Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Så fint å høre fra deg Kaptein-Sabeltannmamma! :) Du nærmer deg 2.trimester snart! Tenker dere at dere går over i 2.trimester fra 12+0 eller? Det står jo så mye forskjellig om når 2.trimester starter!

 

Her er det som sagt lite symptomer, men de to jeg har er fortsatt reaksjon på lukter og økt matlyst. Lite eller ingen kvalme og ikke så trøtt heller. Det er jo forsåvidt fint, spesielt med tanke på at jeg har en aktiv 2-åring som vil ha med mamma på lek og morro fra morgen til kveld ;)

 

Drar til svigerforeldrene på ferie i 2 uker neste uke, har kjøpt en "jeg skal bli storebror" body til sønnen min som jeg vurderer å ha på han når vi kommer. De kommer til å skjønne det hvis ikke jeg vil ha et glass vin på kvelden i 2 uker, så kan vel like greit si det. Da er jeg straks 11 uker på vei!

 

Skal på ultralyd 1.august og da er jeg 13+0, hvis alt er bra da skal også jeg senke skuldrene og begynne å tenke at dette faktisk går bra :)

 

Når det gjelder kjønn er jeg veldig usikker på hva jeg tror det blir, som sagt var jeg 100% sikker på gutt med sønnen min, nå tror jeg mest at det er en gutt til, men vet ikke! Jeg tenker og at det ville vært kos med en gutt til og to brødre :) men blir glad uansett hva det blir! Siden det har vært så mye fælt som har skjedd med andre gravide jeg kjenner så er virkelig det viktigste for meg å få en frisk baby i februar hvor alt går bra. Håper jeg slipper å føde prematurt denne gangen og, for det var mye jobb og bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merete_  : Noen har mensmurringer hele tiden, mens andre får kraftige tak. Jeg har hatt noen slike jeg også. Både denne gangen og med Lillegutt. Har nesten null murringer til vanlig og så plutselig kommer det. Det betyr bare at livmoren strekker på seg og jobber og ligamenter som strekker på seg og gjør regelrett vondt. 

Ikke noe farlig så lenge du ikke blør mener jeg :-)

 

Det var nok mer enn det, ble verre så ringte legevakten, der sendte de meg direkte til sykehuset.. så her ligger jeg. De sa at det var enten en begynnende SA eller mest sannlynlig en cyste som sprakk.

 

I tillegg kunne de se TO hjerter som banket! Så jeg krysser fingrene å håper det kun va cysten.. klarer ikke glede meg helt over det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Merete! Håper det går bra med BEGGE nurkene! :) Har selv hatt en cyste som har sprukket og det var ubeskrivelig vondt, nesten så jeg vurderte å dra på legevakten, så håper dine smerter skyldtes at det var cysten som sprakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper det! Jeg er tvilling selv så jeg håååååper jeg er så heldig å få tvillinger! Så vi får se hva legen sier imorgen (krysser fingrene)

 

Fatter ikke hvordan du klarte deg uten å ringe til legevakten, du må ha høy smerteterskel, det er jo vondere enn en SA syntes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Merete! Krysser fingrene for at du sitter med armene fulle i februar😊

 

Hold oss oppdatert om hvordan det går da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Merete_. Håper det var cysten som sprakk.

 

Vi har fortalt det til barna og svigerfamilien i dag. Barna fikk en pakke de åpnet med en body og et kort det sto: Hei storesøster og storebror. Jeg gleder meg til å møte dere. Ta med denne bodyen når vi sees for første gang. Hilsen mini i magen. Mannen min filmet.
 

Jeg ble veldig rørt (er det fra før) og jenta mi på 10 ble veldig rørt og glad. Gutten min på 8 måtte lese kortet en gang til før han forsto at han skulle bli storebror. Det ble mye snakk hele dagen og de begynte å komme på navn de skrev ned :) veldig fin dag med gode samtaler og litt forberedelser-planlegging av rom fordeling utover høsten.

 

Har liten følelse på kjønn enda. Må i så fall være gutt, siden jeg ikke har vært så dårlig som med jenta mi. Men ikke noe annet enn det. Ønsker å vite det på UL i uke 18. :babyjente:  :babygutt:

 

Er 11+1 i dag og formen er bra. Fortsatt litt trøtt og slapp, litt ømme bryster og innimellom uggen/kvalm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du har tvillinger i magen og er tvilling selv! Trodde det hoppet over en generasjon? Men det er kanskje bare toeggede tvillinger?

 

Ja, har nok litt høy smerteterskel, gjort mye rart uten smertelindring :P Og enig i at det var mye vondere enn sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere fortalte det til barna på en morsom måte 2 store gull+1 lite og at de ble så glade! :) Må være gøy for dem å få et søsken til!

 

Sønnen min er bare 2, men skjønner visst at mamma er gravid. Når vi spør "hvor er babyen?" Så drar han opp t-skjorta mi og legger hånda på magen og sier "der". Han er veldig opptatt av babyer, så håper det går bra når han får en liten søster eller bror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår sier "mamma har baby i magen" 😊 Sier det heldigvis ikke over alt og hele tiden da;-)

 

Er det lov å klage på formen eller? Det må jo bare befinne seg en jentebaby i denne magen. Var ikke så dårlig med 1.mann. Langt ifra!

Er så svimmel og kvalm, trøtt og dårlig med matlyst. Er sikkert en ond sirkel dette her med lite matlyst og kvalme... Presser meg selv til å finne på ting med sønnen, men er jammen et slit innimellom:-/ Har heldigvis besteforeldre i nærheten som han maser om å få dra til ofte, så da får han som regel ta seg en tur ila dagen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Merete! Tvillinger!!! Det blir vel gøy?? :) :) Det var sikkert cysta som sprakk, for en SA er ikke nødvendigvis spes vondt. Iallefall var det ikke det for meg. 

 

Formen varierer veldig. Har hatt to dager med kvalme og ikke i form i det heletatt. I dag derimot har formen og ikke minst humøret vært på topp. Håper det blir flere og flere av de sistnevnte dagene.

 

Jeg har UL på St.Olavs om halvannen uke.  Krysser bare fingrer og tær for at alt er OK denne gang for nå har jeg manet meg selv til å tro at alt er i skjønneste orden tross funnene sist gang.

Har også bestilt jordmor, men får ikke det før i uke 16, som var standard. Ikke vært til første kontroll hos legen enda siden hun er på ferie.

 

Ved OUL skal vi ikke vite kjønnet (jeg har bestemt). Har jente fra før og håper det blir ei jente til, men så lenge barnet er FRISKT så betyr det sannelig ingenting :)

 

I morgen begynner jeg på jobb igjen etter å ha vært sykemeldt i en mnd. Gruer meg litt, håper bare formen ikke svikter.

 

Var forresten så dum å se på en fødselsvideo i går. Har begynt å grue meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow tvillinger 😄 så moro Merete_ 😄

 

Var en periode jeg synd jeg hadde antydning til mage og spurte sønnen min om han syns mamma hadde stor mage. Så tok han på magen min å sa "kanskje magen blir så stor så du får en bebi i magen din" hi hi 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som sliter med søvnen om dagen?

 

Jeg har store problemer med å klare å sovne på kvelden, bruker flere timer på å sovne enda jeg kjenner jeg er trøtt, men enda værre er det at jeg våkner på natta og kan ligge våken i timesvis uten å få sovne igjen! Slet med søvnen i første svangerskap og, men det var pga plagene i 3.trimester, ikke før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med gode nyheter fra flere kanter :) krysser fingrene for de som er litt shaky, og håper det ordner seg!

 

Oppdatering herfra: Er 7+4 i dag i følge gynekolog som tok tidlig UL. I følge min egen beregning er jeg 9+3. Om 7+4 måtte jeg hatt eggløsning nesten en mnd etter første dag i siste mens?? Noen med erfaringer?

 

Begynte å bli kvalm for 1.5 uke siden. Verst på morgenen. Også vondt i korsryggen og trøtt uten å få sove. Tok kinesisk fødselskart, og det sa jente. Noen av dere som tror på det?

 

Ellers skal vi på vinferie (!) i Italia til uken, så håper formen er stigende til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lulusen: jeg har absolutt ikke problemer med å sovne om kvelden, heller tvert imot! Men å sove lenge om morgenen blir da straks et problem! Så her sitter jeg, våknet lenge før kl 6, og venter på at sønnen skal våkne om en times tid. Våkner av at jeg må tisse, og deretter kommer kvalmen sigende før jeg rekker å sovne igjen, og da er det ingen annen vei tilbake enn å stå opp å få i seg mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med gode nyheter fra flere kanter :) krysser fingrene for de som er litt shaky, og håper det ordner seg!

 

Oppdatering herfra: Er 7+4 i dag i følge gynekolog som tok tidlig UL. I følge min egen beregning er jeg 9+3. Om 7+4 måtte jeg hatt eggløsning nesten en mnd etter første dag i siste mens?? Noen med erfaringer?

 

Begynte å bli kvalm for 1.5 uke siden. Verst på morgenen. Også vondt i korsryggen og trøtt uten å få sove. Tok kinesisk fødselskart, og det sa jente. Noen av dere som tror på det?

 

Ellers skal vi på vinferie (!) i Italia til uken, så håper formen er stigende til da...

Hadde du stabil sykluser før du ble gravid da? Mens terminen min har aldri stemt fordi jeg har hatt sykluser som har vært helt på ville veier hele tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: jeg har absolutt ikke problemer med å sovne om kvelden, heller tvert imot! Men å sove lenge om morgenen blir da straks et problem! Så her sitter jeg, våknet lenge før kl 6, og venter på at sønnen skal våkne om en times tid. Våkner av at jeg må tisse, og deretter kommer kvalmen sigende før jeg rekker å sovne igjen, og da er det ingen annen vei tilbake enn å stå opp å få i seg mat..

Rakk knapt å skrive ferdig innlegget før jeg måtte løpe å spy... Dagens trim av Magemusklene er ihvertfall unnagjort! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, for gikk på p-piller. Da fikk jeg alltid mensen på hver fjerde fredag...

 

 

Hyggelig med gode nyheter fra flere kanter :) krysser fingrene for de som er litt shaky, og håper det ordner seg!

 

Oppdatering herfra: Er 7+4 i dag i følge gynekolog som tok tidlig UL. I følge min egen beregning er jeg 9+3. Om 7+4 måtte jeg hatt eggløsning nesten en mnd etter første dag i siste mens?? Noen med erfaringer?

 

Begynte å bli kvalm for 1.5 uke siden. Verst på morgenen. Også vondt i korsryggen og trøtt uten å få sove. Tok kinesisk fødselskart, og det sa jente. Noen av dere som tror på det?

 

Ellers skal vi på vinferie (!) i Italia til uken, så håper formen er stigende til da...

Hadde du stabil sykluser før du ble gravid da? Mens terminen min har aldri stemt fordi jeg har hatt sykluser som har vært helt på ville veier hele tiden:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres slitsomt ut julibaby10! :( Hadde ekstrem kvalme i første svangerskap og kastet opp morgen og kveld i 12 uker, så får vel bare være glad for det kvalmefrie svangerskapet her.. selv om det føles rart! Her får jeg sove til 8 hver morgen for sønnen er i feriemodus og sover litt lenger om morgenen, det er deilig! :) ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete_ Det hørtes ille vondt ut :-/  Men så moro med tvillinger! :-)

 

Jeg er 9+2 i dag. Formen er veldig varierende. I går var jeg helt utrolig sliten, alt ble et ork og lunta var veldig kort... :-/  

I dag er jeg kvalm igjen etter å ha sluppet unna i noen dager. Vrenger seg i meg ved tanken på kaffe og jeg er en kaffeelsker til vanlig. Klarer ikke å spise kylling, kjøttdeig frister heller ikke. Egentlig er det lite mat som frister men spiser nesten som før allikevel. Må ha i meg mat selv om det ikke smaker så mye. 
Jeg går og venter på at det er noe jeg MÅ ha men fortsatt ingen spesielle ønsker. Med lillegutt drakk jeg enorme mengder kald melk og masse tomatretter.

 

Stakkars dere som sliter med ille kvalme! :sad:

 

Jeg gruer meg også veldig til fødsel... Hadde fødsel som endte i hastesnittet. Ble så lykkelig når de sa at ungen ikke ville ut og at nå skulle de ta snitt.  Hadde da fått riestimulerende i fire timer. Og det skal jeg IKKE ha denne gangen. Nå har jeg lest flere historier om feilbehandling der damer som har hatt keisersnitt får riestimulering med det resultat at livmoren har revnet.. :-S

 

Tror det er en jente i magen jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er kun 7+ uker, men sitt 2 hjerter som banket, er ikke sjangsen større da for at det skal gå fint? Eller er det veldig vanlig å at den ene ender opp i SA? Tørr ikke håpe for mye.. ligger enda her på sykehuset og spyr opp all maten jeg prøver å få ned, ikke gøy! :( men har heldigvis ikke så vondt lenger, har fått masse smertestillende tabletter..

Endret av Merete_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete_  Jeg har lest en gang at etter at man har sett hjerteaktivitet så er det 95% sjans for at det skal gå bra. Og det er jo bra:-) Men har også lest at det er de først 12 ukene som er kritiske og at det er mye som skal på plass. Spyr du pga smertene? :-S

 

Det første trimesteret er laaaaangt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Igår spydde jeg av smertene, men idag blir jeg kvalmen å vil spy med en gang jeg smaker på mat, kun vann går ned :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt moderate stikkinger nederst i magen siden før helgen og har fått litt blødninger i dag. Er liv redd for at det går mot en SA. 😥 9+

Har ikke nevnt noe til mannen enda.

 

Men burde jeg ringe lege uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lege, kanskje du har en forståelsesfull en som i hvert fall tar en sjekk. Så kan han se om blødningene kommer utenfra eller innenfra livmoren. Best å vite hva som skjer.

 

Blødninger er ikke noe morsomt. Men det trenger ikke å være noe farlig:-)

 Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese her inne. Så godt å sitte i samme båt med noen. Da har jeg kommet til 10+2 og er urolig nesten hele dagene om alt er i orden. Har ikke hatt noe blødninger, og er fortsatt trøtte og ømme brystet. Matlysten er opp å ned, men ikke kvalmen. Skal begynne på jobb igjen på mandag etter 3 uker ferie. Gruer seg litt til det å ikke få slappe litt av på dagen. Jeg må bare få spørre om noe dumt. Visst babyen ikke hadde levd nå, hadde da jeg begynt å blø? Hadde ultralyd i uke 7, og hjerte dunket flott.

Den nærmeste familien spår at det blir jente. Men jeg er ganske så lik i form så sist å fikk en sjønne gutt. Guttungen håper selvsagt på at det blir en gutt.

Føler jeg har gått gravid i en evighet. Dette er ett prøverørsbarn, og har da vært på en veldig lang reise. Begynte for over ett år siden.

Endret av Mocc@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...