Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Hurra, fant hjertelyden med doppler i dag! Uten å måtte lete noe som helst! :-)

Det var deilig! Da kan jeg "høre innom" en gang innimellom når jeg er litt bekymret for. Eks😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for beroligende ord jenter <3 Det hjelper!

 

Hun som utførte undersøkelsen sa det samme som dere, men siden hun fant antydning til cyster i tillegg ville hun ha meg inn på sykehuset for ekstra sjekk. Jeg ble jo ikke særlig bekymret før hun nevnte dette med cystene :(

 

Jeg regner nesten med at de kommer til å be meg vente til neste uke før jeg får oppklaring i det. Blir en laaaang uke i vakuum-tilstand i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord jenter <3 Det hjelper!

 

Hun som utførte undersøkelsen sa det samme som dere, men siden hun fant antydning til cyster i tillegg ville hun ha meg inn på sykehuset for ekstra sjekk. Jeg ble jo ikke særlig bekymret før hun nevnte dette med cystene :(

 

Jeg regner nesten med at de kommer til å be meg vente til neste uke før jeg får oppklaring i det. Blir en laaaang uke i vakuum-tilstand i så fall!

Nei :( Eg håper på det beste for deg og den lille altså... kjenner eg ble lei meg på dine vegner som kommer til å gå i en tåke nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Hvor mange av dere merker at buksa begynner å bli stram? Eller at magen begynner å stikke ut.

Dette blir nr3, og vår siste. Men magen stikker ut, og buksene strammer. Ikke store jenta, høy og slank, men hadde håpet at jeg slap å bruke baggy klær hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en klem til bambi bolla :) Dette ordner seg :)

 

Idag er det tid for UL. Har time kl 12.30 og har mest ikke sovet i natt. Vist det viser seg å være en graviditet utenfor livmoren går jeg under bakken. Har hatt det tidligere, så krysser alt jeg kan nå for at dette er vellykket !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da Bambi-Bolla :-( Tror nok det er som de over sier at det var for tidlig å måle nakkefolden.  Grusomt å leve i vakum. Krysser fingrene for deg! Alt er nok akkurat som det skal være på neste måling.

 

Sørlandsjente91: Hvordan gikk det på ultralyden idag?

 

mamma_til_2gutter: Halvparten av buksene mine har blitt lagt bort og kun de buksene som var litt for store fra før passer nå. Prøvde gravidbuksene mine og de var jo altfor store.  Så dette blir en sommer med baggyklær.. Har absolutt null rund kul eller antydning. Bare rett og slett større:-|. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UL gikk kjempe fint :) Var en liten turner i magen som vinket til oss på skjermen. Spurte ang det med måling av nakkefolden, og det var noe som var for tidlig å gjøre. Det skulle ikke bli gjort før i uke 12-13. Jeg er 9+4, og terminen ble 7 februar.

 

Mamma _til_2gutter: jeg merker at dongeri bukser er uaktuelt i min hverdag. Går med baggy bukser som ikke presser eller kjoler/skjørt. Jeg har fått en antydning til kul og kjenner stramt tøy med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har fått vondt i korsryggen? Jeg pleier aldri å ha vondt i ryggen, men kjenner meg sliten og øm nederst i ryggen på slutten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at UL gikk så bra da Sorlandsjente91 :)

 

De hadde lovt å ringe meg i dag, men gjorde de det..? Neeeida! *grrr*

Googlet medisinske tidsskrifter og det meste jeg kom over i går ang. måling av nakkefold og kromosomfeil og cyster. Selv om jeg er i risikogruppen OG har fått påvist tykkere nakkefold (noe som egentlig ikke trenger å være reelt) så er det likevel bare 5 % sjanse for at det skal være noe galt.

Jeg føler meg ganske beroliget :)

 

Har følt meg mye bedre de siste dagene så jeg prøvde meg på en joggetur! :) Kom hjem med bekkenløsning deluxe. Fikk den max på nærbutikken. Visste ikke hvordan jeg skulle komme meg fra kassen og til bilen. Hinket meg meter for meter. Oh yess! Detta skal bli good fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt bambi - bolla :) De ringer deg forhåpentligvis idag, vist ikke må du bare ringe til dem å mase litt.

 

Flere som ikke tåler så mye varme ? Jeg blir kjempe varm i solen og må ha ofte pause i skyggen. Dette er jeg ikke vandt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sovet noe særlig i natt pga varmen! Har vifter fullt på, men det hjalp lite og har da endt med tett i nesen :(

 

Bambi-bolla: Det var lite hyggelig når det var sånn på ul. Krysser fingrene på at det ikke er noe farlig! Ring dem, de på St.Olav kan være litt "glemsk" noen ganger.

 

Jeg går snart i min tredje uker med blødning. Jeg fikk beskjed at jeg ikke trengte å komme til flere undersøkelser, men hvordan kan jeg da vite at alt fortsatt er bra? Det er jo ikke vanlig å blø sånn i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på dette med varmen! Vanligvis ligger jeg å steker i sola, og elsker strandtur i slikt Vær. Bor i oslo - området, og jeg tror snart jeg dør. Skal ikke klage på varmen egentlig, men over 30 grader er litt i overkant! Og for å ikke snakke om i natt!

 

Hmm, kan du ikke ringe å høre om du kan få flere kontroller da Ming82? Kjedelig å blø og ikke vite om alt er som det skal! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne varmen slår en stakkars gravidius ut. Over 30 grader her i Trondheim også. Selv om jeg bor helt ved stranda orker jeg ikke å sitte i sola. Sitter inne med vifta på max mens jeg spiser hvit asparges fra glass :P 

Takk og lov at vi ikke er høygravide akkurat nå, for det hadde vært langt værre tror jeg.

 

Ming82: synes du burde ha fått tett oppfølging jeg og en forklaring på hvor blødningene kommer fra. De kan jo ikke la deg gå sånn og bekymres! Synes du burde ringe legen din og høre hvordan de mener at dette burde fungere egentlig.

 

Selv tenker jeg å ringe i morgen for å få noe å forholde meg til. Jeg regner egentlig med at de uansett vil vente til neste uke for å gi meg en ny UL da. Synes selv iallefall at det ville vært mest fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det ikke bare er meg som ikke klarer å sitte i solen. Må ha pauser med jevne mellomrom å det er ulikt meg. Bor i Mandal på Sørlandet og er her det temmelig hett.

 

Ming82:du må virkelig få tett oppfølging på hva som skjer. Greit de sier at du ikke trenger men de burde jo forklare deg hvor blødningene kommer fra. Er jo godt å vite at man faktisk blir tatt vare på når enn opplever blødninger under svangerskapet. Du må ikke gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra St.Olavs i dag om time til UL/utredning om 2 uker! 

Det blir lenge å vente det! Men de sa at hvis det er noe galt med fosteret så har vi frist frem til uke 22 å terminere svangerskapet! Jeg mener.....what?! Hvem har samvittighet til å ta et liv så sent??

Uff...liker ikke loven her nei :(

 

Men, jeg tror ting har ordnet seg frem til uke 12. Tross alt 95 % sjanse for at alt er i skjønneste orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time til tidlig ultralyd onsdag neste uke :D Skal til kvinnedoktoren i Tønsberg, har hørt at han er veldig flink :) Kjenner igrunn at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg, med tanke på at jeg hadde MA forrige gang.. :/ Livredd for å få samme beskjed denne gangen, men sjansen for det er vel ganske liten, eller hva tror dere? Håper så inderlig at det går bra denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ultralyd i dag og er overlykkelig etter det jeg har sett;
masse bevegelse, armer og bein og hjertelyd :duskedame: 
Er 10+6 i dag, klarer nesten ikke  vente med  si det til barna :hjertesmil: så det skjer nok ikveld :strix:

Ellers er formen overraskende fin-lite symptomer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje92: vi er vel alle engstelige før en UL for vi er så redde for at lykkebobbla vår skal sprekke ved å se på den skjermen. Som regel går det jo bra, og så får vi håpe at du har fått din dose med det som ikke er bra.

 

2 store gull: Gratulerer med vellykka UL. Ble barna glade? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker var lenge å vente bambi-bolla! Håper alt er bra når det endelig er tid for kontroll! Tipper alt er bra, jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 idag, sist så mistet jeg 10+3, så jeg liker ikke denne uka spesielt mye. Sjekker etter blod hver gang jeg er på do. Har så lite symptomer om dagen, føler meg overhodet ikke gravid :( Var sånn sist og da jeg mistet. Huff, jeg er sliten av 1.trimester jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-bolla: Ja det er sant :) Krysser fingrene for at alt går bra :)

 

Lulusen: Huff, skjønner godt hvordan du har det :/ fryktelig slitsomt å bekymre seg hele tiden.. Men det går nok fint denne gangen skal du se :) <3

 

 

Noen av dere som har opplevd lyserosa utflod i graviditeten? Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Lulusen! :-/ Nå er det ikke lenge til du rusler over til 2. Trimester. Er kjedelig når symptomene forsvinner! Selv om det egentlig bare burde vært deilig.

Jeg har i grunnen symptomer som trøtt, kvalm, svimmel, humørsvingninger og oppe og tisser om natta. Puppene er ømme av og på... Men uansett er jeg så bekymret for at noe er galt :-( Skal på ul om litt over 2 uker, og håper alt er bra da! Da skal jeg klare å senke skuldrene!

 

Forresten, symptomene mine har variert litt fra uke til uke, så kanskje dine kommer tilbake for fullt snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Er litt bekymret nå, har ikke hatt noe særlig mensmurringer, men våknet idag med at de var ganske sterke.. Blør ikke noe.. Noen meninger??? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete_  : Noen har mensmurringer hele tiden, mens andre får kraftige tak. Jeg har hatt noen slike jeg også. Både denne gangen og med Lillegutt. Har nesten null murringer til vanlig og så plutselig kommer det. Det betyr bare at livmoren strekker på seg og jobber og ligamenter som strekker på seg og gjør regelrett vondt. 

Ikke noe farlig så lenge du ikke blør mener jeg :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Lenge siden jeg har vært innom her, vært litt mye jobbing og litt ferie :-)

 

Skal vi ta en liten oppdatering ? : -)
Hvor langt vi har kommet, plager, hva vi driver med om dagen, og lignende?
Ønsker nye velkommen! :-D

 

Jeg begynner jeg:

-Er ca 11+2 uker på vei i dag, termin ca 29/1. (i følge lege og gyn)
-Eller 11+0 og termin 3/2. (Siste er etter min egen beregning og ble satt tilbake ganske mye sist jeg var gravid at jeg holder meg til feb-gruppa).

-Begynte å kaste opp litt i uke 8-9. Kaster heldigvis ikke opp hver dag, men virker som at det bygger seg opp? var så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg i går (vond smak i munn gjør at jeg blir uvel). Kastet opp i går og i dag er jeg helt fin, den vonde smaken er ikke så plagsom. Ikke så ømme bryster lenger heller.
Kan få vondt i bena på kvelden (eller får det faktisk nesten hver kveld). Støttestrømper på kjøpes inn, og brukes på dager jeg har på bukse :-)
-Jobber 100% skal ha en uke fri i juli så er det jobb igjen! Ny jobb faktisk! Håper jeg klarer å gjøre det så lenge jeg kan siden jeg er i ny jobb :-) Klart å jobbe hele første trim uten en sykedag så da har jeg "klart" meg tenker jeg, det er vel 1 trim som oftes en tøffest med tanke på kvalme og lignende. (for min del)
Skal ha ul den 28 juli da er jeg 13+4 i følge gyn. (det er så lenge til! men på en annen måte, da er juli - favorittmnd over :-( )
-Fått fødeplass på Ahus og skal på OUL 2/9. Jeg vil vite om det er jente eller gutt. Har en guttefølelse og tenker mest på guttenavn faktisk :-) Alltid ønsket meg ei jente, men nå, som jeg er gravid ønsker jeg meg faktisk en gutt, fordi jeg har gutt fra før og innbiler meg at jeg vet hva jeg går til hvis det blir gutt, ser for meg at jeg blir mye tryggere på meg selv hvis det er det? :-) Koselig med brødre :-) Storebror fyller snart 4 år, han er 2010 barn.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...