Gå til innhold

Familie med ME i aftenposten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke merkeligere enn mye annet? Er vel ikke veldig uvanlig at flere i en familie blir smittet av samme sykdom?

Er ME smittsomt!? Du verden, og jeg som har jobbet i årevis med et par til og fra-ME'ere, og så har de ikke advart når de har gitt meg klemmer! Fy flate, asså!

Anonymous poster hash: 62fe0...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke merkeligere enn mye annet? Er vel ikke veldig uvanlig at flere i en familie blir smittet av samme sykdom?

Er ME smittsomt!? Du verden, og jeg som har jobbet i årevis med et par til og fra-ME'ere, og så har de ikke advart når de har gitt meg klemmer! Fy flate, asså!

Du forstod ikke at amadine mente å skrive rammet av....?

Anonymous poster hash: 64280...264

Skrevet

Du forstod ikke at amadine mente å skrive rammet av....?

Jeg leste "smittet", så hvorfor i all verden burde jeg forstå noe annet?

Skrevet

Spennende. Er selv lege på Haukeland, men visste ikke at det fantes et aktivt ME-miljø der. Jobber du der selv kanskje?

Er det virkelig mulig å jobbe på Haukeland og ikke ha fått med seg at de der lenge var ledende innen forskning på ME? De har jo hatt flere store forskningsstudier der, bl.a. etter guardia-smitten for noen år tilbake, og senest med cellegiftforsøkene på ME-pasienter. Kompetansesenteret ble lagt til Oslo, men det er Haukeland som har vært lengst fremme i flere år.

Ja, det er mulig å jobbe på Haukeland og ikke vite at de har vært LEDENDE på ME-forskning. Hvordan skal det ikke være mulig og hvorfor er det nødvendig å ta den frekke tonen? Vet du hvor lenge jeg har jobbet der og vet du i hvilken bygning jeg jobber? Vi snakker ikke om et lite sykehus a la Stord , Haugesund eller Førde.

Jeg jobber på en avdeling som aldri har noe med utredning av disse pasientene å gjøre. Dessuten er dette et sykehus med nærmere 10.000 ansatte, så ja det er fullt mulig å ikke få med seg at HUS har vært ledende akkurat på ME. At kreftavdelingen og nevrologisk avd har hatt prosjekter og forskning på ME er jeg fullstendig klar over, men at det var så stort visste jeg ikke. Dessuten foregår det så mye forskning der at ME-forskningen bare blir en del av det hele. Ytterligere ligger ME utenfor mitt faglige interesseområde.

Enig med deg! Det foregår utrolig mye forskning på Haukeland og man kan da ikke forvente at legene skal ha fulloversikt over hva det forskes på, på de ulike avdelingene.

Jobber selv på HUS, hvilke avd jobber du på? Hvis du vil si det såklart, evt hvilke etasje?

Og tror vi er nærmere 12000 ansatte, mener jeg leste det på innsiden før jul en gang😊

Anonymous poster hash: 74246...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...