Gå til innhold

Vente på rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette med at barn skal vente på rommet hvis de er på besøk hos noen som skal spise middag, utrolig sært.

Anonymous poster hash: df75b...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag er familietid her i huset. Da spiser vi sammen og snakker om hvordan dagen har vært. Da er det ikke aktuelt å bli forstyrret av barnas venner. Dessuten regner vi med at de barna som er på besøk, skal hjem til sin egen familie å spise.

Jeg vil også vite hva barna mine spiser, så hvis de blir tilbudt mat borte må de låne en telefon og ringe hjem først. Er det tett på egne måltider eller mat vi ikke ønsker at de spiser, er svaret alltid nei.

Anonymous poster hash: 7f618...04d

Skrevet

Middag er familietid her i huset. Da spiser vi sammen og snakker om hvordan dagen har vært. Da er det ikke aktuelt å bli forstyrret av barnas venner. Dessuten regner vi med at de barna som er på besøk, skal hjem til sin egen familie å spise.

Jeg vil også vite hva barna mine spiser, så hvis de blir tilbudt mat borte må de låne en telefon og ringe hjem først. Er det tett på egne måltider eller mat vi ikke ønsker at de spiser, er svaret alltid nei.

Spent på hvilken mat dere ikke ønsker at barna spiser, kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 3a4b9...3bb

Skrevet

Stakkars barna til anonym2!

Visst de er på besøk hos venner å de ikke får servert "rett" mat der så må de gå hjem,. 

Tenk så flaut å si: "jeg må gå hjem,for foreldrene mine syns ikke maten dere serverer er fin nok for meg".

Anonymous poster hash: 7d2f0...e0a
Skrevet

Spent på hvilken mat dere ikke ønsker at barna spiser, kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 3a4b9...3bb

skulle akkurat til å kommentere det samme hehe.

Er det pannekaker så er det fullstendig KRISE :P

Skrevet

Hvis min datter kom hjem fra venner og fortalte at hun måtte sitte alene på et soverom mens familien hun besøkte spiste middag, så hadde det vært siste gang hun var på besøk der.

Skrevet

Jeg husker det var ei vennine i nabolaget. Der var og er foreldrene super sære.. Det var aldri koslig å være på besøk hjemme til de. 

De var sånn som sa at vennen måtte vente på rommet mens de spiste.. Husker så utrolig ekkelt og lite hyggelig jeg syntes det var der… 

Sånn skal det helt klart ikke bli hjemme hos oss! :-/ 

Skrevet

Det handler vel mer om å ha kontroll på mengden og eventuelle allergier.  Jeg synes ikke det er gøy om sønnen min kommer hjem og har spist middag hos en venn og ikke er sulten når jeg har stått der og laget middag til bare oss to.

Anonymous poster hash: 365de...780
Skrevet

Å den ene moren er dummere enn den andre i denne tråden..

Nekte ett barn å få besøke en vennine fordi barnet ditt måtte vente en liten stund på rommet??

Ikke rart det er krig i denne verden når folk velger å lage konflikter av sånne BAGATELLER!

Skrevet

Husker dette var helt vanlig da jeg vokste opp. Var vi på besøk hos noen som skulle spise, bare ventet vi på rommet mens hun spiste.

Hittil har vi kun hatt med venner hjem fra barnehagen, og da er det avklart at barnet spise middag hos oss så da er jo ikke det aktuelt. Vet jammen ikke hvordan vi gjør det den dagen de begynner på skolen og har med kompiser hjem.

Anonymous poster hash: 13b39...dc2

Skrevet

Uff, dere høres ut som utrolig sære og vanskelige foreldre. Håper vi aldri trenger å forholde oss til slike som dere, er så tungvindt...

Anonymous poster hash: 812d0...aa9

Skrevet

Det handler vel mer om å ha kontroll på mengden og eventuelle allergier.  Jeg synes ikke det er gøy om sønnen min kommer hjem og har spist middag hos en venn og ikke er sulten når jeg har stått der og laget middag til bare oss to.

Barna spiser til de er mett!

Når barnet er så stor at han/hun er på besøk alene,så er barnet mere enn stor nok til å vite hva en er allergisk mot og!

Skrevet

Det synes jeg er sært, kommer aldri til å skje her når min sønn blir eldre og får besøk. Da tilpasser jeg heller maten etter hvor mange han evt har på besøk, og forandre våre egne planer så det er mat til alle.

Husker selv fra jeg var yngre og måtte vente på rommet når venner spiste middag, det hendte også at andre venner som var på besøk fikk mat, mens jeg satt alene og ventet. Skal aldri skje hos oss eller med min sønn.

Anonymous poster hash: 815a6...373
Skrevet

Å den ene moren er dummere enn den andre i denne tråden..Nekte ett barn å få besøke en vennine fordi barnet ditt måtte vente en liten stund på rommet??Ikke rart det er krig i denne verden når folk velger å lage konflikter av sånne BAGATELLER! Anonymous poster hash: 7d2f0...e0a

Er du klar over hvor ekskluderende dette føles for barnet?

Skrevet

Hvorfor er det sært? Lager og handler du alltid masse ekstra mat dersom det plutselig kommer gjester til middag? Det gjør ikke jeg.

Anonymous poster hash: a1e83...3f7

Skrevet

Å den ene moren er dummere enn den andre i denne tråden..Nekte ett barn å få besøke en vennine fordi barnet ditt måtte vente en liten stund på rommet??Ikke rart det er krig i denne verden når folk velger å lage konflikter av sånne BAGATELLER! Anonymous poster hash: 7d2f0...e0a

Barnet blir nok mer glad av at mor nekter barnet å besøket bestevenninen sin pga mor er syk i hodet å klarer ikke godta at hennes prinsesse må vente litt på rommet.

Skrevet

Det synes jeg er sært, kommer aldri til å skje her når min sønn blir eldre og får besøk. Da tilpasser jeg heller maten etter hvor mange han evt har på besøk, og forandre våre egne planer så det er mat til alle.

Husker selv fra jeg var yngre og måtte vente på rommet når venner spiste middag, det hendte også at andre venner som var på besøk fikk mat, mens jeg satt alene og ventet. Skal aldri skje hos oss eller med min sønn.

Anonymous poster hash: 815a6...373

Fy sørn jeg synes det er så slemt assa!! 

Skrevet

Hvorfor er det sært? Lager og handler du alltid masse ekstra mat dersom det plutselig kommer gjester til middag? Det gjør ikke jeg.

Anonymous poster hash: a1e83...3f7

Masse ekstra mat ? om det er en eller to unger der så trenger man vel strengtatt ikke masse ekstra mat altså! 

Skrevet

Vi deler alltid på maten, er det lite så serverer vi brødskiver til. Og det er bedre å sende barn hjem enn å la de sitte ekskludert alene på et rom...

Skrevet

Her roper jeg opp til rommet at det er middag. Normalt skal da barna på besøk hjem til egen middag eller iallefall ut av huset. Men innimellom spør de selv om de kan vente på rommet. Hvis det er god tid til leking etterpå sier jeg som regel ja til det. Når de spør og det passer seg sånn så spiser barna her også.

Skrevet

Jeg venetet da også på rommet når jeg var liten og synes ikke det var noe problem, av og til var vi jo også 2-3 som ventet på rommet....noe ingen av oss har tatt skade av og ingen av oss følte oss eksuldert om dere har så utrolig sårbare barn så kommer de uansett til å ende opp med en hel haug med problemer før de er 18 år.

Skrevet

Er du klar over hvor ekskluderende dette føles for barnet?Anonymous poster hash: df75b...f82

Barnet blir nok mer glad av at mor nekter barnet å besøket bestevenninen sin pga mor er syk i hodet å klarer ikke godta at hennes prinsesse må vente litt på rommet. Anonymous poster hash: 7d2f0...e0a
j

Heldigvis kunne ingen av min datters venners foreldre drømme om å la min datter sitte alene på rommet mens de spiste middag. Lurer på om dette er et sært bygdefenomem....

Skrevet

Nei, vet du hva, det tror jeg ikke barnet opplever som vanskelig i det hele tatt.

Det er standard prosedyre her i nabolaget i alle fall, med mindre besøksbarnet spiser sammen med oss.

Det er så vanlig at de velger selv å vente på rommet. Jeg spør jo om de vil sitte med oss, vente på rommet eller annet.

Anonymous poster hash: 99e80...a05

Skrevet

Her roper jeg opp til rommet at det er middag. Normalt skal da barna på besøk hjem til egen middag eller iallefall ut av huset. Men innimellom spør de selv om de kan vente på rommet. Hvis det er god tid til leking etterpå sier jeg som regel ja til det. Når de spør og det passer seg sånn så spiser barna her også.

Så om jeg forstår deg riktig så sier du faktisk nei (om det ikke passer seg) til mat om de spørr også ??

Skrevet

Det føltes aldri ekskluderende for meg da jeg var barn. Tror ikke mine venner heller opplevde det sånn, var helt vanlig og det var sånn hos alle.

Men jeg skjønner jo at barn i dag tydeligvis er mer sensitive for dette da.

Anonymous poster hash: 13b39...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...