Gå til innhold

Deilig å ikke jobbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne dager har vi mange av og, men ikke hver dag og det er helt greit:) Vi er hverken avhengig av foreldre eller NAV, men har organisert jobben slik, og sørget for at vi har såpass bra utdannelse at vi tjener nok uten å jobbe oss ihjel....Og så betaler vi skatt og bidrar til fellesskapet slik at dere kan kose dere hjemme....

Haha, hver gang kommer det ei slik uttalelse. Skatt MÅ du betale uansett! lille frøken;)Anonymous poster hash: 062fe...74f

Takk for det;) Jeg er snart 50 og har vært gift i 18 år,-så lille frøken passer jo bra....Så du betaler skatt av lommepengene du får fra foreldrene dine, og uføretrygden til mannen din kommer ikke fra NAV? Noe av det du skriver er så dumt at det går nesten ikke an å forholde seg til det. Og da snakker jeg ikke om å prioritere familie og barn, men å skryte av å ikke være istand til å forsørge seg selv. Men du har jo skrevet akkurat det samme innlegget her tidligere, så igrunnen ingen vits i å kommentere mer...

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg er mye hjemme med barn og mann og klarer i tillegg å forsørge meg selv:)

Og jeg er ikke Hi, så det er sagt.

Anonymous poster hash: 062fe...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja for en uke eller noe, så hadde det vært godt med ei pause ;)

Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige!

Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Ja det er helt utrolig. Går så utrolig i angrep kun fordi vi trives med livet slik vi har det. Men men, det er jo dem som må slite med noe siden de må rakke ned på vårt valg. :)

Anonymous poster hash: be836...ccd

Det er nok svært få som er misunnelig på dere, men det er mange som reagerer på at du får penger fra nav fordi du er for lat til å jobbe. På den andre siden har jo flere her inne konkludert i flere av dine tråder at det egentlig er best at du får penger fra nav. Du er jo så kort i hodet at det ville blitt en tragedie for en arbeidsgiver å få deg i arbeid. Mao gjør vi oss selv er stor tjeneste å sikre at du blir holdt utenfor samfunnet slik at normale mennesker slipper å slite med deg! Når det er sagt synes jeg usigelig synd på foreldrene dine og barna dine som må ha deg i livet sitt.

Anonymous poster hash: 9d435...e81

Synd på barna mine som har meg i livet sitt????? Du er vel litt for frekk eller? Barna mine har det veldig fint du!

Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige! Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Ja det er helt utrolig. Går så utrolig i angrep kun fordi vi trives med livet slik vi har det. Men men, det er jo dem som må slite med noe siden de må rakke ned på vårt valg. :)Anonymous poster hash: be836...ccd
Det er nok svært få som er misunnelig på dere, men det er mange som reagerer på at du får penger fra nav fordi du er for lat til å jobbe. På den andre siden har jo flere her inne konkludert i flere av dine tråder at det egentlig er best at du får penger fra nav. Du er jo så kort i hodet at det ville blitt en tragedie for en arbeidsgiver å få deg i arbeid. Mao gjør vi oss selv er stor tjeneste å sikre at du blir holdt utenfor samfunnet slik at normale mennesker slipper å slite med deg! Når det er sagt synes jeg usigelig synd på foreldrene dine og barna dine som må ha deg i livet sitt.Anonymous poster hash: 9d435...e81

Herregud for et svar. Du er virkelig frekk og du blir rapportert.

Skrevet

Hvis "alle" hadde gjort som HI sier de gjør, men som jeg forøvrig tror er løgn fra ende til annen, så ville det fort blitt lite å hente fra NAV for dem som virkelig trenger det, som har opparbeidet seg rettigheter og som virkelig har bidratt til fellesskapet. Statskassa er ikke utømmelig, serru, selv om Norge pr dato fremdeles tjener godt.

Det er dessuten en formulering i HIs argumentasjon som provoserer meg, og sikkert mange andre. "Vi får bare det vi har rett på." Fy f***, for en innstilling! Skal ha, skal ha. Men ute? Æh, nei det gidder vi ikke. Hadde vært fint om du kunnee slå opp i en synonymordbok og sjekke ut hva ordet samvittighet betyr. Eller nei, bruk Google, du. Ordbok finnes neppe i ditt eie, du er nok antagelig for kort til å eie sånt.

Anonymous poster hash: 19b8b...274

Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige!

Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Ja det er helt utrolig. Går så utrolig i angrep kun fordi vi trives med livet slik vi har det. Men men, det er jo dem som må slite med noe siden de må rakke ned på vårt valg. :)

Det er nok svært få som er misunnelig på dere, men det er mange som reagerer på at du får penger fra nav fordi du er for lat til å jobbe. På den andre siden har jo flere her inne konkludert i flere av dine tråder at det egentlig er best at du får penger fra nav. Du er jo så kort i hodet at det ville blitt en tragedie for en arbeidsgiver å få deg i arbeid. Mao gjør vi oss selv er stor tjeneste å sikre at du blir holdt utenfor samfunnet slik at normale mennesker slipper å slite med deg! Når det er sagt synes jeg usigelig synd på foreldrene dine og barna dine som må ha deg i livet sitt.

Anonymous poster hash: 9d435...e81

Synd på barna mine som har meg i livet sitt????? Du er vel litt for frekk eller? Barna mine har det veldig fint du!

Nu vel... Barna er nok stolte av å ha foreldre som lærer dem at hvis man ikke gidder å bidra, så går det greit likevel. Besteforeldre og en fantastisk godt utbygd, og pr dato, rik velferdsstat sørger for at man velge å være så jæ**** lat. Dessverre er det også sånn at denne velferdsstaten er for lett å lure.

Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige! Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Ja det er helt utrolig. Går så utrolig i angrep kun fordi vi trives med livet slik vi har det. Men men, det er jo dem som må slite med noe siden de må rakke ned på vårt valg. :)Anonymous poster hash: be836...ccd
Det er nok svært få som er misunnelig på dere, men det er mange som reagerer på at du får penger fra nav fordi du er for lat til å jobbe. På den andre siden har jo flere her inne konkludert i flere av dine tråder at det egentlig er best at du får penger fra nav. Du er jo så kort i hodet at det ville blitt en tragedie for en arbeidsgiver å få deg i arbeid. Mao gjør vi oss selv er stor tjeneste å sikre at du blir holdt utenfor samfunnet slik at normale mennesker slipper å slite med deg! Når det er sagt synes jeg usigelig synd på foreldrene dine og barna dine som må ha deg i livet sitt.Anonymous poster hash: 9d435...e81

Herregud for et svar. Du er virkelig frekk og du blir rapportert.

sier hun som ikke er HI? :) Hva er det med deg å gjøre? Hun kritiserer ikke deg altså.

Anonymous poster hash: 9a58d...e6b

Skrevet

Velferdssystemet vårt er vel bygget opp slik at alle bidrar med det de kan, slik at de som ikke kan får det de trenger. I den forstand snylter du, HI, fordi du henter ut goder fra fellesskapet uten å yte tilbake selv om du faktisk kan det. Hvis mange valgte som deg, ville hele systemet kollapset. Du representerer en "jeg har rett til å tenke på meg, jeg driter i fellesskapet-holdning" jeg er glad ikke mange har. Jeg ville respektert valget ditt atskillig lettere hvis dere ikke hentet ut goder fra fellesskapet. Vær gjerne hjemme begge hvis dere ønsker det, men da bør dere også klare dere uten andre offentlige ytelser enn uføretrygd og barnetrygd.

Når det er sagt, får du mange ugreie kommentarer her. Jeg rister litt på hodet av at du gjentatte ganger fyrer opp dette bålet, men også av dem som hiver på bensin.

Skrevet

Hvorfor ikke jobbe mens ungene er på skolen? Det er ikke pga ungene man er hjemme når de ikke er tilstede uansett!

Mange som klarer å både jobbe OG ha familie uten at det går ut over noen av partene ;)

I tillegg, sosial arv er viktig og det er vist at barn av hjemmeværende/ uføre oftere faller utenfor og blir hjemmeværende/ uføre selv.

Anonymous poster hash: 1e4bc...469

Skrevet

Man lever ett liv, nyt det! Så lenge man er snill og god, lev livet!

Vi har vel for faen meg ikke kommet til jorda for å jobbe 9-17? Nei, når noen har mulighet til å ta livet med ro og trives med det, så for guds skyld lev akkuratt det livet dere vil ha!

Drit i samfunnsøkonomien, den går rundt på en eller annen måte. Det er sjeldent at noen har denne sjangsen, så i'll say it again: enjoy!

Anonymous poster hash: d8b90...7ed

Skrevet

Man lever ett liv, nyt det! Så lenge man er snill og god, lev livet!

Vi har vel for faen meg ikke kommet til jorda for å jobbe 9-17? Nei, når noen har mulighet til å ta livet med ro og trives med det, så for guds skyld lev akkuratt det livet dere vil ha!

Drit i samfunnsøkonomien, den går rundt på en eller annen måte. Det er sjeldent at noen har denne sjangsen, så i'll say it again: enjoy!Anonymous poster hash: d8b90...7ed

Pisspreik.

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvem dere er.. Kjenner et par som har det akkurat slik du beskriver.. De er vel ikke akkurat de mest oppegående og ressurssterke menneskene jeg kjenner, i tillegg er de særdeles dårlige forbilder for de stakkars barna sine. Synd slike ting går i arv og at arven du nå bruker opp fra dine foreldre neppe holder til dine barn når de blir.voksne og kommer til å være "hjemmeværende"

Anonymous poster hash: c9b5d...3bc

Det er nok ikke oss. Vi er veldig oppegående og ressurssterke begge to. Men hvor i landet tror du vi hører til da? Men det sier du nok ikke da du nok forstår at det ikke er oss du vet om. :D

Dere bor garantert i Gokk siden flere av vennene som dere drar på besøk til er "hjemmeværende" , (navere som vi andre kaller det).

Anonymous poster hash: ef735...827

Skrevet

Herregud for et svar. Du er virkelig frekk og du blir rapportert.Anonymous poster hash: 062fe...74f

sier hun som ikke er HI? :) Hva er det med deg å gjøre? Hun kritiserer ikke deg altså. Anonymous poster hash: 9a58d...e6b

Hva ER det med meg å gjøre? Så hva hvis jeg ikke er Hi. Jeg liker ikke frekkhet og sier fra at man trenger ikke bruke så stygge ord som Anonym gjorde ( som forøvrig er rapportert ) hvis man ikke liker noe eller er uenig i noe. Man kan være menneskelig for det og oppføre seg deretter.

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvem dere er.. Kjenner et par som har det akkurat slik du beskriver.. De er vel ikke akkurat de mest oppegående og ressurssterke menneskene jeg kjenner, i tillegg er de særdeles dårlige forbilder for de stakkars barna sine. Synd slike ting går i arv og at arven du nå bruker opp fra dine foreldre neppe holder til dine barn når de blir.voksne og kommer til å være "hjemmeværende"

Anonymous poster hash: c9b5d...3bc

Det er nok ikke oss. Vi er veldig oppegående og ressurssterke begge to. Men hvor i landet tror du vi hører til da? Men det sier du nok ikke da du nok forstår at det ikke er oss du vet om. :D

Dere bor garantert i Gokk siden flere av vennene som dere drar på besøk til er "hjemmeværende" , (navere som vi andre kaller det).

Anonymous poster hash: ef735...827

Hvorfor jobbe, stresse, ha dårlig tid, liten tid med barna osv? Nei, passer oss ikke. Vi prioriterer barna og familien, slik er de fleste vennene våres også. :)

Skrevet

Deilig å ha fri.. Hvis man har noe å ha fri ifra..

Anonymous poster hash: 97786...193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...