Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #52 Skrevet 21. april 2014 Hvordan er slektskapet til konfirmanten? Anonymous poster hash: e7f90...599
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. april 2014 #53 Skrevet 21. april 2014 Vi er og bedt i en uten barn, så mannen blir hjemme med de. Ikke noe problem å forstå at det blir mange hvis alle skal ha med barn.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #54 Skrevet 21. april 2014 Da jeg vokste opp inviterte vi ikke søskenbarn i konfirmasjon. Jeg har 40 søskenbarn, så ingen som tenkte tanken på at det var urettferdig. Når mine barn skal konfirmeres er situasjonen en helt annen. De har to søskenbarn, så her blir alle med. Tenker at det må være opp til hver enkelt om de ønsker å invitere med barn eller ikke. Kunne ikke brydd meg mindre. Anonymous poster hash: fde30...b97
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #55 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 Du virker som en lite hyggelig person. Satser på at jeg kjenner deg irl, kjenner endel drittsekker Hvis de måtte be 28 barn, så MÅTTE DE BE 28 BARN, DA! De er familie, de og. Er de fattligluser som ikke har råd til å feire med alle, får de la være... Hvis man hadde utelatt å be alle over 35, hadde det vel blitt ramaskrik! Anonymous poster hash: a97ac...cba
☆☆☆ Skrevet 21. april 2014 #56 Skrevet 21. april 2014 Dei står fritt til å unnlate barna, de står fritt til å avslå invitasjon. Eg ville nok avslått, når ikkje heile familien blir invitert i ei familietilstelning tenker eg at vi heller finn på noko anna den dagen. Eg har fordommar mot slike tilstelningar der barna blir holdt unna, at konfirmanten er konfirmasjonsversjonen av bridezilla og gjestane er statistar i ei narssisistisk forestilling der barna kan tenkast å stjele ein millimeter oppmerksomhet frå hovudpersonen. Ser ingen grunn til å utfordre fordommen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #57 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon!Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det.Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere?De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet!Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg?Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile.Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-)Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn!Anonymous poster hash: f8497...7c2 Som sagt er det nok ikke et stort tap... Du blir jo bare "henne som ikke gidder møte opp fordi hun ikke kan gjøre noe uten snørrungene sine". Hvem bryr seg om at hun ikke kommer?Anonymous poster hash: 63303...417 Jeg vil ha meg frabedt at du kaller mine barn snørrunger, det er utrolig ufint! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du kan ikke frabe deg noe som helst. At noen kaller ungene dine snørrunger må du nok bare finne deg i. Og personlig tror jeg ikke karakteristikken er så halvgal..Anonymous poster hash: 054a6...fa8 Hva feiler det deg egentlig? Sur fordi du ikke kan få unge el noe? Anonymous poster hash: a97ac...cba
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #58 Skrevet 21. april 2014 Jeg syns det er trist hvordan gjester blir mer og mer statister i slike begivenheter. Holdes barn utenfor burde man kanskje la være å invitere onkel Erik også for han lukter svette og farmor for hun ler ofte høyt og skingrende på upassende tidspunkt. Men da går man glipp av noen gaver, så de får komme allikevel? Jeg hadde takket ja, men jeg hadde ikke sett frem til det. Har vært statist i nok brylluper, og nå skal det bli slik med konfirmasjoner også? Tusen takk...Du og stjerna uttrykte poenget mitt bedre enn jeg gjorde selv Forskjellen er at etter 10+ slike bryllup har jeg sluttet å delta i slike tilstelninger. Sender gave og thats it! Og poenget var at dersom det er en familiebegivenhet hvor man er søsken, søskenbarn eller tante/onkel til den som skal feires er det megasnålt om ens barn ikke er invitert. Er man venn eller fadder eller mer perifer familie er det mye mer naturlig. Det virker som om mange av de som har svart at familietilstelninger uten barn er normalt ikke har sett denne distingsjonen....men men Ser ut som om flere etterhvert både understreker poenget mitt og deler dette synet Anonymous poster hash: f8497...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #59 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Det hender også i våre dager at folk gifter seg før de får barn. Jeg kan veldig godt forstå at voksene folk ønsker en middag for voksene og ikke for barn, dessuten konsumeres det ofte endel alkohol i slike anledninger også. Hos oss er det ikke barn i bryllup, men i konfirmasjon. Helt greit synes jeg og ikke bor å bli så til de grader fornærmet for som det du tydelig blir. Stakkars menneske.... Anonymous poster hash: 9ec49...554
Ugl@ ruger... Skrevet 21. april 2014 #60 Skrevet 21. april 2014 Må være opp til hver enkelt hvem de vil invitere mener jeg. Hadde aldri latt oss irritere eller provosere om vi fikk en invitasjon som ikke inkluderte barna.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #61 Skrevet 21. april 2014 Jeg syns det er trist hvordan gjester blir mer og mer statister i slike begivenheter. Holdes barn utenfor burde man kanskje la være å invitere onkel Erik også for han lukter svette og farmor for hun ler ofte høyt og skingrende på upassende tidspunkt. Men da går man glipp av noen gaver, så de får komme allikevel? Jeg hadde takket ja, men jeg hadde ikke sett frem til det. Har vært statist i nok brylluper, og nå skal det bli slik med konfirmasjoner også? Tusen takk...Du og stjerna uttrykte poenget mitt bedre enn jeg gjorde selv Forskjellen er at etter 10+ slike bryllup har jeg sluttet å delta i slike tilstelninger. Sender gave og thats it! Og poenget var at dersom det er en familiebegivenhet hvor man er søsken, søskenbarn eller tante/onkel til den som skal feires er det megasnålt om ens barn ikke er invitert. Er man venn eller fadder eller mer perifer familie er det mye mer naturlig. Det virker som om mange av de som har svart at familietilstelninger uten barn er normalt ikke har sett denne distingsjonen....men men Ser ut som om flere etterhvert både understreker poenget mitt og deler dette synet Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg hadde unnlatt å invitere omtrendt alle før jeg lot være å invitere faddere til mitt barns konfirmasjon. De har stått sentralt i barnet sitt liv og er overhodet ikke en perifer person i barnets liv. Anonymous poster hash: f23d6...b4c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #62 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon!Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det.Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere?De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet!Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg?Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile.Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-)Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn!Anonymous poster hash: f8497...7c2 Som sagt er det nok ikke et stort tap... Du blir jo bare "henne som ikke gidder møte opp fordi hun ikke kan gjøre noe uten snørrungene sine". Hvem bryr seg om at hun ikke kommer?Anonymous poster hash: 63303...417 Jeg vil ha meg frabedt at du kaller mine barn snørrunger, det er utrolig ufint! Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du kan ikke frabe deg noe som helst. At noen kaller ungene dine snørrunger må du nok bare finne deg i. Og personlig tror jeg ikke karakteristikken er så halvgal..Anonymous poster hash: 054a6...fa8 Hva feiler det deg egentlig? Sur fordi du ikke kan få unge el noe? Anonymous poster hash: a97ac...cba Haha jeg HAR unge jeg, og hun skal ikke oppdras til en snørrunge. Må prøve å balansere ut alle disse fryktelige barna dere andre oppdrar. Anonymous poster hash: 054a6...fa8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #63 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger.Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det.Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder!Anonymous poster hash: 63303...417 Du virker som en lite hyggelig person. Satser på at jeg kjenner deg irl, kjenner endel drittsekker Hvis de måtte be 28 barn, så MÅTTE DE BE 28 BARN, DA! De er familie, de og. Er de fattligluser som ikke har råd til å feire med alle, får de la være... Hvis man hadde utelatt å be alle over 35, hadde det vel blitt ramaskrik!Anonymous poster hash: a97ac...cba enig. de vet jo fra fødselen av at de kanskje vil konfimere seg. Så de kan da begynne å spare allerede da så får hele familien være med. Når er de ferdig å være barn? 15 åringen blir bedt men ikke 13 åringen? Spesiellt!! Anonymous poster hash: c7a08...496
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #64 Skrevet 21. april 2014 Så hva med tremenninger til en konfirmant sine fremtidige barn? Er det naturlig å inviterer disse og? Søskenbarn med partner ja, men ikke alle barna deres. Her er det enormt spenn i alder, og har aldri vært i bryllup/konf, der tremenninger av brurepar/konfirmant har vært tilstede så fremt de ikke tilfeldigvis er nære venner av hovedpersonene. Har vært i flere bryllup uten barna mine fordi det og falt seg naturlig da jeg var søskenbarnet til bruden, barna våre er tremenninger av deres barn men de hadde mer enn nok barn i bryllupet som stod de nærme, inkl sine egne. Et sted må en trekke en grense uansett! Tror folk må roe ned litt her jeg, og se litt ut av navelen en liten stund. Det sier mer om de som velger å ikke komme pga av at barna ikke er invitert, enn de som inviterer..Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 1d94b73db4f4392b065ef1345f8f2995"] 1d94b...995 [/acronym]
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #65 Skrevet 21. april 2014 Enig med siste. Folk må forstå at bare fordi ens egen familie gjør ting på en gitt måte, betyr det ikke at alle andre måter er "feil" og "uhørt" og grunn til å ringe barnevernet! Og hvorfor ikke vise litt storsinn og stille opp selv om feiringen ikke er helt slik du selv kunne ønsket deg? Forstår selvsagt at det blir vanskelig hvis feiringen er på den andre siden av landet og man ikke får barnevakt for en hel helg, men da er det noe helt annet! Anonymous poster hash: 054a6...fa8
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #66 Skrevet 21. april 2014 Jeg har rett over 30 fettere og kusiner. De yngste er ca 15 år yngre enn meg og den eldste er eldre enn min far. Det har aldri vært aktuelt å invitere alle sammen i hverken konfirmasjonen eller bryllup selv om tanter og onkler inviteres. Fettere og kusiner er et slektsledd lengre ut og et sted må man sette grensen. De fetterene og kusinene som også er venner inviteres, ikke de andre. Det var da aldri noe rart for oss heller at foreldrene våre skulle i konfirmasjon uten at vi var invitert. Jeg viste godt at mine onkler og tanter var glad i meg selv om jeg ikke ble bedt i slike anledninger. Anonymous poster hash: d0cc5...126
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #67 Skrevet 21. april 2014 Jeg syns det er trist hvordan gjester blir mer og mer statister i slike begivenheter. Holdes barn utenfor burde man kanskje la være å invitere onkel Erik også for han lukter svette og farmor for hun ler ofte høyt og skingrende på upassende tidspunkt. Men da går man glipp av noen gaver, så de får komme allikevel? Jeg hadde takket ja, men jeg hadde ikke sett frem til det. Har vært statist i nok brylluper, og nå skal det bli slik med konfirmasjoner også? Tusen takk...Du og stjerna uttrykte poenget mitt bedre enn jeg gjorde selv Forskjellen er at etter 10+ slike bryllup har jeg sluttet å delta i slike tilstelninger. Sender gave og thats it! Og poenget var at dersom det er en familiebegivenhet hvor man er søsken, søskenbarn eller tante/onkel til den som skal feires er det megasnålt om ens barn ikke er invitert. Er man venn eller fadder eller mer perifer familie er det mye mer naturlig. Det virker som om mange av de som har svart at familietilstelninger uten barn er normalt ikke har sett denne distingsjonen....men men Ser ut som om flere etterhvert både understreker poenget mitt og deler dette synet Anonymous poster hash: f8497...7c2 Jeg hadde unnlatt å invitere omtrendt alle før jeg lot være å invitere faddere til mitt barns konfirmasjon. De har stått sentralt i barnet sitt liv og er overhodet ikke en perifer person i barnets liv. Anonymous poster hash: f23d6...b4c mente barna til fadderne og vennene...om det ikke kom tydelig frem Anonymous poster hash: f8497...7c2
*Lissi* Skrevet 21. april 2014 #68 Skrevet 21. april 2014 Skal selv ha konfirmasjon i mai. Her ber vi selvsagt barna, men har hørt de som ikke gjør det også. Synes personlig det er sært.
Chl85 Skrevet 21. april 2014 #69 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 handler ikke om at mine barn ikke klarer seg uten meg. Handler om at man bevisst holder en del av familien utenfor! Om budsjettet på bryllup eller konf. ryker fordi man må invitere barna i familien bør man jo vurdere om man faktisk har råd til en slik fest? Man kan jo saktens meg gjøre det billigere? De festene jeg har vært invitert i hvor barn er uønsket har hatt ekstravagant mat+lokale+alko younameit, og da finner jeg det merkelig å ikke heller fire på dette og invitere ALLE medlemmer i familien. Slike markeringer er jo så viktig og kjekke for barna på delta i for å få en familietilhørighet! Som nevnt før, folk må gjøre som de vil, men jeg forbeholder meg retten til å si neitakk, når man velger å være så ufin at man eksluderer barna i familien til familiemarkeringer som bryllup/konf. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Du var virkelig et sjarmtroll. Til helvete med hvilke feiring f.eks brudeparet ønsker seg for det viktigste er jo at barna dine må få delta på alt. Makan, finnes det virkelig folk med slike holdninger som deg? Anonymous poster hash: f23d6...b4c samme svaret her som #16 Anonymous poster hash: f8497...7c2 Hjelper ikke med smilefjes her, synes du er like usmakelig med dine dårlige holdninger uansett hvor mye du prøver å smile. Anonymous poster hash: f23d6...b4c Haha, alle familier har vel en sur megge som absolutt skal legge seg opp i, og bestemme hvordan alle skal gjøre ting! Du vet hun pertentlige som mener ALT skal handle om HENNE og HENNES barn :-) Hva andre ønsker er bare galt:-) Anonymous poster hash: 63303...417 Nope! legger meg hverken opp i eller prøver å bestemme hvordan andre skal gjøre ting, men forbeholder meg retten til å takke nei til invitasjon til bryllup/konf uten barn! Anonymous poster hash: f8497...7c2 En ting er konfirmasjon, men jeg har aldri syntes at små barn skal være med på familiefester hvor det serveres alkohol - bryllup..... Du kan si hva du vil, men det er alltids noen som blir overstadig beruset i et bryllup og der derfor ikke grunnen til å ha med barn... Ved mindre det er alkoholfritt. Og bryllup er en voksen tilstelning, hvor brudeparet er i fokus. Det er ikke en familiefest eller et familiestevne... Hver sin smak. Heldigvis er det fortsatt dem som holder bryllup som bestemmer hvem som skal bes og ikke gjestene.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #70 Skrevet 21. april 2014 Så hva med tremenninger til en konfirmant sine fremtidige barn? Er det naturlig å inviterer disse og? Søskenbarn med partner ja, men ikke alle barna deres. Her er det enormt spenn i alder, og har aldri vært i bryllup/konf, der tremenninger av brurepar/konfirmant har vært tilstede så fremt de ikke tilfeldigvis er nære venner av hovedpersonene. Har vært i flere bryllup uten barna mine fordi det og falt seg naturlig da jeg var søskenbarnet til bruden, barna våre er tremenninger av deres barn men de hadde mer enn nok barn i bryllupet som stod de nærme, inkl sine egne. Et sted må en trekke en grense uansett! Tror folk må roe ned litt her jeg, og se litt ut av navelen en liten stund. Det sier mer om de som velger å ikke komme pga av at barna ikke er invitert, enn de som inviterer.. Anonymous poster hash: 1d94b...995 Enig med denne. Og hva er greia med den ekstreme aggresjonen folk fremviseren her, for ikke å snakke om språkbruken overfor hverandre? Og her er det noen få i begge leire som er like ille. Må da gå an å være uenig uten å oppføre seg sånn? Anonymous poster hash: 7e9e7...0b1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #71 Skrevet 21. april 2014 Jeg har ikke opplevd å bli invitert til konfirmasjon hvor det ikke var plass til barna, men om det så skulle skje hadde jeg selvsagt valgt å møte opp for å feire konfirmanten! Å velge å boikotte en så stor merkedag for å understreke et poeng er barnslig, egoistisk og ufint. jeg kommer selvsagt ikke til å boikotte konfirmasjonen men jeg synes det er veldig rart at barn er uønsket der.spesielt når vi ikke bor i samme fylke å må reise dit. jeg har ikke mye lyst å reise fra barnet mitt. men jeg tenker at dette skal ikke gå utover konfirmanten. hi Anonymous poster hash: 2200b...bdd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #72 Skrevet 21. april 2014 helt utrolig hvordan folk kan få seg til å være mot andre her inne. nå var ikke det meningen at denne tråden skulle bli til krangling. jeg syntes det var rart at barn ikke var Velkommen når familien må reise til annet fylke rimelig langt vekk fra barna for å komme. jeg vil ikke reise fra barnet mitt, men selvfølgelig skal ikke dette gå utover konfirmanten. vi kommer nok til å møte opp. jeg syntes bare dette var rart da jeg ikke har vært borti dette tidligere. hi Anonymous poster hash: 2200b...bdd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #73 Skrevet 21. april 2014 Syns det høres helt snålt ut jeg. Konfirmasjon er jo en familiesammenkomst og barn er en del av familien. Er familien stor så må man bare ha større lokale og mer mat Det er ikke alle som har råd til å leie et stort lokale pga. at de MÅ be 28 barn. Anonymous poster hash: 63303...417
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #74 Skrevet 21. april 2014 Synes det er helt vannvittig hvordan barn holder utenfor familiemerkedager som bryllup, men det er første gang jeg hører at barn ikke er ønsket i konfirmasjon! Jeg hadde takket blankt nei! Folk skal få markere sine dager slik de ønsker, men jeg, som invitert, velger om jeg vil delta i et slikt opplegg. Et bryllup eller en konf, hvor deler av familien holdes utenfor på en slik måte mener jeg er ikke bare særdeles uhøflig, men direkte uhørt. Så jeg vil ha meg frabedt å delta i denne type tilstelninger. Anonymous poster hash: f8497...7c2 Med en så bedriten og sur holdning som det du har så er jeg sikker på at du ikke blir særlig savnet heller. Er ikke alle som har råd til å be så mange, vet du, og i mange familier kan det være VELDIG mange barn. Da niesen min konfirmerte seg måtte de utelate barna fordi de isåfall måtte bedt 28 barn! Det ville ført til at de måtte leid et lokale også, istede for å kunne ha det hjemme slik de hadde det. Om ungene dine ikke klarer seg uten deg i noen få timer har du gjort en dårlig jobb som forelder! Anonymous poster hash: 63303...417 Du virker som en lite hyggelig person. Satser på at jeg kjenner deg irl, kjenner endel drittsekker Hvis de måtte be 28 barn, så MÅTTE DE BE 28 BARN, DA! De er familie, de og. Er de fattligluser som ikke har råd til å feire med alle, får de la være... Hvis man hadde utelatt å be alle over 35, hadde det vel blitt ramaskrik! Anonymous poster hash: a97ac...cba Jeg er lite hyggelig, mens DU som mener at en konfirmant bare må finne seg i å ikke ha selskap fordi foreldrene hennes/hans er, som du sier, FATTIGLUS? Det var virkelig dagens! Dette var snakk om28 barn hvorav konfirmanten ikke engang hadde hilst på noen av de noen gang! Anonymous poster hash: 63303...417
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #75 Skrevet 21. april 2014 Kan det være konfirmantene ønske? Er det mange barn går gjerne fokuset bort fra begivenheten. Særlig med mange små. Her har vi i tilfeller valgt å utelate barn under skolealder pga et par som har ødelagt bursdagsfeiringer etc med bråk og hærverk. Uten foreldres inngripen. Og mitt bursdagsbarn skal slippe å komme gråtende flere ganger pga "Kari" ødela dukkehuset, rev armen av kosedyret, og ikke kan slippes av syne uten å tusje ned kjoler i skapet og veggen... Anonymous poster hash: cd87c...04a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå