Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir bare mer og mer frustrert over ultralyden i dag. Føler virkelig at det ikke er sånn den skal være.

Fått ett bilde som så vidt kan se noen ting. Fikk ikke se noe til ansiktet,fingre,bein på skjerm.

Føler meg snytt. Og selv om hun sa i forbifarten at det var en gutt. Fikk ikke se på skjerm eller bilde :/ sitter virkelig igjen med en trist følelse :( og ikke sa hun at babyen var frisk. Hun sa bare at hun ikke kunne finne noen feil.....

:( :( tror jeg må ta enda en privat ultralyd.

Heldigvis går jeg på ferie nå :)

Så kanskje jeg kan se om jeg kan ta ultralyd i spania...

Hhhmmmm

Fortsetter under...

Blir bare mer og mer frustrert over ultralyden i dag. Føler virkelig at det ikke er sånn den skal være.

Fått ett bilde som så vidt kan se noen ting. Fikk ikke se noe til ansiktet,fingre,bein på skjerm.

Føler meg snytt. Og selv om hun sa i forbifarten at det var en gutt. Fikk ikke se på skjerm eller bilde :/ sitter virkelig igjen med en trist følelse :( og ikke sa hun at babyen var frisk. Hun sa bare at hun ikke kunne finne noen feil.....

Hhhmmmm

Hvis jeg var deg, hadde jeg virkelig tatt privat ultralyd. Jeg fikk heller ikke noe bilde som viste tydelig at det var en gutt, men til gjengjeld fikk jeg jo andre bilder, der man kan se armer og bein, og profil og alt.. Så jeg skal ikke klage iallefalll. Har jo vært på fem ultralyder allerede pga komplikasjoner osv, og kan virkelig meddele at det er STOR forskjell på  opplevelsene jeg har hatt. Den første ultralyden min her i Oslo var helt jævlig rett og slett. Begynte nesten å grine etterpå, siden hun legen var så forferdelig. Så jeg anbefaler deg virkelig å gå et annet sted, siden du er misfornøyd. 

Hhhmmmm

Hvis jeg var deg, hadde jeg virkelig tatt privat ultralyd. Jeg fikk heller ikke noe bilde som viste tydelig at det var en gutt, men til gjengjeld fikk jeg jo andre bilder, der man kan se armer og bein, og profil og alt.. Så jeg skal ikke klage iallefalll. Har jo vært på fem ultralyder allerede pga komplikasjoner osv, og kan virkelig meddele at det er STOR forskjell på opplevelsene jeg har hatt. Den første ultralyden min her i Oslo var helt jævlig rett og slett. Begynte nesten å grine etterpå, siden hun legen var så forferdelig. Så jeg anbefaler deg virkelig å gå et annet sted, siden du er misfornøyd.

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 13 men da fikk jo man ikke se kjønn.

Men tror det enten blir nå i ferien eller etter ferie. Synes det helt grusomt hvordan de kan be5hsandle folk. Greit nok at det er vanlig dag på jobb for de men er jo ikke en vanlig dag for oss.

Oul ferdig, veldig hyggelig opplevelse. Synes synd på dere som ikke har det...

Flott jordmor som tok seg god tid og nok en gutt inn i gruppa . Kan noen flytte meg frem til 26nov. Dataen er kaputt...

Haha herregud enda en gutt!:) Nesten bare gutter jo :D

Gratulerer med alle tutene! :-D

Klem til alle dere som har hatt en dårlig opplevelse på ultralyd! Føler virkelig med dere!

I morgen er det min tur, er så ubeskrivelig spent! Kjenner virkelig på nervene nå, og kjenner at jeg er bekymret både for at noe skal være galt, og at selve opplevelsen skal være dårlig. :-/

Annonse

Huff, trasig med dårlige opplevelser på ul da, føler med dere :( Det er jo så utrolig viktig å føle seg godt ivaretatt. Hadde jeg fått en slik følelse tror jeg tårene hadde strømmet rimelig kjapt og at jeg bare hadde reist meg og forlatt, såpass hormonell og ustabil som jeg er for tiden ;) Var selv inne i over en time, fantastisk flink og behagelig ul-jordmor, var rett og slett koselig å være der :) Men ble jo litt bekymret over hodemålet da, selvfølgelig glad for at terminen ble flyttet frem, men urolig for om det kan være en annen årsak selv om hun bedyret at det ikke var det :(

Lykke til i morgen, Ulvemamma :)

Så utrolig koselig å lese om alle dere som har vært på ultralyd! Gratulerer med guttene! Kan anbefale gutter på det varmeste :) Har tre av dem! Pluss noen bonuskarer i tillegg. Weeee så gøy! (Og trist for dere som ikke fikk en god opplevelse. Unn dere en privat ul! Det er ikke så ofte man bærer frem et barn!)

Jeg har hatt det så travelt de siste dagene at jeg ikke har vært innom, og det er uvanlig...Må stort sett kikke litt i denne tråden hver dag ;) Men snart ferie nå!

Huff, trasig med dårlige opplevelser på ul da, føler med dere :( Det er jo så utrolig viktig å føle seg godt ivaretatt. Hadde jeg fått en slik følelse tror jeg tårene hadde strømmet rimelig kjapt og at jeg bare hadde reist meg og forlatt, såpass hormonell og ustabil som jeg er for tiden ;) Var selv inne i over en time, fantastisk flink og behagelig ul-jordmor, var rett og slett koselig å være der :) Men ble jo litt bekymret over hodemålet da, selvfølgelig glad for at terminen ble flyttet frem, men urolig for om det kan være en annen årsak selv om hun bedyret at det ikke var det :(

Satte hun termin kun med utgangspunkt i hodemålet? For hun jeg var hos sa at man i nødstilfelle kunne sette termin av bare lårbeinet, men man ville alltid ha med hodemålet for å se at det samsvarte. Ville jo tro det var motsatt også slik at man kun i nødstilfelle brukte hodemålet uten andre mål...

Utrolig kjedelig at du hadde en så kjip ul-opplevelse! Det skal jo være fylt av spenning og glede!

Hei jeg er ny her! Jeg er 22 år og jeg har termin 22. november. Jeg er fra Island men jeg flytter til Oslo i juli. Fordi er jeg ikke særligt gode til at tale norsk hehe! Er her nogen andre som har termin i november og bor i Oslo? :) Unnskyld for min dårlig norsk :/

Hei jeg er ny her! Jeg er 22 år og jeg har termin 22. november. Jeg er fra Island men jeg flytter til Oslo i juli. Fordi er jeg ikke særligt gode til at tale norsk hehe! Er her nogen andre som har termin i november og bor i Oslo? :) Unnskyld for min dårlig norsk :/

Hei hei! Jeg har termin 13 November og bor i Oslo! :) Velkommen til forumet. Syntes språket ditt er bra, så det er ingenting å bekymre seg for. 

Dagens nedtur! De ringte fra sykehuset og avbestilte ul pga sykdom. Ny time på tirsdag.

Jeg har gruet meg sånn de siste dagene, og nå må jeg vente ennå lenger.

Hjelper heller ikke at jeg hadde tatt ut feriedag i dag for å kunne møte opplagt og ustresset på timen og ha god tid til å kose meg med resultatet, samt at jeg hadde bestilt meg frisørtime etterpå slik at jeg slapp å dra mange turer ned til byen.

Jeg har heller ikke noe ønske om å fortelle om ul på jobb, da de ikke har visst noe interesse for svangerskapet mitt utover å irritere seg over at jeg har vært borte...

Neste uke har jeg allerede problemer med å rekke det jeg skal før ferien, og nå blir tirsdagen plutselig bare to timer lang... Regner med jeg får noen stygge blikk når jeg drar allerede kl 10 på tirsdag, og at jeg blir grundig diskutert i kaffepausen senere...

Satte hun termin kun med utgangspunkt i hodemålet? For hun jeg var hos sa at man i nødstilfelle kunne sette termin av bare lårbeinet, men man ville alltid ha med hodemålet for å se at det samsvarte. Ville jo tro det var motsatt også slik at man kun i nødstilfelle brukte hodemålet uten andre mål...

Utrolig kjedelig at du hadde en så kjip ul-opplevelse! Det skal jo være fylt av spenning og glede!

Lårbenet var som forventet ift menstermin, men hodemålet var større og det var det hun måtte gå ut fra for å sette ul-termin.

Trodde virkelig jeg skulle nyte de siste månedene nå, etter først dårlige resultater på duotesten, masse bekymringer av den grunn, frem til avgjørelse om fostervannsprøve og heldigvis til slutt positivt svar på den.

Men neida, nå skal jeg bekymre meg for hodemålet :(

Annonse

Dagens nedtur! De ringte fra sykehuset og avbestilte ul pga sykdom. Ny time på tirsdag.

Hjelper heller ikke at jeg hadde tatt ut feriedag i dag for å kunne møte opplagt og ustresset på timen og ha god tid til å kose meg med resultatet, samt at jeg hadde bestilt meg frisørtime etterpå slik at jeg slapp å dra mange turer ned til byen.

Jeg har heller ikke noe ønske om å fortelle om ul på jobb, da de ikke har visst noe interesse for svangerskapet mitt utover å irritere seg over at jeg har vært borte...

Neste uke har jeg allerede problemer med å rekke det jeg skal før ferien, og nå blir tirsdagen plutselig bare to timer lang... Regner med jeg får noen stygge blikk når jeg drar allerede kl 10 på tirsdag, og at jeg blir grundig diskutert i kaffepausen senere...

Huff da Ulvemamma, kjedelig når slikt skjer, skjønner deg veldig godt :(

Du får bare prøve å gjøre det beste ut av dagen, kose deg hos frisøren og kanskje legge inn enda mer egenpleie, kafétur og litt shopping :) Så får vi håpe dagene går fort til tirsdag!

Huff da Ulvemamma, kjedelig når slikt skjer, skjønner deg veldig godt :(

Du får bare prøve å gjøre det beste ut av dagen, kose deg hos frisøren og kanskje legge inn enda mer egenpleie, kafétur og litt shopping :) Så får vi håpe dagene går fort til tirsdag!

Ææææsj, så kjedelig! :( Får håpe det går fort til tirsdag!!

Hei preggiser!

Da har vi vært på UL og magefølelsen stemte. Det bor en liten gutt med digre føtter og skikkelig bollemage i magen min <3 Han var ikke veldig glad i å bli fotografert og ville helst gjemme seg med armene foran ansiktet. Tok litt spensthopp og prøvde å stå på henda, men han var like sjenert og det var vanskelig å få gode bilder. Det viktigste er at alt stod bra til :D Termin ble satt til 17. november :) Nå skal jeg handle maling og begynne å pusse opp barnerommet :) Pappaen ble rørt og fikk en tåre i øyekroken, tror det gikk litt mer opp for han nå! 

Ulvemamma: Det var utrolig kjipt da! :( Men du får jo OUL til slutt du og skal du se! :) 

Prøvestadiet: Gratuerer med en liten gutt!! Gutter overalt her jo! :P Samboeren min ble også helt rørt på OUL. (Men ikke like sippete som jeg ble da..)

Idag er jeg nødt til å dra på bursdagsfest, og jeg har ikke lyst. Er en veldig god venninne av meg som har leid noe lokaler og invitert hundre mennesker. Guuud.. Hadde det ikke vært en god venninne, hadde jeg ikke dratt! :P 

Her kommer enda en gutt :) Ikke tvil om at det blir en lillebror! Vi hadde en veldig flott opplevelse på UL. Flott jordmor som tok seg god tid og fortalte og forklarte alt hun så. Selv om hun var forsinka med minst halvtime. 

Synd å høre om dere som ikke har hatt en hyggelig opplevelse, for det er jo veldig spesielt å få se det vesle vidunderet. 

Jeg ble forresten satt fram til 21. november - hvis noen kunne flyttet meg fram :)

1.Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose, micke78 (jente)
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma
6. Tuppen85, Makemyday
7. Silhouette
8. illyheart, tikl, Løven 72
9. Bifrost
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, monson(gutt)
12. AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D(gutt)
13. Limona, Gi89, Malv(Gutt)
14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)
15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Panterjenta85 (gutt)
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86, Mabanovember (Gutt)
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, 
21.Amone (gutt)
22. Eliamali, Mrs Meg
23. lykkeligravid2, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll,Hippetihopp
26.
27. MartheK, esha, Zinas79
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Klarte det selv likevel :)

1.Sunnisol, mipmipmip
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby
6. Tuppen85, Makemyday
7. Silhouette
9. Bifrost
14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)
15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Panterjenta85 (gutt)
17. 
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, 
21.Amone (gutt)
22. Eliamali, Mrs Meg
26.
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Sånn, nå har jeg flyttet deg, Vurdererbaby! :)

1.Sunnisol, mipmipmip2. Nummer2.2014, spire.nr.2<33. DrømmeSofie, Toolose, micke78 (jente)4. JeanetteMarie5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby6. Tuppen85, Makemyday7. Silhouette8. illyheart, tikl, Løven 729. Bifrost10. Håpet om nr 3 :-)11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, monson(gutt)12. AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D(gutt)13. Limona, Gi89, Malv(Gutt)14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Panterjenta85 (gutt)16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike17. 18.Solstråle86, Mabanovember (Gutt)19. Milli, Coccobahhia20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, 21.Amone (gutt)22. Eliamali, Mrs Meg23. lykkeligravid2, Abcsilje24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie8925. To små troll,Hippetihopp26.27. MartheK, esha, Zinas7928. Novemberlykke29. Ponkepenk, bellina30. Frupedersen, Challe

Sånn, nå har jeg flyttet deg, Vurdererbaby! :)

Tusen takk Malv :)

1.Sunnisol, mipmipmip
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby
6. Tuppen85, Makemyday
7. Silhouette
9. Bifrost
17. Prøvestadiet 
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, RosaParasoll, 
21.Amone (gutt)
22. Eliamali, Mrs Meg
26.
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Sånn,da har jeg flyttet meg selv hele tre dager frem  :laugh: 

Igår fikk jeg plutselig ett nytt "symptom" som lyn fra klar himmel. Har så og si ALDRI hatt halsbrann før i mitt liv. Det fikk jeg altså igår kveld på bursdagsfesten til venninnen min. Jeg måtte dra hjem. På hele hjemveien, og når jeg kom hjem kjentes det bokstavelig ut som om jeg hadde shottet 10 tequilla shots på rappen, siden det brant i hele brystet. Fikk nesten ikke puste siden det var så vondt. Sure oppstøt og hele pakka. Måtte prøve yoghurt og samarin. (yoghurten hjalp litt).

Idag har det heldigvis gått bort, men fytti grisen det var ubehagelig. Syntes synd på de som plages med dette til vanlig. 

Igår fikk jeg plutselig ett nytt "symptom" som lyn fra klar himmel. Har så og si ALDRI hatt halsbrann før i mitt liv. Det fikk jeg altså igår kveld på bursdagsfesten til venninnen min. Jeg måtte dra hjem. På hele hjemveien, og når jeg kom hjem kjentes det bokstavelig ut som om jeg hadde shottet 10 tequilla shots på rappen, siden det brant i hele brystet. Fikk nesten ikke puste siden det var så vondt. Sure oppstøt og hele pakka. Måtte prøve yoghurt og samarin. (yoghurten hjalp litt).

Idag har det heldigvis gått bort, men fytti grisen det var ubehagelig. Syntes synd på de som plages med dette til vanlig. 

Uff! Det der hørtes pyton ut! Hadde du spist noe spesielt? Krydret mat eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...