Gå til innhold

Deilig å ikke jobbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne dager har vi mange av og, men ikke hver dag og det er helt greit:) Vi er hverken avhengig av foreldre eller NAV, men har organisert jobben slik, og sørget for at vi har såpass bra utdannelse at vi tjener nok uten å jobbe oss ihjel....Og så betaler vi skatt og bidrar til fellesskapet slik at dere kan kose dere hjemme....

Haha, hver gang kommer det ei slik uttalelse. Skatt MÅ du betale uansett! lille frøken;)Anonymous poster hash: 062fe...74f

Er du mannen til HI kanskje? For en utrolig nedlatende tone du bruker her til Magica. Ikke nødvendig i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9a58d...e6b

Mannen til Hi? Dette var dagens også... Tror det er best å ikke si noe, den smarte gir seg;)

Anonymous poster hash: 062fe...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige!

Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Selvsagt! All kritikk er definitivt og uten unntak bunnet i misunnelse.. Jeg kjenner jeg nesten sprekker av sinne, fordi jeg ikke kan snylte på andre, og bare være hjemme og dille...

Anonymous poster hash: 1c2a5...9b1

Skrevet

Ja vi elsker dette landet!!!

Anonymous poster hash: 0fa73...56d
Skrevet

Godt at noen forstår valget vårt. :) Vi snylter heller ikke, vi får kun det vi har krav på. Å ja vi får hjelp av mine foreldre, akkurat slik de fikk av sine foreldre. Det kommer også våre barn til å få av oss. Å nei ingen fare for at det blir brukt opp, da min familie har veldig mye penger. :)

Anonymous poster hash: be836...ccd

Skrevet

Så kult da, HI :) Men da har dere vel ikke bruk for NAV-pengene og dere har vel heller ikke krav på det.

Hvor mange NAV-saksbehandlere skriver her egentlig? :)

Anonymous poster hash: 9a58d...e6b
Skrevet

Vi ser jo også det på barna våre at de er mye roligere og har mye bedre samhold med oss foreldre, enn det vennene dems har med sine foreldre. De er jo aldri tilstede og de har bare få timer sammen hver dag. Fordi foreldrene prioriterer jobb og karriere før barna sine. Det er trist å se på! Det er her alle barna er, og det er oss barna prater med og betror seg til. Foreldrene kjenner ikke sine egne barn og de vet ikke hva de går glipp av. :(

Skrevet

Så kult da, HI :) Men da har dere vel ikke bruk for NAV-pengene og dere har vel heller ikke krav på det.

Hvor mange NAV-saksbehandlere skriver her egentlig? :)

Jo det har vi vet du. :) At vi får penger fra mine foreldre bryr de seg ikke om da det ikke går som inntekt vet du. :D

Skrevet

Hvorfor er det slik at man alltid skal rakke ned på andres valg og meninger?

Jeg jobber ikke selv da jeg ikke trenger å jobbe. Er det heeelt feil ? Mannen jobber, han eier et firma, og jobber når det passer han. Vi trenger ikke å bekymre oss for penger eller økonomi, og jeg koser meg med ungene og dyrene.

Ikke har jeg hushjelp så dagene går med på husarbeid, oppfølging av ungene, trening og sosiale aktiviteter.

Ikke noe latmanns liv.

Anonymous poster hash: 0a3ef...ba3

Skrevet

Er det Drømmehagen dere bor eller? Jeg er kjent med rutinene i NAV og dette høres veldig rart ut. Enten du troller her inne eller du lyver til NAV.

Til #83: Det er selvfølgelig helt greit, jeg antar at du ikke får livsopphold fra NAV som HI, selv om hun kommer fra en rik familie.

Skrevet

Er det Drømmehagen dere bor eller? Jeg er kjent med rutinene i NAV og dette høres veldig rart ut. Enten du troller her inne eller du lyver til NAV.

Til #83: Det er selvfølgelig helt greit, jeg antar at du ikke får livsopphold fra NAV som HI, selv om hun kommer fra en rik familie.

Verken troller eller lyver til NAV. :)

Skrevet

Hahaha. Ikke hør på de hønene her Hi, de er bare misunnelige!!

Anonymous poster hash: 317b2...b32 i]

Hehe. :) Nei hva de sier bryr jeg meg ikke om gitt. Jeg vet at det er mange som kunne ønske de hadde samme livet. :) Missunelse helt klart. :)

Uffda...du tror faktisk at du lever drømmelivet for den vanlige mann i gata. De aller, aller fleste har stort utbytte av å jobbe, på flere områder (sett bort ifra inntekt). Verdighetsfølelse, sosialt fellesskap, intellektuell utfordring, økonomisk bidrag til fellesskapet, selvfølelse, stolthet, samhold og følelsen av å være viktig og ønsket i jobben er momenter som øker menneskers fysiske og psykiske helse. Blant annet har Folkehelseinstituttet gode eksempler å vise til vedr. sammenhengen mellom god helse og det å være i jobb. Nettopp derfor det er stort fokus på å jobbe gradert, om bare 10 %, fremfor å være 100 % sykmeldt. Det er også sykmeldingsoppfølgingen et eksempel på.

Så jeg er nok ikke misunnelig på deg. Stortrives i jobben, er stolt av både utdannelsen, videreutdannelse og kompetansehevingen jeg har i min profesjon.

Jeg har heller mine tanker om deg, på måten du fremstiller deg selv. Trist.

Anonymous poster hash: fbda4...983

Skrevet

Tror ikke dette handler om å rakke ned på andres valg. Ikke handler det om misunnelse, heller. Det er sikkert nevnt 1000 ganger før i tilnærmet identiske tråder, men for min del handler det om at det er provoserende når noen snylter. Å ha lyst til å ha tid med barna er ikke god nok grunn til å gå på nav; for hvem har vel ikke lyst til å ha mer fritid med sine barn? Likevel jobber vi andre, slik at det skal være penger i felleskassa den dagen vi eller andre blir syke og trenger hjelp.

Skrevet

Sånne dager har vi mange av og, men ikke hver dag og det er helt greit:) Vi er hverken avhengig av foreldre eller NAV, men har organisert jobben slik, og sørget for at vi har såpass bra utdannelse at vi tjener nok uten å jobbe oss ihjel....Og så betaler vi skatt og bidrar til fellesskapet slik at dere kan kose dere hjemme....

Haha, hver gang kommer det ei slik uttalelse. Skatt MÅ du betale uansett! lille frøken;)

Anonymous poster hash: 062fe...74f

Takk for det;) Jeg er snart 50 og har vært gift i 18 år,-så lille frøken passer jo bra....Så du betaler skatt av lommepengene du får fra foreldrene dine, og uføretrygden til mannen din kommer ikke fra NAV? Noe av det du skriver er så dumt at det går nesten ikke an å forholde seg til det. Og da snakker jeg ikke om å prioritere familie og barn, men å skryte av å ikke være istand til å forsørge seg selv. Men du har jo skrevet akkurat det samme innlegget her tidligere, så igrunnen ingen vits i å kommentere mer...

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg er mye hjemme med barn og mann og klarer i tillegg å forsørge meg selv:)

Skrevet

Tror ikke dette handler om å rakke ned på andres valg. Ikke handler det om misunnelse, heller. Det er sikkert nevnt 1000 ganger før i tilnærmet identiske tråder, men for min del handler det om at det er provoserende når noen snylter. Å ha lyst til å ha tid med barna er ikke god nok grunn til å gå på nav; for hvem har vel ikke lyst til å ha mer fritid med sine barn? Likevel jobber vi andre, slik at det skal være penger i felleskassa den dagen vi eller andre blir syke og trenger hjelp.

Vi snylter fremdeles ikke!

At dere velger å jobbe isteden for å motta penger fra NAV, å isteden for å ha tid til barna deres er jo deres valg.

De fleste som jobber gjør det fordi de vil det selv, IKKE fordi de skal bidra til fellesskapet. Det er bare pissprat!

Skrevet

At dere velger å jobbe isteden for å motta penger fra NAV, å isteden for å ha tid til barna deres er jo deres valg.

De fleste som jobber gjør det fordi de vil det selv, IKKE fordi de skal bidra til fellesskapet. Det er bare pissprat!

Hvordan kan du si at du ikke snylter?

Skrevet

Når man snylter så får man stønader som man ikke har rett på. Vi får kun det vi har rett på, ergo vi snylter ikke. Du er kanskje litt ung, slik at det er vanskelig å forstå?

Skrevet

Når man snylter så får man stønader som man ikke har rett på. Vi får kun det vi har rett på, ergo vi snylter ikke. Du er kanskje litt ung, slik at det er vanskelig å forstå?

Haha, ung.

Du sier jo selv at det å jobbe kontra motta stønader fra nav (og dermed ha mer tid til barna) er et valg folk kan ta. Hvis det er snakk om stønader en har rettmessig krav på, har det jo ingenting med frivillige valg å gjøre.

Skrevet

Om det er du som har skrevet her før har dere en bil som ikke står på dere. Det har du fortalt før. Jo det er selvfølgelig lov eie hus og bil som ufør , men nå er ikke mannen hennes saken her. Han er ufør det er legitimt. Men hun velger være hjemme og de får suplerende livsopphold fra nav... Er det ok liksom? Nei det er ikke det. Det er mer enn greit å være hjemmemamma . Fantastisk for barna med mer tilstede mor men da må familien ha råd til det selv, det skal ikke koste resten av Norge.

Skrevet

Jeg oppfordrer til felles dugnad.

La oss ALLE si opp jobbene våre på mandag. Da kan hi og hennes like sitte der og sutre over at ingen gidder å fore den late ræva hennes med penger lenger.

Anonymous poster hash: 5b036...274

Skrevet

Hvorfor svarer du på den måten? Hvordan tror du at du fremstår når du bruker så patetiske hersketeknikker?

Det er veldig tydelig at du ikke helt har de sosiale kodene inne, noe som nok kan tilskrives mangel på bredde i ditt sosiale liv.

Når man jobber deltar man i samfunnet på en helt annen måte enn når man går rundt de samme menneskene hele tiden. Da lærer man å være litt rund i kantene og å kunne diskutere sak uten å ty til hersketeknikk når man føler seg misforstått.

Jeg har selv vært hjemmeværende noen år og kjenner nå at det skal bmi godt å komme i jobb og delta i samfunnet på en annen måte enn jeg gjør når jeg er hjemme. Det er ikke tvil om at man vokser mer som menneske ved å utfordre seg selv litt enn å gå hjemme og dalte i den samme tralten dag ut og dag inn.

Skrevet

Er det ikke kjedelig å ikke ha penger? snu kronene hver måned? Kjedelig å ikke ha noe å gå til?

Jeg jobber deltid natt, og jeg liker litt av alt. Være hjemme, men og jobbe... Hadde kjedet meg fryktelig om jeg måtte vært hjemme hele tiden, og hvertfall uten ungene... Det er sinnsykt deilig å ha en dag hjemme alene der man bare kan slappe av, men det hadde blitt fryktelig kjedelig i lengden...

Anonymous poster hash: 8911b...201

Vi har mer enn nok penger, trenger absolutt ikke snu på krona og har til det vi trenger pluss litt til. :) Gubben er ufør også får vi endel tusen i supplerende stønad. Itillegg så har jeg foreldre som har mye penger så jeg får ett fast beløp av de hver mnd isteden for å få det i arv. :)

Har nok å drive med i hverdagen så kjeder oss absolutt ikke. :)

Du igjen, som stadig skryter av at mannen er ufør og hun selv får suplerende stønad.

Anonymous poster hash: 2b86e...9b9

Skrevet

Hadde jeg sittet med nok penger til å leve av rentene (og skatte av formuen) hadde ikke jeg heller jobba annet enn akkurat i november.

Skrevet

Hahaha det er helt fantastisk å lese alle kommentarene her! Snakk om å være misunnelige!

Anonymous poster hash: e5d26...b1e

Ja det er helt utrolig. Går så utrolig i angrep kun fordi vi trives med livet slik vi har det. Men men, det er jo dem som må slite med noe siden de må rakke ned på vårt valg. :)

Det er nok svært få som er misunnelig på dere, men det er mange som reagerer på at du får penger fra nav fordi du er for lat til å jobbe. På den andre siden har jo flere her inne konkludert i flere av dine tråder at det egentlig er best at du får penger fra nav. Du er jo så kort i hodet at det ville blitt en tragedie for en arbeidsgiver å få deg i arbeid. Mao gjør vi oss selv er stor tjeneste å sikre at du blir holdt utenfor samfunnet slik at normale mennesker slipper å slite med deg! Når det er sagt synes jeg usigelig synd på foreldrene dine og barna dine som må ha deg i livet sitt.

Anonymous poster hash: 9d435...e81

Skrevet

HI- stå påog nyyyt livet og motta NAV penger med god samvittighet :)

Dere andre får bare dra på jobb i 8 timer og se ungene deres i 1.5 time før de skal slukne :(

Stakkars dagens barn i dette samfunnet!

Jeg leste at Norge hadde flest deprimerte mennesker. Det er faen meg ikke rart.

Anonymous poster hash: e316d...830
Skrevet

Jeg greide knapt permisjonen uten å gå på veggen.. Trenger ytre stimuli og bruke hodet. Shopping og kafé er ikke særlig stimulerende.

Jeg og mannen har startet eget selskap så vi jobber når barna er på skolen uten å tenke på 8-16 kontortid. Deilig med rolige dager og styre dagene selv men dette er mulig etter knallhard jobbing tidligere. :-)

Jeg har to diagnoser og blitt anbefalt uføretrygd men jeg vet jeg ville gått til grunne av å kun gå hjemme. Derfor startet jeg også for meg selv så jeg kan trene på dagen og styre mine egne dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...