Gå til innhold

Vi vil gjerne vite hva dere synes om forumet!


Gjest Kira

Anbefalte innlegg

Takk igjen til alle for deres tilbakemeldinger, ris og ros :)

Vi setter stor pris på at dere tar dere tid til å fortelle hva dere som brukere av forumet ønsker.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Ser at de siste svarene i stor grad dreier seg om krangle, om dette underforumet har rett navn, om det er inkluderende eller ikke osv. Er det virkelig viktig for hvorvidt brukere vil være her? For reglene for DIB? For modereringen?

Men hva er galt med å gi forumet et mer dekkende navn som sier noe om hva som egentlig skjer der inne?  Jeg får spør tilbake: Er det virkelig viktig at Kranglesiden beholder navnet når det ikke er noen som krangler der?

 

Og Kira nevner eksempler på hva som kan tas opp. Eksempler utelukker ikke andre forhold, gjør det vel? Jeg synes at et forums lesbarhet er viktig, og for meg er en krangleside noe helt annet enn makronoppskrifter og råd om hvordan man bekjemper fotsopp. Og selv om noe har en historie, utelukker det da ikke endring av villedende forumnavn? Med mindre de som har fått med seg hele historien fra starten av er hellige kuer, da, og det er kanskje det som er tilfellet og det viktigste her. Det med kyrne, altså. 

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

 

Du er slik en solstråle i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er slik en solstråle i hverdagen.

Nå vel, akkurat det er vel heller ditt varemerke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<klipp>

 

Synes moderatorer etc bør ha mulighet til å se hvem som er anonym, men da med en selvsagt taushetsplikt og profesjonalitet. Tenker at om det er så viktig at absolutt ingen skal kunne se hva som er skrevet inkludert brukermoderatorer, så er det ofte fordi det er for drøyt for dagens lys.

 

<klipp>

 

Poenget er vel ikke at det man skriver nødvendigvis er så drøyt, men at det er viktig å kunne beholde sin anonymitet f.eks. hvis man skriver personlige ting som kan gjenkjennes og dermed kobles til deg som nick.

 

Jeg tenker at det kan være greit at noen av brukermoderatorene får tilgang til dette, men kanskje ikke alle? Brukermoderatorer vil vel fornyes etter hvert som tiden går, og en helt fersk brukermoderator bør kanskje ha begrenset tilgang i første omgang? Jeg tror det er veldig viktig å tråkke opp varsomt her, man har ikke råd til å begå feilsteg i saker som omhandler brukeres anonymitet. :)

 

Ellers er jeg enig i at "Anonymforum" like gjerne kunne hett "Skravleforum" eller noe lignende, anonymiteten er riktignok en egenskap for forumet, men for nye brukere vil et annet navn kanskje være mere innlysende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kranglesiden er jo bare et kosemoseforum for en liten gruppe som tydeligvis kjenner hverandre godt

Men da synes jeg virkelig at forumledelsen bør gi siden et annet navn. Nå er det direkte villedende, ikke minst for nye brukere.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

 

Det er ikke verre enn at nye brukere ser seg om. Ikke "kjenner alle hverandre" heller, som det påstås, det kommer stadig nye inn dit så vidt jeg kan se. Navnet har ingen betydning, men det har en historie.

 

Anonymous poster hash: 93647...16f

 

Jeg er sjelden inne på Kranglesiden selv, men siden de som faktisk "henger" der ønsker å beholde siden akkurat som den er, ser jeg ikke helt problemet? Kanskje navnet er litt villedende, men det tar da ikke nye brukere lang tid å sette seg inn i hva som skjer der? Et forum blir jo formet av brukerne, og i dette tilfellet har noen av brukerne valgt å bruke den delen av forumet på sin måte. Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bruker jeg kun anonymforumet. For lite aktivitet i de andre, så det er lettest å få svar der. Ja, det er noen troll og tullinger der, men jeg får ikke nattesøvnen frarøvet av den grunn. Var aktiv i én IKM-tråd i et av underforumene til å begynne med, men hoppet av trimestertråden få uker ut i svangerskapet. Det virket som om det ble dobbelt opp også, både i det egne underforumet for terminklubb, og i egne tråder i underforum per trimester.

 

Kunne sikkert ha vært aktiv i skravle/krangle, men jeg (som relativt fersk bruker) ser ikke helt poenget med disse. Det som snakkes om der, snakkes også om i anonym. Noe som fører til at folk heller bruker anonym, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

 På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er for mange underforum,det er ikke aktivitet på andre steder enn anonymforum,og her er det mye drittslenging,hetsin og mobbing.

Folk ødelegger en hel tråd ved å vri om alt til rettskriving og blander inn temaer som HI ikke har bedt om.

Det er ikke hyggelig her lenger,for de få damene som er koselige og svarer skikkelig drukner i alle de som ikke har lært folkeskikk.

 

 

Anonymous poster hash: dac61...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

 På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

 

Jeg kan ikke uttale meg på vegne av dem, men jeg vil tro det har med historie/tilhørighet å gjøre? Så lenge navnet ikke er hetsende eller krenkende tenker jeg at de som ikke er interessert i den delen av forumet bare kan ignorere det, navn og alt? :) Det er ikke det at de som bruker krangleforum har hevd fremfor andre brukere, men det at det faktisk er de som bruker det gjør at jeg ikke kan forstå at de skal måtte endre til fordel for noen som ikke bruker den delen av forumet? Det er massevis av underforum man kan benytte, hvorfor er det et problem at akkurat "Krangle" blir brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Det burde være åpenbart at problemet er den ekskludering flere av oss opplever der. Og når det nå viser seg at det var flere enn jeg som føler det slik, at faktisk flere kunne tenke seg å ta forumet i bruk men ikke gjør det pga klikken der inne, er det da ikke verdt å ta tak i?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Det burde være åpenbart at problemet er den ekskludering flere av oss opplever der. Og når det nå viser seg at det var flere enn jeg som føler det slik, at faktisk flere kunne tenke seg å ta forumet i bruk men ikke gjør det pga klikken der inne, er det da ikke verdt å ta tak i?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

 

Så du mener man bør utestenge brukerne av kranglesiden, fordi de ikke vil snakke med deg? Eller hva ser du for deg, egentlig, strengemoderatorfrøken pålegger kranglerne å prate med de som føler seg utenfor? Lekegrupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Det burde være åpenbart at problemet er den ekskludering flere av oss opplever der. Og når det nå viser seg at det var flere enn jeg som føler det slik, at faktisk flere kunne tenke seg å ta forumet i bruk men ikke gjør det pga klikken der inne, er det da ikke verdt å ta tak i?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Så du mener man bør utestenge brukerne av kranglesiden, fordi de ikke vil snakke med deg? Eller hva ser du for deg, egentlig, strengemoderatorfrøken pålegger kranglerne å prate med de som føler seg utenfor? Lekegrupper?

Kutt ut, Sug Lut. Du burde faktisk ta til deg dette. Kranglesiden er ikke og burde ikke være din.

Jeg mener fortsatt at en anonymknapp der inne ville økt bruken og vært mer inkluderende.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Det burde være åpenbart at problemet er den ekskludering flere av oss opplever der. Og når det nå viser seg at det var flere enn jeg som føler det slik, at faktisk flere kunne tenke seg å ta forumet i bruk men ikke gjør det pga klikken der inne, er det da ikke verdt å ta tak i?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Så du mener man bør utestenge brukerne av kranglesiden, fordi de ikke vil snakke med deg? Eller hva ser du for deg, egentlig, strengemoderatorfrøken pålegger kranglerne å prate med de som føler seg utenfor? Lekegrupper?

Kutt ut, Sug Lut. Du burde faktisk ta til deg dette. Kranglesiden er ikke og burde ikke være din.

Jeg mener fortsatt at en anonymknapp der inne ville økt bruken og vært mer inkluderende.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

 

Nei, den er ikke min mer enn andres, men det forundrer meg at du så intenst ønsker å være på et forum der du tydeligvis ikke liker brukerne. Og den er min i den forstand at jeg bruker den - det er altså slik på et forum at man må ta sin plass sjøl. Jeg ser heller ikke for meg hva du absolutt skal inn på krangle og si anonymt som du ikke kan si på anonymsida med et langt større publikum av folk du tydeligvis ikke har like store problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

Enn så lenge de trives med det og ikke gjør noen skade (annet enn at noen av årsaker uklare for meg irriterer seg over at de har valgt å bruke den delen av forumet på den måten), kan jeg ikke skjønne hva som er problemet med det?

På samme måte som jeg ikke kan skjønne hva som er problemet med å endre sidenavnet. Virkelig ikke.

 

Anonymous poster hash: f377f...88a

Det burde være åpenbart at problemet er den ekskludering flere av oss opplever der. Og når det nå viser seg at det var flere enn jeg som føler det slik, at faktisk flere kunne tenke seg å ta forumet i bruk men ikke gjør det pga klikken der inne, er det da ikke verdt å ta tak i?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Så du mener man bør utestenge brukerne av kranglesiden, fordi de ikke vil snakke med deg? Eller hva ser du for deg, egentlig, strengemoderatorfrøken pålegger kranglerne å prate med de som føler seg utenfor? Lekegrupper?
Kutt ut, Sug Lut. Du burde faktisk ta til deg dette. Kranglesiden er ikke og burde ikke være din.

Jeg mener fortsatt at en anonymknapp der inne ville økt bruken og vært mer inkluderende.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Kanskje du burde kutte ut i staden? Ein har jo anonymforumet for hets og superhemmelige middagsplaner.

 

Ein og anna plassen bør det vere rom for å kun få svar frå folk som viser nicket sitt. Gjerne deg også, at kranglesida ikkje er inkluderande er pisspreik. Om du har posta ein og anna tråd med lite respons gjer ikkje det sida ekskluderande, sjekk mengda postar med null svar på anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til hårsår og trangsynte krangleklikken er da. Newsflash: dere er ikke perfekte, der har ikke alltid rett, dere kan være rimelig frekke og ekskludende OG dere tar over er forum andre gjerne ville brukt til det den er ment til med deres dagligdagse drittprat! Hvorfor ikke får deres egen lille forumside så folk kan bruke krangle??? Vet dere tydelig har personlig kjennskap til brukermoderatorene, noe som kommer til å komme fram når dere får beholde kranglesiden og nok en gang får deres vilje!

 

.. regner med usaklig kommentar, go ahead, dere blir bare mer og mer patetiske.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på hvilken måte vil anonymknapp føre til et mer inkluderende forum? Mine erfaringer er at når det er mulig å gjemme seg bak en slik knapp er mange så stygge i munnen at jeg gremmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke sitere mer, men vil igjen si at det ikke bare er jeg som oppfatter det slik, etter denne tråden å dømme.

Men nå har jeg sagt meningen min, så får det være opp til forumansvarlige å bestemme hvilke endringer de skal foreta.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den anonyme som synes det er på sin plass å endre tittelen på krangle, uten at jeg mener man bør innføre anonymknapp der inne.



Anonymous poster hash: f377f...88a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til hårsår og trangsynte krangleklikken er da. Newsflash: dere er ikke perfekte, der har ikke alltid rett, dere kan være rimelig frekke og ekskludende OG dere tar over er forum andre gjerne ville brukt til det den er ment til med deres dagligdagse drittprat! Hvorfor ikke får deres egen lille forumside så folk kan bruke krangle??? Vet dere tydelig har personlig kjennskap til brukermoderatorene, noe som kommer til å komme fram når dere får beholde kranglesiden og nok en gang får deres vilje!

 

.. regner med usaklig kommentar, go ahead, dere blir bare mer og mer patetiske.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Ja men, så bruk krangle da! På akkurat den måten du vil. Sida er hverken kryptert eller passordbeskytta!

 

Og det med klikk, det er kun i hovudet ditt. Vi er fleire som har gått inn på sida i den seinare tid, utan å bli avvist på noko måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Voldsomt til hårsår og trangsynte krangleklikken er da. Newsflash: dere er ikke perfekte, der har ikke alltid rett, dere kan være rimelig frekke og ekskludende OG dere tar over er forum andre gjerne ville brukt til det den er ment til med deres dagligdagse drittprat! Hvorfor ikke får deres egen lille forumside så folk kan bruke krangle??? Vet dere tydelig har personlig kjennskap til brukermoderatorene, noe som kommer til å komme fram når dere får beholde kranglesiden og nok en gang får deres vilje!

 

.. regner med usaklig kommentar, go ahead, dere blir bare mer og mer patetiske.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Ja men, så bruk krangle da! På akkurat den måten du vil. Sida er hverken kryptert eller passordbeskytta!

 

Og det med klikk, det er kun i hovudet ditt. Vi er fleire som har gått inn på sida i den seinare tid, utan å bli avvist på noko måte..

Ser det ut som at det bare er meg som har kommentert det? Trangsynt. Ser bare det du/dere vil se.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Voldsomt til hårsår og trangsynte krangleklikken er da. Newsflash: dere er ikke perfekte, der har ikke alltid rett, dere kan være rimelig frekke og ekskludende OG dere tar over er forum andre gjerne ville brukt til det den er ment til med deres dagligdagse drittprat! Hvorfor ikke får deres egen lille forumside så folk kan bruke krangle??? Vet dere tydelig har personlig kjennskap til brukermoderatorene, noe som kommer til å komme fram når dere får beholde kranglesiden og nok en gang får deres vilje!

 

.. regner med usaklig kommentar, go ahead, dere blir bare mer og mer patetiske.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Ja men, så bruk krangle da! På akkurat den måten du vil. Sida er hverken kryptert eller passordbeskytta!

 

Og det med klikk, det er kun i hovudet ditt. Vi er fleire som har gått inn på sida i den seinare tid, utan å bli avvist på noko måte..

Ser det ut som at det bare er meg som har kommentert det? Trangsynt. Ser bare det du/dere vil se.

 

Anonymous poster hash: ee93c...46d

Ok, var litt upresis. I hovuda til enkelte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporinger er et gode. Skal avsporinger ryddes vekk blir det usedvanlig kjedelig. Det er opp til deltakerne å styre trådene - noen av de beste trådene her inne sporer voldsomt av men lever et rikere liv av den grunn.

Det var rart at du skriver dette siden du ofte kan være kjapp ute med å kommentere det andre skriver i en tråd ikke har noe med hovedinnlegget å gjøre.

Kanskje bare når det ikke passer deg?

 

Anonymous poster hash: d5ca5...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi altså konkludere med at hovedproblemet med Dib er at en del av dere ikke skriver på kranglesiden. Dere kan faktisk gjøre noe med akkurat det HELT selv! Jeg var inne der nå og tittet, og det er tre timer og åtte minutter siden forrige innlegg, siden ligger der helt for seg selv - hva stopper dere egentlig? Det kan ikke være ekskludering når det ikke er noen der til å ekskludere dere, så problemet sitter nok helst hos dere selv.



Anonymous poster hash: 93647...16f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da kan vi altså konkludere med at hovedproblemet med Dib er at en del av dere ikke skriver på kranglesiden. Dere kan faktisk gjøre noe med akkurat det HELT selv! Jeg var inne der nå og tittet, og det er tre timer og åtte minutter siden forrige innlegg, siden ligger der helt for seg selv - hva stopper dere egentlig? Det kan ikke være ekskludering når det ikke er noen der til å ekskludere dere, så problemet sitter nok helst hos dere selv.

 

Anonymous poster hash: 93647...16f

Kan du se selv at det der var nedlatende? Kan du også se at utfordringen ligger på et annet plan enn som så?

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del må krangle gjerne bytte navn hvis det er viktig for noen. Spiller ingen rolle for meg hva det heter, men jeg tenker at det er nokså betegnende for enkelte dib-brukere at det er provoserende at det finnes et underforum med få relativt få brukere og hyggelig stemning der alle bruker nick. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er plagsomt, men så skjønner jeg jo heller ikke alt her i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...