Gå til innhold

Juli 2014 <3


wonderbaby

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo litt rart at de anbefaler forskjellig. Har avtalt at jeg ringer akupunktøren på mandag, hvis ikke noe har skjedd innen det, så får jeg ta det mandag og fredag neste uke. Uken etter tar hun ferie :(, så da får jeg ikke flere behandlinger av henne. Da må jeg i så fall gå til en annen og det gidder jeg ikke nå som det er så kort tid igjen.

 

Fint du får sove da, jeg får ikke sove :/, har sånn typ annenhver natt sove dårlig/sove bedre, men er uansett oppe minst 3 ganger for å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår overrasket oss stort med å melde sin ankomst 2.Juli, 16 dager før termin.

Hadde en fin og rask fødsel, nå koser vi oss hjemme som en familie på tre:-)

Ønsker resten av dere Julijenter lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår overrasket oss stort med å melde sin ankomst 2.Juli, 16 dager før termin.

Hadde en fin og rask fødsel, nå koser vi oss hjemme som en familie på tre:-)

Ønsker resten av dere Julijenter lykke til med innspurten!

Så herlig, gratulerer så mye! :-)

Kan jeg spørre hvordan fødselen begynte, hadde du mange modningstegn på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt løs i magen hele dagen,men trodde det skyldtes at jeg gikk på penicillin pga halsbetennelse..

Så plutselig gikk vannet på i 14-tiden uten forvarsel, reine startet ordentlig i 19-tida,og jenta ble født 00.56.

Ingen klare modningstegn i forkant, så trodde hun skulle la vente på seg,men der lurte hun oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg lei... Måtte en tur på sykehuset på fredag kveld (sent) pga mistanke om vannavgang. Fikk beskjed om at hvis det var det, så måtte jeg bli satt i gang dagen etter. Heldigvis var det ikke det. Har ikke lyst til å bli satt i gang. Hadde en veldig dårlig følelse når jeg dro hjem igjen. Har IKKE lyst til å føde på sykehus. De har stengt den avdelingen jeg vil på (fødestue - mindre sykehuspreg og mindre stress) og har kun åpen spesialenheten. Slitt og forferdelig og blir bare engstelig og kvalm av lukta der. Jeg har nok litt sykehusskrekk... Ikke har jeg garanti for at jeg får føde i vann heller, da den avdelingen kun har ett badekar og siden de har stengt to andre avdelinger nå i sommer kan dere tenke dere hvor mange som skal innom denne avdelingen i sommer.

Vurderer sterkt hjemmefødsel, men så er det denne sikkerheten hvis NOE skulle skje da...

 

Har hatt mer kynnere siden fredag, men det er vel fordi de "rotet" oppi der for å teste om det var vannavgang. I dag har det avtatt litt igjen, men kjenner at når de først kommer så er noen av de ganske sterke.

Ellers så har jeg hatt løs mage de siste tre dagene. Hadde håpet det var et tegn, men går her enda ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert innom føden et par ganger ja!, begynner bli lei! Har heldigvis komt meg over 37 uker :D noe jordmor ikke trodde jeg skulle greie. Er i dag 37+5 :) har går fra 2 cm til 3 cm åpning. Har en del kynner som og sitter nede i korsryggen, men sånn har det vert den siste måneden så jeg vet liksom ikke om jeg nærmer meg noe fødsel :P har hatt løs mage og masse luft i magen di siste 2 ukene. Og merker det verker under beina :P men er ellers fin form :D var innom føden på torsdag på kontroll for symfysemålet gikk liksom feil vei. Da fikk jeg beskje om at det var ingen grunn til panikk. For jenta lå så langt nede at hun kunne komme når som helst fikk vi vite så magen er veldig langt nede da :) får plass til en hel hånd mellom magen og puppene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er jeg som venter, venter og venter for tiden. Har ikke termin før den 19. juli. Men blir sprø snart av alle vondter i kroppen og lite søvn.

For 1 1/2 uke siden følte jeg at jenta ville komme hvert øyeblikk, men etter det så har det vært ganske dødt med både kynnere og andre tegn på at det burde skje noe snart.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1 i dag og ingen spesielle modningstegn, men moren min hadde heller ingen kynnere. Vannet hennes gikk plutselig på termindatoen og så fødte hun på noen timer, så jeg håper så veldig på det samme! Men jeg begynner å slite med symfysebeinet, det er veldig vondt når jeg går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40+5 dager nå, 2 dager på overtid. Jeg har hatt svake menssmerter og mye kynnere-særlig på natt, så det går utover nattesøvnen. kvalm og uggen på kveld/natt de siste 2-3 dagene.Nedpress og magen har sunket.

Har hørt flere som ikke har hatt noen tegn i familien min før det plutselig er igang.

 

Symfysebeinet har jeg hatt vondt i i mange uker allerede av og på. Har også fått vondt bak i korsryggen, på høyre side nedover rumpa, kjennes nesten ut som det låser seg litt så jeg må gå meg igang etter å sittet en stund og vondt på fremre side høyre lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre nær termin også et trykk mot anus (rett og slett!) når babyen beveger seg nå? At det innimellom stikker til og/eller er et press ditover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre nær termin også et trykk mot anus (rett og slett!) når babyen beveger seg nå? At det innimellom stikker til og/eller er et press ditover?

Det har jeg, og det er sinnsykt vondt! :P Så vondt at samboeren får høre det hver gang det skjer, hehe. Da må jeg bare prøve å flytte på meg og håpe at den lille snuppa gjør det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere andre nær termin også et trykk mot anus (rett og slett!) når babyen beveger seg nå? At det innimellom stikker til og/eller er et press ditover?

Jeg kjenner ikke noe trykk mot anus, men i vaginaen. Får sånn skikkelig stikking og trykk som gjør ekstremt vondt. Må stoppe opp, krysse beina eller holde meg der, mens jeg omtrent holder pusten til det går over. Har hatt det daglig i minst en uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gratulerer Filippa! :-D Hvor langt på vei var du da han kom? Jeg er 3 dager på overtid og venter i spenning på tegn til fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født! En nydelig gutt kom 9. juli. Kan bekrefte at nr tre ER en luring!

Gratulerer så masse :D kos deg med prinsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere det strekker skikkelig til i magen hos innimellom? At det virkelig er stappfullt og kjennes som om det ikke er plass til et sukkerkorn omtrent. Innimellom med strekkfølelse som om at det ikke er nok hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det litt sånn på kvelden. Å jeg greier rett og slett ikke varm mat :S da blir jeg kvalm. Så egen må den bli kald eller så lager jeg meg klar mat. Jeg kjenner det godt i korsryggen i kveld og hun i magen er i full aktivitet. Kjenner kynnene godt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på om det strekker i en av sidene av magen, at det kjennes ut som om huden skal sprekke liksom? Omdet er sener, huden eller muskulært vet jeg ikke, men er ihvertfall ubehagelig. Flere som kjenner det innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født! En nydelig gutt kom 9. juli. Kan bekrefte at nr tre ER en luring!

Gratulerer så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på overtidskontroll, og begynte å tenke på noe i kveld. Gynekologen som tok ul estimerte babyens vekt til å være nøyaktig det samme som en annen gynekolog gjorde forrige uke, i underkant av 3800 g.

Er dette noe jeg burde reagert på, eller bør jeg tenke at det kan bli sånn siden det var to forskjellige leger (5 dagers mellomrom)? Alt med babyen, morkaken, navlestrengen og fostervannet var tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii alle :) hvordan går det med dere som er igjen? :) har selv termin 25 juli så er bare noen dager igjen til det! Men fikk noen kraftige rier da jeg gubben koste litt natt til fredag! Di ble helt forferdelige så vi reise inn! Etter vi kom til føden fikk jeg beskje at jeg hadde 4 cm åpning. Men så dabbet riene helt bort altså helt bort hadde verken rier elle kynner, fikk beskje jeg skulle bli sjekket på morningen i går og da hadde jeg 4-5 cm åpning men fortsatt null rier eller kynner! Merket jeg begynte bli små irritert :P så fikk jeg beskje at vist ikke riene startet i løpet natten til i dag så kunne vi få reise hjem :) tenkte jaja hun kan godt holde seg i magen til neste uke så jeg kan få bli ferdig med alt tullet i huse. Men den gang ei! Ble sjekket i 11:00 i dag og fikk et bra fort svar at hjem kunne jeg glemme og reise for jeg hadde 6-7 cm åpning og null rier. Merkelig sa di! Førstegangs går aldri med så stor åpning uten noe skjer! Men her sitter jeg enda og skal ta en stg litt seinere og så får vi se :) vist Det var tid skulle vanne takes i kveld eller i måren tidelig

 

Så baby blir det i løpet av helga ja :)

Endret av Snipo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...