Gå til innhold

Juli 2014 <3


wonderbaby

Anbefalte innlegg

 

Flere som har opplevd å ha " menssmerter?"

Jeg hadde det nederst i magen en halvtime ca istad, gikk rundt helt til korsryggen. Anonymous poster hash: 627b1...a46

Det tror jeg er heeelt normalt :) jeg har hatt det nesten daglig hele svangerskapet, men er du bekymret skader det ikke å ta kontakt med jm eller lege :)

Godt å høre! Hvordan opplever du de? Varer det lenge? Går det overhvis du legger deg ned? Får du det likt med kynnere?

Jeg fikk ubehag i eggstokkområdet på begge sider, som ble til svake menssmerter nederst i magen og stråling utover mot ryggen.. gikk over etter 15-20 minutter når jeg la meg ned.

Var ganske likt ubehaget jeg vanligvis kjenner 1-2 dager før TR.

 

Anonymous poster hash: 627b1...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28+1 i dag :D deilig og være i siste trimester. :)

Jeg sliter litt med at jenta ligger på ribbebeina mine, jeg er liten og nett så er ikke akkurat så stor.

Og den siste måneden har jeg hatt vondt i rompa :P

Har dere kjøpt masse ? Utstyr og sånt ? Jeg er førstegangs og er så nervøs. Har ikke kjøpt noe :S

Gubben reiser på jobb neste uke og er borte 4 uker, kommer hjem igjen 4 juni. Og da skal han være hjemme 5-6 uker før han begynner på nye båten han har fått beskje at han har utreisa 22 juli og jeg har termin 25 !

Og vi stresser litt med og finne en plass og bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd å ha " menssmerter?"

Jeg hadde det nederst i magen en halvtime ca istad, gikk rundt helt til korsryggen.

 

Anonymous poster hash: 627b1...a46

Jeg har hatt "menssmerter" av og til hele svangerskapet. Jeg er 31+2 nå. Har hatt litt murringer de siste 5-6 ukene av og til, og det setter en litt ut, men det kan være at det er litt vonde kynnere eller at barnet legger seg ned mot bekkenet. Jeg tenker at det er øvelse til fødsel. Har skjønt at det er normalt :) Mange som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har opplevd å ha " menssmerter?"

Jeg hadde det nederst i magen en halvtime ca istad, gikk rundt helt til korsryggen.Anonymous poster hash: 627b1...a46

 

Jeg har hatt "menssmerter" av og til hele svangerskapet. Jeg er 31+2 nå. Har hatt litt murringer de siste 5-6 ukene av og til, og det setter en litt ut, men det kan være at det er litt vonde kynnere eller at barnet legger seg ned mot bekkenet. Jeg tenker at det er øvelse til fødsel. Har skjønt at det er normalt :) Mange som har det.

Så bra vi er flere og det er normalt. Jeg ble litt satt ut og bekymret da jeg fikk det..vurderte å ringe føden, men det gikk over etter jeg fikk hvilt litt.

Varer det lenge om gangen hos deg?

 

Anonymous poster hash: 627b1...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre med lavtliggende morkake på ordinær ultralyd, har dere vært på ny ultralyd og sett om den har flyttet seg? Vi skal til uka :-)

 

Lurer også på om jm sjekker hvordan babyen deres ligger på ultralyd? Min har ikke lagt seg med hodet ned enda, kjennes ut som om beina er nede i bekkenet og hodet oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Flere som har opplevd å ha " menssmerter?"

Jeg hadde det nederst i magen en halvtime ca istad, gikk rundt helt til korsryggen.Anonymous poster hash: 627b1...a46

Jeg har hatt "menssmerter" av og til hele svangerskapet. Jeg er 31+2 nå. Har hatt litt murringer de siste 5-6 ukene av og til, og det setter en litt ut, men det kan være at det er litt vonde kynnere eller at barnet legger seg ned mot bekkenet. Jeg tenker at det er øvelse til fødsel. Har skjønt at det er normalt :) Mange som har det.

Så bra vi er flere og det er normalt. Jeg ble litt satt ut og bekymret da jeg fikk det..vurderte å ringe føden, men det gikk over etter jeg fikk hvilt litt.

Varer det lenge om gangen hos deg?

 

Anonymous poster hash: 627b1...a46

 

 Det forsvinner ofte hvis jeg endrer stilling, hvis jeg får vondt når jeg sitter så går jeg litt eller legger meg ned og da går det ganske raskt over. Det er veldig forskjellig hvor lenge det varer, alt fra noen minutter til 3-4 timer. Hadde murringer ifra morgenen i dag i ca.1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre med lavtliggende morkake på ordinær ultralyd, har dere vært på ny ultralyd og sett om den har flyttet seg? Vi skal til uka :-)

 

Lurer også på om jm sjekker hvordan babyen deres ligger på ultralyd? Min har ikke lagt seg med hodet ned enda, kjennes ut som om beina er nede i bekkenet og hodet oppover.

Jeg skal også på UL over helgen og da får jeg vite om morkake har flyttet på seg hvis ikke så blir det keisersnitt. Jeg var hos jordmor i uke 28 og da kjente hun hodet ned mot bekken og legen trodde også at hun kjente det 2 uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med dere andre med lavtliggende morkake på ordinær ultralyd, har dere vært på ny ultralyd og sett om den har flyttet seg? Vi skal til uka :-)

Lurer også på om jm sjekker hvordan babyen deres ligger på ultralyd? Min har ikke lagt seg med hodet ned enda, kjennes ut som om beina er nede i bekkenet og hodet oppover.

 

Jeg skal også på UL over helgen og da får jeg vite om morkake har flyttet på seg hvis ikke så blir det keisersnitt. Jeg var hos jordmor i uke 28 og da kjente hun hodet ned mot bekken og legen trodde også at hun kjente det 2 uker senere.

Spennende! Del gjerne hvordan ultralyden du skal på til uka går når du har vært der, jeg skal i slutten av uka :-) Spent på å se om den har flyttet seg oppover eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i dag. Morkaken har ikke flytte seg, den ligger 1 cm unna åpning. Barnet ligger i seteleie så  jeg skal på ny ul. Barnet hadde ikke lagt på seg så mye, var nå 1600 gram, 7% under normalen ved uke 32. Men alt annet var bra så det var ingen grunn til beskymring, men greier nok ikke helt å slappe av med det. Skal på ny ul i uke 36, da de ikke ville at jeg skulle føde vaginalt pga at barnet lå i seteleie og morkake lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i dag. Morkaken har ikke flytte seg, den ligger 1 cm unna åpning. Barnet ligger i seteleie så  jeg skal på ny ul. Barnet hadde ikke lagt på seg så mye, var nå 1600 gram, 7% under normalen ved uke 32. Men alt annet var bra så det var ingen grunn til beskymring, men greier nok ikke helt å slappe av med det. Skal på ny ul i uke 36, da de ikke ville at jeg skulle føde vaginalt pga at barnet lå i seteleie og morkake lavt.

Så kjekt at du deler, Mirakel :-)

Dumt morkaken din ikke har flyttet på seg.. hvor stor sannsynlighet mener de det er for at den flytter seg nå? Er du klarert for vanlig fødsel hvis babyen legger seg med hode ned, eller er 1 cm for nært?

Bra du får god oppfølging og at alt er bare bra med babyen :-) på neste kontroll har babyen sikkert lagt på seg mer skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa ikke noe om det, men hvis den ikke flytter seg nå så er den på det samme som i uke 12 1 cm og da vil jeg nok selv kreve keisersnitt selv om babyen har lagt seg med hodet ned. Så lenge den ikke har flyttet seg i det hele tatt så synes ikke det er noe å gamble på. Jeg har hørt at de lar oss føde vaginalt ved 2 cm eller mer unna. Det var i hvert fall uaktuelt å føde med seteleie og morkake lavt sa 3 dame som var inne og vurderte. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet til uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt. Da er det mye tryggere og bedre med planlagt ks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min morkake har flyttet seg oppover og alt ser kjempebra ut- veldig glad! :-)

 

Flere med vann i legger og fingrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morkake har flyttet seg oppover og alt ser kjempebra ut- veldig glad! :-)

 

Flere med vann i legger og fingrene?

Det var bra at den har flyttet på seg :) Gjør som regel det. Begynner å få litt vann i legger og fingre. Merker det mest om kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min morkake har flyttet seg oppover og alt ser kjempebra ut- veldig glad! :-)

Flere med vann i legger og fingrene?

 

Det var bra at den har flyttet på seg :) Gjør som regel det. Begynner å få litt vann i legger og fingre. Merker det mest om kvelden

Jeg merker at leggene er tunge og vonde om natta, og at fingrene er småømme og kjennes litt stivere enn vanlig. Synes det er vanskelig å vite hva som er moderat og hva som er mye vann? Har foreløpig ødem grad 1, målt for noen uker siden..men synes nesten det har blitt mer.

Får veldig lett sokkemerker, men det får jeg litt innimellom til vanlig også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også på ny ultralyd pga lav morkake. På den nye ultralyden konstaterte de at den var flyttet på seg, men fant noe vekstavvik på barnet i stedet. Så nå skal jeg på enda en ultralyd for å følge opp det i stedet. Jordmor virket ikke veldig bekymret så foreløpig tar jeg livet med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også på ny ultralyd pga lav morkake. På den nye ultralyden konstaterte de at den var flyttet på seg, men fant noe vekstavvik på barnet i stedet. Så nå skal jeg på enda en ultralyd for å følge opp det i stedet. Jordmor virket ikke veldig bekymret så foreløpig tar jeg livet med ro.

Jeg hadde også noe vekstavvik, men jordmor sa det var under normalen. Det er mange som har det både ene og andre veien har jeg forstått. Det er visstnok ikke så de har beskymringer på det sent i svangerskap hvis det ikke er store avvik, men jordmor og lege må jo følge med på kontroller og melde fra hvis det blir store avvik hvis ikke som i ditt tilfelle har fått ny UL som er bra. Jeg har også fått ny UL pga morkake, og barn i seteleie, men de skulle også sjekke vekst selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min morkake har flyttet seg oppover og alt ser kjempebra ut- veldig glad! :-)

Flere med vann i legger og fingrene?

Det var bra at den har flyttet på seg :) Gjør som regel det. Begynner å få litt vann i legger og fingre. Merker det mest om kvelden

Jeg merker at leggene er tunge og vonde om natta, og at fingrene er småømme og kjennes litt stivere enn vanlig. Synes det er vanskelig å vite hva som er moderat og hva som er mye vann? Har foreløpig ødem grad 1, målt for noen uker siden..men synes nesten det har blitt mer.

Får veldig lett sokkemerker, men det får jeg litt innimellom til vanlig også....

 

Hvis du har mye hevelse så vil du nok merke det ;) Har hørt om de med mye vann som ikke får på seg sokker og sko :P Låner skoene av sin samboer osv...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 32 og termin 23. juli  :lillesky: Og det mest plagsomme foreløpig er rastløse legger når jeg legger meg på kvelden, er så lei av det!  :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det varmt jenter! Ikke meningen å syte og klage på varmen, men jeg blir så kvalm og uggen av den. Flere som blir det?

 

Håper ikke det blir tropesommer i år altså... ;)

 

Jeg har termin 12. juli. Har begynt å tenke på litt dette med baby og varmen også jeg. Har to barn fra før, men de er født på vinteren og da var det liksom bare å pakke de inn i ulltøy og tepper så var det greit. Med varmen må man liksom passe på at baby ikke blir overopphetet osv. Hva tenker dere, eller er det noen som har erfaringer? Bør man være inne de to-tre første ukene hvis det er kjempevarmt ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ble født i august 10 og vi satt ikke inne pga varmen:p vi kledde på lite klær og hadde heller med litt å ha på hvis det ble kaldt. Vogndyne og pledd var bestandig med i vogna:) som jeg har forstått det skal ikke små babyer utsettes for direkte sollys. Greit å holde de unna den verste vinden og:p

 

Har selv termin 6 juli og jeg akter ikke å sitte inne i hele sommer!:P sørger heller for å holde baby i skyggen og kler av/på etter temp:) blir skyggen også for varm får jeg heller ta med baby inn da:)

 

Bare min erfaring og mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også supervarm om dagen, vært det i flere uker nå. Har vifte på bordet, lufter, går tynnkledd og spiser is hver dag :-)

Har ellers bekkenløsning og blir fort sliten, men alt er vel ting en må regne med nå i siste innspurten :-)

 

GLEDER MEG ENORMT MYE TIL Å MØTE BABYEN VÅR! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i går og i dag hatt veldig sterke kynnere og mensmurringer og det er akkurat som om babyen presser seg nedover og det gjør vondt. Håper det er hodet som fester seg! Er i dag 33+3 og er jo en stund til å vente. Noen flere som har hatt mensmurringer og sterke kynnere? I går kveld kunne jeg ta tiden på de. Varte 40-50 sekunder og kom hver 3-4 minutt og sånn holdt det på et par timer. Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye mensmurringer og sterke kynnere, særlig om natten, og følelsen av at tv1 presser seg nedover, tror det er hodet som holder på å festes, ja :-) 34+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...