Gå til innhold

Gifte kvinner som ikke tar mannens etternavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg var det ikke et alternativ å skulle endre etternavnet mitt da jeg giftet meg. Jeg endret da ikke min identitet selv om jeg giftet meg? For meg ville det å ta min manns navn representere at jeg er hans eiendom/ at han på et sett 'forsørger' meg.

Barna våre har mitt etternavn, og mannens etternavn som mellomnavn. Mannen er enig i dette, og han syns det hadde vært meningsløst om jeg, eller han, skulle endre etternavnet.

Anonymous poster hash: a5cd1...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her her barnet vårt mitt etternavn som mellomnavn og mannen sitt som etternavn. Jeg og mannen har ulike etternavn. Mitt etternavn er navnet på stedet jeg kommer fra og dermed noe av min identitet! Dette har jeg lyst til å beholde som mitt etternavn! Vi er da likevel en familie!

Anonymous poster hash: e5c6b...8a4

Skrevet

Hvorfor har alle som svarri denne tråden så veldig sjeldne etternavn?

Anonymous poster hash: 5cbcc...d4f

Tipper det er fordi det er de med sjeldne etternavn som er mest opptatt av dette...?

Anonymous poster hash: a6c41...668

Skrevet

Og ut i fra denne tråden kan man da gå ut i fra at de fleste i Norge har uvanlige/spesielle etternavn. I hvert fall i følge dem selv :)

Anonymous poster hash: 82ae6...a0c

Det som er litt ironisk er at når barna våre er voksne så vil de tradisjonelle sen-navnene som "alle" velger bort nå være de nye statusnavnene. Når "bermen" skal flotte seg med statusnavn, så går "eliten" tilbake til det tradisjonelle og "trauste" (som vi ser skjer med fornavn nå).

Jeg og barna beholder mitt sen-navn, og kommer da til å dele etternavn med få andre :)

Anonymous poster hash: 21326...294

Skrevet

Har ikke sjeldent etternavn men han ville bytte for å ære min pappa og meg.

Anonymous poster hash: b2340...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...