Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hadde dere bare kvittet dere med dyret, eller gitt barnet medisin som virket ? Anonymous poster hash: 19936...7ca
Gjest cd0da Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Da hadde jeg nok forsøkt å omplassere katten til noen som ville tatt godt vare på den. Hadde det ikke gått måtte barnet fått medisin
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Tenker du ikke feks at en pille om dagen for barnet, er verdt det med tanke på å beholde dyret? Er jo en del av familien det også Anonymous poster hash: 19936...7ca
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 vanskelig hvis man er bonde og driver med dyr... man trenger ikke ha hund/katt/fugl osv. inne, og barna kan unngå å drive med dyra i fjøset/ute, men... Hva skal man gjøre, da?? Kan ikke legge ned driften heller. Anonymous poster hash: 46a8f...e9e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på. synd det skal være så lett å avlive "bare en katt"... Hvilke verdier lærer vi videre til barna våre...??? Anonymous poster hash: 46a8f...e9e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Jeg er ikke i situasjonen, men man vet jo aldri. Jeg har selv allergi men velger å ta en pille for det, og dyr er så viktige for oss at jeg hadde prøvd medisin på barns først. Teit tanke? Anonymous poster hash: 19936...7ca
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 hvilke verdier man lærer barna sine? at det er forskjeller på mennesker og dyr? den er vel grei? Anonymous poster hash: fc17f...c34
valkyrien Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Det kommer an på alderen til barnet. Hvis barnet hadde vært gammelt nok til å forstå, og selv hadde valgt å gå fast på medisin sa hadde vi valgt det. Har vært der, og jeg valgte å sende tilbake hunden da vi så at guttungen var allergisk.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Det kommer an på alderen til barnet. Hvis barnet hadde vært gammelt nok til å forstå, og selv hadde valgt å gå fast på medisin sa hadde vi valgt det. Har vært der, og jeg valgte å sende tilbake hunden da vi så at guttungen var allergisk. Hvor gammel var hund og barn? Anonymous poster hash: 19936...7ca
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde ikke valgt å sette barnet på medisiner. Vi har en katt som vi er svært glad i, men barnet kommer alltid først. Anonymous poster hash: e5f7a...0bc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Kommer an på alderen til barnet om barnet kan føle skyld/bli veldig lei seg om dyret flytter. Er ikke så glad i å medisinere, men kunne gjort det for eldre barn pga følelsesmessig tilknyttning og samtidig gjort det man kunne for å minske eksponeringen. Finnes f eks noe å vaske/smøre på katt/hund for å redusere. Anonymous poster hash: 42f54...147
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på. synd det skal være så lett å avlive "bare en katt"... Hvilke verdier lærer vi videre til barna våre...??? Anonymous poster hash: 46a8f...e9e Lett hadde det neppe vært, men må man så må man. Og hva lærer man ungene? At man tar ansvar når ting skjer. Man setter feks ikke igjen pus i skogen eller kaster den på sjøen.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på. synd det skal være så lett å avlive "bare en katt"... Hvilke verdier lærer vi videre til barna våre...??? Anonymous poster hash: 46a8f...e9e Lett hadde det neppe vært, men må man så må man. Og hva lærer man ungene? At man tar ansvar når ting skjer. Man setter feks ikke igjen pus i skogen eller kaster den på sjøen. Mener du at det er vanskelig å finne nytt hjem til en katt eller at det er vanskelig for katten å komme til et nytt hjem? Anonymous poster hash: 42f54...147
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Omplassert dyret selvfølgelig. Barnet kommer først! Jeg skjønner bare ikke de som er villig til å sette barna på medisiner, bare for å få beholde dyrene sine. Mamma og pappa skaffet oss en nydelige hund, da eg var 10 år. Jeg ble med en gang svært allergisk, og hadde det ikke spesielt godt hjemme. Mamma ga klar beskjed om at det ikke var aktuelt at jeg skulle medisineres, bare for at vi skulle beholde honden. Dermed ble den omplassert etter bare 3 måneder. Min tante med familie skaffet seg også hund samtidig, og deres jente på 8 år ble også svært allergisk. De valgte å medisinere jento og beholde hunden. Jenta har nå eksem, allergi og astma. Jeg er ikke i tvil om at mine foreldre valgte rett! Barn fremfor dyr, så enkelt er det hos meg hvertfall! Anonymous poster hash: c08ff...ad7
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på. synd det skal være så lett å avlive "bare en katt"... Hvilke verdier lærer vi videre til barna våre...??? Anonymous poster hash: 46a8f...e9e Lett hadde det neppe vært, men må man så må man. Og hva lærer man ungene? At man tar ansvar når ting skjer. Man setter feks ikke igjen pus i skogen eller kaster den på sjøen. Mener du at det er vanskelig å finne nytt hjem til en katt eller at det er vanskelig for katten å komme til et nytt hjem? Anonymous poster hash: 42f54...147 Begge deler. Det flyter over av katter som skulle vært omplassert som er midlertidig plassert her og der. De fleste velger heller en kattunge, søte små og gratis, fremfor en gammel katt. Og nei jeg er ikke en kald person, men jeg er realist. Heller avlive katten enn at den kommer til noen som ikke er snill med den eller at den må være i midlertidig forvaring.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Omplassert dyret selvfølgelig. Barnet kommer først! Jeg skjønner bare ikke de som er villig til å sette barna på medisiner, bare for å få beholde dyrene sine. Mamma og pappa skaffet oss en nydelige hund, da eg var 10 år. Jeg ble med en gang svært allergisk, og hadde det ikke spesielt godt hjemme. Mamma ga klar beskjed om at det ikke var aktuelt at jeg skulle medisineres, bare for at vi skulle beholde honden. Dermed ble den omplassert etter bare 3 måneder. Min tante med familie skaffet seg også hund samtidig, og deres jente på 8 år ble også svært allergisk. De valgte å medisinere jento og beholde hunden. Jenta har nå eksem, allergi og astma. Jeg er ikke i tvil om at mine foreldre valgte rett! Barn fremfor dyr, så enkelt er det hos meg hvertfall! Anonymous poster hash: c08ff...ad7 Jeg er forresten neste helt frisk fra min allergi. Mens min kusine fortsatt sliter med eksem og allergi. Jeg har i tillegg holdt meg vekk fra hus hvor de har dyr, slik at jeg slipper å få reaksjoner. Og det tror jeg har stor betydning for at min allergi har stagnert. Anonymous poster hash: c08ff...ad7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Omplassert dyret selvfølgelig. Barnet kommer først! Jeg skjønner bare ikke de som er villig til å sette barna på medisiner, bare for å få beholde dyrene sine. Mamma og pappa skaffet oss en nydelige hund, da eg var 10 år. Jeg ble med en gang svært allergisk, og hadde det ikke spesielt godt hjemme. Mamma ga klar beskjed om at det ikke var aktuelt at jeg skulle medisineres, bare for at vi skulle beholde honden. Dermed ble den omplassert etter bare 3 måneder. Min tante med familie skaffet seg også hund samtidig, og deres jente på 8 år ble også svært allergisk. De valgte å medisinere jento og beholde hunden. Jenta har nå eksem, allergi og astma. Jeg er ikke i tvil om at mine foreldre valgte rett! Barn fremfor dyr, så enkelt er det hos meg hvertfall! Anonymous poster hash: c08ff...ad7 Jeg er forresten neste helt frisk fra min allergi. Mens min kusine fortsatt sliter med eksem og allergi. Jeg har i tillegg holdt meg vekk fra hus hvor de har dyr, slik at jeg slipper å få reaksjoner. Og det tror jeg har stor betydning for at min allergi har stagnert. Anonymous poster hash: c08ff...ad7 Samme med lillebroren min. Vi hadde katt så han ble født og da han var noen år fikk han konstatert astma og allergi (mot blandt annet pelsdyr). Katten ble avlivet eller gitt bort, jeg husker ikke helt, og broren min har nesten vokst av seg allergien. Kan være tilfeldig, men jeg tror at det å vokse opp i et hjem uten dyr hjalp ham mye. Anonymous poster hash: e5f7a...0bc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Tur til dyrlegen, dyret hadde vært en katt, og omplassering av katter har jeg lite tro på. synd det skal være så lett å avlive "bare en katt"... Hvilke verdier lærer vi videre til barna våre...??? Anonymous poster hash: 46a8f...e9e Lett hadde det neppe vært, men må man så må man. Og hva lærer man ungene? At man tar ansvar når ting skjer. Man setter feks ikke igjen pus i skogen eller kaster den på sjøen. Mener du at det er vanskelig å finne nytt hjem til en katt eller at det er vanskelig for katten å komme til et nytt hjem? Anonymous poster hash: 42f54...147 Begge deler. Det flyter over av katter som skulle vært omplassert som er midlertidig plassert her og der. De fleste velger heller en kattunge, søte små og gratis, fremfor en gammel katt. Og nei jeg er ikke en kald person, men jeg er realist. Heller avlive katten enn at den kommer til noen som ikke er snill med den eller at den må være i midlertidig forvaring. Har ikke problemer med å se den, samtidig har jeg kjennskap til enormt mange "happy endings" når det gjelder omplassering av katt. Ja, enormt er rette ordet. Anonymous poster hash: 42f54...147
valkyrien Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Det kommer an på alderen til barnet. Hvis barnet hadde vært gammelt nok til å forstå, og selv hadde valgt å gå fast på medisin sa hadde vi valgt det. Har vært der, og jeg valgte å sende tilbake hunden da vi så at guttungen var allergisk. Hvor gammel var hund og barn? Anonymous poster hash: 19936...7ca Guttungen var 3 år gammel, hunden var 12 uker. Så reaksjonene umiddelbart, så hunden ble levert tilbake til oppdretter før det var gått ei uke.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #21 Skrevet 11. mai 2014 Hvis vi måtte ha kvittet oss med hunden hadde jenta mi kommet til å bli fryktelig trist. Hunden er hennes venn og hun er så opptatt av den ve og vel hver eneste dag. Men alternativet hadde kanskje vært å skaffe den en hundekompis og lage sikkelig sted til den ute. Den elsker nemlig å være ute. De andre 150 dyrene våre hadde nok ikke vært enkel å omplassere, så da får hun ha hodt seg unna fjøset:) Anonymous poster hash: 05f5c...356
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #22 Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde først prøvd med petal cleanse på dyret http://www.dyrlegebutikken.no/mobile/index.php#pro_167 Hvis ingenting fungerer så måtte det bli omplassering, men det spørs graden av allergien. Anonymous poster hash: b8b4d...91a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #23 Skrevet 11. mai 2014 Her er barna på 8 og 5 år like knyttet til hunden vår som det vi er. De hadde nektet og omplassere eller avlivet hun. Så her hadde vi helt klart medisinert hvis det var behov for det! Hunden er for oss ett like stort og viktig familiemedlem som oss andre. Blir provosert, sint og trist når jeg ser hvor lett mennesker tar på dyr. Anonymous poster hash: a41cb...ab5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #24 Skrevet 11. mai 2014 Her er barna på 8 og 5 år like knyttet til hunden vår som det vi er. De hadde nektet og omplassere eller avlivet hun. Så her hadde vi helt klart medisinert hvis det var behov for det! Hunden er for oss ett like stort og viktig familiemedlem som oss andre. Blir provosert, sint og trist når jeg ser hvor lett mennesker tar på dyr. Anonymous poster hash: a41cb...ab5 Og jeg blir provosert og sint når folk absolutt skal prioritere dyrene over barna sine. For det synes jeg man gjør, når man velger å medisinere barna for p beholde dyret! Anonymous poster hash: c08ff...ad7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #25 Skrevet 11. mai 2014 Syns det er rsrt når folk reagerer på at andre mennesker setter barna høyere enn dyr. Katten vår kommer aldri halveis opp mot min datter. Nå skal det sies at det er min manns katt og jeg misliker dyret sterkt. Men uansett om katten hadde vært min øyesten, så kommer barna først. Man gir ikke barn unødvendig medisin og uro i huset når de er sterkt allergisk! Anonymous poster hash: 9e420...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå