Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

jeg har kastet opp et par ganger denne uka, brekker meg heeele tiden da. var hos legen idag og fikk påvis bristet ribbein. legen mente at det kom av oppkastet/brekningene. Det er så jævelig vondt, forelen er at jeg "glemmer" å være kvalm. Nå er det heldigvis bare 1 dag til med jobb før ferie og 20 dager i frankrike. DET skal bli deilig det. Flere som har ferie nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kjenner jeg at kvalmen kommer sigende, håper jeg ikke blir så altfor dårlig. Begynte i ny jobb i april og skal da ikke ha noe ferie i det hele tatt denne sommer. Jeg skal på ny ul i morgen. Håper alt fortsatt er bra. Har blødd i over en uke :( Veldig spent på undersøkelse i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Skjønner godt at du fikk en liten knekk når du oppdaget brun utflod, spesielt siden du har opplevd det før. Men husk at av alle blødningene man kan ha i svangerskapet så er brun utflod den "beste". Det er jo gammelt blod og kan godt komme av at han rotet oppi der ja. Slimhinnene er jo veldig skjøre og det skal ikke så mye til. En liten rift utenfor livmoren kan bli en del blod som kommer ut litt etter litt etter hvert. 

Det kan også være kroppen som later som den har mensen. Det er vel rundt disse tider mange har små ordentlige blødninger. I uke 8-9? Fordi det er da man skulle hatt mensen?

Har troa på at alt er bra =)

 

Muldvarpen: Jeg har aldri hørt om at det er mulig å briste ribbein på grunn av oppkast og brekninger! Stakkars deg! :-/ :-S God bedring!

 

Lykke til på UL imorgen Ming82 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord Vi3+1! :) Hjelper utrolig godt på! Jeg er positiv idag og føler også at det kommer til å gå bra. Sjansen for at det går bra når man har sett hjerte slå i uke 8-9 er jo høy. :)

 

Ming82: masse lykke til på ul! Men veldig godt tegn at kvalmen kommer! Hadde ikke antydning til kvalme da jeg blødde og mistet sist. Jeg har tro på at det går bra for deg! :)

 

Nå har jeg over 5 uker ferie og det er godt! Har en utrolig stressende jobb så endelig kan jeg ta det litt med ro i svangerskapet. Skal nytes til det fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt Lulusen! Satser på at det var en uskyldig blødning!:-)

Liker å tro at man er ganske så "trygg" når man har sett hjerte slå♡

Du får nyte ferien og ta vare på deg selv!

 

Jeg har virkelig satt meg selv foran mye den siste tiden! Vært gradert sykemeldt, latt gubben ta legging og stell av sønnen, ikke stressa med husarbeid osv. I dag har jeg sovet på ettermiddagen, men like trøtt nå selv om.

Deilig å kjenne symptomene da! Da roer ihvertfall denne overhysteriske kroppen seg litt☺ Hater å ha blitt så bekymret altså! Håper virkelig det går over når jeg bikker 12 uker!

 

Nå har jeg startet ferien, og den varer i litt over 3 uker ♡ Etterlengtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra Lulusen. Jeg vet hvordan du har det. Men det er sikkert ingenting. Hold fast ved de positive tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos legen i dag. Tabletter for kvalmen og 50% sykemelding. Føler meg som den dårligste gravide personen. Virker som at alle andre på jobb, som er gravide lussom bare spretter rundt med magen og null problemer. Men hos meg så er det kvalme og problemer bare jeg reiser meg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en "ufarlig" blødning Lulusen :) Som det blir sagt over her: det er den minst farlige blødningen :) Skjønner GODT at du får deg en knekk når du har slitt sånn med 1. trimester! Bare EN runde i 1.tri. er jo en never ending story føles det som. Krysser fingrene for deg!!! Kos deg i ferien din, du har da sannelig stått på!

 

mamma_til_2gutter: synes du skal lene deg tilbake og slappe av jeg. Har du ikke vurdert at du faktisk kanskje har det hakket værre enn de som greier å være på jobb 100% og som "spretter rundt"? ;) Noe de forøvrig ikke gjør tror jeg ;) Jeg har slått meg til ro med at noen har mer å gå på, andre ikke - av forskjellige grunner.

 

Jeg har begynt å få leggkramper. Bruker støttestrømper om kveldene/natta. Ellers er kvalmen begynt å bli bedre (9+4) og dessverre har apetitten begynt å røre på seg. Jeg har jo vært så flink med kostholdet innen jeg ble gravid. Hadde bare 10 kg igjen til idealvekta. Den kan jeg nok se langt etter de neste årene. Heiv i meg en sjokoladeshake og en wienerpai til lunsj og jeg kjenner jeg vil ha mer! Vet ikke hvor lenge jeg greier å stagge kalori-trollet!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt i de baner Bambi-bolla. Men det hormontrollet jeg er...så blir alt bare værre.

 

Var på ikea i går med gubben, og vi har funnet ut at vi skal gjøre om litt. Klikket i vinkel når han sier på kødd at vi skal kaste alt i hylla. Og griner. Litt sulten, litt hormobell og litt sliten. Dritt dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var kvalmen kommet til meg også :P 7+6 idag. Vært på IKEAtur med mamma idag, og gått å brekt meg hele tiden, huff! :P Vi har ikke fortalt noen at jeg er gravid enda, siden vi mistet forrige gang så vil vi vente til det har gått 12 uker :) men er vanskelig å skjule det og bortforklare når kvalmen plutselig kommer, og jeg må løpe på do og tisse hvert 5minutt :P skal ikke være lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt i de baner Bambi-bolla. Men det hormontrollet jeg er...så blir alt bare værre.

 

Var på ikea i går med gubben, og vi har funnet ut at vi skal gjøre om litt. Klikket i vinkel når han sier på kødd at vi skal kaste alt i hylla. Og griner. Litt sulten, litt hormobell og litt sliten. Dritt dag.

 

He he he.... good times! 

Har ikke fått hormonene så veldig tydelig enda, men jeg strigriner for hver eneste artikkel jeg leser i magasinet Baby Drøm :D Griner av alt som har med babyer å gjøre. Hvorfor skjønner jeg ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på enda en kontrolltime på Ullevål. Alt stod bra til, så en liten klump med bankende hjerte :) Gyn ser fortsatt en liten blodansamling nederste mot livmorhalsen, kommer nok til å blø en stund til. Men nå sier de at det er 90% sjanse for at dette går bra :) Har fått resept på Afipran, det hjelper masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tredje dag med veldig kvalme, oppkast og diare.....
Så i dag fikk jeg min kjære til å kjøpe mye kvalmedempende ting som jeg har sett fra ulike kjerringråd.
Fikk meg sea-bands og nå drikker jeg blåbærsaft og spiser litt lovehearts.
Akkurat nå går det bra :) får virkelig håpe det fortsetter :wink:

 

Da er ferien min startet også-er veldig spent på hvordan den blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe av i ferien ja. Hmm dårligt med det her. Vi bygger opp ett nytt kjøkken, og vi holder på i 10-12 timer til dagen. Får slappe av når jeg begynner på jobb igjen😉

Nå har vi offentliggjort det lille nurket som venter oss, og fått time på sykehus til ultralyd i september. Guttungen er så stolt å kry, han går å klemmer og susser på magen veldig ofte. Han skal selvsagt få bli med på ultralyden. Ha en riktig god sommer jente, og ta godt vare på dere selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei den kvalme følelsen. Men men, med medisiner fra legen så går det vel delvis over etter hvert.

 

Men det å dra på kino i piratbukse (olastoff) er ikke det smarteste. 3 timer i en kino sal. trodde jeg skulle tisse på meg. Og så satt vi nesten innerst på raden så var ikke bare bare å reise seg for å gå ut å gå på do heller. hehe. Tror gubben skjønte hvor ille det var, når jeg på vei hjem kjefter og smeller på alle bilene rundt fordi de ligger i fartsgrensa. haha må man på do, så må man på do =P

 

Nei, nå er det køys her, før man i morgen skal gjøre ferdig etter ikea shoppingen og vasking før det blir grillfest med vennegjengen. =)  God helg damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! ☺️

 

Melder meg inn her jeg også nå, etter å ha snik-tittet ei lita stund

Jeg er 9+4 i dag, og har termin 6.februar ♥️

Jobber i barnehage, og har vært sykmeldt siden uke 7, pga kvalme og svimmelhet. Har tatt litt "Postafen" for å klare å få i meg litt næring.

Nå er jeg og kjæresten på ferie i Tyrkia, hvor vi har leilighet. Her skal vi være i 16 dager, en aldri så liten "baby-moon"☺️ Formen har heldigvis bedret seg veldig, og jeg sliter ikke så mye med kvalme lenger. Reagerer kun på matlukt, og er ikke så glad i å spise varmmat. Det fungerer bare ikke ☺️

 

Spennende å lese om deres erfaringer, syns jeg! Flere i samme båt☺️

Masse lykke til alle sammen! Krysser fingre og tær for dere som har hatt litt komplikasjoner! Det går nok bra♥️

Endret av mammaforførstegang <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.februar her..:) 4. forsøk på barn nr. 2.. hatt 2 SA og 1 MA.. spennende uker, men krysser fingre og tær!:)



Anonymous poster hash: a9f24...358
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit:)

Eg er 10+1 og jobber i barnehage. Måtte sykemelde meg litt pga kvalme og oppkast denne gangen eg og. Håper du har eg fortsatt fin ferie og at kvalmen sier farvel;) min kvalme tar farvel trur eg nå:)

Hei alle sammen! ☺️

 

Melder meg inn her jeg også nå, etter å ha snik-tittet ei lita stund

Jeg er 9+4 i dag, og har termin 6.februar ♥️

Jobber i barnehage, og har vært sykmeldt siden uke 7, pga kvalme og svimmelhet. Har tatt litt "Postafen" for å klare å få i meg litt næring.

Nå er jeg og kjæresten på ferie i Tyrkia, hvor vi har leilighet. Her skal vi være i 16 dager, en aldri så liten "baby-moon"☺️ Formen har heldigvis bedret seg veldig, og jeg sliter ikke så mye med kvalme lenger. Reagerer kun på matlukt, og er ikke så glad i å spise varmmat. Det fungerer bare ikke ☺️

 

Spennende å lese om deres erfaringer, syns jeg! Flere i samme båt☺️

Masse lykke til alle sammen! Krysser fingre og tær for dere som har hatt litt komplikasjoner! Det går nok bra♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 idag å har nesten ingen symptomer, kun litt ømme bryster, trøtt og litt vondt i lysken når jeg reiser meg.. Tenker så mye på at jeg ikke vil bli kvalmen at jeg tror jeg påtar meg kvalme unødvendig. Føler jeg får en liten "kvalm" følelse av og til, men sikkert fordi jeg venter på det.. hehe.. Håper for all del at jeg slipper, det høres helt forferdelig ut!!!!

 

(typisk at kvalmen slår ut for fullt når jeg sier det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Lulusen? :-)

Bare bra! Takk som spør :) Må si dere jenter var gode å ha etter den skumle opplevelsen med blødningen, så mange beroligende ord hjalp godt på! Har ikke vært noe mer brunt i utfloden så det virker som det går bra. Jeg er 9+2 idag, nå bekymrer jeg meg bare litt over lite symptomer. Veldig lite kvalm, ikke så trøtt lenger osv. Eneste jeg merker er økt matlyst og litt reaksjon på lukter enda. Og kviser :/ Hvis dette går bra, syns jeg at jeg har sluppet relativt billig unna med kvalmen! Hvordan går det med deg om dagen julibaby10?

 

Er det andre som gruer seg til ultralyden i uke 12? Jeg skal når jeg er 13+0 og kjenner jeg er bekymret for at det skal være noe galt med fosteret. Hadde ikke disse bekymringene i første svangerskap, men de siste årene har det vært så mye som har skjedd med andre gravide jeg kjenner, svangerskapsforgiftning som ble oversett så babyen døde, en annen dødfødsel, en som fikk downs syndrom uten å vite det før fødselen (var til og med å sjekket nakkefolden i uke 12), samt en baby som var født med ondartet hjernesvulst. Vet man ikke skal bekymre seg for alt, men kjenner jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til neste ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med deg, Lulusen? :-)

Bare bra! Takk som spør :) Må si dere jenter var gode å ha etter den skumle opplevelsen med blødningen, så mange beroligende ord hjalp godt på! Har ikke vært noe mer brunt i utfloden så det virker som det går bra. Jeg er 9+2 idag, nå bekymrer jeg meg bare litt over lite symptomer. Veldig lite kvalm, ikke så trøtt lenger osv. Eneste jeg merker er økt matlyst og litt reaksjon på lukter enda. Og kviser :/ Hvis dette går bra, syns jeg at jeg har sluppet relativt billig unna med kvalmen! Hvordan går det med deg om dagen julibaby10?

 

Er det andre som gruer seg til ultralyden i uke 12? Jeg skal når jeg er 13+0 og kjenner jeg er bekymret for at det skal være noe galt med fosteret. Hadde ikke disse bekymringene i første svangerskap, men de siste årene har det vært så mye som har skjedd med andre gravide jeg kjenner, svangerskapsforgiftning som ble oversett så babyen døde, en annen dødfødsel, en som fikk downs syndrom uten å vite det før fødselen (var til og med å sjekket nakkefolden i uke 12), samt en baby som var født med ondartet hjernesvulst. Vet man ikke skal bekymre seg for alt, men kjenner jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til neste ultralyd.

Godt å høre at det ikke har vært noe mer!:-) Skjønner at du er bekymret angående symptomer. Jeg følte mine forsvant helt forrige helg, men alt var bra på ul på onsdag, og symptomene kom tilbake for fullt etter noen dager. Ekstremt kvalm på kvelden, ofte trøtt, ømme bryst av og på egentlig. Og griner av ingenting :-/

Tipper alt er ok hos deg, og at du får se en liten krabat på ul:-)

 

Kjenner jeg bekymrer meg alt for mye, og er redd for at det skal gå galt. Ser foreløpig bra ut da, så prøver å tenke positivt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...