Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #76 Skrevet 4. mai 2014 Dette må da være troll, eller så er bare HI ufattelig tåpen og graver sin egen grav... Men uansett, dere lever ikke som folk på 50-tallet. Mennene jobbet på dagtid og kvinnen jobbet hjemme med sitt. Når mannen kom hjem satt han ikke bena på bordet. De jobbet SAMMEN etter klokken 5 på ettermiddagen med resten av husholdningen/fjøset til de var i seng. Jeg er enig i at når den ene parten går hjemme burde den ta seg mer av husholdningen enn den som jobber så det skal ikke mangle at du drar lasset hjemme, men som mange andre her reagerer på og meg inkludert er at du er stolt av å svindle og leve på de som bidrar til samfunnets goder. Hva mener du at du gjør godt for samfunnet når du går hjemme med NAV som sponsor? Jeg spør helt seriøst nå. Jeg bidrar med å oppdra barna mine selv, isteden for å plassere de i Bhg og SFO. Jeg bidrar ved at jeg er trener på en aktivitet. Jeg bidrar ved å betale skatt og mva på mat og andre ting vi handler. Vi bidrar med skatt fra mannes arbeid. Vi bidrar med masse i veiavgifter. Osv osv. Det finnes andre ting kan bidra med enn å jobbe vet du lille venn. Anonymous poster hash: 9acd3...817 Oj hvilket bidrag! Som om ikke alle andre betaler mva osv Anonymous poster hash: 89532...119
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #77 Skrevet 4. mai 2014 Forresten, du MÅ jo være samme dama som i denne tråden...Du virker litt ustabil....Tar det på å bare gå hjemme mens alle andre får delta i verden? Anonymous poster hash: 89532...119
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #78 Skrevet 4. mai 2014 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144138867-kl%C3%A6sskapet-til-mannen-er-skikkelig-rotete/#entry146336063 Der var linken... Anonymous poster hash: 89532...119
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #79 Skrevet 4. mai 2014 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144138867-kl%C3%A6sskapet-til-mannen-er-skikkelig-rotete/#entry146336063 Der var linken... Anonymous poster hash: 89532...119 Ja, det finnes mange innlegg som hun ytrer seg på en forkvaklet måte. Når det er sagt så er det til tider underholdning i hennes utsagn da hun gang på gang demonstrere sine store mangler på kunnskap, intelligens og forståelse. Det er ikke bare litt tomt i topplokket hennes, det er total gjennomtrekk... Anonymous poster hash: 375b9...b74
KarolineGjørSittBeste Skrevet 4. mai 2014 #80 Skrevet 4. mai 2014 Det er ikke så himmla rar at du gjør alt hjemme når du er hjemme hele dagen. Så til ditt spørsmål; tror virkelig ikke det er mage som synes det er rart at du tar hjemmarbeidet når du er hjemme. Men det var ikke noe å hente hos NAV eller dets like i gamle dager, så dere lever bare gammeldags slik man kan gjøre det i våre dager. "Tradisjonell livsstil" med moderne stønad.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #81 Skrevet 4. mai 2014 Å hjelpe meg. Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden, dere er bare patetiske. NAV sier vi har krav på det, hva dere mener om det gir jeg veldig f i. Det er NAV som bestemmer og ikke dere! Ha en fin helg. Anonymous poster hash: 9acd3...817 Enig, det er helt umulig å diskutere dette når du ikke vil fortelle hva slags penger dere mottar fra nav. Er det sosialstønad (supplerende livsopphold) dere mottar er det ingen som respekterer valget deres fordi dere med viten og vilje velger å være parasitter som tvinger oss andre ut i jobb for å fylle statskasse så dere kan tappe den. Er det sånn at du er uføretrygdet og går hjemme pga sykdom er det en helt annen historie, men når du ikke vil si noe om hva dere mottar er det komplett umulig å diskutere med deg. Anonymous poster hash: a5873...28f Jeg mottar supplerende livsopphold som jeg har skrevet flere ganger. Men det har ingenting med saken og gjøre. NAV mener vi har krav på det og det får vi, så ferdig med den saken.Svar meg på det jeg vil diskutere! Hvorfor mener alle at denne fordelingen er greit når de i andre tråder mener det ikke er det? I andre tråder så er man dørmatte, tilbake på 50-tallet, mindre intelligent osv osv. Diskuter dette isteden for økonomi for pokker! Anonymous poster hash: 9acd3...817 Nå tror jeg egentlig du er et forumtroll, men skal svare seriøst allikevel: Nei, jeg synes ikke egentlig en slik fordeling i hjemmet er ok, men det er deres valg. Du ofrer blant annet pensjonen din. Jeg synes ikke det er et lurt valg, men det er deres valg. Om du er dørmatte, er vanskelig å svare på, uten å vite mer. I andre tråder jobber dama, og da er det helt feil at mannen ikke gjør noe av jobben inne(for det er begrenset hvor mye plenklipping og hjulskifting en mann kan gjøre - ikke nok til å dekke opp alle timene med middagslaging og klesvasking som må til i en familie) Det er rett og slett flere timer med tradisjonelt "kvinnearbeid" enn tradisjonelt "mannearbeid" i vårt moderne samfunn, så når begge jobber så må begge bidra med husarbeid om det skal bli rettferdig. Når du er hjemme, så er det mer likt i arbeidsfordelinga at du gjør alt (?) hjemme. Det er et valg jeg ikke forstår, men jeg anerkjenner din rett til å velge det. Du hisser deg sånn opp om våre spørsmål om NAV. Selvfølgelig stiller vi spørsmål! Er du ufør, så har du jo rett på det. Men hvis du egentlig kan jobbe, og mannen tjener for lite til at dere klarer dere, så synes jeg det er rart dere får støtte. Jeg må si meg enig med de andre om at sønnene deres blir lite attraktive på ekteskapsmarkedet hvis de forventer ei dame som ønsker å være fulltid husmor. Anonymous poster hash: f1cba...2da
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #82 Skrevet 4. mai 2014 Hmmm.... Rart. Når man leser her inne så sier alle at det er galt at kvinnen gjør alt i hjemmet. Mens nå sier alle at det er greit? Å ja jeg har også jobbet før og gjorde også da alt hjemme, da vi mener det er riktig. At vi får hjelp av NAV var ikke noe jeg skulle diskutere her. Dette er noe vi har krav på og ferdig med det. Kommer ikke til å svare noe mer på kommentarer om dette. Anonymous poster hash: 9acd3...817 Dere har ikke krav på supplerende fra NAV hvis du frivillig velger å hjemme. Anonymous poster hash: ba6e8...45a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #83 Skrevet 4. mai 2014 Jaggu mange som ikke kan lese det jeg skriver forstår jeg. Jaja, ikke mer å forvente av amøbe forumet her! Anonymous poster hash: 9acd3...817 Hva er det vi ikke forstår da? Det er jo ingen som dømmer dere for hvordan dere fordeler husarbeid og ansvar i heimen, det eneste som fordømmes er at dere ikke gjør det dere kan for å forsørge dere selv. Det er fordi norges samfunnsøkonomi ikke ville gått rundt i det hele tatt om alle skulle gjort som dere... Anonymous poster hash: a5873...28f Jeg skrev at jeg ikke diskuterer at vi får supplerende livsopphold! Dette er avklart med NAV, og NAV bestemmer og ikke dere! Svar på det jeg spør om og det jeg vil diskutere! Anonymous poster hash: 9acd3...817 Det kan jo virke som at dere har holdt tilbake opplysninger ovenfor NAV. De fatter vedtak basert på opplysningene de mottar fra dere. Anonymous poster hash: ba6e8...45a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #84 Skrevet 4. mai 2014 Hmmm.... Rart. Når man leser her inne så sier alle at det er galt at kvinnen gjør alt i hjemmet. Mens nå sier alle at det er greit? Å ja jeg har også jobbet før og gjorde også da alt hjemme, da vi mener det er riktig. At vi får hjelp av NAV var ikke noe jeg skulle diskutere her. Dette er noe vi har krav på og ferdig med det. Kommer ikke til å svare noe mer på kommentarer om dette. Anonymous poster hash: 9acd3...817 Det er nettopp det at dere får hjelp fra NAV som er temaet her. Du sier at du har "krav" på økonomisk hjelp fra NAV. Økonomisk sosialhjelp er en midlertidig bistand mens du gjør alt du kan for å finne deg en jobb. I måten du ordlegger deg på, høres det ikke ut som jobbsøking er fokuset ditt. Dermed så er du en trygdemisbruker, og hever sosialhjelp ulovlig. Anonymous poster hash: 2bb92...eee
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #85 Skrevet 4. mai 2014 Du avgjer faktisk ikkje kva andre skal diskutere her. Du sleng jo rundt og brukar av fellesskapet sine pengar som du har fått på ulovleg vis, og forventar at folk skal reagere på at mannen din ikkje støvsuger. MVA og andre avgifter tilfører ikkje felleskassa noko så helst når du betalar dei med pengar du har stole frå felleskassa i utgangspunktet. Du brukar likevel meir av desse pengane enn du betalar tilbake. Du er ei belastning og for å vere ærleg høyrast det ut som om samfunnet hadde foretrukke at dine barn fekk litt påvirking frå folk som yter noko for samfunnet, gjennom for eksempel barnehage. Trygd og sosialstønad går nemleg i arv og vi er på ingen måte tent med at friske menneskjer ikkje jobbar. Anonymous poster hash: 2eb22...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå