Gå til innhold

Orker ikke mer...


LilleKlok

Anbefalte innlegg

Endelig hjemme. 

Langtidsblodsukkeret var fint - hurra! Har syndet endel den siste tiden, bakte bl.a hveteboller her en dag! :S 

Men nå blir det skjerpings fremover, og supersunt de siste uke. Det skal jeg vel greie. 

 

Disse vekstkontrollene blir jeg ikke klok på. ;) 

Hodeformene på gutta er jo totalt forskjellige, tv1 har rundt hode som en klinkekule, mens tv2 har mer avlangt. Så på målene av hodene skiller det 10 mm, mens på målene av mage og lår skiller det bare 2-3 mm.. Og det utgjør at tv1 får vekt på 2000 gram og tv2 på 1800 gram. Jeg går heller utifra at begge er 1900 gram ;) 
plutselig har de vokst så mye syns jeg. Åh, jeg gleder meg sånn til å holde de i armene mine <3

 

De hikker og sparker og slår og gjesper når jeg er på ul-kontroll. Veldig koselig.

 

Mannen måtte komme innom i arbeidstiden for å fjerne en flått på bikkja idag. Trodde jeg skulle DØ da jeg oppdaget det gigantiske vesenet på hunden. Mannen gjør mye for meg, det er bare at jeg liker ikke å spør/be.. 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Så bra at de vokser og er såpass store:-)

Jeg har også vært på kontroll i dag.
Livmorhalsen var på 4 cm så det var hvertfal ingen tegn til fødsel enda...
Tv1 var ca 2 kg og tv2 rett under.
Tv1 ligger fortsatt i seteleie, legen spurte om hva jeg tenke ang fødsel. Virker som man står litt fritt....
Vil selvfølgelig unngå ks!
Tv2 ligger fortsatt i hodeleie, det er jo fint, men det kunne tv1 gjort også synes jeg..!

Så spurte jeg ang igangsetting. Jeg er så sliten og har så mye vondt nå at det å skulle gå til termin nesten tar knekken på meg... Hun sa at dersom man var veldig sliten kunne man snakke om induksjon i uke 37. Jeg ble så lettet!! 4 uker til skal jeg klare! Hun mente at de færreste går til termin og at gjennomsnittet går til uke 35-36. Men så trekker jo de som føder i uke 24-28 snittet veldig ned.

Lenke til kommentar

Da er jo våre ca like store dollypopp! Det blir spennende og se når de kommer ut :)

 

Jeg tror jeg blir vurdert for igangsetting i uke 38. Er vel en fordel å ha de inne lengst mulig. Sliter litt med at det er dobbeltsidig - jeg vil de skal ut om ikke så alt for lenge, men samtidig så vil jeg at de skal bli inne til de er klare for livet på utsiden.

 

Men! Jeg tror ikke at de holder seg inne til uke 38. Har kynnere så og si konstant, det stikker i "karusellen" og har nedpress. Tar det for det meste med ro - eneste "utskeielser" er litt klesvask og matlaging :)

Lenke til kommentar

Fekk tvillingar 4 februar i år. Vart i igangsatt i vk 38. På slutten var alt berre heilt j.......men det gjekk jo.....mine tv var begge over 3 kg og eg var så vanvittig gedigen. Så eg forstår deke godt. Det er lov å klage!

Tørsten er at det går over! Og at då vil deke vere heldige tvillingmammaer. Og det er fantastisk! Så hold ut!

Lenke til kommentar

Takk for trøstende ord, helixx! Føles ofte som om det skal vare evig...

 

Jeg har også følelsen av at de ikke kommer til å holde seg inne sååå lenge... Lmh ble målt til ca 26 mm idag, tror det er helt ok, men kjenner litt mensmurringer nå i kveld igjen, og har løs mage, det har jeg ikke hatt før. Men jeg aner ikke, har jo ikke prøvd dette før.. Fikk hvertfall litt fart i sakene etter sykehusoppholdet, så nå er det meste av utstyr i hus, tror jeg ;-)

 

Hva slags vogn har dere valgt? Jeg bestilte bugaboo ny fra barnas hus idag. 13700 totalt for en sort en. Hadde tenkt å kjøpe brukt, men synes det er så rart at man skal betale rundt 10.000 for en brukt, man kan jo ikke regne med å få særlig mye for den når man selger den brukt for annen gang? Og da blir det jo mye dyrere å være eier nr 2 enn eier nr 1?! Skjønner ikke helt det der. Så vi tenker å selge den for halv pris når den tid kommer, håper det går bra..

Lenke til kommentar

Annonse

13700 for 2 sittedeler og 2 bager?
Jøss, det var "billig".

Vi skulle egentlig kjøpe den, men synes det var litt råflott å bruke så mye penger. Så vi gikk for en brukt OTH mountain buggy. Fikk den for 3000 med dobbelbag, 2 sittedeler, flaskeveske og regntrekk. Bare trekket koster nesten 600 kr..

Vi blir nok fornøyd med den, og hvis det plager meg for for mye at barna ikke kan snus i sittedelene så får vi heller bytte.

helixx:
Synes ikke det er lenge siden du også var gravid. Tiden går fort når man ser tilbake, bare så uendelig tregt når man ser fremover.

Jeg har 51 dager igjen, ifølge appen. Trekk fra 2 uker så er vi nede i 37 dager. Det er jo egentlig ikke lengee, føles bare sånn. Hver dag er som en evighet...

Jeg har faktisk ikke vært så mye våken i natt, men våknet helt utslitt så har neppe sovet godt...:-0


I dag er jeg alene med barna, ble så glad da mamma sa hun skulle komme:-) Tar oss en tur på senteret og ser om vi får tiden til å gå...hihi. Skal kjøpe meg bringebærblad te hvertffall!! Og ammeskjold, må ha det i hus. Brukte det i begynnelsen med begge de første.

Noe nytt hos dere andre?

Lenke til kommentar

Vi kjøpte tfk-vogn brukt. 6000 kr, med alt tilbehør som trengs. Var heldig - kjøpte sportsdelen av ei som hadde brukt den som søskenvogn og bagene av en tvillingmams, det vises ikke at vogna er brukt! Og jeg trengte bare å kjøre 10 min for å hente den (på bygda er jo det nesten nærmeste nabo ;) ). Så føler vi har gjort et kupp!

 

Her har det idag vært mye bråk med eldste sønnen til sambo, så jeg er litt mer sliten og bekymret enn til vanlig.

Han har to sønner, 6 og 9 år, som bor her 50/50. Kjekke gutter - når de vil være det. Og idag har det bare vært krangling og styr. Lurer på hvordan det skal gå når det kommer to til i familien.

Jeg bekymrer meg egentlig mye for det, begynner å bli sliten psykisk. Mye tårer idag. Håper det blir en bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar

Må si det er deilig å ha dere her altså, høygravide tvillingmødre som er i akkurat samme situasjon akkurat nå. Det er jo nokså tungt om dagen, det skal være sikkert. Men jeg har blitt mye bedre av årebetennelsen jeg har slitt med i lårene, etter at jeg har gått opp til 2x 5000 IE med fragmin daglig. Og det gjør dagen så mye lettere når jeg faktisk kan stå oppreist og sitte i sofaen uten smerter. Sliter ikke med bekkenet heller, og sover relativt godt om natta (våkner mye, men ligger i alle fall ikke våken). Så alt i alt ser ting ålreit ut selv om huset ser bomba ut og jeg ikke orker spesielt mye.

 

Enig i at tanken på å skulle gå til termin er heelt overveldende. Jeg har bestemt meg for å ta sikte på uke 37, og hver dag etter det kommer til å bli en prøvelse. Dollypopp, min Tv 1 ligger i seteleie nå ja. Og Tv2 i hodeleie, akkurat som dine. Tenker en del på hva jeg vil velge. MIn forrige fødsel var vaginal og helt ukomplisert, og jeg vil jo egentlig gjerne oppleve en vaginal fødsel igjen. Men er litt usikker på det å skulle føde tvillinger når den første er i sete, det er jo dobbel risikofødsel - på tross at at et team med ekspertkompetanse jo står klart til å gripe inn om nødvendig. Håper vel at hun snur seg (mulig? 33+5 i dag?) eller at jeg får litt mer informasjon på RIksen i uke 36, som er neste kontroll, til at jeg kan ta et valg som føles riktig. Mannen min vil gjerne unngå for mye risiko og mener et snitt er det beste, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Etter hva jeg skjønner blir man kanskje ikke igangsatt med setefødsel, men man må vente på at fødselen starter av seg selv? Eller kanskje det er andre retningslinjer i Norge ang. dette - husker ikke hvor jeg leste det.

 

LilleKlok, hvordan går det med deg?? Jeg må si at det du beskriver høres veldig ut som en gryende fødsel altså, i alle fall en livmor som er i modning! Vi har også gått for bugaboos tvillingvogn, og det koster skjorta men annengangsprisen er jo veldig god. Har som du også trålet nettet etter brukte, men de få som er til salgs er jo like dyre som nye. Så antar at vi får igjen en god del penger ved salg igjen senere. Men 13000, det var billig? Vi måtte ut med litt mer tror jeg, eller kanskje ikke når en regner med tvillingrabatten vi fikk. Men kjøpe også seat liners og ståbrett til storebror så det trakk vel opp prisen litt. Vogna virker veldig bra, gleder meg til å ta med tvillingene ut på deres første trilletur!

 

Du høres også ut som om du har en helt fortreffelig kone, LilleKlok. En som disher opp med mat til deg og ser på det som sitt bidrag til å nære babyene! Lurer litt på om ikke det egentlig er smartere å ha en kone som partner under graviditeten enn en mann! Min mann er i alle fall mer distansert fra hele greia enn hva kona di høres ut til å være, typisk menn kanskje - de blir liksom ikke egentlig pappa før babyen er der. Ikke at det bekymrer meg, for han er en veldig kjærlig og engasjert pappa for sønnen vår på 4, men under både sist graviditet og denne har han egentlig virket litt som om han ikke har oppdaget hva som er i ferd med å skje. Ikke intr. i å kjenne på spark i magen engang. Og jobber overtid med den største selvfølge nå som jeg kan hente i bhg hver dag - han klarer vel ikke å forestille seg hva en kvinnekropp kan gå igjennom. Så heldig du som blir vartet slik opp av barnas andre mamma!

 

Bondefrøken - jeg måtte le litt for meg selv da jeg leste om hveteboller. Må si at det begynner å bli veeeldig fristende med mye sånt for min del også. Har ikke spist hvitt hvetemel eller sukker overhodet siden i februar, og kjenner at jeg IKKE er en kandidat for livsvarig lav-/null-karbodiett! Altfor glad i god mat :) Hvordan går det ellers med diabetesen, hva ligger langtidsblodsukkeret på? Mitt ligger ca. 5,3-5,5 hver gang, noe de er fornøyde med. Så det ser ut til at jeg kan styre unna insulin dersom jeg holder ut noen uker til. Har oppdaget at man kan spise bla.a Atkinson-barer og noen som heter Extend, og det var en fin greie synes jeg. Har savnet noe å putte i seg på farten, som et mellommåltid etc.

 

Blir spennende å se hvilket tvillingpar som er først ute i denne verden! Jeg er nok noen uker unna, lmh var på 3 cm og lukket, har ikke mye kynnere eller andre symptomer på at noe skal skje helt med det første. Var litt intr. å høre Dollypopp - at legen mente mange kommer i uke 35-36. Særlig ettersom neste tv.kontr. ikke er før uke 36. Da vet jeg jo ikke om det blir setefødsel eller snitt eller hva som skjer? Hvis vannet går skal en jo legge seg rett ned og vente på ambulansen - håper det evt. ikke skjer når jeg er alene med fireåringen (litt knotete å ha med seg ham!).

 

Helixxx: så koselig å høre fra deg! Fortell gjerne om livet som tvillingmamma når du har tid!

Lenke til kommentar

Langtidsblodsukkeret ligger på 5,3-5,8. Men jeg har jo syndet mye jeg. Klarer meg ikke uten vanlig brød i lengden. Selv om jeg har skeiet ut så har det ikke påvirket blodsukkeret så mye. Merkelig.

Kanskje det veier opp at jeg elsker brokkoli og blomkål, og spiser ikke ris/pasta/potet overhodet.

Nutrilett-bar kan vi vel også spise? Og epler inneholder 10 gram karb per 100 gram. Er så drittlei av mat egentlig.

 

Bekkenet er virkelig vondt idag. Helt pyton. Var ikke så lei av graviditeten for noen dager siden. Men nå er jeg skikkelig lei igjen ;)

Lenke til kommentar

Ok, samme langtidsmålinger som meg da igrunn. Jeg har spist mer fullkornsbrød osv. i det siste for å i det hele tatt kunne bli mett, er som deg også møkk lei av mat. Synes jeg er sulten hele tiden og det er et pes å finne på riktige ting å spise hele tiden. 

 

Nutrilett-barer er kanskje helt ok, jeg har ikke egentlig tenkt på dem. Men var hos ernæringsfysiolog sist uke, og hun foreslo Atkins- og Exend-barer. Nutrilett er muligens mye det samme. Har spist noen sånne Atkins-barer og de smaker ok, men har en ekkel ettersmak av kunstig søtningsstoff. 

 

Spiser også mye nøtter, feks. sammen med kesam eller gresk yoghurt. Og baker lavkarboknekkebrød selv (som ikke metter så mye..)

 

Gleder meg til å kunne tenke litt mindre på diett og til å få igjen kroppen min! Alt er tungt. Føler bare for å ligge langflat på sofaen eller senga hele tiden. Magen føles gigantisk...

 

Håper bekkenet ditt ikke krangler for mye fremover. Må være vondt å gå med bekkenløsning... har vært heldig der selv. 

Lenke til kommentar

God morgen, dere :-)

 

Dollypopp og lioness, så kjedelig med seteleie. Jeg hadde også tv1 i seteleie lenge og var veldig i tvil om hva som var lurt, vanskelig avgjørelse å ta! Kona leste en artikkel om at Norge er verdens tryggeste land å føde og bli født i - det kan jo være greit å ta med seg for oss alle nå :-) Tv1 har snudd seg her, så mine ligger eksemplarisk i hodeleie. Flaks...

 

Stakkars bondefrøken og lioness med svangerskapsdiabetes, det høres helt vanvittig kjipt ut!!! Er det slik at det går over i det øyeblikket barnet er ute, som mange andre plager? Jeg fantaserer veldig om spekemat og stinkende franske oster, kan bare prøve å forestille meg hvordan dere har det... :P

 

Bonusbarn og tvillinger, bondefrøken, det var litt av en salve...;) Leit å høre at du ikke har det så bra, håper du har folk rundt deg som hjelper deg? Jeg er forresten født på Åse sykehus ;) Det var du som skulle føde der, sant? Har tom vært på en slags tvillingoppfeitingsavd, var alene i magen jeg, men undervektig et par mnd før fødsel;)

 

Blir jo fort mye grining her også, slår meg litt vrang og er litt monster. Igår gikk jeg helt i frø fordi ting er så kaotisk herhjemme, vi flyttet for 2 mnd siden og kona har jobba mye og jeg har hatt bekkenløsning, så ting står veldig på hodet fremdeles. I hvert fall synes jeg det. Er dere andre klare med utstyr og barnerom etc?

 

Dollypopp, hva er greia med ammeskjold?

 

Får dere vondt i hofteområdet om natta?? Jeg får helt vanvittig vondt noen netter, særlig hoftekulen, selv om senga vår er veldig god. Jeg er så utrolig stiv i kroppen, til og med i armene og skuldrene...? Er det bare meg? Orker forøvrig svææært lite for tiden, igår hadde vi familielunsj med svigers og da forsvant synet på høyresida, så jeg måtte bare legge meg ned og hvile.

 

Skal på kontroll på torsdag, veldig spent på lmh. Har veldig mye kynnere og ganske mye vondt helt neders i magen, som menssmerter. Barna er kjempeaktive om dagen, og tv1 stanger hodet mot åpningen store deler av tiden. Kanskje har han arvet min utålmodighet, heh.. 

 

God uke ønskes dere alle!

Lenke til kommentar

 

Stakkars bondefrøken og lioness med svangerskapsdiabetes, det høres helt vanvittig kjipt ut!!! Er det slik at det går over i det øyeblikket barnet er ute, som mange andre plager? Jeg fantaserer veldig om spekemat og stinkende franske oster, kan bare prøve å forestille meg hvordan dere har det... :P

 

Bonusbarn og tvillinger, bondefrøken, det var litt av en salve... ;) Leit å høre at du ikke har det så bra, håper du har folk rundt deg som hjelper deg? Jeg er forresten født på Åse sykehus ;) Det var du som skulle føde der, sant? Har tom vært på en slags tvillingoppfeitingsavd, var alene i magen jeg, men undervektig et par mnd før fødsel;)

 

Blir jo fort mye grining her også, slår meg litt vrang og er litt monster. Igår gikk jeg helt i frø fordi ting er så kaotisk herhjemme, vi flyttet for 2 mnd siden og kona har jobba mye og jeg har hatt bekkenløsning, så ting står veldig på hodet fremdeles. I hvert fall synes jeg det. Er dere andre klare med utstyr og barnerom etc?

 

 

 

Det er mest vanlig at diabetesen forsvinner etter fødsel, ja. Jeg har bestilt aniskringler og sveler hos mamma, så det stiller hun opp med når hun skal treffe barnebarna for første gang ;) Og det blir på Åse sykehus :) 

Drømmer om mør, jeg! aah, møøøør... 

 

Ja, det er en prøvelse dette familielivet! Vi stakk på bowling igår, alle 4, bare for å få gjort noe gøy sammen. Ble litt krangling mellom brødrene (de har visst ikke øvd på å vinne/tape, så det var litt dårlig sportsånd ute og gikk), men det gikk tålelig greit. Kvelds på mc'ern og altfor seint i seng. Håper det kan hjelpe på stemninga en liten stund!! 

 

Har ikke så stort nettverk, egentlig. Eller, jeg tror det er større enn jeg tror, men jeg har isolert meg litt siden jeg ble gravid. Og så sliter jeg litt med å finne de riktig gode venninnene. Hun som står meg nærmest har bodd i Mo i rana siste året, men hun flytter heldigvis hjem nå til sommeren. 

Nesten alt utstyr er på plass, mangler stelleveske. Barnerommet blir ikke gjort noe med før til jul. Det rommet som skal bli brukt av twinsa er i bruk av 6-åringen, og sambo syns han er litt liten til å flytte opp på loftet. så da venter vi til han er 7.

 

Kanskje du er stiv pga av vann? Fingrene mine er som stokker. Føttene også. Stiiiiiv! Og leggeneeee. æsj.

Lenke til kommentar

Annonse

LilliKlok:
Jeg har det akkurat som deg. Våkner hver gang jeg er iferd med å snu meg i sengen. Som er ofte. I dag fikk jeg leie sklilaken av manuellterapauten, så får vi se om jeg orker å ligge på det (ja, jeg har fylt 90 år....hehe).
Eller har jeg litt sånn annenhver dag syklus her. Sover jo ekstremt lite, så annenhver dag griner jeg og har så vondt i kroppen. Spesielt magen. Det er så stramt, finner ingen gode stillinger. Bader hver kveld men i går hjalp ikke engang det... Og annenhver dag er jeg så sliten at jeg til slutt sovner. Har tenkt de siste dagene at nå kan de bare komme. Men så har jeg en vennenne som jobber på barnavd og var på nyfødt i går som rapporterte at jeg hvertfall bør gå til uke 36. Er jo mye styr med mating ol når de er så små.

 

Vår første var 2845 g og det var litt styr ja.

 

Ammeskjold hjelper babyen til å få bedre tak. Men første brukte jeg det den tiden jeg kunne amme. Ble bare 8 uker. Men nr 2 brukte jeg det de første ukene. Til han hadde lært seg å suge ordentlig. De er litt uenige om bruk av skjold på sykehusene og helsst., men assa. det er da bedre å amme med skjold enn å gi opp fordi man ikke får det til. Jeg var veldig bestemt på å klare meg uten sist og det gikk fint etter noen uker. Blir en ekstra ting å dra med seg, så skal de vaskes og kokes.. men anbefaler det på det sterkeste dersom babyen sliter med å få ordentlig tak. Særlig hvis man ikke har store brystvorter..

 

Her er brnerommet klart. Fikk inn soffan der i går, så da har jeg et sted å amme også:-)
Mangler bare siste strøk på døra og å skru den opp..
 

Så akkurat på noe fødselsgreier fra usa eller england og der er det uaktuelt å føde i seteleie. Skjønner ikke det.. Hvertfal hvis man har født før..
Eneste som bekymrer meg er at de vil ha oss tvillingfødene på ryggen. Jeg har ikke sjans til å ligge på ryggen.. Mister all farge i ansiktet og besvimer etter få min. Har prøvd det noen ganger på ul.
Hva har dere fårr beskjed om ang det?

under 6 i blodsukker er jo ikke høyt i det hele tatt... Hvilke grenser går de etter når det gjelder svangerskapsdiabetes? Vi hadde en pasient på jobben med blodsukker på 63.......han var ikke så fresh...hihi.

 

Ellers anbefaler jeg varmtvannsbad for dere med vonde kropper. Hvis dere har det i nærheten. Jeg går på gravidsvømming en gang i uken og det er ukens høydepunkt!!

 

Fikk mld av en venninne i ste som har termin 12. juni. Hun skrev at innen neste lønning så er barna ute. Tenk på det a:-) Bare kjipt vi akkurat har fått lønn...hehe.

 

Hvor i landet bor dere egenntlig og når har dere termin?
Lager en ny liste jeg, den andre er så gammel..

Lenke til kommentar

Jepp, utstyret er stort sett i orden her også. Skal hente en lekegrind vi har bestilt samt adapter til vogn (for bilstolene). Må vaske trekket til det gamle babysetet vårt og på et eller annet vis få stablet tre barneseter ved siden av hverandre i outlanderen vår :) Men gjør vel ikke det før vi trenger det. Barnerommet har vi egentlig ikke gjort noe særlig med. Siden vi bor i leilighet med tre soverom må tvillingenes rom også fungere litt som kontor/roterom/lagringsrom. Regner med at de sover på vårt rom den første tiden uansett, så vi tar det etter hvert. 

 

Ellers er vogna montert, babytøyet vasket og jeg har til og med fått pakket en del til fødebagen min. 

 

Kjenner igjen plagene fra hoften ja, spes. den venstre. Får vondt i den om natta, våknet av ubehaget og snur meg. Vi har en svane-seng som burde vært god kvalitet, men som jeg aldri egentlig har vært særlig fornøyd med. Den er for myk! Skal byttes ut etter hvert, vi går fra 150 cm til 210 når vi nå får tre barn som vil komme tuslende inn om natta :) Ellers har jeg litt vondt i korsryggen innomellom, men ikke noe å klage over egentlig. 

 

Høres utrolig kjipt ut med den dårlige søvnen, Dollypopp. Selv sover jeg dårlig enkelte netter og bedre andre netter. Uheldigvis får man vel ikke nødvendigvis sove så mye mer når babyene er ute heller :/

 

Ang. svangerskapsdiabetes så er verdier under 6 bra ja, når man måler langtidsblodsukkeret. Verdiene to timer etter et måltid skal ikke være over 7. Han der med verdier på 63 hører visst til en annen liga :) De er ganske strenge og jeg må gå til kontroller hver 14. dag for å sikre at barna ikke påvirkes av et høyt blodsukker.

 

Det går egentlig ganske greit å regulere med kosten, dvs. spise færre karbohydrater og utelukke de raske. Men for min del betyr det færre kalorier og lavere inntak av mat. Så jeg er blitt TYNN... hadde aldri trodd jeg skulle bli så tynn med tvillinger i magen, men sånn er det. Tynne lår, armer og til og med kinnbeina og brystbeina har blitt mye mer markerte. Legene er ikke spesielt bekymrede siden babyene vokser fint - det er heller meg selv det går ut over. Kommer vel til å spise som en hest når ammingen setter i gang. Det er litt krevende for kroppen, og jeg er mye slapp. Håper at de ikke lar meg gå altfor lenge pga dette. Føler ikke behov for å bli en fotballfrue som legger ut bilder av en halv-utsultet barselkropp på instagram akkurat!

 

Jeg lurer forresten på om slimproppen har begynt å gå hos meg jeg? Det kom to-tre klumper med gele-/kvaelignende greier i går, sorry detaljene. Husker at slimproppen gikk mange uker før fødsel i forrige svangerskap, så jeg regner ikke med at det er noe på gang akkurat nå, men det betyr vel at kroppen er i gang med å modnes i alle fall?

 

Hadde også en samtale med fastlegen i dag om setefødsel/keisersnitt. Hun holder også på at jeg må føle litt på det selv, og at det er helt trygt å føde i sete i Norge i dag, i alle fall på Riksen. De står klare med hele teamet og dersom noe ikke går helt på skinner er de raske til å konvertere til keisersnitt. Greit nok det, men dersom sjansen for hastesnitt likevel er ganske høy tror jeg at jeg ville foretrekke et planlagt et. Så heller kanskje litt mot det. 

 

Har heller ikke fått beskjed om ryggfødsel nei, men har lest det flere andre steder så det stemmer nok sikkert. Jeg fødte på ryggen/sittende sist og det var det eneste riktige for meg, da smertene eskalerte veldig i alle andre posisjoner. Så jeg har ikke tenkt så mye på det... utover at epidural er greia denne gangen, dersom det blir vaginal fødsel!

Lenke til kommentar

Jeg skal også ha epidural! Ikke prøvd det før, så det blir spennende.
Og jeg tenker som deg, at hvis faren for akutt ks er stor, så vil jeg heller gå for planlagt.
Med første satt jeg i sengen, mens med andre lå jeg mer på ryggen. Det gikk helt fint, men da hadde jeg ikke det presset på de store blosårene i ryggen som stopper blodtilførselen oppover. Har virkelig ikke sjans, besvimer etter kort tid...

Jeg har en datter som går på streng ketogen diett så vet alt om lavkarbo. Godt dere slipper unna med noen mnd;-)

 

Jeg spiser ikke mye og ikke mye usundt, men vekten sniker seg på alikevell:-( Gått opp 14 kg.... Men er nok mye vann så tipper nesten alt forsvinner kort tid etter fødsel. Men nr 2 hadde jeg gått opp 15 kg i uke 25....da hadde jeg helt dilla på sjokkis.. Nå spiser jeg nesten en kg gulrøtter om dagen.

Har dere funnet navn da?
Vi har nesten landet på navn til tv1, men er langt fra noe til tv2.  Er ikke lett altså. Men vil gjerne ha det klart til de kommer. Og det er etter planen om 4 uker.Kunne tenke meg 6. juni...hihi.

 

I dag har jeg faktisk ryddet stua og støvsugd. Såååå deilig å se det være litt ordentlig rundt seg. I morgen skal jeg få brettet litt klær. Så plutselig at barna hadde tomme skap.... Det er ikke så praktisk om pappan plutselig skulle bli alene hjemme med de..hehe.

Jeg har også begynt å pakke bagen. Legger oppi litt nå og da. Tror det meste er på plass faktisk. De klærne jeg tenker å ha med bruker jeg jo enda, så de får vente. Men ammeinnleggg, bind, ammeskjold, trøyer som er for korte, klær og bamser til de små er på plass. Greit å ha noe å pusle med.

Har jo gått hjemme over 2 mnd alt...

Lenke til kommentar

Dundrende hodepine er dagens sutring! ;)

Plutselig fikk jeg hodepine idag (har vært fri for slik pine i hele svangerskapet), i tillegg kvalme. Vekta har gått kraftig opp, og tanken om svangerskapsforgiftning slo meg.

Ringte legekontoret og fikk komme inn og måle blodtrykket. 127/90. Undertrykket er akkurat i grenseland. Ingen proteiner i urinen, så da unngikk jeg diagnosen idag. Har time hos JM på sykehuset i morgen, fastlegen min sa at jeg skulle ta det opp der, slik at de fulgte med.

 

Føler meg helt ELENDIG! Hodepinen vil ikke gi seg, og jeg syns hendene mine ser mer og mer pløsete ut. Det virker som at det er en evighet til JM-timen kl 12.40 i morgen. Heldigvis blir mannen med.

Lenke til kommentar

Æsj, så kjipt!
Har en del hodepine selv om dagen. Og har begynt å kaste opp hver kveld. I natt sov jeg 2 timer.....
Blæææææ......

I morgen er jo ikke lenge til. Skal ikke tilbake på sykehuset før fredag om 2 uker jeg. Men skal til jm på mandag da.
Har begynt å samle opp en del vann i bena, men bt har vært fint hele veien og ingen protein her heller.

Lurer på om vi noen gang kommer i mål.........:-0

Lenke til kommentar

Æsj, så kjipt!

Har en del hodepine selv om dagen. Og har begynt å kaste opp hver kveld. I natt sov jeg 2 timer.....

Blæææææ......

 

I morgen er jo ikke lenge til. Skal ikke tilbake på sykehuset før fredag om 2 uker jeg. Men skal til jm på mandag da.

Har begynt å samle opp en del vann i bena, men bt har vært fint hele veien og ingen protein her heller.

 

Lurer på om vi noen gang kommer i mål.........:-0

Ugg, det er synd på oss!

Jeg er helt ute av stand til å gjøre noe. Har fått et fleecepledd rundt meg, gløtter så vidt på csi. Ikke lenge før jeg skal begynne på den laaaange reisa til senga ;)

 

God bedring til deg. Høres ikke bra ut med den spyinga :S

Lenke til kommentar

Oisann dere, dette hørtes ikke godt ut! Oppkast og hodepine er ikke spesielt deilig...

 

Viktig å følge med godt nå, i tilfelle svangerskapsforgiftning - kanskje dere blir tvillingmødre før dere vet ordet av det :)

 

Jeg har sovet i over fire timer i dag jeg... Kommer vel ikke til å sovne igjen før midt på natta en gang. Sov dårlig i natt + ble vekket 6.15 av en fireåring som var superfornøyd over at det var morgen og fuglene sang.

 

Hadde en skikkelig runde sist helg, med spy, kvalme og feber. Men må ha vært omgangssyke eller noe, for det gikk heldigvis helt over igjen. Ellers er det ingen tegn til noe som helst, bare mye kynnere om dagen.

 

God bedring til dere!!

Lenke til kommentar

Forresten Dollypop, du spurte om navn! Ja, vi tror vi har funnet navn til både gutten og jenta. Ikke heelt sikre enda, men vi har et par navn som foreløpig ligger godt an i racet. Ulike forbokstaver og ikke noe rim eller sånt, liker at tvillinger har navn som ikke matcher altfor mye.

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar

Ja, spennende og se hva som skjer på kontrollen i morgen. Men mest sannsynlig så får jeg vel bare ekstra oppfølging i tilfelle blodtrykket er høyt i morgen også.

 

Vi har også funnet navn. Gleder meg til å se guttene som skal ha navna :)

Lenke til kommentar

Blodtrykket hadde gått ned pittelitt og siden det ikke var protein i urinen så skulle vi bare ta det med ro. Men siden blodtrykket er noe høyt så skulle jeg ringe til føden om jeg fikk tilbake hodepinen og kvalmen. 

SÅ. Tilbake i rugemodus. 

 

Er 34+1 idag. Har gitt beskjed til mannen at om riene ikke har startet om 2 uker, så blir det full action i sengehalmen for å få fart på sakene. Hehe ;) Litt sprøtt å tenke på at det nærmer seg slutten - og begynnelsen, for alvor nå! 

 

Håper dere har en fin dag der ute!

Her viser sunnmøre seg fra sitt våteste, og jeg gleder meg til frisørtimen kl. 1900 ;) 

Lenke til kommentar

Oppkast og hodepine huff!! :-( Håper det går bedre nå?

 

Vi har akkurat vært til kontroll, det er det beste jeg vet for tiden :-) 33+1, 2030 og 2070 gram, helt stabil livmorhals og alt så kjempefint ut ellers også. Måtte spørre om dette som dere sa med å ligge på rygg under fødselen, for det har jeg av en eller annen grunn litt panikk for. Hun bekreftet det som dere sa, og sa at det var tv2s skyld. Så da er det litt lettere. Også epidural, ja. Nå er det bare seks dager til de ikke lenger stanser fødselen, og hun mente at hvis de ble født i uke 34 så ville de puste selv og suge også. Så vidt jeg husker er dere alle over den kneika, ikke sant? Hipp hurra for det! Gleder meg til å komme etter :-)

 

Her mangler fortsatt senger og gulpekluter + fødebag, og tøyet er ikke vasket enda. Vet dere om man skal vaske nytt ulltøy også? Altså det som er fabrikkprodusert. Har ellers fått nydelige pakker i posten sist uke: Babytepper fra mammas beste venninne, og hentesett fra tante, alt hjemmestrikk. Jeg ble så glad at jeg måtte gråte ganske lenge for begge pakkene. Har så veeldig karpal tunnel, så jeg måtte bare slutte å strikke, og det var jeg så lei for. Det ble så stort for meg, hele greia. Skylder på biologi og hormoner.. ;-)

 

Vi har avansert fra egg og bacon til per og pål på navnefronten, hehehe! Klarer ikke bestemme oss for om vi skal kalle opp eller ta noe nytt, hva har dere gjort? 

Lenke til kommentar

Ja, tenk at det faktisk nærmer seg fødsel med stormskritt! Er veldig gøy at vi er så jevnlangt på vei alle sammen, skiller vel bare noen dager? Vi er vel i uke 33 og 34 alle fire her nå? LilleKlok, det var en veldig god følelse å komme over i uke 34 på mandag ja, en skikkelig milepæl. Så om noe skjer nå er det bare å ønske dem hjertelig velkommen. (Imidlertid er jeg litt redd for å plutselig få vannavgang, da må jeg legge meg rett ned på gulvet og vente på ambulanse (pga seteleiet)!) Litt kinkig om man er i barnehagen for å levere nr. 1, på handletur på Kiwi eller et eller annet sted hvor man normalt ikke ligger på gulvet og fordriver tiden. 

 

Lå dine i hodeleie nå på denne kontrollen, LilleKlok? Så heldig du er som har fått så mye fantastisk hjemmestrikk forresten. Det er skikkelig koselig! Jeg er overhodet ingen strikker, men morsinstinktet fikk meg til å strikke et stort, blått babyteppe til sønnen min før han ble født. Det klarte vi imidlertid å miste på trilletur da han var 10 mnd gammel, og denne gangen har jeg droppet hele prosjektet og kjøpt to ulltepper fra LilleLam. Får innse mine begrensninger - brukte faktisk et halvt år på det der forrige teppet (som sagt, er ingen racer på håndarbeidsfronten...). 

 

Har vasket alle nye klær ja, det føles liksom greit siden det brukes mye kjemikalier i både tekstil- og klesproduksjon. 

 

Ang. navn så har vi ikke vært innom verken Egg & Bacon eller Per & Pål (hehe!), men vi har tøyset med både Erna & Jens, Kåre & Gro, Sonny & Cher og Bonnie & Clyde. Mange parhester som kan være til inspirasjon. Vi kommer trolig til å kalle opp jenta, men ikke gutten. Vår førstefødte er ikke oppkalt. Jenta vil trolig få mellomnavnet til min mor (sin mormor), som døde i 2001. Vi gjør et unntak der og kommer ikke til å gi noen av de andre besteforeldrene samme glede ved å bli kalt opp. Litt annerledes når det er min egen mor og hun ikke får treffe sitt barnebarn. Da er det hyggelig med et navn i alle fall. Navnene vi tror vi lander på er Louisa og Jesper. Vi har langt etternavn så det er greit med enkle fornavn uten altfor mange stavelser. 

 

Godt å høre at sv.skapsforgiftningen er avblåst for øyeblikket, Bondefrøken! Hadde også en frisørtime i går, lurt å freshe seg opp mens man fremdeles kan. Plutselig er man ammemaskin uten anledning til denslags. 

 

Hvor gamle er dere forresten? Jeg blir 36 i sommer, begynner å dra på årene gitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...