Gå til innhold

Juli 2014 <3


wonderbaby

Anbefalte innlegg

Ja, håper det er hodet som festes. Baby har ligget i tverrleie ganske lenge, men på forrige kontroll (i uke 31) så mente legen at baby lå med hodet ned, men fortsatt bevegelig. Skal til ny kontroll om 2 uker, så håper den har festet seg da. Bare den ikke snur seg igjen! Med de to første så tenkte jeg ikke så mye på dette, da de lå med hodet ned ganske tidlig, samt hodet festet seg i uke 33-34 begge gangene. Nå er jeg snart 34 uker på vei, så er spent!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg vært på UL  for å se om babyen har  lagt seg i hodeleie og at morkake har dratt seg opp. Og det har det gjort så nå er jeg klar for normal fødsel- Alt var bra med baby og vekstavviket som var ved forrige UL har blitt minimalt, fra -7 til ca -1 så nå veide han ca 2600 gr og jeg er 35+5 uker på vei så det er bra vekt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på UL  for å se om babyen har  lagt seg i hodeleie og at morkake har dratt seg opp. Og det har det gjort så nå er jeg klar for normal fødsel- Alt var bra med baby og vekstavviket som var ved forrige UL har blitt minimalt, fra -7 til ca -1 så nå veide han ca 2600 gr og jeg er 35+5 uker på vei så det er bra vekt da:)

Så bra! :-) Det må ha vært godt å se. Så de om hodet var festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg vært på UL  for å se om babyen har  lagt seg i hodeleie og at morkake har dratt seg opp. Og det har det gjort så nå er jeg klar for normal fødsel- Alt var bra med baby og vekstavviket som var ved forrige UL har blitt minimalt, fra -7 til ca -1 så nå veide han ca 2600 gr og jeg er 35+5 uker på vei så det er bra vekt da:)

Så bra! :-) Det må ha vært godt å se. Så de om hodet var festet?

 

Nei, det sa de ikke noe om og jeg glemte å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på kontroll i dag og hodet er festet :) Hurra, da trenger jeg ikke tenke på det noe mer :)

 

Alt var bra bortsett fra blodprosenten som var litt lav - 9,7. Fikk beskjed om å starte med tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på kontroll i dag og hodet er festet :) Hurra, da trenger jeg ikke tenke på det noe mer :)

 

Alt var bra bortsett fra blodprosenten som var litt lav - 9,7. Fikk beskjed om å starte med tilskudd.

Tar du blodprosent hver gang? Har bare tatt det  et par ganger. sist i uke 28. Har du noen symptomer på lavt jernlager? Så fint at hodet er festet da er det bare å vente på fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da var jeg på kontroll i dag og hodet er festet :) Hurra, da trenger jeg ikke tenke på det noe mer :)

 

Alt var bra bortsett fra blodprosenten som var litt lav - 9,7. Fikk beskjed om å starte med tilskudd.

Tar du blodprosent hver gang? Har bare tatt det  et par ganger. sist i uke 28. Har du noen symptomer på lavt jernlager? Så fint at hodet er festet da er det bare å vente på fødsel :)

 

Ja, lege har tatt det hver gang, jordmor et par ganger. De har vel fulgt litt ekstra med i og med at formen ikke har vært så bra og jeg hadde litt lav blodprosent sist gang også.

 

Jeg har hatt dårlig energi generelt og pustebesvær/svimmelhet. Men da det var som verst hadde jeg ikke så lav blodprosent som nå, så vet ikke om det har noen sammenheng.

 

Ja, er så lykkelig for at hodet er festet :) Han har jo ligget på tvers ganske lenge og sikkert derfor jeg har hatt problemer med å puste også. Nå er det bare innspurten igjen og jeg er sååå klar for å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det nå jenter? I dag er jeg skikkelig trøtt og har på følelsen jeg kan ligge å sove hele dagen. Sov greit i natt også faktisk, bare en gang oppe på do :)

Har sovet et par timer på formiddagen etter at barna dro på skolen men fortsatt trøtt.

 

Har ikke merket til så vonde kynnere de siste dagene. Hadde håpet det egentlig kunne bare øke på, men jeg har jo enda 4 uker igjen til termin, så får smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen har jeg igjen 3 uker til termindato. Har hatt 2-3 urolige netter, men jeg har lagt meg ved 23 tiden og stått opp ved 7 tiden og har bare meg selv og tenke på så jeg kan sove litt på dagtid og det må jeg gjøre hver dag nå. Trøttheten kommer mer og mer, idag har jeg endel/mye nedpress strekkinger, litt kynnere og mensmurringer. Merker at jeg må hvile mer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rundt 5 og halv uke igjen til termin, og kjenner kroppen har forandra seg en del ja :) jeg er sykemeldt pågrunn av for mye kynner, magen har sunket utrolig langt ned, og har en del nedpress og. Fikk beskje på Forje kontroll at hun lå veldig langt nede i bekkenet, men ellers er formen helt super :D

Jeg merke ikke så mye til at jeg er trøtt, bare vist jeg har gjort mye.

Håpe det går fint med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dagene går og det nærmer seg termin for flere av oss.

Jeg sover utrolig dårlig om nettene nå, i natt var jeg oppe sikkert 5 ganger for å gå på do. Har tre uker igjen til terminen.

 

Ingen som merker at fødselen nærmer seg vel? Dere som har termin i starten av juli? :)

Jeg våknet en natt av modningsrier tidligere i uken, men har gitt seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i slutten av måneden og har hatt en del mondingsrier, nå er jeg hjemme på "fri". Lå på føden i natt og fikk beskje jeg har 2 cm åpning er 35+2 i dag. Syns vesla kan holde seg i magen 2-3 uker til. Jeg hadde sterke og regelmessige kynner eller rier. Litt usikker egentlig. Men jordmor mente det var litt av begge.

Men håper hun holder seg inne en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, masse lykke til! Ja, et par uker til hadde vært kjekt, men ingen fare hvis hun blir født nå heller. De stopper vel ikke fødselen nå etter 35 uker? Jeg er 37+1 og synes godt han kan komme nå :)

 

Hold oss oppdatert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Nei di stopper ikke fødselen nor du et kommet over i uke 34 fikk jeg beskje om. Men siden jeg bare er 35+2, så vil di ikke hjelpe den igang heller. Da håper vi jo den stopper litt opp sel :) så her blir det late dager og mannen må stå for alt det tyngste :D jeg skal holde deg oppdatert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva dere kaller modningsrier? Jeg har hatt stikninger og kynnere  og noen ganger mensmurringer, men det tar seg ikke opp. Har hatt en natt eller to hvor jeg har vært usikker på om noe er i gang, men det har gitt seg. Hadde mye kynnere i natt, og det var vondt nesten uansett hvordan jeg lå, men jeg hadde ikke vært på do på et par dager så da kan det være grunnen :P Magen min er fortsatt høyt oppe så jeg tror ikke det skjer så mye her med det første, har endel strekninger og press i bekkenet.

Jeg er nå 38+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsrier vil jeg si er sterke kynnere som enten går ut i mensmurringer nederst i magen eller at man kjenner det bak ryggen.

 

Nå er det ikke lenge igjen da jenter, vi får holde ut litt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver noen av dere ulike ting for å få igang fødselen nå? :-)

Leste i en annen tråd at noen har hatt effekt av akupunktur....Har noen av dere prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det. To ganger har det fungert. To ganger har det laget masse maserier. SÅ 50/50 ;)

Denne gangen orker jeg ikke, da jeg må få barnepass hver gang. 

Men da blir det spennende å se om denne fødselen blir "tøffere" ved at jeg ikke har tatt akupunktur. For jeg har følt at akupunkturen har gjort fødsel lettere ved at jeg har raske forløp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok modningsakupunktur på mandag og natten etter lå jeg våken i flere timer med modningsrier, men de ga seg igjen :(. Men har tro på at dette fungerer altså.

Nå er jeg 38+0 og tar akupunktur 1 uken frem til uke 40/41. Hvis han ikke har kommet da blir det igangsettende akupunktur.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjennes modningsrier ut?

 

38+3 i dag. Jeg hadde kraftige menssmerter i over 6 timer i natt, konstant vondt i hoftene, nedover lårene, korsryggen og nedre del av magen. Var som helt konstante kraftige 1 dagsmenssmerter ganger tre, som ikke tok pauser.

Håper at dette kan være tegn på at fødsel er i sikte snart, hva tror dere? Har ikke hatt andre modningstegn enn stikninger i underlivet i flere uker og noe nedpress, samt svaake mensmurringer i korte perioder et par dager- før dette i natt. Var vondt å ligge og å sitte, nesten best å gå littegranne rundt...stod opp grytidlig og la meg på sofaen, da gikk det over etter et par timer.

 

Noen flere som har hatt en sånn opplevelse? Eller lignende tidligere i forbindelse med tidligere fødsler?

 

 

 

Anonymous poster hash: 627b1...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som typ modning ja, men modningsrier trodde jeg var kynnere som kom litt uregelmessig i litt tak, ikke konstante. Men det er jo ulikt fra person til person også. Hør med jordmor og få et kvalifisert svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skulle bli juli-gutt, ble i stedet en liten juni-gutt! ♥ han er snart 3 dager gammel og verdens nydeligste ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skulle bli juli-gutt, ble i stedet en liten juni-gutt! ♥ han er snart 3 dager gammel og verdens nydeligste ♥

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skulle bli juli-gutt, ble i stedet en liten juni-gutt! ♥ han er snart 3 dager gammel og verdens nydeligste ♥

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...