Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article908915.ece 5 mill. i huslån og ikke råd til å være hjemme med en liten baby i et halvt år! Snakk om prioriteringer! Anonymous poster hash: a2b6e...a0f
sug lut Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Nepe. Har du ikke råd til ungen din fordi du bor deg i hjel burde du kanskje skaffet hamster. Ikke spesielt smart å gå ut i media med fullt navn og bilde og si at økonomien er hovedårsak til at hun ønsker keisersnitt "men det kan jeg ikke si til legen", har du jugd på deg årsaker til ks kan du godt få lov å bli fratatt muligheten til å belaste samfunnet ekstra med et fullt team på en operasjonsstue.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Fy faen, er det mulig? "Stakkars oss, vi er så rike at vi ikke har råd til å ta ekstra permisjon..." Dette er direkte kvalmt! Anonymous poster hash: 208ab...871
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Kjekt om noen tipser legen, faktisk. Anonymous poster hash: 3393b...559
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Jeg finner ikke ord... Anonymous poster hash: 48385...f39
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Gustav Klitt Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Du har misforstått noe vesentlig.....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Er det deg i artikkelen? Anonymous poster hash: ce274...0a2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Du har misforstått noe vesentlig..... Hva har jeg misforstått? At folk ikke har råd til å gå hjemme til barnet er 2 år? Det hadde ikke jeg hatt heller, og vi har ikke mer enn 1,8 mill totalt i lån på hus, bil, studielån. Siden jeg er hovedforsørger i familien og tjener 3 ganger mer enn mannen. Heldigvis fikk vi barnehageplass, men vi var i cirka samme situasjon, unge som er født "for sent". Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Poenget her er vel heller rigide norske regler for barnehageopptak?! Anonymous poster hash: dff6d...1dc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Er det deg i artikkelen? Anonymous poster hash: ce274...0a2 Nei, det er nok ikke meg. Bor i nord og har barna i barnehage og skole. Men man kan da forstå andre menneskers situasjon selv om det ikke gjelder en selv. Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Må si meg enig. En smule kvalmt etter min mening. Anonymous poster hash: a0aea...861
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Poenget her er vel heller rigide norske regler for barnehageopptak?! Anonymous poster hash: dff6d...1dc Jepp, synes jeg hørte at noen politikere garanterte for full barnehagedekning i Norge jeg? Hvor er det, på lik linje med skolefrukt, varmt måltid i skolen, flere sykehjemsplasser osv? Hvor går pengene i dette landet egentlig? Skatter og avgifter stiger, priser på mat osv stiger, NRK-lisensen stiger, likevel så skal det legges ned fødestuer, sykehjem, barneskoler og etableres nye bommer på veiene. Vitner om dårlig pengeprioritering fra høyere hold.
Gustav Klitt Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Du har misforstått noe vesentlig..... Hva har jeg misforstått? At folk ikke har råd til å gå hjemme til barnet er 2 år? Det hadde ikke jeg hatt heller, og vi har ikke mer enn 1,8 mill totalt i lån på hus, bil, studielån. Siden jeg er hovedforsørger i familien og tjener 3 ganger mer enn mannen. Heldigvis fikk vi barnehageplass, men vi var i cirka samme situasjon, unge som er født "for sent". Anonymous poster hash: 56feb...4eb Så fint at det ordnet seg for dere, da! Men, hvis du mener helt alvorlig at dere ikke hadde klart dere uten den flaksen, hvorfor i all verden manipulerte du ikke sykehuset til å innvilge keisersnitt før 1. september?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Du har misforstått noe vesentlig..... Hva har jeg misforstått? At folk ikke har råd til å gå hjemme til barnet er 2 år? Det hadde ikke jeg hatt heller, og vi har ikke mer enn 1,8 mill totalt i lån på hus, bil, studielån. Siden jeg er hovedforsørger i familien og tjener 3 ganger mer enn mannen. Heldigvis fikk vi barnehageplass, men vi var i cirka samme situasjon, unge som er født "for sent". Anonymous poster hash: 56feb...4eb Så fint at det ordnet seg for dere, da! Men, hvis du mener helt alvorlig at dere ikke hadde klart dere uten den flaksen, hvorfor i all verden manipulerte du ikke sykehuset til å innvilge keisersnitt før 1. september? Fordi jeg jobber i en stilling der juks og manipulering og utspill i media ville medføre problemer for meg på jobben. På lik linje med fyllebilder på facebook og annen dum oppførsel. Hadde termin i desember, så å ta KS i august hadde vært en smule drøyt Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Gustav Klitt Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Poenget her er vel heller rigide norske regler for barnehageopptak?! Anonymous poster hash: dff6d...1dc Poenget er at man bør forsøke å innrette seg etter de eksisterende forhold. Når det er sagt, mener jeg selvfølgelig ikke at denne dama og alle i hennes situasjon skal ta abort. Det som jeg har problemer med å svelge, er at damen i artikkelen er et så klassisk eksempel på kombinasjonen ressurssterk og bortskjemt. Jeg får det som jeg vil uansett, derfor bare turer vi fram og utnytter det offentlige for å lure oss foran i køen i barnehageopptaket. Her på dib er tonen gjennomgående at man ikke skal få flere barn enn man har råd til. Men det gjelder visst bare for de som leier og lever smått, ikke for de som eier villa på beste østkant.
Novemberdama Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Herregud! Det er snakk om et halvt år, ikke 30! Om man har råd til å ha et lån på 5 millioner kroner så tjener man ganske bra. Da burde man være såpass oppegående i hodet at man får spare opp litt penger i forkant da, dersom man ikke får barnehageplass! Blir flau av å lese det der.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Oj! Hvorfor i all verden gå ut i media med dette? Må si jeg småflirer litt om legene på sykehuset ser dette og nekter ks eller flytter det etter 1 sept Har selv fått innvilget ks den 16 september og stresser ikke akkurat med bhg plass. Er mer opptatt av at babyens helse og min egen helse. I tillegg skal jeg koooooose meg i permisjon! Anonymous poster hash: 0f8dc...50e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Poenget her er vel heller rigide norske regler for barnehageopptak?! Anonymous poster hash: dff6d...1dc Poenget er at man bør forsøke å innrette seg etter de eksisterende forhold. Når det er sagt, mener jeg selvfølgelig ikke at denne dama og alle i hennes situasjon skal ta abort. Det som jeg har problemer med å svelge, er at damen i artikkelen er et så klassisk eksempel på kombinasjonen ressurssterk og bortskjemt. Jeg får det som jeg vil uansett, derfor bare turer vi fram og utnytter det offentlige for å lure oss foran i køen i barnehageopptaket. Her på dib er tonen gjennomgående at man ikke skal få flere barn enn man har råd til. Men det gjelder visst bare for de som leier og lever smått, ikke for de som eier villa på beste østkant. Nei, man skal ikke få flere barn enn man har råd til, og man skal heller ikke ta abort siden det er synd og bla bla bla. Skal alle som har fått de barna de skal ha, leve i sølibat, siden all sex kan lede til barn, til og med når en av partnere er sterilisert? Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Gustav Klitt Skrevet 22. mai 2014 #22 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Du har misforstått noe vesentlig..... Hva har jeg misforstått? At folk ikke har råd til å gå hjemme til barnet er 2 år? Det hadde ikke jeg hatt heller, og vi har ikke mer enn 1,8 mill totalt i lån på hus, bil, studielån. Siden jeg er hovedforsørger i familien og tjener 3 ganger mer enn mannen. Heldigvis fikk vi barnehageplass, men vi var i cirka samme situasjon, unge som er født "for sent". Anonymous poster hash: 56feb...4eb Så fint at det ordnet seg for dere, da! Men, hvis du mener helt alvorlig at dere ikke hadde klart dere uten den flaksen, hvorfor i all verden manipulerte du ikke sykehuset til å innvilge keisersnitt før 1. september? Fordi jeg jobber i en stilling der juks og manipulering og utspill i media ville medføre problemer for meg på jobben. På lik linje med fyllebilder på facebook og annen dum oppførsel. Hadde termin i desember, så å ta KS i august hadde vært en smule drøyt Anonymous poster hash: 56feb...4eb Ser den. Men tenk så smashing du hadde vært på firedagersbildet. (Bortsett fra arret, så klart.)
HvittHus Skrevet 22. mai 2014 #23 Skrevet 22. mai 2014 Det er jo helt uvesentlig om paret har fem eller to mil i lån. Poenget er at de ikke har råd til ulønnet permisjon fram til barnet får barnehageplass. En barnehageplass som de burde ha hatt like stor rett til å få, som foreldre med barn født på "riktig" tid av året. Spesielt smart er det vel ikke å fronte saken under fullt navn og bilde, men jeg forstår ønsket om å sette fokus på et system som fungerer så urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #24 Skrevet 22. mai 2014 Ja, sånne som HI burde ha brukt prevensjon så de ikke overførte holdningene som sier at det er greit å henge ut andre, til barna sine. Men siden Hi er på DinBaby antar jeg at mitt råd kom litt for sent. I USA har de fleste permisjon i maks 6 uker, skal man ikke føde barn der da slik at hele landet dør ut? Det gjelder svært mange land i Europa også, for å ikke snakke om den tredje verden. Og her i lille Norge sitter mødre og hakker på andre som ikke tar ulønnet permisjon til ungen er 30. Anonymous poster hash: 56feb...4eb Herregud! Det er snakk om et halvt år, ikke 30! Om man har råd til å ha et lån på 5 millioner kroner så tjener man ganske bra. Da burde man være såpass oppegående i hodet at man får spare opp litt penger i forkant da, dersom man ikke får barnehageplass! Blir flau av å lese det der. Vel, verken jeg eller andre i min vennekrets hadde hatt råd til å trø hjemme et halvt år utover den ordinære permisjonen. Ingen av oss "bor oss i hjel", har lån over 2 mill eller overdrevent forbruk. Men det koster å leve: hus, bil, forsikringer, kommunale avgifter, mobil, TV, internett, klær, mat +++. Utgiftene forsvinner ikke det halve året man er hjemme med barn uten lønn. Anonymous poster hash: 56feb...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå