Gå til innhold

Hvorfor er dette så galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe men du er jo mindre inteligent . Beklager men det må du jo være, når du ikke forstår vi henger oss opp i nav penger. Du snylter jo , nei du lever ikke som før da. Og du oppdrar ungene deres til snyltere og navere også.

Anonymous poster hash: 678b5...6f3

Bla bla bla bla bla bla!

Anonymous poster hash: 9acd3...817

Sa dama som tidligare i tråden ba folk om å diskutere som vaksne. Å ta i mot sosialstønad fordi ein har lyst til å gå heime er forkasteleg. Å kalle andre patetiske analfabetar fordi dei har større forståing for korleis velferd fungerer er .. vel.. patetisk. om fleire gjer som deg så vil nok ikkje dine barn ha moglegheit til å ta slike forvakla val, fordi foreldra deira har bidratt til å tappe fellesskapet for resursar. 

Anonymous poster hash: 2eb22...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg hang meg opp i her var at dere har flere biler? Er det ikke sånn at man skal selge bilen før man får sosialdtøtte? Og hvis du er hjemme og vaser trenger dere ikke hver deres bil!

Uansett... Du tar alle godene vi har jobbet hardt med å få her i landet, men driter i å være med å betale for de! Og lærer barna dine til å gjøre det samme! Ingen som bryr seg om at du gjør alt husarbeidet hjemme mens "mannen kommer hjem og slapper av", det er det at Iu ikke bidrar med en dritt i felleskassa her i landet! Det provoserer meg! Typisk freeloader! Æsj! Kom deg i arbeid eller kvitt deg med NAV-støtten, så skal jeg respektere deg! Ikke kom med den der "NAV bestemmer at jeg har rett på det"-leksa igjen! Alle kan slutte i jobben og grine på seg rett på noen tusenlapper i måneden! Men de mister respekten fra meg og alle andre med normal hjernekapasitet!

Anonymous poster hash: e3f1a...5ef

Ja det er riktig det at man ikke kan eie bil. Men her kan man ha en bil siden det er langt til det meste og man er avhengig av det. De andre tre bilene, som er 1 bruksbil og to veteranbiler står registrert på min svigerfar. Slik har vi løst det.

At slike analfabeter som ikke engang forstår det jeg har skrevet mange ganger respekterer oss bryr meg nada nix. :D

Jaha, bilene er registrert på svigerfar. For ei overraskelse.

Dere driter i regelverket. Dere snylter. Dere lever IKKE som forfedrene våre der mor stelte hjemme, det fikk hun kun gjøre dersom far klarte å forsørge familien. Din mann gjør ikke det.

Jeg syns du er patetisk.

Skrevet

Men kjære HI, hvem tror du NAV er? At de mener dere har krav på disse pengene er ikke interessant i sammenhengen. NAV får sine midler fra staten, og staten får pengene sine fra alle oss som jobber og betaler skatt. Det mener NAV sikkert at dere har krav på, men vi her i forumet får hele greia i halsen fordi dette betyr at dere tar et valg vi andre må ta regningen for. I praksis finansierer vi skattebetalere at du går hjemme og tørker støv. Ville du likt å måtte betale for at nabokona skulle gjort det som du nå gjør?

Om han leker med ungene eller klipper gress, det får være hans/din sak. Vi får håpe det er mer mellom ørene på ungene deres enn på dere voksne i familien. Det du vil diskutere er ikke interessant.

Anonymous poster hash: 73cdc...cbe
Skrevet

Nav meiner jo heller ikkje at de har krav på pengane. De har jo juksa ved å sette bilar de eig i svigerfar sitt namn. 

Skrevet

Å hjelpe meg. Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden, dere er bare patetiske. NAV sier vi har krav på det, hva dere mener om det gir jeg veldig f i. Det er NAV som bestemmer og ikke dere! Ha en fin helg.

Enig, det er helt umulig å diskutere dette når du ikke vil fortelle hva slags penger dere mottar fra nav.

Er det sosialstønad (supplerende livsopphold) dere mottar er det ingen som respekterer valget deres fordi dere med viten og vilje velger å være parasitter som tvinger oss andre ut i jobb for å fylle statskasse så dere kan tappe den.

Er det sånn at du er uføretrygdet og går hjemme pga sykdom er det en helt annen historie, men når du ikke vil si noe om hva dere mottar er det komplett umulig å diskutere med deg.

Anonymous poster hash: a5873...28f

Jeg mottar supplerende livsopphold som jeg har skrevet flere ganger. Men det har ingenting med saken og gjøre. NAV mener vi har krav på det og det får vi, så ferdig med den saken.

Svar meg på det jeg vil diskutere! Hvorfor mener alle at denne fordelingen er greit når de i andre tråder mener det ikke er det? I andre tråder så er man dørmatte, tilbake på 50-tallet, mindre intelligent osv osv. Diskuter dette isteden for økonomi for pokker!

Det er vel greit så lenga man kan brødfø seg selv. Klarer man ikke det så bør absolutt begge ut i jobb

Anonymous poster hash: b87c0...f54

Skrevet

Det jeg hang meg opp i her var at dere har flere biler? Er det ikke sånn at man skal selge bilen før man får sosialdtøtte? Og hvis du er hjemme og vaser trenger dere ikke hver deres bil!

Uansett... Du tar alle godene vi har jobbet hardt med å få her i landet, men driter i å være med å betale for de! Og lærer barna dine til å gjøre det samme! Ingen som bryr seg om at du gjør alt husarbeidet hjemme mens "mannen kommer hjem og slapper av", det er det at Iu ikke bidrar med en dritt i felleskassa her i landet! Det provoserer meg! Typisk freeloader! Æsj! Kom deg i arbeid eller kvitt deg med NAV-støtten, så skal jeg respektere deg! Ikke kom med den der "NAV bestemmer at jeg har rett på det"-leksa igjen! Alle kan slutte i jobben og grine på seg rett på noen tusenlapper i måneden! Men de mister respekten fra meg og alle andre med normal hjernekapasitet!

Anonymous poster hash: e3f1a...5ef

Ja det er riktig det at man ikke kan eie bil. Men her kan man ha en bil siden det er langt til det meste og man er avhengig av det. De andre tre bilene, som er 1 bruksbil og to veteranbiler står registrert på min svigerfar. Slik har vi løst det.

At slike analfabeter som ikke engang forstår det jeg har skrevet mange ganger respekterer oss bryr meg nada nix. :D

Hadde jeg visst hvem du var IRL hadde jeg meldt dere til NAV for snusk. Det dere driver med er svindel. Kanskje skulle barnevernet blitt informert også, dere lærer opp ungene til å bli kriminelle!

Ja, det er kriminelt å stjele, selv om man stjeler fra "staten" eller "samfunnet". Og alle vi som svarer deg er faktisk "staten". Om du synes at vi er dumme som irriterer oss så lever vel de fleste av oss godt med det, for vi er ikke arbeidsløse, giddesløse skattesnyltere og kriminelle som dere.

Skrevet

HI bare lurer... Hvem er analfabetene her tror du ;) deg el oss?

Skrevet

Du sier du vil diskutere, men når folk ikke er enige med deg kaller du dem amøber, analfabeter og skriver bla, bla, bla.. Er det å diskutere? Sier mest om deg egentlig..

At du ikke forstår at arbeidsfordelingen i de fleste hjem er et resultat av at man ønsker klare seg selv økonomisk sier også ganske mye om deg og din mann.

De aller fleste ektepar drar lasset sammen, både arbeidsmessig og økonomisk, heldigvis.

Du ønsker å diskutere arbeidsfordeling uten å diskutere økonomi, men det er faktisk helt umulig siden vi er kvinner som klarer oss selv mens du snylter på statskassa.

Anonymous poster hash: a5873...28f

Skrevet

Dette må jo være kroneksempelet på white thrash. HI forstår jo ikke noe som helst, og så forventes det sympati (eller et eller annet). Huff. Stakkars barn.

Skrevet

Å herregud, noen mennesker klarer virkelig å ta kaka altså. Mye gjennomtrekk hos noen.

Skrevet

Hmmm.... Rart. Når man leser her inne så sier alle at det er galt at kvinnen gjør alt i hjemmet. Mens nå sier alle at det er greit? Å ja jeg har også jobbet før og gjorde også da alt hjemme, da vi mener det er riktig.

At vi får hjelp av NAV var ikke noe jeg skulle diskutere her. Dette er noe vi har krav på og ferdig med det. Kommer ikke til å svare noe mer på kommentarer om dette.

krav på og krav på fru blom! supplerende livsopphold er en subsidiær ytrlse, du skal prøve alle andre muligheter fir inntekt først. søke aap om du har helse begrensninger, registrere deg som arbeidsledig og møte på tiltak så du kan få individ stønad først.

Anonymous poster hash: b2ce0...890

Skrevet

Hmmm.... Rart. Når man leser her inne så sier alle at det er galt at kvinnen gjør alt i hjemmet. Mens nå sier alle at det er greit? Å ja jeg har også jobbet før og gjorde også da alt hjemme, da vi mener det er riktig.

At vi får hjelp av NAV var ikke noe jeg skulle diskutere her. Dette er noe vi har krav på og ferdig med det. Kommer ikke til å svare noe mer på kommentarer om dette.

krav på og krav på fru blom! supplerende livsopphold er en subsidiær ytrlse, du skal prøve alle andre muligheter fir inntekt først. søke aap om du har helse begrensninger, registrere deg som arbeidsledig og møte på tiltak så du kan få individ stønad først.

Om ein bur langt ute på landet er det lettare å argumentere for at jobb og barnepass ikkje er tilgjengeleg når mannen jobbar borte. 

Skrevet

Dere gjør det som passer best for dere! Men om du har sønner, synes jeg litt synd på dem. De vokser opp i den tro om at "kvinnen gjør alt i hjemmet". Hehe, jentene vil ikke stå i kø for dem for å si det sånn ;)

Nei, det blir nok ingen svigerdøtre på HI.
Skrevet

Om ein bur langt ute på landet er det lettare å argumentere for at jobb og barnepass ikkje er tilgjengeleg når mannen jobbar borte. 

Dere får flytte dit dere lettere får tak i barnepass da! Hva jobber mannen din som?

Skrevet

Å hjelpe meg. Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden, dere er bare patetiske. NAV sier vi har krav på det, hva dere mener om det gir jeg veldig f i. Det er NAV som bestemmer og ikke dere! Ha en fin helg.Anonymous poster hash: 9acd3...817

Enig, det er helt umulig å diskutere dette når du ikke vil fortelle hva slags penger dere mottar fra nav.Er det sosialstønad (supplerende livsopphold) dere mottar er det ingen som respekterer valget deres fordi dere med viten og vilje velger å være parasitter som tvinger oss andre ut i jobb for å fylle statskasse så dere kan tappe den.Er det sånn at du er uføretrygdet og går hjemme pga sykdom er det en helt annen historie, men når du ikke vil si noe om hva dere mottar er det komplett umulig å diskutere med deg.Anonymous poster hash: a5873...28f
Jeg mottar supplerende livsopphold som jeg har skrevet flere ganger. Men det har ingenting med saken og gjøre. NAV mener vi har krav på det og det får vi, så ferdig med den saken.Svar meg på det jeg vil diskutere! Hvorfor mener alle at denne fordelingen er greit når de i andre tråder mener det ikke er det? I andre tråder så er man dørmatte, tilbake på 50-tallet, mindre intelligent osv osv. Diskuter dette isteden for økonomi for pokker!Anonymous poster hash: 9acd3...817

Det er vel greit så lenga man kan brødfø seg selv. Klarer man ikke det så bør absolutt begge ut i jobb Anonymous poster hash: b87c0...f54
For både arbeidsgiver og kollegaer sin skyld er det enkelte mennesker det er helt greit at holder seg unna arbeidslivet. Det kan være HI er en av dem.

Anonymous poster hash: 92050...edf

Skrevet

Dere får flytte dit dere lettere får tak i barnepass da! Hva jobber mannen din som?

Eg er ikkje HI, eg legg berre fram ein hypotese om korleis deg er mogleg sett bort frå at dei lyg om at dei ikkje eig fleire bilar. 

Skrevet (endret)

Dette må da være troll, eller så er bare HI ufattelig tåpen og graver sin egen grav...

Men uansett, dere lever ikke som folk på 50-tallet. Mennene jobbet på dagtid og kvinnen jobbet hjemme med sitt. Når mannen kom hjem satt han ikke bena på bordet. De jobbet SAMMEN etter klokken 5 på ettermiddagen med resten av husholdningen/fjøset til de var i seng.

Jeg er enig i at når den ene parten går hjemme burde den ta seg mer av husholdningen enn den som jobber så det skal ikke mangle at du drar lasset hjemme, men som mange andre her reagerer på og meg inkludert er at du er stolt av å svindle og leve på de som bidrar til samfunnets goder.

Hva mener du at du gjør godt for samfunnet når du går hjemme med NAV som sponsor? Jeg spør helt seriøst nå.

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

Dette må da være troll, eller så er bare HI ufattelig tåpen og graver sin egen grav...

Men uansett, dere lever ikke som folk på 50-tallet. Mennene jobbet på dagtid og kvinnen jobbet hjemme med sitt. Når mannen kom hjem satt han ikke bena på bordet. De jobbet SAMMEN etter klokken 5 på ettermiddagen med resten av husholdningen/fjøset til de var i seng.

Jeg er enig i at når den ene parten går hjemme burde den ta seg mer av husholdningen enn den som jobber så det skal ikke mangle at du drar lasset hjemme, men som mange andre her reagerer på og meg inkludert er at du er stolt av å svindle og leve på de som bidrar til samfunnets goder.

Hva mener du at du gjør godt for samfunnet når du går hjemme med NAV som sponsor? Jeg spør helt seriøst nå.

Jeg bidrar med å oppdra barna mine selv, isteden for å plassere de i Bhg og SFO. Jeg bidrar ved at jeg er trener på en aktivitet. Jeg bidrar ved å betale skatt og mva på mat og andre ting vi handler. Vi bidrar med skatt fra mannes arbeid. Vi bidrar med masse i veiavgifter. Osv osv.

Det finnes andre ting kan bidra med enn å jobbe vet du lille venn.

Skrevet

Jeg bidrar med å oppdra barna mine selv, isteden for å plassere de i Bhg og SFO. Jeg bidrar ved at jeg er trener på en aktivitet. Jeg bidrar ved å betale skatt og mva på mat og andre ting vi handler. Vi bidrar med skatt fra mannes arbeid. Vi bidrar med masse i veiavgifter. Osv osv.

Takk for svar, lille venn.

Har du planer om å jobbe når ungene flytter ut da?

Skrevet

Kommer nok til å jobbe når ungene blir større ja.

Skrevet

1. Det var ikke slik de levde på 50-tallet. Arbeidsmengden da var høyere, og de hadde ingen økonomisk støtteapperat.

2. Folk reagerer fordi en slik arbeidsfordeling i hjemmet er kvinneundertrykkende. Mener du seriøst at din mann er mer verdt enn deg?

3. Det er dumt for din personlige økonomi å ha denne fordelingen. Pensjonssparing nå er ikke den samme som før, så om ekteskapet deres ryker, sitter du med sjegget i postkassa. Du har ingen jobb, stort hull i CV'en og lite pensjonspoeng. Med tanke på at dere mottar støtte fra staten har dere neppe oppsparte midler heller.

4. Selv om du kan ha rett på en stønad, betyr ikke det at det er riktig å ta imot. Hvis dere ikke klarer dere selv, så burde du som arbeidsfør ha nok anstendighet til å skaffe deg en ekstra inntekt. Det er mennesker i dette (og andre) land som ikke har den muligheten, og har mer bruk for de pengene enn du har. Jeg har selv vært arbeidsledig en periode, og hadde krav på dagpenger, i tillegg har jeg hatt krav på stipend under studier. Jeg har valgt å ikke motta noe av dette, siden vi ikke trengte pengene.

Anonymous poster hash: 4fdc8...68e
Skrevet

Kommer nok til å jobbe når ungene blir større ja.

Hvorfor?

Anonymous poster hash: bdb0f...a25

Skrevet

Hehe men du er jo mindre inteligent . Beklager men det må du jo være, når du ikke forstår vi henger oss opp i nav penger. Du snylter jo , nei du lever ikke som før da. Og du oppdrar ungene deres til snyltere og navere også.

Bla bla bla bla bla bla!

Hvorfor forventer du skikkelige svar når du slenger med leppa selv

Anonymous poster hash: 78614...414

Skrevet

Bla bla bla bla som du så fint sa det selv

Du er så arrogant og full av deg selv at det er helt utrolig. Ber folk diskutere saklig og det du vil, samtidig som du kaller folk for lille venn, analfabeter osv

Anonymous poster hash: 78614...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...