Gå til innhold

Jeg har to personligheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det ikke kameraer rundt om da? Hadde aaaaaaldri turt å stjele noe, langt mindre fått meg til det.

Dessverre så jobber sikkert slike sammen. Opplevde en gang at et helt sminke stativ forsvant plutselig, vi var to på jobb. Begge var opptatt med å hjelpe en som hadde så myyyyyyye problemer. Sjefen ble dritt sur på oss for å ikke ha passet bedre på. Securitas gikk igjennom filmen og så, de hadde full kontroll på kamera så på ingen av bildene så man fjes. Fikk mye støtte av Securitas men for sjefen så ble det lettest å skylde på "late" ansatte. Fikk ikke attest selv om jeg hadde jobbet der i nesten fire år og alltid vært presis og til å stole på. Møkka tyver!

Anonymous poster hash: b7dfe...439

He he jeg må innrømme at jeg ikke ofrer eier og ansatte en tanke

Anonymous poster hash: f2c32...3fe

Det burde du! Når store verdier forsvinner så de motiverer det alle som er på jobb. Du bør vise litt samfunns ansvar selv om du ikke forstår alle sammenhenger. De butikkansatte er opptent til å gi dårlig service til mulige butikktyver så ikke kom og klag på at man er utenlandsk. Oppfører man seg ustabilt så vil betjeningen reagere og tilkalle vakten eller slenge med leppa! Det bør folk vite!

Er Hi utenlandsk? Det hadde jeg ikke fått med meg...

Man er da ikke trent opp til å gi mulige butikktyver dårlig service! Men man skal vite hvordan man skal handle hvis man ser at noen stjeler.

Anonymous poster hash: a5a8c...7ed

Jeg er hi

Jeg er ikke utenlandsk, og får alltid god service. Jeg ser alltid velstelt ut, vanskelig å ta meg for en simpel tyv

Nei det er det ikke. Man snakker om kundene mye og bruker tegn. Blir man distrahert av en kunde som kommer med mange merkelige spørsmål så følger man mer med. Du luller bare deg selv ;)

Hva snakker du om? Jeg er alltid alene ift stjelingen. Snakker minst mulig med de ansatte. Benytter meg av tiden den ansatte er opptatt med en reel kunde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3fe kan jo tydeligvis kunsten å stjele, når hun far fått til så mye. nytter ikke å skrive at ansatte ser dette,og kan alle triksene... tydeligvis ikke..

Anonymous poster hash: dfa07...dad
Skrevet

For the record: sosiopati med et snev av personlighetsforstyrrelse går ikke an. Sosiopati ER en personlighetsforstyrrelse. 

Fullt mulig at noen her inne har det. 

Ellers vil jeg tro at en god del rett og slett bare lider av ren og skjær umodenhet. 

Anonymous poster hash: 57320...952

Helt enig med deg!

Tror DIB sine brukere ofte har en litt stresset hverdag med barn og ønsker å få noen koselige ord tilbake på morsom hverdags hendelse. Da blir det trist og unødvendig når folk psykoanalyserer, truer med barnevern, dikterer hva en bruker skal si til legevakten og det verste stempler mannen som en konemisshandler. De som holder på slik og vet hva de gjør bør slutte, de som bare henger seg på hylekoret er umodne! 

Skrevet

Men er det ikke kameraer rundt om da? Hadde aaaaaaldri turt å stjele noe, langt mindre fått meg til det.

Dessverre så jobber sikkert slike sammen. Opplevde en gang at et helt sminke stativ forsvant plutselig, vi var to på jobb. Begge var opptatt med å hjelpe en som hadde så myyyyyyye problemer. Sjefen ble dritt sur på oss for å ikke ha passet bedre på. Securitas gikk igjennom filmen og så, de hadde full kontroll på kamera så på ingen av bildene så man fjes. Fikk mye støtte av Securitas men for sjefen så ble det lettest å skylde på "late" ansatte. Fikk ikke attest selv om jeg hadde jobbet der i nesten fire år og alltid vært presis og til å stole på. Møkka tyver!

Det burde du! Når store verdier forsvinner så de motiverer det alle som er på jobb. Du bør vise litt samfunns ansvar selv om du ikke forstår alle sammenhenger. De butikkansatte er opptent til å gi dårlig service til mulige butikktyver så ikke kom og klag på at man er utenlandsk. Oppfører man seg ustabilt så vil betjeningen reagere og tilkalle vakten eller slenge med leppa! Det bør folk vite! 

Man er da ikke trent opp til å gi mulige butikktyver dårlig service! Men man skal vite hvordan man skal handle hvis man ser at noen stjeler. 

Noen kunder vil man ikke ha i butikken. De man vil ha er de som kjøper det de tar på! Hva trodde du butikker var da? Lekestue? Kjøp på nett!

Merkelig holdning fra en butikkansatt. Man trenger da vitterlig ikke å kjøpe alt man tar på.  En av årsaken til å ikke handle på nett er jo nettopp for å ha mulighet til å se varen irl. Tyveri er selvfølgelig en helt annen ting. 

Skrevet

Jeg får meg ikke til å tro på disse folkene i denne tråden. De lyver, stjeler og manipulerer kun for å gagne seg selv, også er de stolte av det?!?

Om dette er reelt er jeg glad jeg ikke er i nærheten av deres personlighet! Folk er ikke dumme og familie og venner kommer garantert til å finne ut at dem er tvers gjennom råtne!

Ikke nødvendigvis. Det finnes massemordere som ble oppfattet som svært hyggelig mens de bare tenkte hvordan de kunne drepe andre.

Jeg er overbevist at man klarer å opprettholde en fasade lenge, og for hele verden også, tom familien sin. De har evner som overstiger hva vi kan forestille oss (ikke positiv ment) og dermed har vi vanskelig å gjennomskue det. Jo smartere personen er jo bedre klarer han/hun det.

Nei, de har på ingen måte andre evner eller høyere intelligens enn oss andre, men de kan nok leve lenge på at mennesker flest vil tror det beste om andre. Noe vi ofte også bør gjøre.

Ofte vil det være vanskelig for de aller fleste å skille mellom hva som er et resultat av traumer eller livshendelser, og hva som er et tegn på en forstyrrelse i personligheten. Man vet f.eks. at nedsatt empati er ett av de mest fremtredende tegnene ved utbrenthet, og studier har f.eks. interessant nok vist at det å få en sjefsstilling/ havne i en maktposisjon fører til nedsatt empati...!

Selv synes jeg det er viktig å tenke nyansert slik, og forsøker å gi andre "the benefit of the doubt" før jeg trekker konklusjoner. Men slik disse jentene beskriver seg selv og sin tankegang her, så er jeg nok ikke i tvil om at vi snakker om forstyrrede personer...

Heldigvis er prevalensen for denne typen personlighetsforstyrrelse veldig lav, men man kan nok være så uheldig å møte på noen slike i sitt liv.

Skrevet

3fe kan jo tydeligvis kunsten å stjele, når hun far fått til så mye. nytter ikke å skrive at ansatte ser dette,og kan alle triksene... tydeligvis ikke..

Hi her

Som sagt, jeg har blitt tatt flere ganger, men ift hvor mye jeg stjeler, så er det bare en liten promille.. Verdt det, for å si det sånn. Jeg er typen som kan ta bilen til nabobyen og sette av en dag der, til stjelingen.

Skrevet

Jeg er hi

Jeg er ikke utenlandsk, og får alltid god service. Jeg ser alltid velstelt ut, vanskelig å ta meg for en simpel tyv

Nei det er det ikke. Man snakker om kundene mye og bruker tegn. Blir man distrahert av en kunde som kommer med mange merkelige spørsmål så følger man mer med. Du luller bare deg selv ;)

Hva snakker du om? Jeg er alltid alene ift stjelingen. Snakker minst mulig med de ansatte. Benytter meg av tiden den ansatte er opptatt med en reel kunde

Alle steder jeg har jobbet så følger man godt med på hvem som er kundene. Man går tett innpå sier hei kan jeg hjelpe deg med noe? Svaret forklarer en mye. Du må ha det ensomt for du kan ikke gå tilbake i samme butikken. Når noe forsvinner så ringer man til samme kjede og gir beskjed. Om du stjeler så mye som du påstår så er det ikke lenge før du blir tatt!

Skrevet

Hi her

Som sagt, jeg har blitt tatt flere ganger, men ift hvor mye jeg stjeler, så er det bare en liten promille.. Verdt det, for å si det sånn. Jeg er typen som kan ta bilen til nabobyen og sette av en dag der, til stjelingen.

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: 56ad5...de0

Skrevet

Hi her

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: 56ad5...de0

Godt er det at du er tatt for man bruker mye tid på sånne som deg som kunne vært brukt på virkelige kunder. Ofte så er det andre kunder som tipser. Noen av de blir redd for hevn fra slike som deg!  Og du er bare stolt av det, jaja :) Det er jo litt tragikomisk hele greia dette. 

Skrevet

Vet mannen din at du er sånn? Han må vel merke at du til stadighet kommer hjem med nye ting uten at det minker på kontoen? Og da du ble tatt, fikk han vite det da? 

Skrevet

Den ene er pliktoppfyllende i jobben, god mor, kone, venninne etc. Tjener godt, flott hus, i grunn alt på stell

Den andre er manipulerende, løgner. Stjeler i alt av butikker. Føler lite empati med de rundt meg

Høres ut som meg. Minus - tjener godt og stjeler alt.

I tenårene stja jeg masse sminke osv. Var et deilig kick. Ikke gjort d på noen pr. Men svært lite empati, lyver mye. Manipulerer lett som bare det osv,,,, syke greier . Men kan også så klart være god som gull :)

Noen som vet om denne siden din?

Nei ingen som vet nøyaktig feks at jeg kan manipulere kjempe lett. At jeg kan nærmest knipse i fingrene så endrer jeg både stemme og væremåte kun for å oppnå det jeg vil. Og er god på det også! Alle ser på meg som den uskyldige lille jenta, med temperament. Men jeg tenker kun bakveien for å oppnå osv... Og utnytter det til det fulle. Oppstår det store poeblemer jeg ikke kan løse så klikker jeg totalt og blir et monster. Dette er så klart noe folk ser, men en del av meg er litt... Ond på visse måter. Mine få nærmeste venner vet ikke baksidene. De tror jeg er søt og yndig med litt krydder

Get it?

Om de du manipulerer har litt antenner, tror jeg nok de forstår det.

Jeg ser slikt på lang avstand....

Anonymous poster hash: 6eb31...667

Jeg er hun som skrev dette, og jeg har testet. Jeg har klart å manipulere psykologer, folk med sterke , flotte yrker som man alltid må passe seg for slike som meg. Men jeg glir igjennom alt.Hadde vært gøy å teste......

Ser man meg, ser man kun min uskyldige side. Som vil alle godt. Og jeg vil mine nærmeste godt. Jeg lever idag kun for mine nærmeste. Og har en fantastisk kjærlighet for mine nære....

Men så kommer det til alle andre da.... Jeg klarer ikke bry meg. Klarer ikke reagere. Jeg driver bare med mannsdominerte hobbyer feks, og jeg risikerer MYE kun for å "vinne" og feks være bedre enn menn. Og hvem ville ikke sjarmert en mann bedre enn det.. Jeg finner veier som folk tror er helt usannsynlige...

Stjeler ikke feks...Kun i min ungdom. Tror ikke jeg hadde turt det nå, selv om rushet er fantastisk. Nydelig. 

Jeg elsker oppmerksomheten fra menn. Akkurat som jeg livnærer meg på det.....  Det gjør meg sterkere og mer motivert til videre gang. Dog har jeg visse sperrer ( som jeg skulle ønske jeg ikke hadde) som gjør at jeg ikke klarer å hoppe til sengs med de.... DEsverre

Ingenting av det du beskriver akkurat her tyder på noen forstyrrelse, kun naturlig variasjon i personlighet.

Har dine nærmeste omsorgspersoner rundt deg som barn vært menn/ maskuline, så kan mye forklares med læring fra rollemodeller. Det stilles også gjerne kulturelt langt "strengere" krav til empati hos kvinner, noe som gjør at kvinner med f.eks. en mer oppgaveorientert stil som er målbevisste dømmes langt hardere enn en mann som utviser samme atferd- urettferdig nok.

Men at du selv føler at du livnærer deg på oppmerksomhet fra menn, er klart bekymringsverdig...

At du har evne til å føle noe for og bry deg om dine nærmeste er et godt tegn, men du bør helt klart også ha evne til å oppleve noe medfølelse for andre utover dette også... Det bør alle.

Skrevet

HI du må lære deg å bli dame, hihihihi ;)

Skrevet

finnes ikke gjerrig for en femmer.... Jeg gjør alt overdådig bra, for jeg elsker å glede de rundt meg

Eventuelt vise at du er "best".

Anonymous poster hash: d191c...547

Skrevet

Vet også om ei som er sånn. Men hun skjuler det ikke en gang. Mangle emptai er en farlig greie.

Har emptati i bøtter og spann. Men kan være hevngjerrig og da forsvinner alt som heter empati for den personen. Er heller ingen god egenskap.

Anonymous poster hash: 73b97...a37
Skrevet

Vet mannen din at du er sånn? Han må vel merke at du til stadighet kommer hjem med nye ting uten at det minker på kontoen? Og da du ble tatt, fikk han vite det da?

Han vet ingenting nei. Jeg tjener som sagt godt, så ingen reagerer på "forbruket". Han har ikke tilgang til min konto

Skrevet

Han vet ingenting nei. Jeg tjener som sagt godt, så ingen reagerer på "forbruket". Han har ikke tilgang til min konto

Hadde jeg kommet hjem med masse poser og ikke noe hadde skjedd på konto da hadde gubben blitt redd. DIB er farlig, mega farlig i følge ham. Nei nå er det fredag og huset bør vise at det er helg. Mye hagearbeid er det også på denne årstiden. Lykke til HI :) Ikke stjel mer!

Skrevet

Det er i grunnen ganske patetisk lesning. Dere skriver at dere elsker spenning, fare, risiko, leve lit på kanten...og hva er det dere skryter av? Nasking i butikker, pule rundt på et og annet mannfolk, ha sex i bilen til samboeren og lure mennesker rundt dere. Jeg ville ikke følt meg så fantastisk om jeg var dere.  Dette er ikke "farlig" eller "spenning", det er liksomspenning det dere driver med, for dere vet at risikoen er liten. Jovisst kan dere få kjeft av en butikksjef eller en bot av politiet, dere kan bli ferska av samboeren og i verste fall måtte skilles, men dere risikerer egentlig fint lite.

Her er noen forslag til ting dere bør kaste dere på. Da får dere gjort ting som har reell risiko, og som er noe å skryte av:

- minerydding

-hjelpearbeid i krigsområder

-sykepleier i Guinea

Selv jobben min er antagelig mer risikofyllt enn det dere driver med. Jeg opplever faktisk ekte fare og action i ny og ne, helt uten å lyve, stjele, snyte, manipulere og bedra: Jeg er veileder i NAV.

Anonymous poster hash: f6acb...e70
Skrevet

Det er i grunnen ganske patetisk lesning. Dere skriver at dere elsker spenning, fare, risiko, leve lit på kanten...og hva er det dere skryter av? Nasking i butikker, pule rundt på et og annet mannfolk, ha sex i bilen til samboeren og lure mennesker rundt dere. Jeg ville ikke følt meg så fantastisk om jeg var dere. Dette er ikke "farlig" eller "spenning", det er liksomspenning det dere driver med, for dere vet at risikoen er liten. Jovisst kan dere få kjeft av en butikksjef eller en bot av politiet, dere kan bli ferska av samboeren og i verste fall måtte skilles, men dere risikerer egentlig fint lite.

Her er noen forslag til ting dere bør kaste dere på. Da får dere gjort ting som har reell risiko, og som er noe å skryte av:

- minerydding

-hjelpearbeid i krigsområder

-sykepleier i Guinea

Selv jobben min er antagelig mer risikofyllt enn det dere driver med. Jeg opplever faktisk ekte fare og action i ny og ne, helt uten å lyve, stjele, snyte, manipulere og bedra: Jeg er veileder i NAV.

Anonymous poster hash: f6acb...e70

Jeg stjeler ikke,puler ikke rundt osv. Men manipulerer, lurer, og mangler samvittighet for fen del ja....

Og jeg har risikosport med livet på spill nesten hver gang i yrket mitt

Skrevet

Samboeren jobber på en lukket avdeling, der er det ei som dere. Holdt hele verden for narr, hadde ikke en bekymring i verden og la ikke to pinner i kors for å få det som hun ville.

Til slutt møtte hun på en som var bedre enn henne i det narrespillet og alt raknet.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 0cc68...8f9

Skrevet

Samboeren jobber på en lukket avdeling, der er det ei som dere. Holdt hele verden for narr, hadde ikke en bekymring i verden og la ikke to pinner i kors for å få det som hun ville.

Til slutt møtte hun på en som var bedre enn henne i det narrespillet og alt raknet.

Masse lykke til!

På hvilken måte?

Skrevet

Masse lykke til!

Lærte som barn at det heter Messiaskomplekset det disse luringene holder på med. De 10 bud er ikke så dumme som folk skal ha det til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...