke rart han savner ordentlig mat og lager det HAN liker for en gangs skyld. Anonymous poster hash: 47e68...12d Kjedelig vegetarkost? Du vet kanskje ikke så mye om matlaging du? Anonymous poster hash: d3c3a...43d Å joda, vet en god del, lager all mat fra bunn. Men for folk som liker kjøtt er det å bli satt på vegetarkost kjedelig i lengden. Jeg hadde ikke orket å slutte å spise kjøtt bare fordi mannen jeg bodde med ikke spiste det på grunn av overbevisningen sin. Blir på samme måte som at jeg ikke hadde giddet å spise lavkarbo hvis jeg var slank og mannen skulle gå ned i vekt. Greit å ha vegetarkost for seg selv, men prakke det på partneren blir for galt. Anonymous poster hash: 47e68...12d Men nå sier jo hi at kyllingen var i hus og 'måtte tas'. I tillegg sier hun at hun vil slutte å kjøpe kjøtt som 'straff'. Vil du ikke si at dette tyder på at hi serverer kjøtt til de andre familiemedlemmene? Hvorfor lager du dine egne teorier fullstendig ut av løse luften? Er det en vane du har, å lage din egen versjon av andre menneskers liv? Anonymous poster hash: 526a3...6aa Slutter å kjøpe kjøtt som straff? Vil nå tro at mannen til HI tjener egne penger og vil kjøpe kjøtt til seg selv og barna, mens HI kan sitte der og gnage på gulrøttene sine. Anonymous poster hash: 47e68...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #38 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #39 Skrevet 17. juni 2014 Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #40 Skrevet 17. juni 2014 Her er intoleransen sterk, gitt. Kanskje disse menneskene har hengt her inne og at de derfor har mensen samtidig, dvs. ihvertfall PMS. Bitches, ass! Mannen din er lite hensynsfull, HI, og selvsagt ble du skuffet! Vegetarianere har nesten alltid lavere kolestrol og mindre triglyserider i blodet enn andre. Usunt er det ihvertfall ikke. Anonymous poster hash: f7cfa...774
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #41 Skrevet 17. juni 2014 Det må være slitsomt å være så sær i matveien. Hilsen en enkel sjel Anonymous poster hash: 8a5a5...d78
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #42 Skrevet 17. juni 2014 Hva er greia med å gjøre narr av at noen er vegetarianer?? Greit dere ikke er det, men virkelig henge ut noen fordi de ikke spiser kjøtt? Er ikke vegetarianer selv men kunne ikke falle meg inn å henge ut og dømme noen fordi de er det. Anonymous poster hash: 2b69d...086
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #43 Skrevet 17. juni 2014 Er det lov å spørre om hvorfor du ikke kan spise kjøtt eller kjøttkraft? Anonymous poster hash: e503d...a02
Siamese Hellhound Skrevet 17. juni 2014 #44 Skrevet 17. juni 2014 Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Hvorfor så muggen? Det har vel uansett ikke noe med HI å gjøre hvordan dine veggisvenner ser ut? Skjønner HI godt, jeg. Det blir som om mannen min hadde sagt at han skulle lage middag til oss, men laget noe han visste at jeg ikke likte. Og når det handler om overbevisning synes jeg faktisk det er hakket verre. Da handler det ikke bare om preferanser, men om verdisyn. Det kan i beste fall være ubetenksomt av mannen, i verste fall respektløst. Det han sier med å servere denne gryta, er at han ikke bryr seg om noe som er veldig viktig for henne.
CaptainHindsight Skrevet 17. juni 2014 #45 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #46 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft. Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. Anonymous poster hash: dddf3...144
Roheryn Skrevet 17. juni 2014 #47 Skrevet 17. juni 2014 I alle dager, her var det en pen ansamling merkelige mennesker. Er det virkelig så ille å være vegetarianer at dama værsågod bare kan spise tørr ris eller sulte?Her handler det vel mer enn noe annet om at mannen sier han skal lage mat til dem, og deretter lager noe han er hjertelig klar over at hun ikke spiser. Ergo sier han at han skal lage mat til dem, og så lager han bare til seg selv og lar henne sitte sulten og se på.I min verden er det usedvanlig dårlig gjort. Og etter sju år bør mannen vite utmerket godt at dette er mat hun ikke spiser, så det finnes ingen som helst annen unnskyldning enn at han er en egoist. Årsaken til at fruen ikke spiser maten bør strengt tatt være problemstillingen klinkende likegyldig - poenget er at mannen vet at dette er noe hun ikke vil kunne spise.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #48 Skrevet 17. juni 2014 I alle dager, her var det en pen ansamling merkelige mennesker. Er det virkelig så ille å være vegetarianer at dama værsågod bare kan spise tørr ris eller sulte? Her handler det vel mer enn noe annet om at mannen sier han skal lage mat til dem, og deretter lager noe han er hjertelig klar over at hun ikke spiser. Ergo sier han at han skal lage mat til dem, og så lager han bare til seg selv og lar henne sitte sulten og se på. I min verden er det usedvanlig dårlig gjort. Og etter sju år bør mannen vite utmerket godt at dette er mat hun ikke spiser, så det finnes ingen som helst annen unnskyldning enn at han er en egoist. Årsaken til at fruen ikke spiser maten bør strengt tatt være problemstillingen klinkende likegyldig - poenget er at mannen vet at dette er noe hun ikke vil kunne spise. Poenget er vel at hun KAN spise det, hun bare vil ikke! Kanskje mannen også er lei av kresenheten hennes? Anonymous poster hash: dddf3...144
*Miss Marple* Skrevet 17. juni 2014 #49 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor i all verden skal du lage det så vanskelig for deg selv og andre ved å bli vegeterianer, spør nå heller jeg om. Du kan i stedet være glad for at du faktisk HAR mat på bordet, at du ikke er allergisk mot den og at den ikke er muggen. Skjerpings. Anonymous poster hash: dddf3...144 Tuller du? Om man kan gjøre NOE her i verden som gjør en stor forskjell så er det å kutte ut kjøtt fra kosten. Ikke bare for helsens skyld, men for miljø og dyrevelferd. Vet du hvor mye vann og korn som blir brukt i kjøttindustrien? Nok til å mette en hel verden. Så IKKE kom her med de merkelige teoriene dine. Over til noe annet: det slår meg at alle veganere, vegetarianere jeg kjenner til (kjenner 8 stk) er meget bleke, har dårlig hud, munnsår og lav blodprosent. Hvorfor det? Anonymous poster hash: 5c40e...7ee Fordi de ikke klarer å sette sammen måltidene sine. På lik linje som man finner kjøttetere med dårlig hud, overvekt og tarmkreft. Vet du at kroppen faktisk trenger kjøtt? Jeg skjønner ikke hvorfor noen VELGER å la være å spise noe som er viktig for kroppen, OG som i tillegg gjør at man lager problemer for seg selv og andre. Verden blir ikke et bedre sted av at noen velger å være vegeterianere. Skulle virkelig ønske at dere fikk øynene opp for de som faktisk ikke har noe mat, og som hadde vært overlykkelige over kylling. Til og med muggen. Så spis maten dere blir servert og hold kjeft. Vær glad dere har mat på bordet hver dag. Det er det mange som ikke har. Også her i Norge. Anonymous poster hash: dddf3...144 Jeg velger å ikke spise tørrfisk, lever og blodpudding. Er det mer akseptert enn å ikke spise noen form for kjøtt? Hvorfor/hvorfor ikke? Skal man spise alle matvarer pga at vi er så heldige at vi slipper å sulte? Eller kan vi benytte oss av muligheten til å velge de matvarene vi ønsket - siden vi er så heldige å ha valget? Det blir for dumt å bruke sultende barn som argument mot noen som velger et annet kosthold.
*SommerFrisk* Skrevet 17. juni 2014 #50 Skrevet 17. juni 2014 er jo litt sent å plukke ut kyllingen når den er kokt der da. tror dette bare er trollerier, for man har ikke kyllinglår i gryteretter... Anonymous poster hash: d233c...af0 Selvsagt kan man ha kyllinglår i gryteretter! Kan ha kyllingføtter for den del, om man skulle ønske det. Anonymous poster hash: fa3c8...224 He he he!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå