Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #26 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Synes den dårlige holdningen ligger i å ekskludere deler av familien jeg da, barna! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg er ikke enig med deg. Den holdningen du viser at uansett hva den/de som skal feires må forsake så må for guds skyld det forsakes slik at barna blir invitert. Det er etter mitt syn helt feil da det er de som skal feires som er i fokus, og hvis deres ønske om feiring resulterer at barna ikke inviteres er det helt i orden og veldig forståelig. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Men vi har FUNDAMENTALT forskjellig syn på hva en slik feiring innebærer. For meg er både bryllup og konfirmasjon en familiebegivenhet, en dag hvor man feirer brudepar/konfirmant men man også markerer en endring i familiestrukturen. En blir voksen, eller to mennesker starter sitt liv sammen. Det er en markering hvor det blir helt absurd å ikke invitere familiens medlemmer, inkludert barna! Om man er så truet av litt barnestøy, mener jeg man kanskje må ta noen runder med seg selv! Og folk må få gjøre som de vil, og jeg må få velge om jeg vil delta i en feiring som der legges opp til. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva som er verst... å takke nei til en inivtasjon eller det er å bevisst unnlate å invitere HELE familien til en familiesammenkomst. For meg er sistnevnte en kardinalsynd, og jeg ønsker virkelig ikke delta i en feiring som legger opp til en slik selvhøytidelighet! Anonymous poster hash: f8497...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #27 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-) Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Som sagt er det nok ikke et stort tap... Du blir jo bare "henne som ikke gidder møte opp fordi hun ikke kan gjøre noe uten snørrungene sine". Hvem bryr seg om at hun ikke kommer? Anonymous poster hash: 63303...417 Jeg vil ha meg frabedt at du kaller mine barn snørrunger, det er utrolig ufint! Anonymous poster hash: f8497...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #28 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Synes den dårlige holdningen ligger i å ekskludere deler av familien jeg da, barna! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg er ikke enig med deg. Den holdningen du viser at uansett hva den/de som skal feires må forsake så må for guds skyld det forsakes slik at barna blir invitert. Det er etter mitt syn helt feil da det er de som skal feires som er i fokus, og hvis deres ønske om feiring resulterer at barna ikke inviteres er det helt i orden og veldig forståelig. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Men vi har FUNDAMENTALT forskjellig syn på hva en slik feiring innebærer. For meg er både bryllup og konfirmasjon en familiebegivenhet, en dag hvor man feirer brudepar/konfirmant men man også markerer en endring i familiestrukturen. En blir voksen, eller to mennesker starter sitt liv sammen. Det er en markering hvor det blir helt absurd å ikke invitere familiens medlemmer, inkludert barna! Om man er så truet av litt barnestøy, mener jeg man kanskje må ta noen runder med seg selv! Og folk må få gjøre som de vil, og jeg må få velge om jeg vil delta i en feiring som der legges opp til. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva som er verst... å takke nei til en inivtasjon eller det er å bevisst unnlate å invitere HELE familien til en familiesammenkomst. For meg er sistnevnte en kardinalsynd, og jeg ønsker virkelig ikke delta i en feiring som legger opp til en slik selvhøytidelighet! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg hadde nok foretrukket at du takket nei da du representerer i mine øyne en ufin holdning mot de som skal feires, da du ikke respekteres deres ønske om feiring. For å bruke et ord du bruker så er din respektløse holdning til hovedpersonenes ønsker den største kardinalsynden av de alle. Anonymous poster hash: f23d6...b4c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #29 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-) Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Som sagt er det nok ikke et stort tap... Du blir jo bare "henne som ikke gidder møte opp fordi hun ikke kan gjøre noe uten snørrungene sine". Hvem bryr seg om at hun ikke kommer? Anonymous poster hash: 63303...417 Jeg vil ha meg frabedt at du kaller mine barn snørrunger, det er utrolig ufint! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Nå har det seg slik at eplet sjeldent faller så langt fra stammen, så damer med ufordragelige holdninger får ofte barn med de samme egenskapene!Men man kan jo alltids håpe at de blitt LITT mindre selvopptatte og herskelystne enn deg, da, og at de vil respektere andres ønsker i litt større grad enn det du gjør. Anonymous poster hash: 63303...417
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #30 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Synes den dårlige holdningen ligger i å ekskludere deler av familien jeg da, barna! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg er ikke enig med deg. Den holdningen du viser at uansett hva den/de som skal feires må forsake så må for guds skyld det forsakes slik at barna blir invitert. Det er etter mitt syn helt feil da det er de som skal feires som er i fokus, og hvis deres ønske om feiring resulterer at barna ikke inviteres er det helt i orden og veldig forståelig. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Men vi har FUNDAMENTALT forskjellig syn på hva en slik feiring innebærer. For meg er både bryllup og konfirmasjon en familiebegivenhet, en dag hvor man feirer brudepar/konfirmant men man også markerer en endring i familiestrukturen. En blir voksen, eller to mennesker starter sitt liv sammen. Det er en markering hvor det blir helt absurd å ikke invitere familiens medlemmer, inkludert barna! Om man er så truet av litt barnestøy, mener jeg man kanskje må ta noen runder med seg selv! Og folk må få gjøre som de vil, og jeg må få velge om jeg vil delta i en feiring som der legges opp til. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva som er verst... å takke nei til en inivtasjon eller det er å bevisst unnlate å invitere HELE familien til en familiesammenkomst. For meg er sistnevnte en kardinalsynd, og jeg ønsker virkelig ikke delta i en feiring som legger opp til en slik selvhøytidelighet! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg hadde nok foretrukket at du takket nei da du representerer i mine øyne en ufin holdning mot de som skal feires, da du ikke respekteres deres ønske om feiring. For å bruke et ord du bruker så er din respektløse holdning til hovedpersonenes ønsker den største kardinalsynden av de alle. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Det siste du sier er jeg uenig i! En familiefest er ikke kun for å tekkes hovedpersonen. Man har en plikt som vertskap å påse at gjestene koser seg. Anonymous poster hash: f8497...7c2
Novemberdama Skrevet 21. april 2014 #31 Skrevet 21. april 2014 f23d6...b4c [/acronym] [/i] Det siste du sier er jeg uenig i! En familiefest er ikke kun for å tekkes hovedpersonen. Man har en plikt som vertskap å påse at gjestene koser seg. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Om du ikke klarer å kose deg i noen timer uten barna dine er du sær og må ha et snevert sosialt liv! Jeg tror nok du ville være den eneste som ikke klarte å kose deg, men DU mener jo selvsagt at alle burde ta hensyn til DEG og DITT behov.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #32 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Synes den dårlige holdningen ligger i å ekskludere deler av familien jeg da, barna! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg er ikke enig med deg. Den holdningen du viser at uansett hva den/de som skal feires må forsake så må for guds skyld det forsakes slik at barna blir invitert. Det er etter mitt syn helt feil da det er de som skal feires som er i fokus, og hvis deres ønske om feiring resulterer at barna ikke inviteres er det helt i orden og veldig forståelig. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Men vi har FUNDAMENTALT forskjellig syn på hva en slik feiring innebærer. For meg er både bryllup og konfirmasjon en familiebegivenhet, en dag hvor man feirer brudepar/konfirmant men man også markerer en endring i familiestrukturen. En blir voksen, eller to mennesker starter sitt liv sammen. Det er en markering hvor det blir helt absurd å ikke invitere familiens medlemmer, inkludert barna! Om man er så truet av litt barnestøy, mener jeg man kanskje må ta noen runder med seg selv! Og folk må få gjøre som de vil, og jeg må få velge om jeg vil delta i en feiring som der legges opp til. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva som er verst... å takke nei til en inivtasjon eller det er å bevisst unnlate å invitere HELE familien til en familiesammenkomst. For meg er sistnevnte en kardinalsynd, og jeg ønsker virkelig ikke delta i en feiring som legger opp til en slik selvhøytidelighet! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg hadde nok foretrukket at du takket nei da du representerer i mine øyne en ufin holdning mot de som skal feires, da du ikke respekteres deres ønske om feiring. For å bruke et ord du bruker så er din respektløse holdning til hovedpersonenes ønsker den største kardinalsynden av de alle. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Det siste du sier er jeg uenig i! En familiefest er ikke kun for å tekkes hovedpersonen. Man har en plikt som vertskap å påse at gjestene koser seg. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Da må vi bare enes om å være uenig. Jeg kommer aldri til å mene at din oppfatning er korrekt, og du kommer nok aldri til å mene at jeg har rett. Jeg har fokus på hovedpersonene, og du har fokus på gjestene og disse to fokusområdene representerer gjerne en konflikt når det kommer til hvem inviteres, hvor har man selskapet og hva skal selskapet inneholde. Anonymous poster hash: f23d6...b4c
Novemberdama Skrevet 21. april 2014 #33 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare n plikt som vertskap å påse at gjestene koser seg. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Da må vi bare enes om å være uenig. Jeg kommer aldri til å mene at din oppfatning er korrekt, og du kommer nok aldri til å mene at jeg har rett. Jeg har fokus på hovedpersonene, og du har fokus på gjestene og disse to fokusområdene representerer gjerne en konflikt når det kommer til hvem inviteres, hvor har man selskapet og hva skal selskapet inneholde. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Hun har da, strengt tatt, ikke fokus på andre gjester enn seg selv. Mange gjester vil respektere vertskapets ønsker, og noen vil nok til og med være glade for at de kan vie all sin oppmerksomhet på den feiringen handler om, ikke sine egne barn, akkurat den dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #34 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf.Anonymous poster hash: f8497...7c2 For veldig mange barn vil et bryllup eller en konfirmasjon være forferdelig kjedelig. Ikke mange barn mellom 1 og 5 som vil sitte stille under en middag som varer i flere timer. De aller fleste barn vil nok være takknemmelige for å slippe! Nå vet jeg ikke hvordan dine familiefester er, men når storfamilien min samles er det MANGE barn, og de koser seg sammen, siden de sjelden treffer hverandre. Vi voksne pleier å bytte på å "gjete litt på dem" eventuelt be de eldre barna passe på de mindre, og godtar litt mer støy under middag. Jeg tror barna i vår familie hadde blitt veldig skuffet om de hadde blitt eksludert i en slik markering. For ikke å snakke om hvor sjokkert samtlige voksne i min familie hadde blitt. Men familier er forskjellige, og har forskjellig kultur. Likevel, om JEG hadde blitt invitert i en konfirmasjon til et familiemedlem og mine barn var uønsket, hadde jeg takket nei, for det synes jeg er direkte uhørt! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg tror du må innse at barna dine ikke er verdens midtpunkt og at de ikke tar skade av å "føle seg utenfor" de voksnes feiring. Hvis ungene dine blir fornærmet over dette så har du skapt deg et problem, nemlig barn Oslo er vant til alltid å være i fokus. Anonymous poster hash: 0e65a...9bc
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #35 Skrevet 21. april 2014 Er HI i nær familie til konfirmanten? Det står det vel ikke noe om? Dersom de er venner av foreldrene synes jeg det er helt greit å bli bedt uten barn. Synes også det er greit om det er nær familie. Anonymous poster hash: c3086...ef0
soleia Skrevet 21. april 2014 #36 Skrevet 21. april 2014 I våre familiar har konfirmasjon alltid vore ein familiefest for heile familien, så eg synes det er sært å arrangere konfirmasjon utan barn. Men om konfirmanten ikkje har barn i nær familie, som søsken eller søskenbarn, så forstår eg om dei vil feire konfirmasjonen utan barn dei likevel ikkje kjenner noko særleg tilstades. De må forhalde dykk til premissane vertskapen legg for festen, og om de takkar ja møter de utan barn. Eg hadde skaffa barnevakt for denne dagen, og møtt for å heidre konfirmanten.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #37 Skrevet 21. april 2014 Hadde heller ikke dratt. Må si meg enig med deg at familiesammenkomster uten barn er merkelig. Heldigvis er det ikke slik familie. Her tåler alle noe støy fra barn og vi har det ikke så stivt at noen rynker på nesa. Så koselig atte:-)) Anonymous poster hash: a1ad6...3c0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #38 Skrevet 21. april 2014 Hvem vil ha unger flyvenes rundt i alle bauer og vinkler på slike tilstelninger der man skal sitte rolig mesteparten av tiden og "hylle" hovedpersonen/e! Barn har egentlig ikke noe der å gjøre når man ikke kan "leke fritt rundt" Makan! Anonymous poster hash: a66dd...079 JEG....JEG vil ha unger flyvende rundt i alle bauer og vinkler, for vet du hva....De er EN DEL av familien, LIKEVERDIGE medlemmer som gamle tanter! Barna i en familie har ikke noe i en familiemarkering å gjøre???? Hvorfor får folk i din familie unger egentlig? Du synes jo tydeligvis de bare er i veien? Det får være grenser på hvor selvhøytidelig man skal være...om man føler seg truet som hovedperson ved at en unge eller to må taes ut under en tale, og føler seg mindre "hyllet" av dette, tror jeg problemet ligger inni "hovedpersonen" ikke ungene.... Anonymous poster hash: f8497...7c2 Skulle tro det var du som var konfirmanten så obsternasig og trassig som du oppfører deg. Meg, meg, meg, meg! Anonymous poster hash: 82807...b0c
*Miss Marple* Skrevet 21. april 2014 #39 Skrevet 21. april 2014 Jeg har ikke opplevd å bli invitert til konfirmasjon hvor det ikke var plass til barna, men om det så skulle skje hadde jeg selvsagt valgt å møte opp for å feire konfirmanten! Å velge å boikotte en så stor merkedag for å understreke et poeng er barnslig, egoistisk og ufint.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #40 Skrevet 21. april 2014 Hvis mine barn ikke hadde vært ønsket i et FAMILIEselskap, hadde ikke jeg dratt. Men heldigvis har vi ikke sånne folk i vår omgangskrets. Her er alle inviterte! Anonymous poster hash: c7a08...496
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #41 Skrevet 21. april 2014 Hadde jeg blitt hjemme. Anonymous poster hash: d0b37...aca
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #42 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon!Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det.Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere?De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet!Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg?Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile.Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-)Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn!Anonymous poster hash: f8497...7c2 Som sagt er det nok ikke et stort tap... Du blir jo bare "henne som ikke gidder møte opp fordi hun ikke kan gjøre noe uten snørrungene sine". Hvem bryr seg om at hun ikke kommer?Anonymous poster hash: 63303...417 Jeg vil ha meg frabedt at du kaller mine barn snørrunger, det er utrolig ufint! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du kan ikke frabe deg noe som helst. At noen kaller ungene dine snørrunger må du nok bare finne deg i. Og personlig tror jeg ikke karakteristikken er så halvgal.. Anonymous poster hash: 054a6...fa8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #43 Skrevet 21. april 2014 Hva er det som skjer ? Kalle ei annens unger for snørrunger fordi hun har den meningen hun har? Det er flere som har svart de ville blitt hjemme her nå , så tydeligvis flere snørrunger der ute inkl dine anonyme frekkas. Grusomt ekle snørrunger du har til barn skjønner du ikke tør å ta dem med i selskap Anonymous poster hash: a96ab...0b9
Wopi Skrevet 21. april 2014 #44 Skrevet 21. april 2014 Jeg er også en som synes det er underlig alt det folk vil gjøre uten ungene sine. Men i en konfirmasjon tenker jeg at man må få invitere de man ønsker selv, ut i fra de økonomiske rammene man har. Så er det jo et spm hvem konfirmantene er. Er det dine barns søskenbarn som dere har et nært forhold til, synes jeg du har grunn til å føle at det er leit. Er det noen dine barn ikke er nære, eller evnt en konfirmant du er fadder for, synes jeg ikke det er rart at du er invitert uten barn.
Major HotLips Houlihan Skrevet 21. april 2014 #45 Skrevet 21. april 2014 Syns det høres helt snålt ut jeg. Konfirmasjon er jo en familiesammenkomst og barn er en del av familien. Er familien stor så må man bare ha større lokale og mer mat
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #46 Skrevet 21. april 2014 Hva er det som skjer ? Kalle ei annens unger for snørrunger fordi hun har den meningen hun har? Det er flere som har svart de ville blitt hjemme her nå , så tydeligvis flere snørrunger der ute inkl dine anonyme frekkas. Grusomt ekle snørrunger du har til barn skjønner du ikke tør å ta dem med i selskap Anonymous poster hash: a96ab...0b9 Hehe du klarer nok ikke provosere meg ingen kalte ungene hennes snørrunger pga meningene hun har, men hvordan hun velger å uttrykke dem. Det er nesten helt umulig at en så ufyselig person klarer å oppdra unger som ikke er snørrunger.. Anonymous poster hash: 054a6...fa8
Elsker livet Skrevet 21. april 2014 #47 Skrevet 21. april 2014 Jeg syns det er trist hvordan gjester blir mer og mer statister i slike begivenheter. Holdes barn utenfor burde man kanskje la være å invitere onkel Erik også for han lukter svette og farmor for hun ler ofte høyt og skingrende på upassende tidspunkt. Men da går man glipp av noen gaver, så de får komme allikevel? Jeg hadde takket ja, men jeg hadde ikke sett frem til det. Har vært statist i nok brylluper, og nå skal det bli slik med konfirmasjoner også?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #49 Skrevet 21. april 2014 Er det ikke opp til konfirmanten da, det er jo deres dag. Ikke alltid gøy med en gjeng med småunger som tar fokus vekk fra ungdommens store dag.. Anonymous poster hash: 4150f...45d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #50 Skrevet 21. april 2014 Ser for meg at konfirmanten er ett bortskjemt enebarn, som ikke liker barn. Og du må nok ut med en stooor pengesum for at prinsessen/prinsen skal bli glad Anonymous poster hash: 0cf10...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå