Gå til innhold

Er blitt bedt i komfirmasjon i mai.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det blir nevn at dette gjelder bare noen timer. Tror dere virkelig at alle har hele sin familie rett i nærheten?

Min familie er spredt over hele Norge og vi må alltid reise om vi skal i selskap. Det tror jeg ikke er unikt for oss.

Vi må ta fri fra jobb når selskapet er på en søndag. i alle fall en eller to dager.

Vi kan ikke begge reise om vi ikke får ta med barna siden en av oss må passe de.

Ett slikt selskap blir også veldig dyrt for oss som gjester.

Heldigvis inviterer vi i min familie også barna. Det er en fin anledning til at de kan knytte bånd.

Anonymous poster hash: b35fc...143
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig sært!

Anonymous poster hash: 697d8...a66

Skrevet

Det jeg blir litt overrasket over her i diskusjonen er at om barna ikke blir invitert så antas det automatisk at det er pga bråk og at de 'stjeler oppmerksomheten'. Er det seriøst det første dere tenker?

Om noen i min krets hadde valgt å utelate barna fra en konfirmasjon hadde jeg tenkt at det var foreldrenes valg mtp plass og økonomi - ikke for å være nazi på å kjøre showet selv. Og slett ikke at konfirmanten ville ha alt fokus på seg selv.

Og så må jeg få si at noen av dere burde virkelig være så flau over måten dere 'diskuterer' på! Det er ganske uhørt av voksne folk å oppføre seg sånn med drittslenging og karakteristikker av andres barn. Diskuterer dere alltid sånn?

Skrevet

Det er utrolig sært!

Så om jeg ikke ber alle mine søskenbarns barn i min datters konfirmasjon så er jeg sær? Vi snakker da om over 30 barn! Min datter har såvidt hilst på halvparten av de, de andre aner hun ikke hvem er en gang.

Jeg tror noen av dere ikke tenker særlig langt før dere svarer her. Eller så har dere en meget liten familie!

Leste til og med at om noen ikke har allverdens av penger (hun kalte de fattiglus), og vil ha det hjemme heller burde droppe konfirmasjonen dersom de ikke har mulighet til å leie lokale for å få plass til 28 barn! Skal en konfirmant bli straffet for at foreldrene ikke har råd til å be en skokk med barn? Noen av dere virker ikke særlig gode!

Skrevet

Det er utrolig sært!

Så om jeg ikke ber alle mine søskenbarns barn i min datters konfirmasjon så er jeg sær? Vi snakker da om over 30 barn! Min datter har såvidt hilst på halvparten av de, de andre aner hun ikke hvem er en gang.

Jeg tror noen av dere ikke tenker særlig langt før dere svarer her. Eller så har dere en meget liten familie!

Leste til og med at om noen ikke har allverdens av penger (hun kalte de fattiglus), og vil ha det hjemme heller burde droppe konfirmasjonen dersom de ikke har mulighet til å leie lokale for å få plass til 28 barn! Skal en konfirmant bli straffet for at foreldrene ikke har råd til å be en skokk med barn? Noen av dere virker ikke særlig gode!

Jeg tenker at det kanskje ikke er naturlig å invitere dine søskenbarn til din datters konfirmasjon, men at det er MEGET unaturlig å unnlate å invitere din datters søskenbarn. Klart grensen må gå et sted. Det forstår jeg også :)

I min familie har grensen gått ved 2 ledd. dvs man inviterer besteforeldre tanter/onkler, nieser/nevøer og deres barn. Så i mitt bryllup inviterte vi f.eks ikke mine foreldres søskenbarn eller mine foreldres tanter/onkler.

Til Marble, ja, det første jeg tenker dersom barn unnlates i familieselskaper er at de 'stjeler oppmerksomheten'. For det finnes ALLTID plass og midler om man ønsker å prioritere at alle skal inviteres fremfor andre viktigheter. Selv kommer jeg fra en familie hvor man blir oppunder 60 med tanter, onkler og søskenbarn, og det har aldri vært et spørsmål hvorvidt man skal invitere barna eller ikke. 

Anonymous poster hash: f8497...7c2

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror jeg hadde blitt hjemme. Konfirmasjon er en merkedag som ikke er så viktig verken for konfirmanten eller familien, men for handelsstanden.

Skrevet

Jeg har vært i en del konfirmasjoner, og har aldri opplevd at barn ikke har vært med.....

Anonymous poster hash: 25e8d...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...